Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

merkkailen..kakka olo..viime yön jomotteli niin pirusti ja koko päivän niin et aattelin josko täs vkonloppuna jotain tapahtuis mut no tuntemukset ja jomotukset sit yllätys vaan loppu...noh eräpäivään viikko mut 2 vkoa menee yli se on varma...jaksuja ja suppareita kaikille meille ja haleja kaikille vauva arkeen..

rinzessan kuulumisia oottelen hirmuisesti :heart: tais hänellä olla aika nopea synnytys ja olis kiva kuulla miten papu voi ja mamma kanssa=) :flower:

rv 39.....
 
voi tuska tät olo tilaa.. nyt alkaa nuhan poikasta iskee ja kuumeinen olo.. pää tuntuu et olis tulessa...ja kaikki kivut/tuntemukset poissa :kieh: :kieh: olo tosi tukala kun on hankalaa liikkua.. :kieh: mitähä sitä pitäs keksiä et sais tota kaveria tuleen jo ulos.. :whistle: ukko ei suostu peittoo heilutteleen.. ja siivoon ei pysty taitaa sauna olla vika vaihtoehto.. tiistaina vasta nneuvola jos ei sitä ennen tuu ulos..

paula+peikko 40rv
 
Iltoja :wave:

masukas: Korjasin virheen etusivulta! :D

Olipa ihanaa käydä iltapäivällä pitkästä aikaa ulkona! Yksin kävin, molemmat tytöt sen verran vielä nuhaisia ettei viittinyt mukaan ottaa. Katellaan mikä tilanne huomenna, ainakin isompaa voisi käyttää vähän aikaa jo. Vauvan kanssa en taida vielä uskaltaa ottaa riskiä, pääsis parantumaan kunnolla. Onneksi ei niin pahasti ole nenä enää tukossa.
Että jospa tässä koittaisi terve aika välillä =)

Eipä mulla muuta ollutkaan, ei muuta kuin jaksamisia mahojenne kanssa =)

Ois kiva kuulla muiden vauva-arjesta enemmän! Onko ilmennyt masuvaivoja (Hari Maolle paljon jaksuja tytön ilmavaivojen kanssa :hug: ), onko tullut vielä mitään rytmiä, miten kauan jaksaa valvoa ym. ? =)

Luminka ja nukkuvat tyttöset
 
huomenta!

täällä on aamukahvit menossa. poju heräili kuudelta ja sitten esikoinenkin nousi ylös.

Luminka kyseli arjesta. meillä tää vauva on kyllä yllättänyt rauhallisuudellaan ja "kiltteydellään". on huomattavasti "helpompi" vauva mitä isoveljensä oli. ainakin siis tähän saakka. esikoisella oli enemmän mahavaivoja ja nukkui n.2 tunnin pätkissä. nyt meillä nukutaan öisin ekan pätkän 4-6 tuntia,viime yö meni esim. näin että nukahti klo.22 (tankattuuaan ensin molemmat tissit + 110ml pullosta), heräsi klo.3, söi ja nukkui klo.6 saakka.

nyt yllätti taas pojulla nälkä, jatkan kohta!
 
Meillä On lähtenyt kotona sujumaan hyvin. Torstaina kotiuduttiin tosiaan ja eilen olikin sitten minulla syntymäpäivä ja oli niin ihanaa herätä juhlimaan syntymäpäivää ihan omasta sängystä hyvin nukutun yön jälkeen.

Tara tuntuu olevan melko rauhallinen tapaus. Ei kitise turhia ja nukkuu 4-5 tunnin pätkiä ja välissä valvoo tunnista kahteen tankaten itseään seuraavaa pidempää unipätkää varten.
Napakin näkyi irronneen tässä tänä aamuna kun vaippaa vaihdoin. :)

Kian ei tunnu vielä tajunneen Taran olemassaoloa. On tottunut siihen että pyörittelen muiden ihmisten vauvoja sylissä vähän väliä ja ei ilmeisesti ole vielä hoksannut ettei tämä vauva nyt menekään mihinkään. :kieh:

Ihmeen helposti on alkanut sujumaan tämä kahden lapsen hoito samaan aikaan vaikka mies olisikin pois kotoa. Tosin mieskin on nyt alkanut osallistumaan paljon enemmän ja hoitaakin Kian'in suurimmaksi osaksi ja jäi jopa kotiin eilen yksin molempien lapsosten kanssa kun itse menin asioille muutamaksi tunniksi ja hyvin oli sujunut. :heart: :heart:

Vaan nyt on teekuppi tyhjä. Voisin yrittää saada vielä hiukkasen unta palloon ennen kuin Kian herää. B)
 
täällä taas vähän otettiin maitohuikat ja sittenhän olikin jo kunnon kakat housussa, joten ne nyt siivottu myös. niin tuosta arjesta vielä, niin ei ole vielä mitään aikoja että milloin tapahtuu mitään. nukkumaan rauhoittuu yleensä 22-24. kahtena yönä kyllä rauhoittunut nukkumaanatt kunnolla vasta kahden aikaan, nukkunut sitten kyllä siitä sen 4-6 tunnin pitkän pätkän. tänään ajattelin käydä sellaisen puolen tunnin ulkoilun vaunuissa, ei vielä sen enempää että lähdetään hiljalleen liikkeelle. kyllä oli eilen illalla ihana käydä yksinään kävelemässä raittiissa ilmassa. :)

tänään pitäisi lähteä vielä isänpäivä ostoksille. meillä on vielä ne autoharjat maalamaatta. samoin täytyy jonkinlainen kakku väsätä. esikoinen menee mummulle rakentamaan pihalle jonkinlaista joulumaata. en tiedä joko laittavat ekat jouluvalot vai mitä, mutta joulumaasta mummu puhui. hän värkkää yleensä katajista, kuusista yms sellaisen joulumetsän johon tulee itse tehtyjä tonttuja yms. itse ostin jo myös jouluvalot ulos, mutta kehikko johon olin ajatellut ne laittaa niin oli kaupasta loppu. täytyy katsoa tänään josko niitä olis tullut.

nukutatteko vauvoja mahallaan? mä oon pari kertaa nukuttanut mahalleen, mutta kääntänyt kyljelleen kun nukkuu kunnolla. auttaa kyllä jos on rauhaton ja ilmassa vähän mahavaivoja.

oletteko pitäneet vauvoja jo kantoliinassa?
nyt taidan värkätä pojun eka kerran kantoliinaan jos osaan niin ihan yksin. kaveri kävi neuvomassa sitomista toissa iltana ja silloin kokeilin, muuten en ole kokeillut.


mukavaa lauantaita!

korppinen

ps. joko ekat vauvat täyttää kuukauden? keiju? HM?
 
meilläkin on arki lähtenyt mukavasti käyntiin,poitsu ei turhia kitise ja nukkuukin ihan hyvin. Nyt menossa joku tankkauskausi kun parina yönä tuossa viikolla ja vielä eilisen päivän tankkas ihan kokoajan maitoa. Se minut yllätti että tuo on tosi pitkiä aikoja hereillä, heräilee aamulla 7-8 ja on hereillä 12-13 asti, sit nukkuu 4-5tuntia ja syö ja ottaa torkut ja seitsemän aikaan illalla alkaa taas valvominen jota kestää 21-22 asti. Tuntuu ettäsemmonen tietty rytmi alkaa jo tulla.

Masulleen olen poitsua nukutellut ja nukkuukin siinä hyvin ja auttaa kyllä noihin ilmavaivoihin.
kantoliinaa en ole vielä kokeillut ja sitomis ohjeetkin hukassa:whistle:


keiju ja "wiljo" 1kk
 
Huomenta!

Täällä ekan kerran sellainen olo, että kaipa tää vauveli joskus ulos tulee... :heart: Eli yöllä olen vähän valvoskellut supistusten kanssa muutaman tunnin, muttei siis mitään säännöllisiä olleet. 6.30 jälkeen supistellut enemmän tai vähemmän, mutta äkkiäkös ne taas loppuvat... :/

Herätin kuitenkin äsken miehen ja käskin mennä kauppaan, jos vaikka lähtö tuleekin niin jääkaapissa olis kiva olla muutakin kuin valo :D Mies lähti kiltisti kauppaan ja oli vähän hermostuneen oloinen, reppana. Sanoin että ihan varmuuden vuoksi kuitenkin.

Huolestumisesta joku kyseli olisko ollut kutmula... Täällä toinen samanlainen tapaus :wave: Olin esikoisen aikaan huolesta sairaana, jos en heti saanut vauvaa liikkeelle ja mietin kaikkea mikä voi mennä pieleen, ja vauvan syntymän jälkeen kävin säännöllisesti tsekkaamassa että vauva hengittää. Luulin jotenkin että tässä kakkosraskaudessa olisin rauhallisempi, mutta juu ei... ihan samanlailla mietin että tulis jo vauva ulos niin helpompi tsekata että kaikki on ok ja mitä jos synnytyksessä jotain menee pieleen tai vauva on pahasti sairas. Rasittavaa olla jatkuvasti huolissaan :ashamed:

Ei oo muuten tullut yhtään supparia kun olen istunut tässä koneella, ehkä teidän seura rentouttaa ja rauhottaa... :D

Nyt pois koneelta jos vaikka jatkuis

mammukka+vauveli 39+2
 
Kyllähän tämä odottamine alkaa olla yhtä tylsän kanssa.. onkohan se ees hengissäkään.. Kyllähän se silloin tällöin järjestelee jalkapallo-otteluita, mutta harvakseltaan.

Tänään oli tarkoitus siivota, mutta mie olisin halunnut kylpyhuoneen pysyvän kuivana, mutta ei.. Ukon pitää mennä aina silloin suihkuun. Ja on siellä sitten tunninkin ja kylppäri ihan kostea.. Taidan olla outo tuossa suhteessa.. Mutta olisi vain mukava mennä kylppäriin hakee pesutarvikkeet ilman, että kastelee mitään.. Siivoilen sitten huomenna.
Voishan sitä tänään imuroida ja huomenna tai iltapäivällä pestä lattiat.. Mutta en jaksa odotella.

On tylsää.. Eipä suotta. Alkais ne supistukset jo tulee.. Mutta ei. Yön sain nukuttua loistavasti..

Red Dragon & Nuppu 40+6 :heart:
 
Huomenta!
Täällä herättiin vasta puoli kasin aikaan :D Ihanaa! Ja esikoinen nukkui vielä siitä tunnin. Tosin yöllä kaksi kertaa tissiteltiin ja tunti siinä meni aina kerralla. Kun piti vaippaa vaihtaa ja kesti sitten vauvalla vähän aikaa nukahtaa.
Sain pyykit laitettua narulle, kun tuli illalla pikkuinen "kakkavahinko" sohvalla :LOL: Meni siinä viltti ja mun vaatteet pesuun.
Vauvan aamupesut on tehty ja nyt esikoisen kanssa aamupalaa popsitaan.

Vauva-arjesta oonkin aika ahkeraan tänne raportoinut. :D Mutta meillä siis kuten korppisella ja hopeakaislallakin, tämä vauva ainakin vielä "helpompi" ja rauhallisempi tapaus kuin esikoinen. Vai olisiko ihan samanlainen, mutta itse osaa ottaa jo rennommin. Olen myös yllättynyt kuinka hyvin arki sujuu ihan yksinkin poikien kanssa.

Rytmistä: Meillä tavallaan on sellainen, tosin joustava. Kuitenkin hyvin saman kaavan mukaan päivät kuluvat. Ehkä tähänkin vaikuttaa se että esikoisen takia rytmi on jo olemassa. Eli heräillään hyvin liukuvasti klo.5-8välillä ja silloin tullaan alakertaan. Ja tissittelyä. Sitten teen aamupesut ellei pikkumies nukahda jo tissille. Ja kuten nytkin, jaksaa olla hereillä tissihetki mukaanlukien 1-2tuntia. Sitten nukkuu taas 3-4tuntia. Ja tätä rataa mennään iltaan saakka. Illalla on hereillä normaalisti/tankkaa yötä varten n.klo.19-21 ja nukkuun mennään 21-22 joka ilta. Yöllä herää 1-2kertaa.
Mutta nyt ihan selvästi enemmän vatsanväänteitä. Joten olen alkanut jo odottaan koska alkaa rikkonaisemmat yöt.

Nyt lisää kahvia ja laittaan kamppeita kasaan, kun lähdetään iltapäivällä mummolaan. Mennään ensin ulkoileen, ja sitten ollaan iltaan saakka; saunotellaan ym. Esikoinen ihan innoissaan, kun on niin papanpoika.

Oikeestaan tuo ulkoilu on ainoa asian (unen lisäksi) jota kaipaisin enemmän, mutta ainakaan vielä en ole saanut päivään mahtuun säännöllistä ulkoilua, kun kuitrenkin näitä kotihommiakin on ihan kiitettävästi. Kai siihen aika löytyy kun aikaa vähän vielä kuluu. Oon kyllä vaunutellut vauvan kanssa kahdestaan ja esikoista ollaan hoidosta haettu. Ainakaan aamupäivällä ei ulos ehditä.

helmi *kirjoittaa taas näemmä romaania*
:D
 
Huomenta kaikille!!!!!!!!!!!!!

Täällä vielä ollaan erittäin kokonainen, alkaa hermo menee. Eilen aamulla vein pojan eskariin n. 100m matkaa, kerkesi viisi ihmistä jo päivitellä eikö vieläkään. AAAARRRGGGG.....

Taas eilen illalla oli hirveet sukkapuikkokivut ja vähän supisteli, mut ei tarpeeksi. Minun äiti oli kyllä viime yönä kärsinyt synnytyskivuista, sijaiskärsijä. Oiskin tällänen jaettu kipu hyvä,mieskin voisi ottaa oman osansa,jospa olisi helpompi synnyttää....

Kaikille toivotaan suppareita kunnon et saa jotain aikaan.

Onkohan jo vauva syntynyt viidennelle ja joku toinenkin oli mut nyt en muista. =)

Minä olen antanut jo vauvalle häätölapun, en vain tiedä monenko pv:n asumisoikeus on irtisanomisen jälkeen. Saa nähä pitääkö ottaa järeemmät keinot käyttöön, vai onnistuuko sanallinen
:)

Estrella 40+5
 
estrella: NIIN tuttuja tuntemuksia! Mä olen yhden ystäväni pistäny facebook kavereistani pihalle kun en kestä sen pommitusta sitä kautta, että EIKÖ VIELÄKÄÄN?!?!? ARGH!

Esikoinen syntyi näillä viikoilla, mutta ei mitään toivoakaan että tämä kakkonen tuolta mihinkään liikahtaisi. Aamulla herätessä olin niin vihainen itselleni ja ropalleni kun se ei ymmärrä synnyttää tätä kersaa. Itku taas pääsi. Näin aamusta sentään kolotukset on vähemmällä, mutta illan on yhtä helvaattua kun issias kivut vaivaavat. Jalat ei pidä enää kunnolla alla. :(

Mahakas MaiLou rv 40+4
 
Kasassa täälläkin :attn:
Eikä supistuksen supistusta tulllut pariin päivään,että eiköhän täällä vielä muutama viikko sinnitellä..
Jaksuja kaikille synnytystä toivoville :hug: Toivottavasti äkkiä pääsisitte tositoimiin joilla oli inhottava :hug:
 
Lauantaita...

Vauva-arjesta: Meillä alkaa pikkuhiljaa muotoutua rytmi päivään. Illalla tissitellään n. klo 22-23.30, päivästä riippuen vaihtelee vähän. Yöllä herätään kolmen aikaan syömään, sen jälkeen nukutaan sitten kuuteen/seitsemään asti. Tissitellään ja yleensä jäädään hereille, valveilla neiti on 3-4 tuntia, sit syödään ja mennään unille. Loppupäivä menee oikeastaan syöden ja nukkuen, unet 3-4 tuntia, valveilla välillä tunnin verran. Unet on onneks aika pitkiä, niin saan mäkin nukkua...

Neiti on kyllä helppo vauva, kun ei oikeastaan itke. Välillä saattaa parkaista vähän, kun ei kaikki aina miellytä, mut pitemmät itkut on vielä jäänyt kuulematta. Mahavaivoja tuntuu hiukan olevan, kipristelee siihen malliin nytkin. Mut nekin on aika vähäisiä.

Eilen kävi terkkari kotikäynnillä. Sanoi, että terveen näköinen ja oloinen vauva on. Painoa oli tullut melkein puoli kiloa sairaalasta kotiutumisen jälkeen, pään ympärys kasvanu melkein sentin. Aika huimaa on tuo kasvu. Parina päivänä mä jo luulin, ettei maitoa tule tarpeeksi, kun tuntui että olis pitäny koko ajan olla tissillä, mut kasvusta päätellen ei sitä ongelmaa ole.

Mahallaan nukuttamisesta: Meillä nukutaan välillä mahallaan, kun se tuntuu helpottavan tuota mahan kipristelyä hyvin. Kauaa tuo neiti ei mahallaan ole, nopeasti alkaa kitistä ja nostella päätään, ilmeisesti asento ei ole mieluinen.

kantoliinasta: Ei olla vielä päästy kokeilemaan, on vasta tulossa postissa. Ajattelin kyllä kokeilla heti kun vaan sen saan kotiin asti.

Mut nyt lähden keitteleen itelle kahvia ennenku neiti herää. Jotenkin levotonta on tuo uni nyt, ei tainnu malttaa syödä tarpeeksi.

-JennyA & prinsessa 2vko 1pv-
 
Mahallaan olen tyttöä pari kertaa nukuttanut. Ei oikein ole onnistunut, jää hamuamaan käsiään vaikka ois masu jo täynnä! Sit siinä ähisee ja pyörii niin on pakko pyöräyttää selälleen ja laittaa kapaloon. Kapalossa on nukkunut syntymästään saakka, muutoin kädet heiluu hurjana eikä osaa rueta nukkumaan :D

Kantoliinaa ois tarkoitus tänään kokeilla!
 
ma en kesta!!!
Voitteko uskoa etta oon karvistellyt viimeiset 24 tuntia supistusten kanssa, jotka eivat vaan tihene!!! Tulee siis 10-15 minuutin valein ja valilla on TOSI kipeita (kaikki kipeita, mutta valilla ei niin paljon) ja on kylla ollut pari 30 min taukoakin... mutta en oo saanut nukuttua viimeiseen kahteen yohon ja paivaan yhtaan kun ei vaan pysty naiden supistusten kesken nukkua. Synnarille oon soittanut kaks kertaa mutta sanovat vaan etta soita sit uudestaan kun on saannollisesti vajaa 10 min valein....
milla voimilla ma sit muka synnytan??
Mun sakalla taa loppuu taas seinaan ja joudun lopulta kahden viikon paasta kaynnistykseen.

Ma en jaksa enaa...
 
manna, voi sinua..toi käy kyllä työstä ja uskon että alat oleen todella puhki! :/ Toivotaan että saisit hetken levähtää niin että supistukset rauhottuis ja sitten vähän levänneenä synnyttämään pian! =)
Mulla silloin supisteli aamupäivän juuri noilla välein, sitten supistukset lakkas koko iltapäiväksi ja illaksi, olo oli oikeen hyvä ja sitten yöllä syntyi, tunnin supisteluilla!

Heh, mä juuri tuosta rytmistä kehuin, niin nyt ukkeli on valvonut lähes koko aamupäivän, nyt taitaa olla vihdoin unessa, muta kohta jo nälkä pitäs olla. Luulen että ei saa nukutuksi kun vatsaan sattuu, vääntelee sen näköisenä ja sitten otan syliin ja kannan, niin peppu rutisee aika tavalla.

Toi esikoinen on kanssa osannut olla nyt tunnin verran aika rasittava! Heti kun piirretyt loppui, niin alkoi kinuun "mitä mä voisin tehdä?" Haluis vaan katsoo piirrettyä tai pelata pikkukakkosen pelejä. Ja mä en anna, kun jo aamun katellut telkkua. Laittoi sitten viimein joululaulut soimaan :LOL: ja alkoi leikkiin vesileikkejä. Mutta joo, nyt tässä kirjottaessa jo lopetti leikit ja mankuu "koska mennään mummolaan" :kieh:

Huomasin juuri että tuolla sataa ulkona vettä :headwall: Joten se siitä ulkoilusta!
 
mannalle joko kunnon supistuksia tai sitten pieni tauko jotta saisit levähtää :hug:

Mä kävin äsken puolen tunnin lenkillä. Teki tosi hyvää! Viime yö meni taas huonosti. Esikoinen itki eka tunnin, räkä vaan valui.. Laitoin nasolinia ja annoin panadolia. Vielä sen jälkeen meni puolistuntinen kunnes nukkui puol ysiin asti. No, eipä siinä päästy nukkuu kun pienin alkoi syömään ja sen jälkeen vuorostaan itki vähän väliä :(

Miehellä oli täällä pinna kireellä kun tulin ulkoa, neiti oli kiukutellut ihan joka asiasta. Tuumasi että ois jo valmis lähtee töihin :LOL: Mitäs mä täällä joudun päivät kuuntelemaan, tietääpähän nyt että miks mulla meinaa välillä kitinät ja kiukuttelut kiehahtaa yli... Jee, ja toinen samanlainen vuoden päästä meillä :whistle:

En tällä hetkellä toivo mitään muuta kuin että parantuisivat nuo ipanat! Jos voitais viikko olla ihan "normaalisti", käydä ulkona ym. vielä kun mies lomalla. Koko ajan on isompi ollut kipeenä paria päivää lukuunottamatta ennen tätä uutta tautia :/

Sori valitusta vaan :ashamed:
 
Yhdessä kasassa täälläkin vielä...

Mä en edes viiti käydä facebookkia tai sähköposteja kattelemassa, ottaa sen verran päähän ne ihmettelyt, että eikö vieläkään |O . Ja oikeesti, tässähän ei vielä olla edes yliajalla, jos tarkkoja ollaan. Toi kännykkä on sitten kans tosi rasittava kapine, taidan pitää sen kiinni kaks seuraavaa viikkoa :kieh:

mannalle tsemppiä kärvistelyyn, kuulostaa aika kamalalta :/ . Toivotaan, että ne supparit nyt kuitenkin avaisi paikkoja ja sairaalassa sitten plumpsista vaan, saat vauvan syliin :heart:

Eipä kai tässä muuta, jatketaan vaan odottelua :snotty:

HC 40+2
 
manna: Mua ihmetyttää tuo ainainen ohjeistus säännöllisistä supistuksista. Meidän esikoinen kun syntyi niin mulla ei missään vaiheessa ollut säännöllisiä supistuksia. Kärvistelin himassa ja välillä oli 4-5 supistusta ihan perä jälkeen, sen jälkeen saattoi olla puolen tunnin tauko. Tämmöistä kattelin sitten reilun vuorokauden. Sit olin jo niin loppu, että itkua vaan tuhersin. En koskaan soittanut synnärille vaan mentiin sitten käymään kun alkoi taas ilta lähestyä ja pelotti ajatuskin, että saan seuraavan yönkin vielä valvoa. Menin siis hakemaan jotain uniroppia/kipulääkettä, että sais hetken nukkua. Missään nimessä en kuvitellut synnyttäväni, koska ei niitä säännöllisiä supistuksia ollut. Henkisesti olin aivan loppu. Kätilö meinas nauraa meidät pihalle sairaalasta, mutta uhrautui sitten mut tarkastamaan. Kohdunsuu oli tuolloin 5cm auki ja sen jälkeen muuttui ääni kätilön "kellossa". Vedet menikii seuraavalla supistuksella ja sit 4h siitä niin poika syntyi.

Ja ponnistusvaiheessa laitettiin oksitosiini, kun edelleen omien supistuksieni väli saattoi olla reilu 15 minuuttia.

Jaksamista supistusten keskelle! :hug: Ehkä voisit mennä sairaalaan näytille....?
 
Täytyy kyllä peesata MaiLouta... Tuntuu, että varsinkin ensisynnyttäjää ei oteta tosissaan noiden supistusten kanssa :kieh: . Mulla on kaveri, jonka vauva syntyi kotiin, kun synnäriltä käskettiin vaan olemaan kotona niin kauan, että supparit on ollu säännöllisiä vähintään pari tuntia ja tulemaan vasta sitten, kun ei kestä enää kotona olla. No kaverihan noudatti ohjeita, ambulanssi sentään ehti paikalle. Sitten kehtasivat vielä synnärillä sanoa, että olisi pitänyt aikaisemmin tulla :whistle:
 
Mie meinasin jo synnärille soitella, ku joku ihmeen sellainen kalvo oli ns. koko ajan näkökentän edessä.. Ja silmätkin, kun kiinni laittoi, niin silloin myös. Saatan kyllä vielä soittaakin ja kysyä, että täytyykö olla huolissaan, että mitä se oli.. Voisin kyllä lähteäkin KYS:iin. :whistle:
 

Yhteistyössä