MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Hellurei!

Lumi-Marja ja muu perhe pikaista paranemista.

Anteeksi nyt taas tyhmyyteni, mutta mistä te saatte tuon painoarvion? Sf-mitastako? Mulle ei oo neuvolassa puhuttu mitään koko asiasta. Millä viikoilla sitä painoarviota aletaan laskemaan?

Järkytys miten selkä on jumissa. Aamulla otti iskiakseenkin niin kipeetä, ettei tahtonu jalka pitää alla. Kerranhan mulla on nuorempana ollu iskias niin pahasti jumissa, että kävelykeppien kanssa kuljin pari viikkoa... Huomenna onneksi on se neuvola... Mutta kaiken kruunuksi mun mies menee huomenna polvileikkaukseen. Tämä hetkisen arvion mukaan ekat 4 viikkoa menee sillai, et se ei saa laittaa painoa lainkaan leikatulle jalalle ja yhteensä 7 viikkoa sen pitäis olla saikulla. Toivottavasti vamma ei sit ookaan ihan niin paha ja pääsisi mies (ja minä) vähän vähemmällä.

Mut sit niihin iloisiin asioihin. Tänään poksuu taas viikot! 27+0 olis nyt mittarissa ja viimeinen kymppi lähestyy päivä päivältä. :heart:

Uusille vielä lämpimät tervetulo toivotukset!

Ja nyt takas työn pariin.

AaVee ja L 27+0
 
Hei, mites te ootte nyt 28-30 viikoilla päässy tuohon painoarvioon? Onko se vaan ekaa odottaville kun en muista, ja pitääkö ihan erikseen pyytää? Ei muista ite vaikka edellisestä raskaudesta ei ole edes kauaa aikaa.

Liian pieni sf-mitta Tästä varmaan jo olikin täällä joskus aikasemmin. Jännittää ens viikko kun viime sf-mitta oli tosi pieni viikkoihin nähden. Jotain 21cm:| Ja ihan lääkärikin sen mittasi vielä. Mulla käyrä huitelee ihan siellä alhaalla katkoviivoilla. Aikasemmissa raskauksissa ollut ihan toisenlainen. Silloin ollaan ennemminkin menty ihan ylä katkoviivoilla. Huolestuttaa vähän vaikka eihän se aina tarkoita mitään vakavaa(?)

petite ja vauva 28+4
 
En nyt muista, mutta onko täällä muita sairaslomalla? Mua helpotti kun sain sitä sairaslomaa, mut samalla tuli jotenkin tosi huono omatunto. Mä kyl oon ihan ylitunnollinen työntekijä ja oon ihan tosi harvoin sairaslomalla.
Mä jäin tästä päivästä eteenpäin sairauslomalle, mammaloma alkaa 17.9 eli reilun kahden viikon saikun otin. Mä olen kanssa ylitunnollinen työntekijä, ja oon samassa firmassa pakertanut kohta 9-vuotta :) Mietin pidemmän aikaa, että mitä teen kun yölliset heräämiset ilman syytä tai suonenvetojen vuoksi alkoivat vaivata, yöunet saattoi jäädä kahteen tuntiin, töissä olo oli kuin kahden promillen humalassa.. päädyin lopputulokseen vauva on mulle tärkeintä ja otin saikun.
Miehelle justiinsa eilen purin sydäntäni, kun olo ei todellakaan ole Vuoden työntekijä 2010 ja mä mietin liikaa, että mitä musta nyt ajatellaan ym. :(

Näin on kuitenkin parempi, enkä kadu päätöstäni, reilun vuoden kuluttua pakerretaan taas täynnä tarmoa ja tunnollisuutta :)
 
Viimeksi muokattu:
petite Mä menen huomenna äippäpolille lääkäriin pienen sf-mitan, ja olemattoman painon nousun vuoksi. Neuvolasta laittoivat siis lähetteen tuonne, koska haluavat tarkistaa vauvan koon ja kunnon, tämä on kyllä myös omakin toiveeni :)
 
Moikka taas,

tänään ollut hermo todella kireällä poikien kanssa...Ihan mahdottomia osaavat olla joskus. Kinaavat joka lelusta, mätkivät toisiaan ja huutavat minulle rumasti ja mitään tottele. Päiväkodissa molemmat ovat kuulemma tätien lempilapsia ja "ihania", "Kilttejä", "sosiaalisia" ja "kaikin puoli ihastuttavia persoonia". Kotona ei uskoisi aina:ashamed: No hyvä kai, että kotona purkavat ja hoidossa käyttäytyvät asiallisesti?

Meilläkin tyttö tärisee välillä mahassa ja niin teki pojatkin. Esikoisella oli tosi usein hikka, se tuntui sellaisena tasaisena napsahteluna x-aikaa.

Meillä saattaa tulla muutto toiselle paikkakunnalle vielä loka-marraskuussa!!:O Meillä on oma asunto myynnissä ja eilen meni eräs tarjous läpi ja ehtona sille on oman asunnon myyminen 2kk sisällä. Ihanaa olisi päästä isompaan kotiin ja omakotitaloon ennen vauvaa, MUTTA sen paikkakunnan sairaalassa en aio synnyttää vaan tulen vaikka kontaten Naistenklinikalle 120km matkan. Nyt vain toivomme, että oma asunto menee pian kaupaksi, ollut myynnissä vasta 2 viikkoa.

Mun äiti toi eilen tyttövauvalle ihania tyttövaatteita tuliaiseksi. H&M:n Hello Kittyn velourhaalarin (mä vannoin etten pue vauvaa Hello Kittyyn;) ja ihania pikkupotkuhousuja ja myssyjä kokoa 50cm.

Maija ja muksut
 
Painoarviosta vielä Mä odotan esikoista, enkä ole mihinkään painoarvioon päässyt. Mulla on menossa rv 32.. Syyskuun lopulle sain ajan painoarvioon, ja senkin vain siksi että mulla epäillään isoa vauvaa.. Olo on kyllä niin helpottunut, kun sain tuon ajan juuri postissa. Se tosin on vasta Rv 36..

Syystakeista Osaako joku sanoa, mistä löytyisi tälle isolle mahalle lämpimiä takkeja? En haluaisi maksaa kuitenkaan kauheaa summaa siitä, koska sille ei sitten myöhemmin ole käyttöä..

Onko kenelläkään muulla paineen tunnetta alapäässä seksin jälkeen? Usein kun harrastetaan seksiä, niin sen jälkeen on yhtä tuskaa seistä tai istua. Luin jostain, että se voisi johtua sisäisistä suonikohjuista?
 
sairasloma: mä jäin pois töistä huhtikuun lopulla keskivaikean masennuksen takia, tänään tais olla nyt vika saikkupäivä ( tiettävästi ) mut seuraava kuukausi on kesälomaa ja sit 4.10 alkaa äitiysloma. ( kesäloman ja äitiysloman väliin jää kaksi työpäivää mut ne saan saikkua kyllä ) en pode yhtään huonoa omaatuntoa, päin vastoin, oma hyvinvointi meni tuolloin edelle, enkä edes pyytänyt saikkua vaan neuvolan täti näki heti mun päälle ettei kaikki ole nyt hyvin ja passitti saikulle ja sitä kautta psykiatrian erikoislääkärin pakeille ja nyt olenkin käynyt viikoittain terapiassa joka jatkuu vielä pitkään. olo on paljon parempi kuin viimeiseen kahteen vuoteen. viime kesänä jo yritin saada apua kun tunnistin masennuksen mutta enpä saanut apua ennen kuin tuli totaalisesti seinä vastaan, yritin vain jaksaa ja potkia itteäni etiäppäin, olin aivan hermoraunio jo sit huhtikuussa. nyt pelottaa lähinnä miten jaksan vauvan ja tuleeko ahdistus/masentuneisuus takaisin samoin kuin edellisen vauvan jälkeen..
 
painoarvio: on tehty rakenneultras, rv26 ja rv29 ja seuraava käynti äitipolilla on rv33. yleensä tekevät äitiyspolilla tai ainakin mulle on aina tehty painoarviot kun olen siellä käynyt syystä tai toisesta. edellisessä raskaudessa kun tyttö syntyi sga:na niin tehtiin kaiken kaikkiaan 10 painoarviota sen raskauden aikana. esikoisesta tehtiin raskausaikana 7 painoarviota. tän tulevan vauvan painoarviot on näistä raskauksista kaikkein isompia joten nyt ei tarvi ravata painokontrolleissa ihan parin viikon välein kuten aiemmissa joten nyt taitaa olla tulossa ihan normikokoinen vauva
 
Hei mammat!

Täällä edelleen vaivaa kova väsymys. Syön kyllä rautaa, ettei siitä pitäis olla kyse. Neuvola tosin on vasta viikon päästä.

Onko muiden maha-asukkaat viettäneet hiljaisempia päiviä välillä? Mua alkanu välillä huolettaa, kun vauva ei liiku samaa tahtia, ku aiemmin. Se kyllä liikkuu, mutta selvästi vähemmän ja vaimeammin. Eilen tein liikelaskentaa ja kyllä mä ainakin sen 10 liikettä tunsin, mut ei ne olleet läheskään niin kovia potkuja, mitä vaikka pari päivää sitten. :( Tarviiko tässä huolestua..

Nallu: Täällä kans olis syystakille käyttöä. Mistähän sitä löytäis suht edullisen?
 
Syystakkeja moni on kysellyt ja itse löysin reilu viikko sitten Sellon alennusmyynnistä topsportista tai intersportista syystakin joka maksoi 20 euroa. Mielestäni se ei ollut paha hinta (oli n. 80 % alennuksessa). Ihan perus musta takki, hieman takapuolen yli ulottuva ja pienellä kauluksella. Hyvin toimii.
 
Aavee ja petite: Mulla on tehty toi painoarvio äitipolilla (ultralla) ensin sydänäänten kuuntelun yhteydessä ja nyt uudestaan kontrollissa, joka tehtiin kai tän mun kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Ja nyt kai ison painoarvion takia meen uuteen painoarvioon kontrolliultraan kuukauden päästä.

Painoa on tullu kaikkiaan jo 12,2kg (painoindeksi ennen raskautta oli 20) enkä oo kyllä yhtään kattonu mitä syön, tai siis syön kaikkea mitä tekee mieli. Nyt vähän huolettaa, että onko se vaikuttanu tohon valtavaan vauvan painoarvioon.

Mie ostin syys/talvitakiksi tommosen: Jakku / OUTLET. A-linjainen malli

pnda ja miisumi 28+1
 
Ritu82: Mulla ihan sama juttu kuin sulla,että maha on enimmäkseen eteenpäin,mutta vauvan sykkeet matalammat mitä mulla pojista ollut. Ja tyttölupaus meille annettu=)

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja kaikki ihan ok. Painoa oli tullut nyt reippaammin,viidessä viikossa 4.2kg. Yhteensä painoa tullut nyt 5.3kg,että sinänsä aika vähän.
Hb oli nyt noussut 101:sta 113:sta
paineet 108/60
sf 23
syke 140 ja liikkeet ++
Kohdun sisäsuu kiinni,mutta ulkosuu sormelle auki. Mutta pituutta 3cm ja kiinteä joten ei hätää. Voi kuulemma uudelleensynnyttäjillä noin ollakin.

En nyt muuta ehdi kirjoittamaan...jonoa koneelle:wave:

LilliM ja manteli 27+2
 
Viimeksi muokattu:
Tänään neuvolassa käväisty ja tässä vähän tietoja:
rv29+5
Painoa tullut lisää 592g/vko ja nyt ollaan vielä kilon verran alle lähtöpainon, että ei mitään huolta :)
verenpaineet 99/62
Hemppa 117 (noussut viime kerrasta (112) vaikka rautaa olenkin syönyt satunnaisesti)
sf-mitta 26,5 elikkä keskikäyrän tienoilla mennään tälläkin kertaa
Pissa oli puhdas ja liikkeet ++
Sykkeet +146
Poitsu on jo raivotarjonnassa ja on ollut jo jokusen viikon, ihan samoin oli eskoisen kohdalla.

Ensi kerralla laitetaan sitten lähete polille, kun mulle tällä kerralla tehdään synnytystapa-arvio

Veljen kyydissä menin tuonne neuvolaan ja sieltä sitten käppäilin kotiin noin kilsan matkan, niin kyllä olikin tuskien taival. Yhtään ei voi reippaammin kävellä, kun heti alkaa supistelemaan, vetää ihan kovaksi, kivuttomia tosin ovat, mutta epämukavan tuntuisia ja iskiaskin heti ilmoittelee olemassaolostaan kun vähän kävelee, helpottaa kun pääsee istumaan.

shihtzu + poitsu 29+5
 
Piprane ema, mä otan ne multivitamiinit (aamulla) ja obsidanin (keskellä yötä) eri aikaan. Mun käsittääkseni minkään ei pitäisi estää rautaa imeytymästä kun otan sen tyhjään mahaan ja en muutenkaan syö/juo mitään yöllä.

Painoarvioita on moni jo saanut. Mä elättelen toiveita, että saisin ensimmäisen painoarvion sekä tietoa tarjonnasta kun ensi viikon perjantaina menen Jorviin sitä kontrollia varten. Toivon mukaan ultraavat vauvan samalla kun tarkistavat sen istukan paikan.

Painonnoususta vielä. Mulla on tullut tähän mennessä 5.7 kg lisää. Koitan nyt pitää painon niin, ettei se ainakaan nouse tuosta enää. (Mulla kun tuota painoa on jo sen verran niin lisää ei tarvitsisi tulla yhtään).

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 28+6
 
Voih ku tuliki avauduttua illalla, sori! :ashamed:

Liirahille jaksuja, kyllä se Sissi jaksaa taistella ku tähänki asti on sitä tehny!

Vauvan painoarviosta. Määhän sen sain viime pe ku yksityisellä puolella omalla lekurillani kävin. Ei meillä muuten sitä sais, polille ei ihan heti aikoja saa ja neuvolalekurin ultra on varmaan ihan ensimmäisiä ultria mitä on tehty, siis ihan toivoton vehje muuten mutta sykkeen sillä kyllä erottaa! :LOL:
Viime raskaudessa sain ajan synnytystapa-arviointiin ku ed oli sektio, se lääkäri joka mulle teki sen oli niin äkänen ja turhautunu ja tuumas vaan "mitäs varten sää tänne tulit" eli piti ihan turhana juttuna lisäs vielä että "ei tartte enää tulla jos uudelleen raskaudut". Sillon sain mun toisen kokoarvion ikinä ja se piti aika hyvin paikkansa sitte lopulta.
Ekan arvion sain ku esikkoa ootin. La-päivänä arvioksi sain 4800g johon lekuri tuumas aikansa ronkittuaan että hyvin mahtuu isompiki tulemaan ja anto ajan kahden viikon päähän! Voin kyllä sanoa että sillon pelotti! Ekaa 18veenä puskemaan menossa (oli tarkotus käynnistellä sillon jus ku terkka arvioi niin isoksi) ja sanottiinki että meehän takasi masuas kasvattelemaan...Mun onneksi vauva synty nelisen päivää tästä ja painoiki "vain" 4kg..:D
Toisessa raskaudessa sitä ei mulle tehty ollenkaan vaikka makasin viikon sairaalassa toksemian kourissa rv31 josta tuloksena oli siis vauva rv32. Mun mielestä ois ollu aika tärkeää tietää silloin että minkä kokonen pikkunen tuossa vaiheessa on ku pelko ennenaikasuudesta on iso...
Niin siis tarkoitukseni oli sanoa ettei tuota vauvan painoarviota tehdä kaikille vaikka sitä kuinka toivois (mitä itekki toivon) että tietäis suurinpiirtein sen minkäkokosta palleroa sieltä pusataankaan alakautta...

Mun paikat on pehmenneet, vartta sellaset vajaat 3cm ja ulkosuu parille sormelle auki, eli ihan ok uudelleen synnyttäjälle. Sain aivan ihania 4d kuvia viimes, pitäis koittaa saisko tänne yhen jotenki liitettyä..mulla on yks kuva keittiön pöydällä nojallaan jota aina ohikulkiessani ihailen...on se vaan ihana tuo meidän oma marrasmurunen :kiss: (se on tätä äidinrakkautta pahimmillaan kait)

 
Mä olen kanssa saanut noita painoarvioita äitiyspolilla ultrien yhteydessä. Siellä tulee nyt kuitenkin käytyä aika tiiviisti, ja mun mielestä on ihana että painoakin seurataan, koska esikoinen oli niin iso.

Takeista mä en viiti ostaa uutta ja kallista, joten käytän tota mun syystakkia niin kauan kun tarkenen ( kiinnihän se ei mahdu enää) ja siirryn sitten miehen KAMALAAN talvitakkiin! :D

Mulla on ihan tajuton väsymys!!|O Päätä särkee jatkuvasti ja jalkoja turvottaa. Mitään raskausmyrkytystä en epäile, koska paineet normaalit ja pissa puhdas... Tänään töissä meinasin tosissaan pyörtyä, ihan tän väsymyksen ja päänsäryn takia. Jos nyt ees vähän aikaa jaksais olla töissä, vaikken sen kirkkaampaa tähteä en saa.

Liirah+ Sissi
 
Crocus Onpas ollu törkee lääkäri, kun tuollain alkaa tiuskimaan! :O Ihan kun ite oisit päättäny, että kiusallas synnytystapa-arvointiin tuut...kaikenlaisia sitä tulee vastaan. Kuulin kyl myös kaverilta, että oli kunnalliseen varhaisultraan menny neuvolan lähettämänä, kun kierto niin epäsäännöllinen, ja siellä oli ultraaja kans ollu "tosi ystävällinen" ja tokassu, että mitäs tänne tuut, ei näistä ultrista oo mitään hyötyä... Jes, hienoa ammattitaitoa. :headwall:

Syystakeista, vielä mahtuu takki kiinni, on kylläkin musta columbian sporttitakki, eli ei varsinaisesti kaupunki-kelpoinen, mutta sillä meen niin kauan ku mahtuu kiinni ja sit en tiiä mitä teen... Mitään uutta takkia en meinaa ostaa, joten jännityksellä sitten jonkin ajan päästä sovittelen, mahtuuko yksikään talvitakki enää päälle :D

Liirahille jaksamista, kyl sissi on taistelijaluonne!

Painoarviosta, itellä tehty ns. painoarvio aina kun äitipolilla käyny, eli rakenneultrassa ja sit tuolloin pari viikkoo sitten. Mut en tiiä, onko toi mikään "oikee" painoarvio sit kuitenkaan ollu, ku ei mitään mahanympäryksiä tms. oo mitattu koskaan, ainoastaan pään ympärysmitta.

Jospa tästä lähtisin kauppaan kävellen ja sais samalla lenkkeiltyä vähän. Sit voin samalla pysähtyä prisman vauvahyllyille kuolaamaan kaikkia ihanuuksia, mulla on kauhee ostomania tosiaan päällä, mut mies on langettanut ostokiellon :kieh: Pitää kuulemma ensin inventaroida käytetyt vauvanvaatteet, joita tullaan saamaan miehen siskolta ja kaverilta, tylsää... :whistle:

Ritu + pomppiainen 30+3
 
Eilen oli vika työpäivä ja nyt ollaan sitten lomilla:)

Neuvolakäynti tänään takana ja kaikki arvot ok:
pissa: puhdas
hb:125
verenpaineet: 124/75
sf-mitta: 27,5cm
painonnousu edelliseen kertaan (3 viikkoa sitten) 800g, yhteensä vajaa 8kg.

Neuvolaterkan mukaan mun vatsalihakset on aika tiukat ja kyselikin oonko tehnyt ennen raskautta niitä paljonkin. Jonkin verran on tullut tehtyä, mutta ei mitenkään hullun lailla. Synnytystä ajatellen on kuulemma hyvä, että lihakset on kunnossa. Raskauden loppuaikaa ajatellen taas varoitteli, että saattaa vatsan kasvaminen aiheuttaa kipuja, kun ns. "löysää" ei juurikaan ole.

Käynti kesti melkein 2 h kun juteltiin tuosta synnytyspelosta. Lopputuloksena oli, että sain lähetteen pelkopolille.

Terese ja poitsu 30+0
 
crocus: onpas selkee kuva, ihana :)

huomen aamulla neuvolaan..

päivittäjä: mulle vois vaihtaa tuon lasketun ajan tohon viralliseen aikaan jonka mukaan mennään neuvolois ja äitiyspolilla, on jotenkin selkeempää itellekkin joten virallinen laskettuaika on siis 9.11

kurpitsa ja "A" rv 30+0 poks poks :heart:
 
Bigwish: Olen huomannut ihan samaa, että välillä menee useampi päivä, jolloin vauva liikkuu tosi vaisusti ja sitten tulee taas niitä päiviä, kun tuntuu, että hän tulee mahanahasta läpi! En ole osannut kovasti huolestua, kun niitä superaktiivisia päiviäkin tosiaan on. Olen ajatellut, että vaavi on vaan välillä sellaisessa asennossa, etten tunne niitä liikkeitä niin hvin.

Crocus: aivan ihana kuva! Meen viikon päästä 4 d ultraan ja toivon, että vauva on sellaisessa asennossa, että saadaan yhtä hyviä kasvokuvia. En malttais odottaa.

Tänään tuli ostettua ihana pikkuruinen kietaisubody kiinteillä tumpuilla, myssy ja muutamat lapaset. Sellaisen Tutan nallehaalarin ostin pari viikkoa sitten. Olen päättänyt, etten kauheasti ostele mitään ennen kuin tiedän sukupuolen. Tytöltä on kaikki vauvanvaatteet vielä säilössä, joten jos nyt tulee myös tyttö, niin vaatetta kyllä löytyy. Mutta kun ne pienet vaatteet on NIIN söpöjä...:D

Mirtsu ja pieni rv 27+6
 
takeista : Ei tahdo mammamahalle sievää takkia löytyä sellasta, mikä menis kiinnikin. Mä oon tyytyny yksinkertasesti pitämään takkia auki ja alkanu jo kerrospukeutumaan :) Koirien kans lenkille lähtiessä heitän fleecetakin päälle, lämmin ja mukava, kun on vhän väljyyttä :)

H3idi ja pikkumies 30+1
 
Omaa napaa: Jos et halua lukea valitusta, siirry suoraan seuraavaan....
Mulla on ollu hirveitä oloja viimeaikoina. Monesti tuntuu että en saa riittävästi happea, vaikka en ole edes selällään. Sit huimaa, pyörryttää ja on muutenkin päässä ihme olotiloja. Ne menee kyllä itsestään ohi, mut kestää jonkin aikaa. Verenpaine on kyllä ollu välillä alhainen. Johtuneeko osittain nuo olotilat siitä. Alhaisin mittaamani verenpainelukema oli 76/39, mut pääasiassa yläpaine on 100-120 välillä ja alapaine 60-70. Mulla on normaalistikin verenpaine n. 110-120 / 60-70. Tänään otin kuitenkin hengitysteitä avaavaa lääkettä, kun tuntui että happi loppuu.

Lisäksi supistelee taas vaihteeksi. Olen pitänyt suppareita vielä harjoitussuppareina, vaikka välillä ovatkin kipeähköjä. Eilen tosin oli sellainen tunne että ihan kuin kohdunsuuta revittäis auki ja samalla oli supistus. Onneksi tuollaisia supistuksia ei ole muulloin esiintynyt. Lähinnä vain mahan kovettumista ja saman aikaista painetta.

Väsynytkin olen. Tuntuu ettei ikinä saa nukuttua riittävästi. Iltaisin en syö nykyisin muuta kuin maitorahkaa jugurtin kanssa, kun muuten tulee hirvee närästys. Se närästys on muuten niin voimakas, että laittaa oksentamaan. Ikinä ennen en ole raskauden takia oksentanut, niin nyt loppuraskaudesta on tapahtunut sekin. Alkuraskaudessa oli vain kuvotusta ja yökötystä, mut en oksentanut. En edes aikaisempien raskauksieni aikana.

Tänään vauva on alkanut potkimaan jo niin lujaa että sattuu. Vielä ei yltä kylkiluihin - onneksi! Mut jo se vääntö mitä se potkii, saa mut voihkaisemaan. Mielestäni, mulla on korkea kipukynnys yleensä. Oikeastaan se kipu ei tule varsinaisesta potkusta, vaan siitä että vauva jotenkin venyttelee ja työntää sitä jalkaansa - välillä tuntuu että kohta vattanahkasta läpi.

Selkääkin jomottaa. Suorat selkälihakset valittelee. On yksi iloinen asia. Mulla on reilun viikon ollu poissa ne iskias-tyyppiset kivut, jotka vihloi pakaraa ja säteili välillä takareiteen asti.

Maha on kasvanut niin, ettei enää tiedä missä asennossa olisin. Tuntuu ettei löydä asentoa, joka ei painais mahaa niin että ahistaa.

Ummetuskin vaivaa. Otan joka aamu Levolacia 30 ml, joka on ohjeiden maksimiannos ja silti tuntuu ettei pökäle tule pihalle, niin kuin pitäis. Levolacin lisäksi syön päivittäin luumuja eri muodoissa, omenaa yms. En syö juustoja yms, jonka tiedän kovettavan...

Tänään just sanoin ukolle, että vaikka näitä vaivoja on jos vaikka minkälaisia, niin olen silti tästä raskaudesta tosi onnellinen!
 

Yhteistyössä