Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Hienoa Crocus, että kaikki oli hyvin :flower:

Mukava kuulla myös muiden hyvistä ultrakuulumisista =)

Mulla rassaa tämä ruokavalio homma näin kesällä aivan älyttömästi ku haluttas jäätelöö ja muitaki herkkuja aivan rajattomasti. En oo kovin tiukkana ollu, mutta koittanu liikkua joka päivä niin jos se kompensois tota sortumista ees vähän. Paino ei oo noussu paljoakaan, että sen puolesta rauhallisin mielin.

Sukupuoli lupaus on kerrottu ihan avoimesti, koska miehen suvussa paljo poikia niin oli ihana kertoa anopillekkin, että se tulee ny se rinsessa sitte lellittäväksi :heart:

Virtaa on kinttaissa, mutta kunto ei kestä ihan kaikkee.. rankka shoppailureissu veti veronsa ja taitaa iltalenkki jäähä tekemättä tänään..

Mun lapset ekasta liitosta on ollu tän vkon isällään ja on ollu aika vallatonta tuolla makkarin puolella ja välillä sit hirvittää et onko siitä tytölle haittaa ku pariki kertaa päivässä puuhaillaan :ashamed: en usko et on haittaa ku kovasti siellä jumppailee aina illalla varsinkin ku laitan nukkumaan ( yritän nukkua ) =)

Huomenna kaverin häihin ja ens vko menee omia valmistellessa, että onneks on tota virtaa :whistle:

piprane ema ja Lotta POKS 22
 
Alkuperäinen kirjoittaja mibetsy:
Kaikil joilla on poikalupaus, niin onko tehnyt useesti mieli makeaa?
mibetsy ja mara 23+0
Ei ole tehnyt mieli makeaa, suolasia juttuja kylläkin mm. ryynimaggara ja meetwursti :D
Mä olen vasta tänä vuonna opetellut syömään makeita herkkuja 27 vuoteen, kun lapsena niitä ei meillä pahemmin saanut ja tupakoidessa niitä ei kaivannut elämäänsä, nyt kun olen lopettanut tupakan polton niin tavallaan se on korvattava jollain. Monella kaverilla on tupakoimattomuus kaatunut painon nousuun, kun sitä ihminen alkaa syömään vähän eri tavalla kuin yleensä vaikkei sitä myöntäisikään, itsellä paino ei ole yhtään noussut vaikka telkkäkin on pöntössä :) On se siis siitäkin kiinni, että liikkuuko vai ei, ja kuinka paljon herkuttelee :)

Tanya & herra hukkapätkä 24+0
 
Onnea Crocukselle hienoista uutisista!

Käytiin tänään tilaamassa yhdistelmävaunut poitsulle. Päädyttin Emmaljungan Duo Edge Sport-malliin, väriksi valittiin pro titan. Saadaan ne parin viikon päästä. Aateltiin nyt ne tilata, kun hinta nousee sitten elokuussa. Eka iso ostos siis tehty;)

Terese ja poitsu 22+3
 
Crocus, kyllä ehdin kovasti säikähtämään, mutta onneksi kaikki kuitenkin hyvin. Onnea paljon tyttölupauksesta :heart:

Tuttemuille tervetuloa :wave:

Tänään yllätin itseni hamstraamasta kirppiksellä ihan uuden karheita ja uusia vauvanvaatteita:) Kaikki näytti edellisvuosien pakkauksista tulleilta. Toppahaalarikin ihan uusi. Sitä en tiedä miltä vuodelta se on. Valkoinen yläosa ja vähän sellainen vaalea lime/kellanvihertävä minkä lie värinen muuten. Hupunreunassa sisällä. lahkeen ja hihansuissa kapeita raitoja. Tuo mielytti omaa silmää enemmän, kuin tämän vuoden pakkauksen harmaa puku. No, nää on niitä makuasioita, joista ei voi kiistellä :D Muovikassillisen verran vaatteita tuli maksamaan 8?, joten en pitänyt pahana ollenkaan. Loput, mitä en pakkausvaatteista löytänyt, odottaa jo valmiina. Elikkäs nyt on omintakeinen äippäpakkaus kossa ja hintaa sille ei kertynyt juuri mitään. Avustusrahan sijoitan sitten turvakaukaloon.

Olo on ollut helteestä huolimatta energinen ja olen jaksanut tehdä kaiken laista. iki virtaa kyllä ihan liikaakin ja suihkussa olen käyny tänään jo kolmesti. Huomenna olis häät tiedossa ja mietityttää vaatetus edelleen. Hääpaikka on vanha nuorisoseura ja siellä on todella kuuma. en kyllä jaksa olla siellä lasten kans kun sen pakollisen ajan. Mieski lähtee yöks töihin, joten siinä toinen hyvä syy liueta ajoissa paikalta.

Lumi-Marja ja Nuppunen 19+4

 
M83
Mulla alkaa tuntua nää helteet ihan uuvuttavilta. Hieno lukea että joillain on energiaa! :) Mulle ei sitä oo raskauksien aikana liiemmin tullut... :whistle: Esikoisella on kurkunpääntulehdus ja pikkuiselle pitäisi saada viileät oltavat, joten tultiin mummolaan nauttimaan ilmastoidusta kodista. Itsellä sitä luksusta ei ole. Viime kesänä odotin viimeisilläni esikoista ja ei kertaakaan ollut näin puuduttavaa hellettä. Toisaalta ei ollut viime kesänä tuota touhukasta neitiäkään, joka takaa äidille jumppaa :heart:

Uusia tavaroita ei olla osteltukaan kun ei sukupuolta sanottu TAYSissa.. Kuulemma ihan liian sumeat näkymät. Olisi helpottavaa kun tietäisi vähän mitä vaatteita voisi säästää ja mitä ostaa uusia. Sisarusrattaat on nyt ollut ainoa investointi. Nekin käytettynä hyväkuntoiset, niin ei kukkaroa niin paljoa rasittanut :)

-M83 ja masukki 21+5(?)
 
Tuttemuille tervetuloa!

Noista sukupuolilupauksista, eli jos saadaan se sukupuoli tietää ei meinata kertoa siitä kenellekään, näin toimittiin myös edellisillä kerroilla. Vähän vaikea selittää edes miksi mutta jotenkin pidän sitä niin henkilökohtaisena asiana että halutaa pitää meidän keskeisenä. Toisekseen en itse kuitenkaan luota noihin lupauksiin 100% joten en halua muidenkaan näin tekevän.

Mitään hankintoja ei olla tehty eikä ole vielä yhtään sellainen olokaan, katsotaan sitten ultran jälkeen miltä tuntuu. Kuitenkin ekana pitäisi sitten käydä läpi mitä meillä on. Tavarat löytyy kyllä kaikki, eli josko on jotain vaatteita mitä tarvisi. Ruskovillan villahaalarin ja sen silkkimyssyn haluan. Ja toppahaalari tms pitäisi miettiä tarviiko sitä, ei ole muuta kuin yksi vanha äitiyspakkaushaalari pientä varten ja sekin taitaa olla turhan iso.

Helteet alkaa rasittaa vaikkei valittaa saisi, päänsärkyäkin pukkaa kun en saa juotua riittävää tahtia.
 
LilliMenninkäinen Meillä kans isukki viettää siellä teillä päin vlopun jokkiskisoissa =) Mun ei tarvinnu lähtee mukaan kun sattu just sopivasti töitä täks viikonlopuks.. Oon luvannu et vähintään kerran kesässä käyn kisat kattoos ja tän kesän osalta lupaus on jo lunastettu!! :LOL:

Tuosta sukupuolilupauksesta niin me kyllä kerrottiin kaikille, jotka sitä kysy... Ennen ultraa ajattelin etten kyllä luota siihen 100%, mut sit kun ultrattiin ja kätilö oli ihan varma näkymästä niin oon sitte vaan ajatellu et poika se on! Koko ajan ollu ihan poika olo, vaik ite olisin enemmän toivonu tyttöö, johtuu varmaan siitä, et meen perheessä on kaikki 4 lasta tyttöjä ja kun siskoja pienenä hoidellu niin poika ajatus tuntu niin vieraalta =) Mut nyt kun saanu totutella ajatukseen niin en tyttöön vaihtais, jos se olis mahdollista :LOL: ja kaikki vaatteet mitä oon ostanu niin on pojalle... et parempi olis sitte olla poika oikeestikin!

Jee, huomenna poksuu 23!! :D

hattivatti ja rimpula 22+6
 
Ihania uutisia Crocus :) Ei muuta kuin nauttimaan loppuraskaudesta!

Tinkerbell, Vaimo ja JKMS onnittelut hyvistä ultrakuulumisista myöskin :flower:

Täällä kerrottu myös avoimesti poikalupauksesta ja on tullut kommenttia ; Voi että taas poika! Voi juma! Mä olen sanonut siihen, että niin pääsenpähän helpommalla kaikki romut löytyy jo ja eipähän tarvitse opetella tyttöä hoitamaan :p

Tulokkaalle hommasin alesta muutamia vaatteita tänään ja voi että kun ne on pieniä!

Tuttemuille tervetuloa joukkoon :D

Op ja Arvo 22+1
 
Terese - millä perusteella valitsitte juuri noi vaunut? Mulla kun ei ole hajuakaan minkälaiset kannattaa ostaa, niin mielellään kuulisin miksi päädyitte noihin :) Kävin googlettamassa ja kivalta ne ainakin näytti ;) Ja mitä maksoi?

Me kerrottiin myös sukupuolesta myös kaikille jotka on kysynyt. Mutta niin että "tyttöä ne meille veikkaili" :)

Silent 21+6
 
mibetsy meille poikalupailtiiin ja makeaa ei oo tehny mieli juurikaan, alkuun varsinkaan, eikä kyllä edelleenään.. ennen meni suklaata.. :D suolanen kelpaa :ashamed:
mukavaa mökkeilyä!

tää tyttö lähtee rippijuhliin..

saana & 22+1
 
Meillä oli sitten torstaina se rakenneultra. Oli todella hyvä ja tarkka ultraaja, mun mielestä paljon huolellisempi ja tarkempi mitä esikoisesta. Mä en ees tiennyt että kaiken tuon voi nähdä ihan oikeasti jo ultrassa! :D Mutta siis kaikki oli niin kuin pitikin ja rakenteissa ei ainakaan tossa nähty mitään poikeeavaa! :heart: Jotenkin nyt tuli sellainen olo, että voi, mun sisällä on tosissaan pieni murunen. :heart: Jännä, miten mahaansa voi jo rakastaa näin kovin. Pienellä oli painoa jo 337 grammaa.

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista!
Ja mä en voi käsittää tota, et jos on jo yksi jompaa kumpaa sukupuolta, niin kaikki toivoo että tulis toista sukupuolta. Siis minkä ihmeen takia?? Ja monet naiset ainakin toivoo, että tulis tyttö, miksi? Mä sanon ihan suoraan, että mulle on yks ketun hailee kumpi tulee, kuhan tulee. Ja jos vertaa mun siskontyttöä ja meidän esikoista, niin kyllä tuo meidän esikoinen on vaan niin paljon helpompi lapsi!! Ehkä tytöt on vaan tyttöjä jo alusta asti. :whistle: :D
Yks sukulaistäti sanoikin mun miehen serkulle, kun sai kolmannen poikansa, että kyllä toi ois jo saanut olla tyttö!! Käsittämätöntä! Ja huomasin kyllä, että miehen serkku pahoitti kovastikin tästä mielensä.

Meillä ois tänään vuorossa häät, jälleen kerran. Tälle kesälle niitä tuntuu jotenkin siunaantuvan ihan älyttömästi + kaikki muut juhlat. No, maksaapa tuokin äitiysmekko itsensä melkein jo takaisin, koska sen laitan kaikkiin juhliin! Jopa hautajaisiin, koska sehän on täysmusta, jonka ilmettä sitten vaihtelen kengillä, koruilla, huivilla ja laukuilla.

Hauskaa viikonloppua teille kaikille. :D

Liirah + Sissi
 
Muutto on nyt takana.
Eilen saatiin tavarat tänne uuteen asuntoon. Itse olin vähän niinkun sivusta katsoja,kun ukot ahers.
Tosin ei tuo mies mun mitään antanu kannella vaik oisin halunnu.
Nyt sit vaa paikkojen kuntoon laittamista :)

Nyt vasta muuttaessa huomasin et miten paljon multa noita vauvanvaatteita oikeastaan löytyy,eipä tarvii paljoa ostella lisää tai muuten hukun niiden alle :D

POKS RV 23 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silent whisper:
Terese - millä perusteella valitsitte juuri noi vaunut? Mulla kun ei ole hajuakaan minkälaiset kannattaa ostaa, niin mielellään kuulisin miksi päädyitte noihin :) Kävin googlettamassa ja kivalta ne ainakin näytti ;) Ja mitä maksoi?

Silent 21+6
Meillä kun kaksi isoa koiraa, niin tältä pohjalta lähdettiin pohtimaan ja kyselemään tuota vaunuasiaa. Vaunujen tulee olla tukevat, jotka ei pienestä nytkähdyksestä kaadu. Liikutaan myös koirien kanssa paljon "maastossa" ja pururadoilla, joten tämäkin vaikutti valintaan. Tuttujen tutut suositteli noita emmaljungan vaunuja sekä myyjä liikkeessä. Toinen vaunu, jota mietittiin oli Gessleinin yhdistelmät, joita myös yksi koiran omistaja meille kehui. Näitä ei loppujen lopuksi käyty edes testaamassa, kun noi emmaljungat tuntui niin hyviltä. Vaunut maksoi 849e ja kaupan päälle tuli tarvikelaukku.

Terese ja poitsu 22+4

 
Heissan! Ja Terveiset kaikille mammoille Thaimaasta!

Pattayalla vietetty nyt oikein ihanaa mamamoonia 2 viikkoa ja kolmas vielä jäljellä. Tänään poksuu 20+0, HUi! :)

Papunen liikkunut mahassa viikon verran ja on se vaan niin veikee fiilis, kun ei yhtään tiennyt mitä odottaa =) Mutta kuulumisia taas paremmalla ajalla ja kaikille kestämistä helteiden kanssa, täällä yt niitä osasi odottaakkin ja joka paikassa surraava ilmastointi helpottaa :p

Kaikille onnea ihanista ultrakuulumisista, täällä päästään seuraavan kerran kurkkaamaan 19.7 B)

-ingu ja Papu 20+0
 
Johan meillä oli ilta eilen.. isoveli tuli käymään kahden kaljansa kanssa, istuttiin takapihalla kolmistaan ja ykskaks veli alkaa sekoilemaan sanoissaan, tajusin että verensokerit romahti nyt. Isommalla veljellä on nuoruusiässä puhjennut nelipistoksellinen diabetes. Yritin makeella suklaalla saada sokereita nousemaan, mutta liian myöhään, tai kaikki kävi liian äkkiä, ambulanssi oli soitettava kun veikka alkoi kouristelemaan sen verran pahasti :( Miehen kanssa siirrettiin hänet kylkiasentoon nurmikolle ja odoteltiin apua. Toinen auttajista oli "noussut" väärällä jalalla, oli aivan uskomattoman törkeä meitä kohtaan, kettuili että pitäisi juoda vähän vähemmän vaikka kerroin hänenkin juovan ensimmäistään :eek: Meni sentään hiljaiseksi, kun veli saatiin tajuihin ja hän puhalsi mittariin hivenen yli 0:n
Adrenaliinit kuohahti mulla tilanteen takia yli, ja viime yönä sain nukutuksi ruhtinaallisen tunnin. Tänään pitäisi lähteä mökille miehen ja diabeetikkoveljen kanssa, huolissani en reissuun lähdöstä ole kun osaan pitää soppakauhan kädessä oikeaan aikaan oikeassa paikassa :) Enemmän huolestuttaa veljen häpeileminen tilanteeseen, ja se ettei se vaikuttaisi nyt reissuun lähtemisessä, yksin häntä en nyt halua jättää kotiinsa :heart:

Kaveri synnytti eilen komian pojan, painoa 4570g ja pituutta 56cm <3

Anteeksi omanapaisuus, tai vuodattaminen pikemminkin.

Tanya & herra hukkapätkä 24+2
 
Mukavaa lomanjatkoa Ingulle! :wave:

Tosi ikävää kohtelua sai Tanyan veli, kaipa kyseinen ensihoitaja tajusi sitten olla edes nolo kun huomasi tielnteen...?

Täällä jatkuu tappo-helteet... Eilen olin iltavuorossa ja tänäänkin, humenna sitten alkaa neljän yön putki jonka jälkeen yksi ruhtinaallinen nukkumapäivä ennen aamuvuoroihin siirtymistä. Hirveästi ei kerkeä mitään kotona mitään sitten tekemäänkään, onneksi miehellä alkaa huomenaamusta loma, saavat sitten lasten kanssa lomailla. =)

Eilen olin aamupäivän lasten aknssa leikkipuiston kahluualtaalla ja sinne pitäisi nytkin suunnata kun saadaan aamupalat syötyä. Mukavaa päivänjatkoa itsekullekin! :wave:

Madicken ja "akseli" rv 19+6
 
Mut määrättiin lepoon äsken. Menin aamulla töihin ja heti aamusta tuli kovat kivut lantoin sisään johonki. En osa yhtäkkiä paikantaa kipua sillai mihinkään. Kipu jatkunut nyt yli 5 tuntia ja soittelin ensiapuun josta käskettiin ottaa yhteys äitiyspolille. Äippäpolille soitin ja neuvoivat nyt ensin pois töistä ja lepäilemään. Pitää kuulemma syödä tuhti annos ruokaa ja juoda paljon, sit seurailla pikkusen liikkeitä. Jos ei tunnu liikkeet tai olo vaan jatkuu/pahenee niin ei muutakun 70 kilsaa autossa äippäpolin päivystykseen missä ultrataan.

Olo ei oo mikää kiva kun ajattelee vaan pahinta mut sit tuo ultraus kuulostaa houkuttelevalta. Näkis taas pikkuisen, mut entä jos on huonoja uutisii?!
No mut toivottavasti levolla kipu lähtee.

Eveny ja rantapallopoju 23+4
 
No niin. Loma on loppu ja huomenna pitää taas raahautua töihin... Eihän tässä onneksi ole kuin 13 viikkoa ja sit pidän talviloman jonka jatkona alkaa äitiysloma.

Te ootte kirjotelleet niin paljon, etten lähde nyt kommentoimaan kenellekään erityisesti. Toivottelen vain onnea kaikille ultrassa käyneille ja muillekin jotka ovat hyviä uutisia saaneet. :)


Omaa napaa sen verran, että ensimmäiset liikkeet on tunnistettu 19+0 ja nyt niitä on tuntunut aika ajoin kun on vaan rauhoittunut vähän (esim. makoillut sohvalla). Rakenne ultra on 10 päivän kuluttua. :) Sitä siis odotellaan. Seuraavalla neuvola käynnillä saan sit ne Kela paperitkin niin voi laittaa äitiyspakkauksen hakemuksen vetämään. Rakenne ultran jälkeen alkaa armoton shoppailu vauvaa varten.

Meinaako teistä kukaan väsätä tulevalle Isälle Isyyspakkausta? Mä vähän ajattelin, et kehittelisin jotain pientä ja kivaa ihan vaan huvikseni ja miehelleni iloksi.

AaVee ja Baby 19+5 (kohta on puoli väli saavutettu)
 
Eveny Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin :hug:

Isyyspakkauksesta Mä olen suunnittellu tekeväni jonkun näköisen pienen pakkauksen. Se olis lahja isäksi tulemisen johdosta ja myös ensimmäisestä isänpäivästä.. En kovin suurta ala väisälemään, mut sellanen pieni pakkaus ois isästäki varmaan kiva :)

Nallu ja jumppaileva Hattivatti 25+1
 
Heippa kaikille aurinkoiseen sunnuntaihin!

Vinkki niille, jotka eivät äitiyspakkausta aio ottaa, mutta kaipailivat esimerkiksi tämänvuotista makuupussia tulokkaalle: ainakin täällä Helsingissä Finlaysonin tehtaanmyymälässä oli kakkoslaatuna myynnissä tuota (minun mielestä ainakin oli just tuo äippäpakkauksen pussi) edulliseen hintaan! Samoin oli kakkoslaatuna vauvan peittoja tyyliin kympillä.

Kävin itse meinaan tuolla vähän katsastamassa alennuksia ja päädyinkin ostamaan lakanat ihan omaan sänkyyn :)

Muuten täällä takana pitkä viikonloppu kaverin polttareissa, onneksi jaksoin aika hyvin. Vaavi potkiskelee ja masu kasvaa. Tuntuu ihanalta, että on kesä ja lämpöä kerrankin :)

Evenylle tsemppiä, toivotaan et kaikki olisi hyvin!

Siilinlapsi ja öttis 20+3
 

Yhteistyössä