Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :heart: :heart:

mä oon kohta ainut täällä..voisin varmaan siirtyy tonne joulukuisiin kohta prkl oon niin loppu....mieskin aamulla herätessään töihin tuli halimaan ja totes tuskasella äänellä et pieni tuuuuuuuuuuuu jo!!!!mut ei se halua tulla..se vie varmaan ekan poikaystävänki tonne masuun...mä oon viel niin heikko hermonen ettei oo tälläset venaamiset mua varten..ja jotenki se et rv 24 asti laskettu vkoja et toivottavasti viel sinne ja sinne pysyis ni ei kyllä osannu yhtään varautuu et huomenna rv 39 ja täällä mä oon kasassa..muthan laitettii mm tutustuu synnärille aiksemmin ym ku veikkasivat sillon et joo kunhan rv 36 täynnä ni varmasti tulee..pyh..ja nyt viel et näit myrkytys oireita pukkaa...mitähän sitä kerkeekin viel tulla täs loppu aikana...huoh..

miten muiden odottajien yöt sujuu :attn:
mä oon nyt nukkunu ihan hirveesti ja pisullakin joutuu vaan n2 kertaa käymään vaik vetelen sellasia 9h unia...mut nyt oon huomannu et on kyljet ollu tosi puutunu yön jälkeen...ihan hellänä aina se kylki millä on nukkunu..ja sit oon aamusin niin simmut turvoksissa et huh ja nenä on koko ajan tukossa :/

noh mä meen taas ja illalla kateellisena lukemaan kuinka paljon vaaveja on taas tullu...

tietämätön ja muru rv 38+6

MAILOU-oon niin samoilla linjoilla...ja toivon et kukaan ei loukkaannu :ashamed: mut mä oon kans niin kateellinen et meinaa itku tulla ku kaikki muut vaan saa vauvoja..tarvii ku facebookkii mennä ni saa sieltäkin lukea et kuinka 10 kaveria sai vauvan..mulla on siis kavereille hirveesti tullu vauvoja ja on tulossa lähiaikoina ja nillä kenellä la joulukuussa ni niilläkin on jo enempi suppareita ku mulla tai ainakin ees limatulppa menny ym...murr..ehkä mä oonki vaan lihonnu ja tääl masussa mitää vauvaa ookkaan..

Onnea Kuunkulta ja Löllykkä :flower: :flower: :flower:

Mailou ja tietämätön Voima :hug: Teille...Kyllä ne vauvat sieltä sitten tulevat kun ovat valmiita.
Ja lähtö voi tulla tosi äkkiä.Esikoisen aikaan olin varma etten ikinä synnytä ja kun uhkasin etten synnytäkkään niin siitä puoli tuntia vedet poksahti ja tätä ennen ei siis oireen oiretta että olisi tulossa ulos ;) Että ei kannata menettää toivoa....

Itsekkin kasassa siis ollaan,eikä erikoisia tuntemuksia että olisi synnytys lähestymässäkään,olen kyllä valmistaunut siihen että yli mennään eikä haittaa :D
Luultavasti pidän tätä pinoa yksin pystyssä lopulta....

Jokohan Anzkuli on päässyt tosi toimiin :attn:

Löllykälle onnittelut!

HC ja kutmula: täällä oon vielä kotosalla. Supparit on harventunu (välit on nyt 15-20 min.), mutta ovat edelleen tosi kipeitä - jotain sentään! Soittelin polille iltapäivällä, mutta sanoivat että olla vaan kotona jos kärsii. No siinäpä sit kahen jälkeen rupes harvenemaan supparit 8 kohtuu tuskaisen tunnin jälkeen. Pikkasen harmittaa. Mietin sitäki että jos ois lähetty sillon päivällä kun välit oli kuitenki sitä 4-8 minuuttia niin oiskohan sit kalvot puhkastu kun harvenivat. No, turha jossitella. Nyt vaan toivon että yltyisivät tästä vielä. Lastenohjelmien jälkeen lähetään koko perheellä tuonne heruttelulenkille, jospa se siitä. Jos huomenna on tämmönen päivä kans niin lähen heti kun tunnin supistelee pienillä väleillä...tää syö mammaa!! :kieh: :kieh: :kieh:

Mies otti huomiseks ylityövapaan, hän on ihan varma että ens yönä sit mennään. Samoin miehen sisko on varma että ens yönä syntyy ja sano että vois tulla meille yöks jo ihan joka tapauksessa. No, mulle sopii! :) Kun vaan tää vauveli ois samaa mieltä.

Odottavissa tunnelmissa siis edelleen...

tietämätön: :wave: Aikaisempia kokemuksia ei kyseisestä paikasta ole, mut nyt oon sinne menossa.

Yöt mulla menee suht kivasti. Pari vessareissua joutuu tekemään, lonkat puutuu ja särkee ja kyljen kääntäminen on aikamoinen operaatio, mutta aika pitkiä pätkiä saan kuitenkin nukuttua. Mutta kyllä odotan sitä, että voi taas nukkua selällään :p

Kyllä kuulostaa nyt siltä, että Anzkulilla on lähtö lähellä, tsemppiä vaan koitokseen :).

Mäkin toivon kovasti et vauva tulis jo. Tänään käytiin neuvolassa ja tätikin siellä sanoi että sulla varmaan ahdistavaa.. no on! Pikkusen sama tilanne kuin tietämättömällä. Masu vaan kasvaa ja öisin herään 2-3 tunnin välein vessaan. Viikonloppuna aion suursiivota ja paistaa piparkakkuja, vaikka onkin vielä aika aikasta noihin jouluhommiin. Mutta jospa vaavi on perso pipareille ja tulis tänne meidän seuraksi. Mites muuten kun pipareissa on kanelia ja inkivääriä, uskaltaakohan niitä syödä kuinka runsaasti ? :wave:
hermo-pyörikki + vaavi 38+6 (meniköhän se noin)

Kauheeta miten paljon viestejä! Pitää tulla illalla takas vielä...

manna- Mulla ei ennättänyt lapsivettä patjalle asti. Oli pyyhe lattialla valmiina, sen äkkiä laitoin alle. Mies tois sit lisää pyyhkeitä! =)

Onnea masukas, yamini, kuunkulta :heart:

Ail bii bäk :wave:

Onnea taas vauvan pyöräyttäneille! Aika hyvissä ajoin suurin osa tuntuu tulevan! Mulla on tosiaan se LA pakko olla väärin, kun on niin hyvä olla. Uskon että mun oma eka arvio 11.11 on lähempänä totuutta kun lekurin 31.10. Tänään taas olin käyrillä ja ny ois joka päivä käytävä... ei huvittas yhtään. Huomenna kyllä lupasivat ultrata, eli kiva ois nähdä kyllä mitä siellä tapahtuu. Tänään ei kerenny ku oli jus kaks synnytystä käynnissä!

CTG:n jälkeen kävin manikyyrissä että kelpaa sitten raapia miestä synnyttäessä :LOL:
Kauhee suklaanhimo tullu tässä viimesinä pävinä. Ajattelin, et antaa mennä vaan, ei se tässä 14 kilossa enää tunnu missään!

Tosi kurjaa, että monilla on niin inhottava olo odotuksen loppuaikoina. Mulla yöt ja kaikki muukin (kävely, liikkuminen etc.) sujuu nyt paremmin kuin tuossa 38. viikolla, jollon oli suppareita ja olin aika poikki. Kätilö meinas, että silloin olis vauva laskeutunu ja nyt sitte rauhassa odottelee starttia!

Maotao + pullukkavauva 40+6

Itse saan yöt nukuttua kyllä hyvin ja pienet kävelylenkitkin on alkaneet sujua paremmin.

Tässä odottelen, että tuo pakastin sulais.. Hiukan siihenkin menee aikaa :headwall: . Sain siis jääkaapin puhdistettua. Hyvä minä! :attn:

Tietämätön ja HC: :wave: Täälläkin ollaan menossa NKL'lle ja siis toista kertaa. Hyvin meni kaikki viimeksi, mukava henkilökunta ja jotenkin tunsin olevani hyvissä käsissä. Epiduraalin sain viimeksi heti kun pyysin, ei tarvinnut odottaa kauan. En tiedä mitä haluatte tietää, ja mun edellisestä kokemuksesta on siis hurahtanut jo 5 vuotta...

Onnea taas kaikille vauvansaaneille, pinohan poksuu oikein kunnolla... :flower: :flower: :flower:

Oma olo oli aamulla ihan jees, mutta päivällä kävin pojan hakemassa tarhasta ja ottanut sen jälkeen tosi kipeetä sekä alavatsaan, että alapäähän muutenkin. Tuli sitten kipujen kera pojan kanssa riitaakin, kun toinen olis halunnut leikkikaveria tarhan jälkeen, mutten pystynyt muuta kuin makaamaan kaurapussin kanssa sängyssä, ja hormoneista johtuen itkuksi meni monta kertaa tänään :'(

Mut nyt sohvalle pötköttään, kun ukot lähti futistreeneihin...

täällä kans yks vielä kasassa ja alkaa jo voimat oleen niin loppu.. mitään ei pysty enään ite tekeen ja maha kovistelee kokoajan mutta ei tuu enää kunnon suppareita pientä menkkamaista kipua mut siinä kaikki.. ja huomena olis täynnä 40rv.. :ashamed:

onnea taas kaikille uusille nyytin saaneille.. :flower: :heart:

kumpa jo itekkin saisi sen syliin..

paula-peikko 39+6

Ensinnäkin kiitos kaikille onnitteluista ja onnea kaikille muillekin jotka ovat vauvautuneet tänä aikana. :flower: :flower: :flower:

Elikkäs, silloin sunnuntaina kun yöllä kirjoittelin tänne niin en todellakaan uskonut että lähtö koittaa. Menin vielä sen jälkeen sänkyyn nukkumaan tai siis koittamaan nukkumista. Supistuksia tuli kokoajan mutta jotenki sitä OYSiin soittamista siirsi ja siirsi. Ku luulin tosiaan vieläkin ettei sieltä vielä mitään tule. No kello oli sitten 03.02 kun viimein soitin OYSiin ja sieltä sanottiin että jos en enään kivun kans voi kotona olla niin tulla käymään.

Herattelin siinä sitte miehen ja sanoin että lähtisitkö sä nyt sinne sairaalaan. Mies unisena vastas että "pakko kai se on ku et sä varmaan jaksa ajaa autolla....." Siihen lisäsin sen jälkeen että nyt olis varmaan vauva tulossa niin kipeä olen." Silloin oli isäntä jo kokonaan hereillä. Soitin äidin katsoon lapsia ja kipeiden supistusten saattelemana tein vielä äidille sängyn jotta pääsee nukkumaan. Automatka sairaalaan oli tuskaa ku kipeenä olin.

Sairaalassa oltiin hieman ennen klo 4. Sisätutkimus tehtiin samontein ja paikat oli 2 sormelle auki ja synnytys oli alkuvaiheessa. Käyrään laittoivat. Vajaan tunnin olin käyrällä ja hoitaja meinasi että kyllä tässä saliin lähdetään on nuo supistukset sen verran voimakkaita ja tulee aika tiheesti. Peräruiske annettiin ja sen jälkeen istuinki vessassa aika kauan.. :LOL: Tuli varmaan kuukauden tarpeet valmiiksi. Tuntu ettei sieltä pois pääse.

Salissa oltiin puol kuus. Sisätutkimus kertoi että olin 4cm auki. Ilokaasua sitten naukkailin suurimpaan kipuun. Sen ottaminen täytyi keskeyttää ku tuli ihan älyttömän huono olo. 6.50 sain kohdunkaula puudutteen. Samalla puhkaistiin kalvot ja laitettiin vauvan päähän anturi mittaamaan sydämen sykettä. Puudute auttoi pahimpaan kipuun. Jossain vaiheessa tuli taas kamalan huono olo. Oksennus pussi kädessä makasin sängyllä ja isännälle ohjeita latelin mitä piti tehdä. Kuuman pussukan sain selkään ja isäntä samalla kun supistus tuli niin hieroi ala selkää. 7 aikaan katottiin tilannetta olisinko jo auennu enemmän. Mitään ollu muuttunu. Mulla jo pelko että nyt loppuu supparit ja käynnistelyyn joudutaan.

Kohdunkaulan puudute vaikutti n. 45 min. ja ennen kahdeksaa annettiin vielä kerran. Silloin olin auennu jo 8cm.iin. Taas olo helpottui ja pystyin jo hieman nukkumaan. Sanoin isännällekki että nyt nuku. Jotta jaksat ku alkaa tosi toimet. Puoli yhdeksän aikaan alkoi työnnätyttään ja soitin kätilön paikalle. Katsoi tilanteen ja olin täysin auki. Sanoi että käy katsomassa vielä viereisen huoneen tilanteen ja jos tuntuu että täytyy puskea niin antaa mennä vain. No, arvakkaa uskalsinko työntää ku ei kätilö paikalla... Työnnätytti hirveenä mutta ei uslkaltanu. Piti soittaa kätilö paikalle ja koitin vielä pyytää kerran puudutetta. Mutta ei enään saanu. Joten synnytys oli sitten aikalailla luomu ku ei itse synnytyksen aikana saanu ollenkaan lievitystä.

Itse ponnistusvaihe oli lyhyt 3 ponnistusta ja se oli siinä. Kipeetä teki ja kerkesin isännällekki sanoa että tää on sitte viimenen lapsi jonka teen. Ja jos sattuu lisää tulemaan niin loput leikataan.

Tyttö synty tosiaan 9.17 ja itse katsottiin kumpi tuli. :) Heti ensitöikseen tyttö pissasi ja kakkasi.

Tyttöhän oli ihan täsmällinen kun syntyi tasan la.na. Ja ollaan huomattu että on tarkka ja herkkä. :) Esim sanoin tytölle ku isukki lähti sitä pesemään että "kenenkäs tyttöjä sitä ollaan ku on niin musta tukka" muilla kun ole ollu edes hiuksia päässä... Niin toinen rupes itkeen. Piti pyytää anteeksi.. Muutenkaan ei saanu verrata sisaruksiin. Heti oli suu mutrulla. Isi saanu ottaa syliin ku halus olla äidin vieressä.

Osastolla ei nukkunu omassa sängyssä piti nukkua kokoajan äitin vieressä eli kainalossa.

Sisarukset mielissään tytöstä. Neiti ei ollu milleskään ku tuli meitä kattoon sairaalaan. Olis halunnu vauvan mukaan kotiin. Äiti tosin olis saanu jäädä sairaalaan. Oli vielä autollaki itkeny ku piti vauva jättää. Tiistaina isovelikin oli mukana ja melkein tuli lapsilla tappelu kumpi saa hoitaa. Keskiviikko oli hieman hankalampi ku oli jo luvattu että kotiin päästään ja sitte nousi bilirubini arvot hieman ja jouduttiin vielä jäämään yöksi. Silloin tyttö itki ja sano että "äiti tule myt jo kotiin." Tänään arvot oli hieman koholla mutta kotiuttivat silti.. Kävin hakenmassa tytön hoidosta 4 jälkeen niin itku pääsi molemmilla ku tyttö syliin hyppäs puistossa. Kai sitä on ite vielä ihan herkällään noiden hormonien kans. Mutta oli mulla kyllä noita isompiakin lapsia ikävä.

Mutta nyt täytyy mennä hieman lepäämään. Myöhemmin lisää.

Löllykkä ja rinsessa

Kiva kuulla löllykän synnytyksestä!

Täällä edelleen kotona, mutta kyllä on kipeet supistukset. Nyt on välit taas vähän pienentyny, on alle 10 min. Voi olla että mennään näytille kunhan saadaan pikkumies unille. Kattoo nyt vielä mihin suuntaan mennään....

löllykkä: Ihana kuulla synnytystarinasi. Osaakohan sitä itse lähteä sairaalaan.. Alkaa pikku hiljaa mietityttämään.

Kyllä oli urakka jääkaapissa. Nyt on kaikki tavarat paikoillaan.. Ken uskaltaa sotkea, saa myös siivota. Mut jotain kuitenkin oon saanut tänään aikaiseksi.

Anzkuli: Jospa sie pääsisit nytten tositoimiin! Tsemppiä! :hug: :wave:

KAIKILLE VAUVAN SAANNEILLE HURJASTI ONNEE, IHANAA KUN TE OLETTE JO SAANNEET NYYTIT KAINALOON :flower: :flower: :flower: =) :hug: :flower:

Täällä myös yöllä heräillään vähän väliä vessaan ja ei meinaa saada heti unta. Supistelut loppu no olipahan yhtenä yönä :kieh: .

Lenkillä käyty ja mitään muuta menny kipeeksi kun jalat, tää etutynnyri painaa jo paljon..... :headwall:

Anzkulille tsemppiä jospa nyt lähet pikkuista hakemaan.

Tää taitaa painua pehkuihin väsyttää TAAS...

Estrella 40+3

Onnea löllykkä!!!! :flower: :flower:

Tää päivä on hurahtanut mukavasti. Esikoinen oli siellä uimassa papan kanssa ja mummo piti meille seuraa. Iltapäivällä kun mies tuli töistä lähdettiin hoitaan autoasioita ja käytiin mäkkärissä syömässä. esikoinen oli mielissään kun kaikkee kivaa tälle päivälle! =)

Nyt illalla vielä laittelin kaikki valokuvat albumeihin, joita on keväästä tähän päivään kertynyt pari sataa kipaletta. Olipa urakka, mutta nyt on laitettuna. Kivempi katsellakin sitten.

Nyt iltapesuille ja nukkumaan...öitä!! :wave:

-helmi-

Meillä tuli vauvallekin nuha :( Onneks ei kovin pahasti tukossa, vielä ainakaan. On toinen ihan reppanan näköinen :snotty: Lämpöä oli päivällä vähän, ei tosin edes kuumeen puolella. Jospa menis pian ohi, esikoinenkin taitas vihdoin olla paranemaan päin!

Anzkulille
tsempitykset, toivottavasti supparisi oisivat nyt sitä!

Nyt en ennätäkään pidempään tässä kirjoittaa, pitää lähteä nukkumaan. Just sain vauvankin asettumaan sänkyynsä. Puklut päästi puhtaalle yökkärilleen, virkistyi sitten kun piti alkaa vaihtamaan...

Luminka

Onnea Masukas, kuunkulta, Yamini ja Löllykkä!!!! :heart: :heart: Johan näitä marrasvauvoja tulee!!! Ihanaa teille jotka olette jo saaneet omanne!!

Täällä sellaisia ihania uutisia (varmasti te kaikki haluatte kuulla yksityiskohtineen) että pari tuntia sitten irtos limatulppa. siitä ei siis epäilystäkään että mikä se oli, näytti ihan sitä kuin ois ollut jotain thai chili kastiketta housuissa (siinä ne yksityiskohdat jotka varmasti halusitte kuulla!! :LOL: )

Ei kyllä yhtään supistele, eikä toi limatulpan irtoaminen sinäänsä mitään tarkoita. Tosin puhuin just äitini kanssa puhelimessa, ja hänellä oli alkanut kaikki 4 synnytystä limatulpan irtoamisella, siitä 24h aikana ainakin. Jospa ei ois tää omena kauas puusta pudonnut, vois vaikka alkaa synnytys tänä viikonloppuna!!!

Nukkumisesta kysyi tietämätön, mulla ei se valitettavasti suju ollenkaan hyvin. Vauva on liikkumattomana koko päivän ja aloittaa joka ilta sängyssä kamalan puskemisen niin että tuntuu että tulee läpi ja nukahtaa ei sen kivun keskellä voi... sit on toi lantio kipu joka häiritsee... painajaisia ja muuten vaan en saa unta ja heräilen.
Taidankin tästä lähteä yrittää toisia yöunia, klo on nyt puol kymmenen aamulla täällä, mutta nukuin tosiaan jotain 3 h taas vaihteeks, eikä ainakaan noilla unilla ois kiva lähteä synnyttämään. Panadolia vaan poskeen ja untenmaille!!

Kauniita unia kaikille, tuun sit kertoilee jos jotain muuta tapahtuu. Tosin kone näyttää olevan aika hajalla, kesti tunnin ennen kun sain tän käynnistymään, toivottavasti ei just nyt hajoais!!

Manna 39+5

huomenta...aikaista sellaista! :whistle:
Taas noustiin ylös viiden aikaan, kun tuolla kiersin niin masussa ja nyt vasta helpotti, kun sai kunnolla ilmaa päästettyä pihalle.(jatkan mannan: "tämän-varmasti-halusitte-kuulla-linjaa" :LOL: )
Yö meni muutenkin silleen että pari tuntia vain nukkui kerralla, nytkö ne alkaa ne vatsanväänteet?

Sanse: voitpa olla jo toistoimissakin, mutta joo mulla oli koko sen tiistain (kun ti-ke yöllä syntyi) särkyä selässä ja itse kuvailin niitä ½kipeiksi supistuksiksi, joita tuli 10-20min. välein. Joten eiköhän nuo voisi hyvinkin enteillä tulevaa!

Samoin manna, on varmaan kanssa lähtökuopissaan! Tosin niinhän kaikki muutkin jo alkaa oleen!! :D

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen!
Tää mamma jatkaa nyt kahvinjuontia, menee vaihtaan kakkavaippaa ja painuu unille kunhan ukko ja esikoinen lähtevät töihin/tarhaan. Esikoinenkin menee tänään poikkeuksellisesti tarhaan, kun heillä isänpäivänaamupala, niin voivat nyt ainakin jotenkin juhlistaa isänpäivää. Kun mies sitten sunnuntaina vasta päivällä/iltapäivällä kotiutuu. Onneksi saatiin eilen puhuttua asiasta ja sovittiin että mennään sitten su illalla vielä ravintolaan syömään oman perheen kesken. :heart:

-helmi-

Jepulis... täälläkin tapahtuu! Heräsin yöllä vessaan puoli neljältä ja vedet valu pitkin jalkoja!
Varmaan desin verran tuli ja vessassa vielä lisää... herättelin miehen ja soitin sairaalaan. Käskivät tulla heti. Matkalla alkoi supistukset, ovat ny ihan erilaisia kun harkkarisupparit. Makoilin melkee tunnin käyrillä ja suppareitten väli on 9 min. Kuitenki kun tekivät sen lapsivesitestin (ctg:n jälkeen) ni ei ollu lapsvettä... mitä hiton vettä sit voi valua tolleen jalkoja pitkin lattialle...??? Eikä mittää avautumista ollu tapahtunu, joten lähimme viellä kotio sitten odotteleen suppareitten tihenemistä. Joten tässä ny odotellaan. Supparit tulee 7-8 minuutin välein, ja kipeitä ovat (P...leet), eli josko se tihenis tästä! Miehen passitin nukkumaan, että jaksaa sitte mukana menossa.

Kiva ku siellä sairaalassa on yleensä 1-2 synnytystä päivässä, ni eilisen iltapäivän yön aikana oli syntyny 7 vauvaa. Nyt koko henkilökunta on tietty ihan loppu, eikä me saada perhehuonetta. Mä en kyl jää sinne sit makoileen, jos kaikki on hyvin ...

Sanse: Mulla oli myös eilen sellasta puukkomaista viiltelyä selässä, sitte pari päivää ollu maha löysä JA kauhee suklaanhimo. Joten josko nää olis synnytyksen ensimmäiset merkit??? olettaen tiettyettä synnytys on ny käynnissä...
:LOL:

-Manna: Onnea matkaan myös sinne! :heart: :/

Jokohan maotao lähti??? Toivottavasti ;)

Täällä alkaa jännitys olla huipussaan. Puolen toista tunnin päästä pitäisi olla sairaalalla. Toivottavasti eivät laita enää takaisin kotiin, kun maksa-arvot olivat kuitenkin nousussa ja ylävatsakin on alkanut taas vihoitella.

Mutta supistuksia kaikille niitä toivoville (ei taida olla enää ketään kuka niitä EI toivoisi...)

viides rv 38+6

Viides: En viitti lähtee, ku lähettivät kerran takas kotiin. Mielummin mä täällä kärsin tän alun... Mutta supparien väli kyllä lyhenny neljään minuuttiin. Mietin vaan sitä, että supparit ite kestoltaan aika lyhyitä.. saavatkohan nuo mitään aikaan...?

Yhteistyössä