Huomenta!
Täällä herättiin vasta puoli kasin aikaan
Ihanaa! Ja esikoinen nukkui vielä siitä tunnin. Tosin yöllä kaksi kertaa tissiteltiin ja tunti siinä meni aina kerralla. Kun piti vaippaa vaihtaa ja kesti sitten vauvalla vähän aikaa nukahtaa.
Sain pyykit laitettua narulle, kun tuli illalla pikkuinen "kakkavahinko" sohvalla
Meni siinä viltti ja mun vaatteet pesuun.
Vauvan aamupesut on tehty ja nyt esikoisen kanssa aamupalaa popsitaan.
Vauva-arjesta oonkin aika ahkeraan tänne raportoinut.
Mutta meillä siis kuten korppisella ja hopeakaislallakin, tämä vauva ainakin vielä "helpompi" ja rauhallisempi tapaus kuin esikoinen. Vai olisiko ihan samanlainen, mutta itse osaa ottaa jo rennommin. Olen myös yllättynyt kuinka hyvin arki sujuu ihan yksinkin poikien kanssa.
Rytmistä: Meillä tavallaan on sellainen, tosin joustava. Kuitenkin hyvin saman kaavan mukaan päivät kuluvat. Ehkä tähänkin vaikuttaa se että esikoisen takia rytmi on jo olemassa. Eli heräillään hyvin liukuvasti klo.5-8välillä ja silloin tullaan alakertaan. Ja tissittelyä. Sitten teen aamupesut ellei pikkumies nukahda jo tissille. Ja kuten nytkin, jaksaa olla hereillä tissihetki mukaanlukien 1-2tuntia. Sitten nukkuu taas 3-4tuntia. Ja tätä rataa mennään iltaan saakka. Illalla on hereillä normaalisti/tankkaa yötä varten n.klo.19-21 ja nukkuun mennään 21-22 joka ilta. Yöllä herää 1-2kertaa.
Mutta nyt ihan selvästi enemmän vatsanväänteitä. Joten olen alkanut jo odottaan koska alkaa rikkonaisemmat yöt.
Nyt lisää kahvia ja laittaan kamppeita kasaan, kun lähdetään iltapäivällä mummolaan. Mennään ensin ulkoileen, ja sitten ollaan iltaan saakka; saunotellaan ym. Esikoinen ihan innoissaan, kun on niin papanpoika.
Oikeestaan tuo ulkoilu on ainoa asian (unen lisäksi) jota kaipaisin enemmän, mutta ainakaan vielä en ole saanut päivään mahtuun säännöllistä ulkoilua, kun kuitrenkin näitä kotihommiakin on ihan kiitettävästi. Kai siihen aika löytyy kun aikaa vähän vielä kuluu. Oon kyllä vaunutellut vauvan kanssa kahdestaan ja esikoista ollaan hoidosta haettu. Ainakaan aamupäivällä ei ulos ehditä.
helmi *kirjoittaa taas näemmä romaania*