No nyt on
neuvolassa käyty
Vauvan sydämen syke kuului hyvin pienen etsiskelyn jälkeen ja hakkasi n 150:tä :heart: Saas nähdä viittaako poikaan
Vaikka en mä niin hirveästi kyllä tuohon sykkeen perusteella sukupuolen arvailuun uskoisi. Mutta onhan se hauska arvuutella
Perjantaina sitten näkee, jos on vauva näyttääkseen, siellä ultrassa jalkovälinsä. Esikoisesta näin kyllä itsekin jo ennen kuin kätilö edes veikkausta heitti, että poika on
Painoa oli tullut 5 viikossa 300g, eli vieläkin menen lähtöpainoon nähden 2 kiloa miinuksella. Hyvä niin. Paineet oli erinomaiset, pissa ok. Sf-mitta mitataan vasta seuraavalla kerralla 4.8., jolloin ns. kela-neuvola.
Noiden
kelapapereiden täyttäminen onkin sitten ihan hirveetä.. Itse esikoisesta halusin 6 kuukauden mukaan äitiyspäivärahan (muutoin olisikin tullut minimit, jos olis verotuksesta katottu opiskeluaikojeni tulot), ja silloin sitten lykkäsin papereiden lähettämistä viimiseen saakka, että sain mahdollisimman paljon rahaa tuohon hakemukseen kerättyä. Olin aloittanut työskentelyn toukokuussa ja marraskuun lopussa oli la esikosta. Nyt pitäisi olla paljon helpompi juttu, kun käsittääkseni saan äitiyspäivärahan saman suuruisena kuin esikoisesta, kun lasten ikäeroksi tulee alle 3 vuotta.
Hankinnoista: Ne uudet vaunut hankittiin toissa viikolla ja ne on tuntuneet hyviltä ainakin esikoisen käytössä. Kaukalo meillä oli kaverilta lainassa esikolla ja nyt se on palautunut takaisin heille. Suunnitelmissa on juuri tuollainen
Pirtsin mainitsema isofix-jalustainen turvakaukalo, kun meillä on isofix-kiinnitykset autossa. Esikolla on isofix -istuin myös ja tukevasti kyllä pysyy paikoillaan =) Ja jalustallisen kaukalon haluan muutenkin, kun se jatkuva vöihin laittaminen ja irrottaminen tympii ihan sikana
Mutta noita katsellaan sitten joskus syksymmällä.
Btw, kävin tänään neuvolan jälkeen ostamassa
tukivyön, kun alkoi noi lliitoskivut niin tympimään. Tukevalta ja hyvältä tuntuu päällä, mutta tuloksenhan tuntee kulemman selvästi vasta sitä pidempään käyttäessä. Kysyin neuvolassa fysioterapiasta saatavia tukivöitä ja terkka sanoi, että niitä saa vain kokeiluun. Ajattelin sitten, että paras ostaa oma, vaikka tuo nyt 46 euroa maksoikin..
En kyllä meinaan millään jaksa näitä särkyjä koko loppuraskautta muutoin ja varsinkaan jos mahan kasvaessa vielä pahenevat.. :ashamed:
Mut nyt perjantaita jännäämään
vaimo ja vaavi 19+2