Iltaa vielä !
Jospa sitten kertoisin hiukan lisää, kun ei vielä niin väsytäkkää =)
Eli mä oon ollu esikoisen syntymästä tähän päivään asti kotosalla ja nauttinu täysin siumauksin kesästä, raskaudesta. ja aion ollakin kotosalla ainakin vuoden, ellen jopa kaks.
Esikoinen aloittaa nyt syyskuun alusta päivähoidon 10pvää/kk. Saan ite keskittyä vauvaan ja neiti tarvitsemaansa ikäistensä seuraa.
Esikoisen syntymän jälkeen, me aateltiin et toinen saa tulla heti perään. Eipä tullutkaan, ainakaa niin nopeaa mitä oltiin aateltu. Apuja haettiin yksityiseltä lapsettomuusklinikalta ja tutkimuksissa selvisi syyksi maitohormoonin "päälle jäänti" (hormoonit voivat tehdä sen jos imettää pitkään) ja ovuloimattomuus. Lääkäri ehdotti pudottamaan hiukan painoa ja ottamaan clomifenit apuun. Painoa kerkesi tippua 6kg ja toisesta kierrosta tärppäsi :heart:
ensimmäisestä raskaudesta nappasin 26kg raskauskiloja joista about 15kg jäi kummittelemaan!
Tähän raskauteen (lue syömiseen) olenkin keskittynyt ihan eritavalla.. Liikkunut ja pyrkinyt syömään terveellisesti, ni omasta puolestani voin sanoa että on tepsinyt.
"mielitekoja ei oo, jos niit ei tee itselleen"
ja tähän raskauteen oon saanut kiloja kasattua vaivaiset 2kg ! =)
Oon muutenkin molemmat raskaudet voinut äärettömän hyvin ja ihmetellyt itsekin ettei tälläisessä kuumassa kesässä oo tarvinnut paljoakaa tuskailla. Turvotuksia ei oo vielä ollu, kuhan vaan muistaa juoda vettä (paaaaljon)
Viikko sitten sunnuntaina pyörähdin tyksissä tarkastuksessa verenpaine epäilyn takia.
Parina päivänä oli ollu huimausta, kokonaisvaltaista huonoa oloa ja sellaiset väsyneet silmät, levottomat jalat ... Toki mä pelästyin raskausmyrkytyksen ensioireiksi mutta
2h tutkimisen jälkeen minut todettiin täysin terveeksi, vauva voi hyvin ja painoakin oli kertynyt 1250g (keskikäyrää). Sain kuitenkin verenpaine mittarin lainaan varuiksi ja kuinkas ollakaan oireet loppuivat siihen =) Lääkäri ei osannut sanoa syyksi mitään muuta kuin ilmaston. Huikea kosteusprosentti, matalapaine, ukkosta .. jollain voi kuulemma aiheuttaa hyvinkin huonoa oloa =(
Kotiutumisvaatteista oli myös calluppia: tarkoitus olis hankkia polarn o. pyretistä pinkki/valko raitainen body, potkarit ja neule setti. Esikoisella oli samanlainen mut puna/valkoisena.
Ihana lukea teidän ensiodottajien touhotusta, kun kaikki alkaa hiljalleen olla hankittuna ja laitettuna valmiiksi. Niin minullakin oli. Esikoisesta vkolla 30 oli sänkykin pedattu vauvalle valmiiksi, istuin jalusta autossa paikallaan ja vaatteet pesty/silitetty ties kuinka moneen kertaan :heart:
Tässä toisessa raskaudessa en oo vielä jotenkaan ees miettinyt, tai tietty oon mut en oo pitäny mitään kiirettä. Toinen tyttö kun tulossa, niin esikoisesta on paljon säästetty.
Ainoat hankinnat on tupla vaunut (iCandy pearit tilattu) itkuhälytin ja leikkimatto.
Siinä siis ne isoimmat, tietty vaatetta sitte voi ostaa jonkun verran. Ainut mitä oon ostanu vauvalle on pehmeä hiirisoittorasia joka löytyy myös esikoiselta ja sitä soitetaan yhä edelleen joka kerta nukkumaan mentäessä :heart:
Mut ohan tässä vielä aikaa.. Oon vaan ajatellu et sit ku esikoinen menee tarhaan alan vauvaan keskittymisen ja hankintojen teon, tavaroiden paikoilleen laiton !
Tässä alkaakin oll sen verran jo tekstiä ettei kukaan teistä jaksa tätä ees lukea
Reipasta uutta viikkoa kaikille !!