Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

Moikka

piti jo eilen ilmoittaa mutta en ehtinyt sitten kaiken sähellyksen keskellä
.Eli tyttö syntyi 5.11 6:29 ja 48cm sekä 3100g.
Tuli syöksyllä joten mulla oli kamalan kivulias synnytys,en saannut mitään apua kipuihin kun ei ehtinyt.Sairaalaan menin 6.10 aamulla ja 19min vauva oli maailmassa.

Tyttö on todella ihana.. olen aivan myyty,rauhallinen ja syö todella hyvin...

Pöppiäinen & EMMA 3 vrk.
 
Kiitos onnitteluista!

Maotaolta tuli eilen tekstari, että tyttö on syntynyt 7.11 klo 17.59, painoa 4075 g ja pituutta 53 cm ( Kai mä saan sen tänne juoruta :heart: ) Onnittelut vielä tännekin!

Pöppiäinen, Onnittelut! :flower: Jo on ollut nopeeta toimintaa. En ole ikinä kuullut noin nopeesta synnytyksestä.

Mulla ei imetys ota sujuakseen. Poika sai jo toisena päivänä sairaalassa lisämaitoa. Ja nyt mennään äidinmaidonkorvikkeella ja poju saa tissiltä välillä "herkkupaloja".
Suurin määrä minkä oon saanu pumpattua on 10 ml yhteensä siis molemmista tisseistä eli per tissi 5 ml. Tuo rintapumppu oli kyllä aivan ehdoton hankinta! Suosittelen! Mut nyt saan reseptillä elektronisen pumpun niin ei tarvitse käsin pumpata...tuntuu aika turhauttavalta pumpata 40 minsaa ja sieltä tulee vaan se 10 ml. Kätilö sanoi, et ei se haittaa, rintamaito on hyväksi vauvalle, vaikka sais vaan pikkulirun. Saa siitä tärkeitä vasta-aineita.

Kuunkulta ja poika 6 pvä
 
onnea pöppiäinen ja maotao! :flower:
mulla meni viime yö iha persiilleen,jostain syystä ei vaan saanut unta,olin nukkunut ehkä vajaa 2 tuntia kun heräsin.sit vaan toljotin seinää ja mietin syntyjä syviä... :/ joskus puol 5 ehkä aikaan alkoi supisteleen 6-8 min. välein ja kesti jotain 1,5tuntia,mutta sit alkoi tätä naikkosta väsyttään ja nukahtelin jopa niiden välissä,kunnes sit nukahdin kunnolla ja heräsin paria tuntia myöhemmin.pari kertaa aamulla heikosti supisti ja siihen ne sit jäi. :headwall:
minäkin oon antanut tälle asukille jo häädön yksiöstään mutta ei vaan ole vieläkään totellut...kohta alkaa olla jo ihan itkuraivari-olo kun mitään ei hemmetti tapahdu :(

noonie 40+3
 
Pöppiäinen ja Maotao Oikein paljon Onnea :flower:

Mulla joku ihme siivous vimma menossa,meinaiskohan hyvää :whistle:
Siivosin lasten huoneen kunnolla ja vaihdoin järjestystäkin ja laittelin vähän leluja vajaan ja rikkinäiset roskiin.Sit siivottiin miehen kanssa koko huusholli,mies imuroi ja mie luuttusin.Sit lähettiin ulos koko porukka,mies rakenteli ja mie siivosin tuon etu terassin ja sit siirryin vajaan järkkäilee ja katselee joulukoristeita,nyt on keittiön ikkunan takana semmoiset kirkkaat valot palamassa istutuksessa :xmas: Aattelin että laitan valmiiksi kun sitten tiedä miten vaativa vauva on kun ja jos :LOL: joskus syntyy...
Nyt syömään,onkin hirveä nälkä :wave:
 
Onnea Pöppiäinen ja Maotao PRINSESSOISTA!!! :flower: :flower:

Täällä mummolassa ollaan, ja niin riippuvainen sitä on että koneella käytävä täälläkin :D Eikä suotta, kun koko ajan tapahtuu!!!! Samalla tuun katsastaan huutojani, kun yksi umpeutuu parin tunnin päästä.
Pikkumies nyt nukkua tuhiseen papan sylissä (unta onkin sitten riittänyt kun vihdoin nukahti).

Mutta nyt siis niitä huutoja katsoon.. :wave:
 
iltoja onneksi olkoon minunkin puolesta uusille vauvoille ja perheille tuntuu ettei tämä minun vaavi tule mahasta ulos nyt on tasan 40 rv alkaa olla malttamaton olotila mutta voihan olla että ykskaks alkaakin tapahtua......
 
Meilläkin oli nopea synnytys vaikkakin hippasen pidempi kuin 19min.

Säännölliset supistukset eli ne alle 10minuutin välein tulleet alkoi papereiden mukaan 00.00, vedet meni 00.45 ja Tara Tähtisilmä syntyi 03.50 vain 5minuuttia pitkän ponnistusvaiheen jälkeen. :)

Eikä tullut edes mieleen pyytää mitään muuta kivunlievitystä kuin ilokaasua.
 
onnea vaavin saaneille :flower: :heart:
onpas täällä ollu nopeita synnytyksiä..noh uskokaa pois mä tasotan tilannetta ja synnytän varmaa 48h..on tää raskaus muutenki ollu yhtä tuskaa ni mitä sitä nyt enää helpottamaa..

täälläkin kasassa ja olo ja hermot loppu :headwall: :headwall: :headwall: :'(

tietämätön ja muru rv 39+1
 
Onnea Maotao :heart:

Hopeakaisla: Suunnilleen samaan aikaan mullakin synnytys meni, 3:47 säännöllisistä supistuksista vauvan syntymään =) Vedet tosin olivat menneet jo aiemmin.

Oi että mikä ihana hiljaisuus =) Ei passais "ääneen" sanoa, kohta jompi kumpi herää... Esikoinen kiukunnut koko päivän, hirmu huuto heti jos ei jokin mene hänen mielensä mukaan |O

Huutiksesta puheenollen pitääpä käydä tsekkaamassa omat myytävät... Olen hyvin saanut jo osan äippävaatteista menemään =)

Luminka
 
täällä on tympäsevää.. Alamaha on tuskaisen kipeä.. Haluan vain istua. Kävely on hirveää hommaa! Jossain häpyluun tietämillä tai jossain on mieletön kipu.

Tänään en jaksanut kuin imuroida.. Huomenna pitäisi jaksaa tehdä kääretorttu.. ajattelin vatkata mansikkakermavaahdon päälle ja koristella nonparelleilla. Saa tytöt ojentaa sitten avaimenperät isälle jotka tekivät. kortteja en jaksanut ruveta väsäilee.. Ja katotaan miten käy tuon kääretortun kanssa..

Toinen on laihiksella, että katotaan maistaako sitä ollenkaan!

Mutta nyt töllön ääreen! :wave:
 
Tänään on kokeiltu jo aikaisemmin tehottomaksi todettuja äSSiä. Ne kolme kuuluisinta. Mutta eipä tunnu olevan tälläkään kerralla mitään vaikutusta. :(

Koskaan aikaisemmin en ole ollut näin raskaana kuin nyt, esikko oli pihalla jo näillä lukemilla. :headwall:
 
ei tätä odotusta jaksa, ja silti pitää vaan jaksaa odottaa :/
toivois vaan että nää päivät nyt vain menis nopeeta kun melkein tiedän että käynnistämään tämä synnytys joudutaan.. olis varmaan mennyt pojastakin yli aikojen laskettu aika kun ei mitään ollut tapahtunut eikä mitään kipujakaan ollut ikinä, mutta sitten jouduttiinkin perätilan takia leikkaamaan.
noo mä meen tästä kohta pikapuolin nukkumaan..

onko muuten muilla että jos nyt vähänkin makaa niin kun nousee ylös niin paikat on niin niin kipeät ja on vaikea liikkua??
 
iltaa vielä täältäkin
reginarento: mä ainakin jumitan ja sattuu kuin mikäkin kun hetken istun tai makaan. tosin mullahan todettiin se lantion löystyminen kesällä niin se vielä sit vaikeuttaa muutenkin liikkumista,en yhtään ihmettele kun on kiloja kertynyt tän raskauden aikana kun ei pääse olleskaan lenkille tai no nyt pelkkä kauppareissukin on jo utopiaa.sängystä kun vessaan pääsee niin se on jo saavutus välillä :/
nyt on illan supistellut 10-15 min välein.tosin pikkuhiljaa taitaa alkaa harvenemaan,eli eipä sitä lähtöä taida näillä suppareilla vieläkään tulla,pöh.
taidan koittaa josko sais nukuttua jonkun aikaa

kauniita unia neidot ja suppareita kaikille jotka niitä vielä kaipaavat!

noonie ja ikiliikkuja 40+4
 
Huomenta.
reginarento: Joo samanlaista jumitusta on ja iltaa kohti pahenee. Issias kivut on aivan järkyttäviä illalla, enkä esikoista uskalla kantaa kun en ole varma pitääkö jalat alla.

Mä heräsin vessaan 1,5 tuntia sitten ja sen jälkeen olenkin taas itkenyt vaan p***aa elämääni ja tämän roppani toimimattomuutta sekä epäonnitumistani äitiydessä ja naiseudessa. Tämä mukula ei tule mahasta ku pakottamalla pihalle. :headwall: :headwall: :kieh:


Onko kenelläkään hajua noista yliaikaiskontrolleista? Mä en jaksanu neuvolassa viimeks oikeen kuunnella ja se terkka tais puhua, että ensin käydään viikoilla 41+5 jollain käynnillä ja sitten 42+0 käynnistetään. Että mikä järki tuossa ensimmäisessä käynnissä on? Makaan käyrillä, joku ronkkii alapään ja toteaa että tule kahden päivän kuluttu uudestaan...? Ei kiitos, mä en ole menossa ku vasta sitten ku käynnistäävät varmasti. Polimaksut noista joutuu kumminkin maksamaan, ja jos jotain voin vihata niin tuota arsen kopelointia niin ei kiitos. :/

MaiLou 40+5
 
Juu nopea oli synnytys ja kun se tuli kanavasta niin voimalla niin kipuhan siinä on valtava se on selvää.Edellinen mulla tuli 2h ja päälle ja siinä taas ehti kroppakin mukaan kaikkeen mutta tuossa nyt ei paljoa ehdi mukaankaan sitten.Mutta ei siitä pahaa muistoa mitenkään jäännyt,kätilö ihana ja tietysti tämä palkkio kaiken päätteeksi eli emmaseni.

Pöppiäinen & Emma 4vrk :heart:
 

Yhteistyössä