Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Onnea Pirtsi ja muut hyviä ultrakuulumisia saaneet =)
Mie en ole muutamaan päivään kirjotellu ku jotenki ollu pahamieli kaverin ja hänen vaimonsa puolesta ku saivat viime viikolla keskenmenon melkeen samoilla viikoilla ku mitä ite menen :( Elämää se on, mutta silti tuli oma vuoden takainen km mieleen ja sitä alkoi murehtia kaikkea...

Nyt on taas saanut murheet taka-alalle väistyä ja lauantaina juhlitaan kaverin häitä ja sit viikon päästä omia.

piprane ema ja Lotta 21+5
 
Ihanaa kun on jo keskiviikko! Tänää olisi sitten se 4D ultra illalla ja sitten enää muutama päivä ennen viikonloppua ja sitten kaksi viikkoa töitä ennen lomaa! Kyllä se aika kuluu vaikka välillä hitaalta tuntuukin! :D

Katjalle onnea tyttölupauksesta. Oli mukava kuulla sun ultrasta ennen kun itse menee Brunon vastaanotolle! Myös kaikille muille ultrassa käyneille taas kovasti onnea!

Hankinnoista: esikoinen tulossa ja hankittuna on hoitopöytä/lipasto, verhot, pinnasänky (ei vielä koottu), rattaat (pitäisi vielä ahkea kaupasta, mutta jo maksettu), 2 bodyä, tossut, kaukalo+telakka, katoreppu (sai jostain tilaajalahjaksi). Alkuajan pinnasänky tulee tädiltä. Vielä on siis hankittavaa, mutta oikeastaan isoimmat sijoitukset on jo tehty. Samoin huone on puoliksi maalattu jo. Haluttiin alottaa ajoissa, jotta ei tule kiire ja että ei tartte yhden kuun palkasta kaikkea ostaa!

Tänää pitäisi sitten hakea tukisukat! Oon lykännyt niiden ostoa, mutta istumatyössä alkaa vähän väliä pohkeita särkeä, niin on se hyvä niitä käyttää.

Eilen oli neuvola ja sain samalla raskauden keston todistuksen. Laitoinki sit jo hakemukset menemään, toivottavasti kaikki atrvittava tietoa löytyy. On kyllä yllättävän vaikeaa toi kelan papereiden täyttö! No mutta kun ajoissa laittaa niin on aikaa täydentää jos jotain uupuu. Hemoglobiini oli mulla kanssa tippunut 111:sta eli aloitin eilen raudan syönnin. Muuten ei neuvolassa kummempaa. Sf 20 ja syke 135.

Birre86 ja Nyytti 22+2
 
Laiska listanpäivittäjä ilmoittautuu :wave:
Tää on vaan naatiskellut kesästä ja kärpäsistä, eikä oo ehtiny läppäriä avaamaan sitten lauantain. Ja puhelimella en pysty päivittelee mtn, joten tää on vähän tämmöstä hitaammansorttista ny sitte ;)

Onnea kaikista hyvistä ultrakuulumisista :heart: Päivittelen tässä kohta tuota listaa.

Mä en oo ostanu yhtään mitään. En siis MITÄÄN. Enkä tiiä ostanko ees. Vaunut on (niistä en kyllä tykkää, ei oo kovinkaan hyvät), kyl niillä pärjää. Vaatteita sain yhdeltä kaverilta, ja pinnasänky sn muut löytyy entuudestaan. Turvakaukalo on ainoa välttämätön hankinta, koska esikoisen vanha kaukalo meni pilalle rakkaan kissamme toimesta.. Kissanpissa on ikävää ainetta..
 
Tein nuita päivityksiä, kattokaa etten unohtanut ketään ja muistuttakaa, jos unohin :)

Mä en vieläkään tiiä, kysytäänkö sukupuolta vaiko eikö kysytä. Nyt meidän poika on vaan alkanut puhumaan, että äidin vatsassa on tyttö, ja mä luotan lasten vaistoihin. Sen puolest olis kyllä hauska kysäistä.. Vaikka tuolta pojalta mitenpäin kysyy asiasta, on vastaus aina sama: tyttövauva ja pikkusisko. Saas kattoo sitten ;)
 
Kiitos onnitteluista Madicken,Tanya, Aletheia, LilliMenninkäinen, Birre ja muut! =)

Onnittelut sini-sissille hyvin menneestä ultrasta!:flower:

Onnea vielä ultraan menijöille! :flower:

Tänään poksuu rv 21. POKS! Tänne ei ihmeempää sitten eilisen. Neiti on vaan aktivoitunut liikkumaan aiempaa enemmän. Nyt alkaa liikkeitä tuntumaan jo päivän mittaankin kun ennen tunsin niitä enimmäkseen aamuisin.

Ensi viikon keskiviikkona kolmas neuvolakäynti. Meidän neuvola on kiinni, joten pitää mennä toiseen neuvolaan. Silloin pitäisi myös saada nuo Kelan paperit kun tulee 22 rv täyteen. Laitan hakemuksen samantien sitten menemään, koska torstaina lähetään iltalaivalla viikon matkalle Ruotsiin.

Katja-75 ja Pikku Neiti rv21


 
Tänään oli käynti neuvolassa.. painoa oli tullut ihan liikaa niinku epäilin :LOL: . Sf oli muka 25cm, joka meni tietysti reilusti käyrien yläpuolella. Hiukan kyllä epäilen tota mittaa, kun ite kotona mittasin niin sain vaan 21cm. Terkkari kyllä sano, että yleensä hänen mittansa on vähän isommat kun muiden ( ja ei ollut mulla nyt siis omaa terkkaria kun oli lomalla). No jokatapauksessa sokerirasitukseen kahden viikon päästä (sinne olisin jokatapauksessa joutunut kun toi BMI vähän yli sallitun :p ) Ja sitte taas neuvolakin kahden viikon päähän, niin seurataan tota kasvua.. Nyt kyllä täytyy varmaan vähän kattoo mitä suuhunsa laittaa, mut maistunu vaan ruoka niin hyvältä sen jälkeen kun pahoinvointi loppu!!! :LOL: No kaiken tän lisäks viel hb113, joten ei muuta kun rautatankkausta! plääh...

Sain myös nuo kelan paperit.. oon niist kyllä niin pihalla kun lumiukko.. Tai en varmaan muuten olis, mut kun haluan et päivärahat lasketaan viimisten puolen vuoden tulojen mukaan.. enkä sit oikeen tie et miten toimitaan sen kanssa et lähettääkö työnantaja palkkatiedot kelaan vai ite.. kaiken lisäks ku oon tehny tän vuoden vaan pätkätöitä ja työnantajia on ainakin 4 eri.. no kai täytyy huomenna mennä sinne kelaan jonottaa ja ne saa vääntää mulle rautalangasta kaiken selkokielellä :LOL:

Tosiaan onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Meen olis kans tehny mieli mennä 4D:hen, mut se on Porissa niin pirun kallis, 270e ja nyt kuitenkin jo tiedetään että poika tulossa ja kaikki rekenneuä:ssa näytti normaalilta niiin ei viittis sit rahoja "turhaan" siihen laittaa..

Täällä myös sataa ja se ei oo mikään ihme kun mulla on vapaapäivä.. no jos vaikka siivoilis ja tekis isännälle ruokaa kun se tulee töistä :)

hattivatti ja rimpula 22+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:
Kojootti, meilläkin esikoispoika vastasi aina kysyttäessä, että äidin masussa on Wilma-vauva. Eli kovasti odotti tyttöä tulevaksi. No nyt se sitten tulee... ;)
Mun siskontyttö sanoi 3-vuotiaana, että äidin massussa on vauva. Sisko oli eronnut miehestään, eikä tosiaankaan itse ajatellut olevansa raskaana.. No, oikeassa se tyttö oli, ja sisko tosiaan oli raskaana. Sitten siskontyttö sanoi, että äidin massussa on vauva, joka on poika ja sen nimi on ... ja että se on hänen pikkuveli. Jos joku erehtyi sanomaan, että entä jos se on kuitenkin tyttö, nuori neiti melkein suuttui, koska niin varma hän oli asiastaan. Ja oikeassa oli. Pikkuveli sai nimekseen sen, minkä tämän sisko oli odotusaikana ilmoittanut.
 
Ensinnäkin kiitokset kaikille viime viikon jännityksessäni mukana eläneille ja kiitokset onnitteluista :) Ja heti perään sitten myös onnittelut ultrista hyviä uutisia saaneille ja tsempit erityisesti Madickenille seuraavan ultran odotteluun!

Tänne ei tällä erää sinänsä mitään erityistä. Vauveli potkiskelee välillä tosi railakkaastikin masussa - ja perätilassa kun tällä hetkellä mitä ilmeisimmin edelleenkin on, niin potkut tuntuu välillä tosi voimakkainakin tuolla alamahalla ja virtsarakolla |O Välillä tulee mieleen kauhukuvia siitä, jos vauveli ei käännykään takas oikeinpäin.. mut onneks mahtuu vielä monet kerratkin kääntyilemään :) Esikko ei vaan kertaakaan ultratessa ollut perätilassa, joten siksi hirvittää..

Hankintoja ei olla tällä kakkoselle tehty vielä yhtikäs mitään! Eikä pahemmin taideta tehdäkään. Kaukalo+isofix-jalusta on varastossa (ja tuota isofix-systeemiä suosittelen kyllä kaikille, joiden autoon sen vain suinkin pystyy asentamaan! Pysyy meinaan kaukalo tosi jämäkästi paikallaan autossa) ja muutkin kamppeet on säilytetty pikkusisaruksen haaveissa. Ainoa mitä pitää hankkia on kaikki ne pienemmät hoitotarvikkeet sun muut ja esikoiselle uus sänky. Niin ja niitä tuplarattaita edelleen mietitään, mut välillä tulee vaan ajatus et onko ne sit tarpeelliset vaiko ei..

Pirtsi 23+4
 
Neuvola takana. Painoa tullut ekasta neuvolakäynnistä 3,5kg, hb oli nyt 124 (alkujaan 139) ja verenpaineet ok. Sf mitta otettiin ekaa kertaa, joka oli nyt 22. Syke poitsulla 150. Seuraava neuvokäynti noin kuukauden päästä, sekä lääkäri tutkii että neuvolatäti katsoo myös. Tätä ennen meillä on elokuun alussa 4D-ultra.

Hankinnoista: Muutamia bodeja meillä on hankittuna, ei muuta. Vaunuja ollaan aateltu mennä kohtapuoliin katsomaan. Nettitutkailujen jälkeen ollaan tod.näk. päätymässä Emmaljungan duo edge sport-malliin. Meillä kun on kaksi isoa koiraa, niin mitään hempuloita vaunuja ei voi miettiä. Sänkyä ja hoitopöytää olen myös hieman netissä silmäillyt. Tämän hetkinen ajatus olisi ostaa sänky, jonka laidan saa lasketuksi tarvittaessa. Ihan ummikkona olen näissä tarvikeostoksissa (ja vaate ostoksissa myös), ei mitään hajua mitä oikeasti tarvitsee ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Terese ja poitsu 22+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:
Kojootti, meilläkin esikoispoika vastasi aina kysyttäessä, että äidin masussa on Wilma-vauva. Eli kovasti odotti tyttöä tulevaksi. No nyt se sitten tulee... ;)
Mun siskontyttö sanoi 3-vuotiaana, että äidin massussa on vauva. Sisko oli eronnut miehestään, eikä tosiaankaan itse ajatellut olevansa raskaana.. No, oikeassa se tyttö oli, ja sisko tosiaan oli raskaana. Sitten siskontyttö sanoi, että äidin massussa on vauva, joka on poika ja sen nimi on ... ja että se on hänen pikkuveli. Jos joku erehtyi sanomaan, että entä jos se on kuitenkin tyttö, nuori neiti melkein suuttui, koska niin varma hän oli asiastaan. Ja oikeassa oli. Pikkuveli sai nimekseen sen, minkä tämän sisko oli odotusaikana ilmoittanut.
Aivan ihana tapaus! :D Selvästi näkijän vikaa pienessä. ;)
 
Apua, kuinka paljon te olette jo hommanneet tavaraa vauvalle. Tässä alkaa vähitellen stressata, ku ite ei ole saanu vielä juuri mitään hommattua. Ja kun ei oikein tajua, mitä kaikkea pitäis ostaa. :ashamed: Noista vaunuistaki mä olen ihan pihalla.. no kai ne kaupassa osaa auttaa.

Nallu mua kans mietityttää, millaista se vauvan hikka oikein on. Jännää. :)

Vauva on nyt liikkunut tosi paljon. Ihanaahan se on, mut välillä sais olla hetken paikoillaankin pikkuinen. :D

Nää helteet tosiaan väsyttää. Yleensä nautin yli kaiken lämmöstä ja auringosta, mut nyt riittäis vähempikin.

Onnea ultraan menijöille ja onnea jo siellä käyneille!!! :flower:

Bigwish 23+1 (jos laskuissa oon pysyny)
 
Niin tuosta vauvan hikasta. Tuntuu minusta ihan potkuilta, mutta on sellaista tasaista :D Siis ihan niinkuin hikka on. Kuvittelee sen vaan tuonne vatsan sisään. Mulla tuntuu lähes aina samassa kohtaa ja se kestää yleensä kauan. Siitä sen oikeastaan huomaakin, ettei kyseessä ole potkut. Vauvakin saattaa siihen hermostua ja yrittää liikkumalla saada sen loppumaan. Ainakin mulla tuo esikoistyttö alkoi hirveän mekkalan masussa aina hikan aikaan :D
 
No nyt on neuvolassa käyty :) Vauvan sydämen syke kuului hyvin pienen etsiskelyn jälkeen ja hakkasi n 150:tä :heart: Saas nähdä viittaako poikaan :p Vaikka en mä niin hirveästi kyllä tuohon sykkeen perusteella sukupuolen arvailuun uskoisi. Mutta onhan se hauska arvuutella ;) Perjantaina sitten näkee, jos on vauva näyttääkseen, siellä ultrassa jalkovälinsä. Esikoisesta näin kyllä itsekin jo ennen kuin kätilö edes veikkausta heitti, että poika on :) Painoa oli tullut 5 viikossa 300g, eli vieläkin menen lähtöpainoon nähden 2 kiloa miinuksella. Hyvä niin. Paineet oli erinomaiset, pissa ok. Sf-mitta mitataan vasta seuraavalla kerralla 4.8., jolloin ns. kela-neuvola.

Noiden kelapapereiden täyttäminen onkin sitten ihan hirveetä.. Itse esikoisesta halusin 6 kuukauden mukaan äitiyspäivärahan (muutoin olisikin tullut minimit, jos olis verotuksesta katottu opiskeluaikojeni tulot), ja silloin sitten lykkäsin papereiden lähettämistä viimiseen saakka, että sain mahdollisimman paljon rahaa tuohon hakemukseen kerättyä. Olin aloittanut työskentelyn toukokuussa ja marraskuun lopussa oli la esikosta. Nyt pitäisi olla paljon helpompi juttu, kun käsittääkseni saan äitiyspäivärahan saman suuruisena kuin esikoisesta, kun lasten ikäeroksi tulee alle 3 vuotta.

Hankinnoista: Ne uudet vaunut hankittiin toissa viikolla ja ne on tuntuneet hyviltä ainakin esikoisen käytössä. Kaukalo meillä oli kaverilta lainassa esikolla ja nyt se on palautunut takaisin heille. Suunnitelmissa on juuri tuollainen Pirtsin mainitsema isofix-jalustainen turvakaukalo, kun meillä on isofix-kiinnitykset autossa. Esikolla on isofix -istuin myös ja tukevasti kyllä pysyy paikoillaan =) Ja jalustallisen kaukalon haluan muutenkin, kun se jatkuva vöihin laittaminen ja irrottaminen tympii ihan sikana :p Mutta noita katsellaan sitten joskus syksymmällä.

Btw, kävin tänään neuvolan jälkeen ostamassa tukivyön, kun alkoi noi lliitoskivut niin tympimään. Tukevalta ja hyvältä tuntuu päällä, mutta tuloksenhan tuntee kulemman selvästi vasta sitä pidempään käyttäessä. Kysyin neuvolassa fysioterapiasta saatavia tukivöitä ja terkka sanoi, että niitä saa vain kokeiluun. Ajattelin sitten, että paras ostaa oma, vaikka tuo nyt 46 euroa maksoikin.. :whistle: En kyllä meinaan millään jaksa näitä särkyjä koko loppuraskautta muutoin ja varsinkaan jos mahan kasvaessa vielä pahenevat.. :ashamed:

Mut nyt perjantaita jännäämään :D

vaimo ja vaavi 19+2
 
Piti tulla kommentoimaan noihin hankintoihin. Sisko toi äitiyspakkauksellisen poikien vaatteita, joita ei itse tarvinnut kun saikin tytön. Muuten ei olla hankittu vielä mitään! Tai saadaan siis siskolta kaukalo ja lisää vaatteita, sekä sitteri sitten syksyllä. Ensi viikolla alkaisi kesäloma ja jos sitä sitten jaksaisi kaupungin ruuhkaan raahautua B)

Harmittaa tuo sade nyt! Olisimme töistä rannalla leireilemässä ja eihän se niin mukavaa ole sateella!!! Eilinen oli kyllä kuin unelma olla päivä töissä uimarannalla :heart: Raskaus on vain tuonut mukanaan aurinko ihottuman käsiin ja nyt kutittaa :headwall:

Omaan napaan ei sen kummempia. Viime yö meni valvoessa ja nyt olisikin työn puolesta valvomista tulossa lähes koko loppu viikoksi... Tänään puoleen yöhön töitä, sitten pari yövuoroa ja vielä lauantaina henkilökunnan porukan virkistypäivä valvomisineen... Sitten lomalle nukkumaan :kieh:

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: teitä olikin nyt paljon!
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Täällä poksuu jo rv 21+0! Suurin pahoinvointi on pikkuhiljaa takana, mutta kummallisia oloja ja tuntoja on silti. Ja väsymys on loputon. :( Hienosti silti jaksoin viikon disneylandin matkan ja oikein pelottaa kun parin viikon päästä on neuvola ja joutuu vaakaan seisomaan...siellä kun ei juuri muuta aamupalaksi tarjottukaan kuin ccroissantteja... :snotty:

Rakenneultra on maanantaina...vihdoin! Monet ovat jo menestyksellisesti siellä vieraileet, isot onnittelut kaikille!

Hattivatti: Sulla on kanssa sairaalana satks, oletko sä ollut siellä ultrassa, vai onko teidän neuvolassa omat laitteet? Mietin kun meillä ei neuvolassa ultraa ole, niin käyn ultrassa satksissa ja siellä ainakin niskapoimu-ultrassa täti katteli 4D:llä myös. Mutta Nallulla muistaakseni ei oltu katseltu... Mites muuten Nallu sulla meni siellä rakenneultra? kattoiko 4D:llä ja näkikö sukupuolen? Olen ollut viikkotolkulla poissa niin en ole bongannut sun kuulumisia!

Minä niin haluaisin tietää sukupuolen... lähdetään viroon lomailemaan ensi viikolla ja ois kiva ostella jo värejä...

Masussa tuntuu liikkeet todella hyvin ja näkyy jo kunnolla päällekin päin. Se pieni koputtelija saikin nyt nimen rumpali ja arvatkaas oliko disneylandissa ihania Rumpali-pupu-vauvajuttuja...

Vaahtokarkkiunelma ja Rumpali 21+0
 
Tulin pikaisesti päivittelemään oman navan kuulumisia. Tää kuumuus kun vie kaikki voimat niin ei jaksa tehdä yhtään mitää. Oltiin eilen uimassa ja totesin et se homma ei oo mua varten. Tisseihin sattui ihan älyttömästi. :(

Tänään olin hammaslääkärissä ja neuvolassa. Kelan papereita pitäis nyt sit alkaa täyttämään. Ja parin viikon päästä sokerirasitukseen :/ Ei kiva!

Painoa oli tullut pari kiloa mut vielä on alle lähtöpainon.
RR oli ihan ok hemppari vähän laskenu mut vielä ihan hyvä.
Sf mitta 20
Sydän jyskytti kovasti mut ei terkkari laskenu niitä :( ikävää.
Muutenki kaikki ok.

Eveny ja rantapallopoju 23+0
 
Katjalle onnittelut tyttölupauksesta :) Onnea myös kaikille muillekkin hyviä uutisia saaneille :)

Hankinnoista. Jos sattuukin, että tulee poika, niin sitten pitää hommata jos jotain vaatetta. Tytöltä parissa ultrassa vaikuttanut, mutta en menis vielä vannomaan mitä tuleman pitää. Turvakaukalo olis ainakin ostoslistalla. järjettömästi en ala etukäteen mitään hamstaraamaan. Tilanteen mukaan sitten mitä tarvii. Mut liivinsuojia, kunnolliset imetysliivit, vaippoja, siteitä yms haen etukäteen, ettei tarvi sitten suoraan sairaalasta tulla kotiin kaupan kautta.

Sairaalamatkan pituudesta. Noin 33km on meiltä matkaa. Ei niin kovin pitkä, mutta ei ihan lyhytkään.

Painosta. Mulla on yleensä tähän mennessä tullu jo 4-7kg ja pahimmillaan kaikkiaan 25kg ja alimmillaan tähän asti 12kg. Nyt on tilanne sikäli erilainen, että olen edelleen -5kg alle lähtöpainon. Sopii mulle varsin hyvin :D Nyt oli paino vähän noussut ja tervydenhoitaja ei enää mulkoillu mua rumasti asian tiimoilta.

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan mallillaan.
verenpaine 95/40
hb 129
paino +130g/viikko
syke 148-157
liikkeet ++
sf 23

Tuota sf mittaa vähän mietti ja kysy lopuks, onko kuinka ollu edellisillä kerroilla? Sanoin, että aina on menty yläkäyrän yläpuolella ja kuinkas se nyt tällä kertaa sitten eroaisi. Masu on ihan muhkean kokoinen ja se lähtee kyljistä asti. Terkan mukaan "täytää koko etumuksen". No pitää aika hyvin kyllä paikkansa. Seuraavalla kerralla onki kela-papereiden saanti kerta.

Lumi-Marja ja Nuppunen 19+2
 
Huh mikä päivä, nyt jo ihan väsy olo ja tekisi mieli mennä päiväunille. Aamulla kävin siellä rakenneultrassa ja kaikki vaikutti todella hyvältä sekä poika siellä oli istuma-asennossa joten kai hyvin paljasti kumpi tulee. Siitä asti olen ollut yhtä kestohymyä :D Tyttöä kyllä toivoin ja vähän harmittaa, mutta toki poikakin on enemmän kuin tervetullut ja hyvä että ei huomattu ainakaan tässä vaiheessa mitään vikaa. Tuli taas raskaus enemmän todemman tuntuiseksi ja nyt on ihana alkaa ajattelemaan, että minusta tulee pojan äiti :heart: Olin niin onnellinen ja iloinen, että oli pakko lähteä shoppailemaan pojalle vaatteita ja pikkujuttuja :) :heart: Ja se kestohymy on edelleen päällä, miten voikin olla näin onnellinen olo :)

20+2
 
Bigwish Kyllä ne kaupoissa neuvoo mitkä kannattaa ottaa, kunhan kerrot millaiseen käyttöön niitä tarvit. Me itse haluttiin, että vaunuissa on umpikumipyörät, niin ei sitten puhkea. Kaupungissa kun ei ikinä tiedä mitä jalkakäytävillä on.

vaahtokarkkiunelma Rakenneultra meni hyvin, kaikki oli niin kun pitääkin. Kasvoja katsottiin 4d:llä, mutta sukupuolta se ei sillä katsonut. Sukupuolta en ole täällä paljastanut, koska en halua että tutut saa tietää :D

Mua on alkanut pelottamaan loppuraskauden lääkäriaika. En luota tämän lääkärin taitoihin ollenkaan ja pelottaa, että se ei huomaa esim ahdasta lantiota tms. :(

Nallu ja Hattivatti 24+4
 
vaahtokarkkiunelma Meillä kans kätilö katsoi kasvoja 4d:llä. Nykyään kuulemma sillä yritetään selvittää mahdolliset halkiot. Poitsun pää oli niin alhaalla, ettei kuitenkaan saanut kovin selvää kuvaa aikaseks.. :/ mut siis muuta ei katottu kun sitä naamaa! Sukupuoli onneks näky muutenkin hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja HattiVatti1986:
vaahtokarkkiunelma Meillä kans kätilö katsoi kasvoja 4d:llä. Nykyään kuulemma sillä yritetään selvittää mahdolliset halkiot. Poitsun pää oli niin alhaalla, ettei kuitenkaan saanut kovin selvää kuvaa aikaseks.. :/ mut siis muuta ei katottu kun sitä naamaa! Sukupuoli onneks näky muutenkin hyvin!
Mulla sovittiin rakenneultra vasta rv 21, että saadaan parempaa näkymää kasvoista. Kun mulla on itselläni huulihalkio. Vaikka eipä se silti paljasta esim. kitalakihalkiota, ainoastaan ne mitä ulkopuolelle näkyy.Mutta täytyy toivoa ettei tämäkään vaavi ole halkiota perinyt, olisi kamalaa viedä pieni vauva leikattavaksi. Ja imetyksen onnistuminen olisi aika epätodennäköistä.
 
Osaako joku vastata seuraavaan äitiyisrahaan liittyvään kysymykseen: Eli mun tämän hetkiset tulot on 20% suuremmat kun vuonna 2008. Haen siis äitiyisrahaa viimeisten 6kk:n tulojen mukaan. Mulla määräaikainen työ, joka loppuu elokuussa -10. Voinko jo nyt hakea tuota rahaa, jos pyydän töistä palkkatodistuksen ajalta heinäkuu-helmikuu? Vai pitääkö minun odottaa viimeistä palkkaa, joka maksetaan elokuussa?

Terese ja poitsu 22+1
 
Mä en ole kyllä lainkaan varma asiasta, mutta jotenkin mulla on semmoinen mielikuva, että ne tulot lasketaan äitiysloman alusta puoli vuotta taaksepäin. Eli vasta sen viimeisen palkan jälkeen voi hakea. Mutta voin tosiaan muistaa ihan väärin.
 
Terese Olen samaa mieltä Kojootin kans eli käsittääkseni lasketaan äitiysloman alusta taaksepäin. Mä kans hain vastaavalla tavalla esikoisen aikana äippärahan ja meillä meni niin että vein kelan laput työpaikan palkkatoimistoon, josta ne sit laittoivat ne eteenpäin. Mutta nämä käytännöt varmasti vaihtelee.. Itse vien huomenna samat laput jälleen työpaikalle, muttä tällä kertaahan saan saman rahan ku viimeksikin kun olen ollut vain kotona ja esikoinenkin on vasta reilun vuoden. Epäselvää on nyt vain se, että maksaako työnantaja mulle palkkaa 3kk niinku viimeks teki.. siks laput työpaikan kautta, muutoinhan voisinki viedä ne itse Kelalle.
 

Yhteistyössä