Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

Meille syntyi pieni tyttö 1.11 klo 11.51 :heart:

Keskiviikkona kävin taysin äitipolilla sitä lapsivettä tsekkauttamassa sekä istukan virtausta katsomassa. Sisätutkimuksenkin teki ja silloin yhdelle sormelle auki. Ja neiti vahvistui neidiksi. Torstai-iltana alkoivat epäsäännölliset supistukset, joita tuli 10-40 minuutin välein. Sairaalalaukun pakkasin vasta tässä vaiheessa... Yöllä noin tunnin välein mutta en silti saanut nukuttua. Perjantai aamuna taas jatkui 10-40 minuutin välein, vietiin lapset hoitoon ja alettiin miehen kanssa siivoamaan :LOL: . Tai no mies imuroi, itse vetäisin lattiat ja vessat. Ajatuksena että supistukset tihenisivät mutta ei, edelleen epäsäännöllisiä. Koko perjantain ja taas yön supisteli, ei nukuttu.

La aamuna sitten alkoivat olla jo vähän tihempiä ja kivuliaampia ja lähdettiin sairaalaan ennen kahdeksaa. Hoitajaa ei siihen hätään lapsille sitten saatu ja sovittiin, että hoidan hommat yksin (pojalla samana päivänä myös synttäripippalot kavereille eli tupa täynnä kavereita eikä haluttu niitä alkaa perumaan). Sairaalassa olin kahdeksan jälkeen, supistuksia tuli noin 10 minuutin välein, synnytysvastaanotossa tsekkasivat tilanteen ja 4 cm auki. Käyrät, peräruiske ja synnytyssaliin. Kehuivat, että olen tosi rauhallinen, ei päällepäin ollenkaan huomaa että synnytän... Jokin aika odoteltiin tihenemistä, sitten kalvot puhkaistiin, sain spinaalipuudutuksen (lääkäri tosin joutui monta kertaa ronkkimaan kun ei meinannut saada oikeaan paikkaan laitettua). Vihdoin onnistui ja vei kyllä kivut täysin. Tunniksi. Sitten kivut alkoivat palailla, odoteltiin ponnistamisen tarvetta jota ei tullut. Sitten vaan ponnistamaan joka supistuksen yhteydessä ja 6 minuutin ponnistuksella syntyi ihana tyttö. 48 cm ja 3180 g.

Supistavaa lääkettä antoivat tosi paljon kun edellisessä synnytyksessä se kohdun ulosluiskahdus. Kyllä nytkin vuosin 1.1 litraa ja vähän heikko olo synnytyksen jälkeen mutta ei mitään katastrofaalista. Varovasti kätilö veti napanuorasta että saisi istukan syntymään ja siinä vaiheessa verta oikein ryöpsähti, kätilö säikähti, soitti hätäkelloa, painoi istukkaa ettei se vaan lähde "liikenteeseen". Itse odotin kauhusta kankeana kun sanoivat vielä synnytysvastaanotossa että kohdun esiinluiskahduksessa on infernaaliset kivut. Nopeasti tilanne rauhoittui ja istukka tuli ihan hyvin sitten ulos. Kätilö piti tosi hyvin seuraa koko ajan ja eihän siinä loppujen lopuksi kauaa mennyt, kaikki yhteensä vajaa 5 tuntia. Sängyllä mentiin osastolle.

Osastolla kaikki hyvin. Kotiuduimme jo eilen eli vauvan ollessa vähän reilu 1 vrk. Meillä kaikki hyvin. Pieni on tyttö, muut lapset olleet kaikki 3.5 kg:n paikkeilla ja yli 50 cm. Kaikki lapset ovat tosi tohkeissaan vauvasta, hoitavat innoissaan.
 
Onnea vauvan saaneille!!! :flower:

Ihana käydä lukemassa uusia iloisia uutisia, tosi jännää että nyt me, leidit, ollaan pian kaikki jakauduttu. Sitten pitänee siirtyä tuonne vauva-puolelle marrasvauvoiksi tai joksikin...

Tyttösellä on täällä jatkunut masuväänteet, ei oikein sängyssään kunnolla nuku, kätisee vaan. Sylissä pystyasennossa uni maittaa, mutta kun tarttis jotain saada tehtyäkin, esim syötellä Oskariakin välillä niin ei oikein voi loputtomiin kanniskella... Mies sitten kekkasi laittaa Wilman turvakaukaloon hetkeksi ja avot! siihen neiti nukahti kun tukki ja on nyt kolmatta tuntia siinä koisinut..

kaiken vauvatohinan keskellä meillä on synttärit keskiviikkona, keskimmäinen täyttää isot 5 vuotta! Öitä on pikkasen laskettu... :LOL: Ensi viikonloppuna sitten lupauduttiin lastenkemut järkätä, odottaa niin kovasti. Mies viihdyttää vierasjoukon ja minä menen Wilman ja Oskarin kanssa evakkoon siksi aikaa.

Tänään vasta ihan tajusin että jouluhan on pian! Voi kauhistus, pitäsköhän alkaa tekemään senkin eteen jotain??? Jokos te olette lahjalistan tehneet pukille? Minä tänään miehelle esitin toiveeni, haluaisin yleiskoneen. Tykkään kauheesti leipoa mutta raivostuttavinta on taikinan vaivaaminen. Katotaan olenko ollut tarpeeksi kiltti... :D

Entäs aiotteko isänpäiväksi keksiä siipallenne jotain ylläriä? Mun tarvii kattoa jotain kun kaupalle pääsen. Pojat ovat tarhassa jotain väsänneet, ovat kovin tohkeissaan mutta eivät suostu kertomaan mitä ovat tehneet.

Taidan nyt napata tuon melkein viisveen kainalooni ja kattellaan yhessä Tomi Traktoria. En ole pitkään aikaan halitellut toisen kanssa, ainakaan kahteen tuntiin!!! Rauhallista iltaa teille!

HM
 
Onnea vauvan saaneille! :flower:

Meillä kämppä kiiltää ja just leivoin litran pullataikinan. Ei mitään merkkejä mihinkään suuntaan. Mahakin tuntuu vaan nousevan kohti leukaa... :(

Jos mun laskettuaikaa määrittää todellisen lierron pituuden perusteella niin se oli eilen. Neuvola käyttää 28vrk kierron pituutena ja la ois huomenna.

"Only 15 days to go".... :/

T:MaiLou ja JättiMini 39+6
 
Kylläpäs näitä vauvauutisia nyt tulee koko ajan :D

Onnea mymmeli72 :heart:

Meillä esikoiselle tuli taas nuha, ei sit päässyt kunnolla edellisestä parantumaan. Tai sit on vielä siitä johtuvaa. Kuinhan meidän ensiyön käy :/ Nenä ihan tukossa, kokeilee nyt nukkua, ei ole vielä onnistunut puoleen tuntiin. Jospa edes vauva nukkuis tänä yönä paremmin kuin edellisenä. Ostin sitä mallasuutetta ja iltapäivällä annoin. Mieluummin pesen kakkoja yöllä kuin toinen tuskissaan ähistelee!
 
pyörikille tervetuloa!

sarpalle, mnp4:lle ja mymmelille suuret vauvaonnittelut!! *hieman kateellisena* ;)

Täällä ei mitään merkkiä lähdöstä...

Väsyttää aivan tolkuttomasti. Nukuin päiväunetki ja oisin jo ihan valmis unille. Käyn kyllä itekki heti kun vaan saan pikkumiehen nukkumaan. Nyt ovat tuolla isin kans iltapesuilla. Hiustenleikkuukone surisee, kohta ei oo tukka pienellä hämpsöllään. :) Saippuakuplia oli kans heillä suunnitelmissa. Heh! Nyt on tukka leikattu ja pikkumies tuumas isille että "nyt leikataan siulta!". Ei taida isi poninhännästään luopua! :D

Huomiseen mahakkaat ja mahattomat! :)

Anzkuli 39+4 (esikoinen muistaakseni syntyi näillä viikoilla)

 
Meillä poika nukkuu tuossa vieressä ja odottelen iltasyötön aikaa, jotta pääsisin itsekin nukkumaan.
No tässä vähän tarinaa meidän synnytyksestä.
Sunnuntaina 2.11. aamuyöllä heräsin siihen, että olo oli hivenen kostea ja heti ajattelin, että nyt lähti lapsivedet. Pystyyn noustessa ei mitään kovin erikoista, mutta tosiaan kastui housut hieman. Vähän sen perään alkoivat ensimmäiset supistukset. Ja tosiaan joku sanoi, että kyllä ne aidot supistukset tuntee sitten. Niin tunsikin, aivan eri luokkaa kuin "harjoitukset".

Supparien väli oli ensimmäiset 2 tuntia 10 minuuttia ja kovenevat kivut.Samalla tihkui vettä enemmän ja enemmän. Herättelin miehen puoli seitsemän aikaan ja kerroin tilanteen. Soitettiin samalla sairaalaan, jossa pyysivät seuraamaan tilannetta ja odottelemaan.
Supparit tihenivät noin 6 minuuttiin ja samalla lurahti oikein iso läjä vettä, o nneksi kerkesin "juoksemaan" kylpyhuoneeseen.
Vielä odoteltiin noin puoli ysiin, jolloin soitin uudestaan ja pyysivät tulemaan ennen iltaa, eli viim. 12 h vesien menosta tulemaan näytille.

Supistukset tihenivät ja kipeytyivät, joten kymmenen aikaan aamupäivästä lähdettiin ajamaan 15 minuutin matkaa sairaalaan. Kuulin muuten jälkikäteen, että pks:n sairaalat olivat viikonvaihteessa tosi turvoksissa synnyttäjiä, ja porukkaa siirrelty paikasta toiseen. Onneksi me päästiin sinne minne oltiin menossa.

Synnärille tultuamme, kätilö totesi tilanteen olevan hyvä, olin jo 5 cm auki, joten synnyttämään jäätiin.

Avatumisvaihetta kestikin sitten yllättävän pitkään, jostakin syystä 7 cm kohdalla oltiin noin 3 tuntia jumissa. Kivunlievityksenä otin kylvyn jälkeen aqua rakkuloita (sattuu ihan stnisti se laittaminen), mutta ne auttoivat selkäkipuihin. Sen jälkeen ilokaasua ja tuossa 7 cm kohdalla epiduraalin, joka vauhditti menoa.

Ponnistusolotila tuli jo noin 9 cm kohdalla ja se johtui siitä, että peräsuoli ja kohdunsuu ovat minulla tosi lähekkäin. Todella epämiellyttävää toi pidättäminen, ettei ponnista liian ajoissa. Se oli ehkä kaikista kivuliain vaihe, siihen kun ei auta oikein mikään lievitys.

No sain luvan sitten jo lopussa jo vähän ponnistaakin ja kätilä auttoi käsin loput auki.

Ja puolessa tunnissa vauva olikin sitten maailmassa.

Loppu hyvin ja vauva varsin pirteä ja tosi rauhallinen. Nytkin heräsi omineen (ilman itkua syömään), joten minä menen...

Sarpp ja Sulo 1 vrk
 
onnee kaikille vauvan saaneille :) oisin tommosta kyselly et onks jollain muulla ollu verenpaineet korkeella loppuraskaudesta tai siis et oltais epäilty raskausmyrkytystä? ku itellä oli tänää 128/96 ja sanos et jos tulee päänsärkyy nii pitäis lähtee näyttäytyy mut muuten laitti sit ajan vaan ylihuomiseks. ja nyt ollaan sit 38+4
 
Mul on verenpaineet ollu vähä koholla ja ollu turvotusta ja päänsärkyy ja näköhäiriöit, eli kaikki myrkytyksen oireet paitsi valkuainen...

Ja kättäri oli tosiaan aivan tupaten täynnä vkloppuna... siks ei mullkaa käynnistetty, ku minnekkää ei mahtunu...

Huomen sitte klo 13.30 kätttärillä aika ja sit sovitaa jatkosta ja mä aion kyllä vaatia käynnistystä tai kalvojen puhkasuu, mitä oisivat tehny sillo jo sunnuntaina jos ei ois ollu täyttä.

ONNEE VAUVOISTA NYYTIN SAANEILLE :flower:

Rinzessa ja papuRinssi rv.39+5
 
:attn: VEDET MENI ÄSKEN.... kuului POX ja rupes valuu :D synärille soitin ja ohjeeks sain että ootelen kotona niin kauan kun kestän... eli koht se on sit varmaan menoo... seuraavat uutiset on sit papupojan syntymämitat :heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.39+6
 
onnea matkaan RINZESSA tsemppiä :flower: kohta saat papun kotiin :heart:

täällä valvotaan ja tuskaillaan ku on kamalat päänsäryt vaivannu...mulla on niska aivan lukossa ja aiheuttaa hedaria..vetää oikein tuolta ristiselästä asti kun masu painaa jo...huoh...täällä on kyllä olot tosi tukalat kun on niin huono olla ni kiukuttaa ja epätoivo ottaa vallan et tää ei ikinä synny täältä...mä en tajuu miten kestän enää ees laskettuun puhumattakaan et tää menee varmasti yli...ei oo pahemmin supistellu tai muutenkaan merkkejä nyt ollu et vaavi ulos tulis...
kiva et supparit loppu ku 37+ tuli täyteen..niin turhauttavaa...

inhottaa kun mitä kauemmin tää odotus nyt venyy niin rupee tuo synnytyskin pelottamaan,,,

noh takas ees löhöömään päivällä neuvola varmaan itkuun purskahdan siel jos hedari ei mee ohi...mix tää muru ei vois nyt tulla ulos kun äiti ei jaksa enää... :'(
onnittelut kaikille vauvautuneille..kateellisena luen uutisia täällä
ja yritän murulle sanoa et muutkin on ulos sieltä tullu et ei sinne saa jäädä..

rv 38+4 :heart:
 
Onnea Sarppa, Mymmeli, nmp4 ja Hopeakaisla vauveleista! :heart: :flower:

Rinzessalle onnea matkaan! Eipä tiedä vaikka satuttais samaan aikaan samaan paikkaan...:)

tietätämätön; yritä asennoitua nyt vaan päivä/hetki kerrallaan -meiningillä, sillä tavalla tässä olen selvinnyt itsekin kun on ollut kovia kipuja. Ei kauheasti lohduta kun olo on huono ja kärsimätön, mutta kun tiedossa ei ole kellään etukäteen sitä varsinaista syntymäpäivää niin eipä paljon muuta voi...Tsemppiä ja voimia! :hug:

Oma olo menee laidasta toiseen niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Päkiä on alkanut rauhoittumaan kortisonilääkityksen ansiosta, samoin selän nivelten tulehdus, mutta kylkikaari on tulessa samoin kuin ristiselkä ajoittain. Olen kuitenkin pystynyt käymään taas kävelyllä joka antaa päiviin tervetullutta sisältöä:)
Eilen ei taas ollut minkäänlaisia tuntemuksia mahdollisesta synnytyksestä ja mieli oli jotenkin alakuloinen. Iltaa kohden hieman piristyin... Aamulla heräsin selkäkipuun ja supistikin pari kertaa.. Kävelylle siis ja katsotaan mitä tuleman pitää :whistle:
Huomenna kuitenkin kättärille meno aamulla, jolloin kuulee taas missä mennään!

Voimia ja suppareita kaikille niitä tarvitseville! toivottaa Hansu rv 39+2
 
Huomenta!

Hopeakaislalle onnittelut!! :) Ja Rinzessalle onnea matkaan, vaikka ootki varmasti jo täydessä työn touhussa papua maailmaan saattamassa! :) Ei meitä kohta enää montaa oo täällä vinkumassa... ;) :D

Meillä kovasti vauveli yrittää tulla, mutta ei sit haluu kuitenka. Eilen illalla tuli mahottomat limat ja sama meininki jatkui yöllä ja vielä aamustaki. Eli limatulppa vissiin sit... Yöllä supisteli kolmen tunnin ajan tosi kipeesti 6-9 min. välein, mutta siinäpä ne taas sit rauhottu. Ois kyllä kiva tietää onko mitä muutoksia nyt alkanu tapahtua alakerrassa, että onko sit miten kiire lähteä kun tosissaan rupeaa siltä tuntumaan. Huomenna ois neuvola, jospa se terkka kurkkais tilanteen. Sijainen tosin on paikalla, mutta pitää kysäistä mitä mieltä on. Jotain lurahteluja on edelleen tullu, mutta ei vissiin sit lapsivettä oo kuitenka, kun on ihan väritöntä...tai siis siteeseen ei jää mitään väriä ainaka.

Sarppa: Kiva kun kerroit synnytyksestä! Miustaki oli kaikkein kauhein ja kivuliain vaihe just tuo kun oli pikkusen enää avautumatta ja ponnistutti ihan kauheesti. Sit kun supistuksen aikana sorkki ja yritti sitä loppureunaa saada pois. HUH! Miulla just loppu epiduraaliki siinä vaiheessa enkä lisää sit enää halunnu kun kätilö sano että voi sit pitkittyä synnytys jos vielä laitetaan.

Anzkuli 39+5
 
Huomenta!
Onnittelut vauvansaaneille!!! :flower: :flower: :flower: :flower:
(eihän tässä pysy enää perässä, kun vauvoja tulee nyt niin tiuhaan tahtiin)

Rinzessastakin varmaan kuullaan tosiaan seuraavan kerran pikkuinen kainalossa. :D

Meillä tuli eilen riitaa miehen kanssa. Kun se vaan ILMOITTI lähtevänsä kalaan merelle TULEVAKSI VIIKONLOPUKSI!!! :kieh: :kieh: se on niin saakelin aivoton, kun ei tajua koskaan että onko oikeen sopivaa lähteä. On vannoutunut kalamies, ja toki viikonloppu "poikien" kanssa on aina mieleinen, mutta että JUURI NYT!!! no eipä tarvii isänpäivää juhlistaa :/ Enkä kyllä aio hänen isälleenkään mennä poikien kanssa onnitteleen, hoitakoot itse onnittelut, jos kiinnostaa.
Mutta en meinaa kyllä miehelle vähään aikaan sanaakaan sanoa.

Tässähän tätä tilitystä tulikin. Ei kovin loistava päivänalku, mutta kai tämä tästä.

helmi *menee hakeen nyt aamukahvia lisää*
 
Taas on tullut tyttöjä maailmaan; ONNEA MNP4, MYMMELI JA HOPEAKAISLA!!! :flower: :flower: :flower:

jonzku; verenpaineen nousu loppuraskaudesta VOI olla myös ihan vain merkki että synnytys on lähellä. Mulla ollut aina verenpaineet hieman koholla viimeisessä neuvolassa ennen syntymää. Mutta tarkkaile toki, että tuleeko muita raskausmyrkytyksen oireita.

Rinzessa;
Osuitpas oikeaan, taitaa todellakin tulla tarkka vauva! Onnea ja tsemppiä matkaan, vaikka varmaan jo synnärillä puuhailet ellet ole jo urakasta suoriutunut!!

tietämätön; Täällä on myös parina päivänä nyt itkua tuherrettu, kun olo alkaa olla aika turhautunut tähän olo tilaan, kun kaikki kotityötkin tuntuvat ylivoimaisilta, seisomisesta tulee lähes samantien huono olo, kun syke nousee 150:en (siis ihan vain seisomisesta) mihinkään ei taivu ja lattiat täyttyvät koko ajan tavaroista.

helmi; jep, nuo miehet, järjenjättiläiset :/ , iso :hug: sulle! Meillä mies heräsi yöllä siihen, kun tein sudokua, kun uni ei vain tullut vaikka oli jo lähes pari tuntia sängyssä pyörinyt. Sitten kettuili jotain siitä, kun monena päivänä olen kuitenkin nukkunut päiväunet, yleensä kestoltaan n. 15-20 min. Ja aamullakin hän sitten päätti herättää minut jo ennen seitsemää, että lapset ehtivät kouluun (olisi voinut hyvin itsekin katsoa siihen asti, kunnes lähti töihin vähän ennen kahdeksaa ja lapset menivät vasta yhdeksäksi). Nyt olo on sitten suoraan sanonuttuna p**seestä. Ihmetteli sitten vain, että miksi olin niin pahalla tuulella aamulla.

Käytiin sitten eilen sielllä kaupassa kävellen. Koko matkan oikeastaan supisteli tosi tujusti ja vihloi alakertaan ja välillä vauva tuntui todella painavan alaspäin. Kotona vielä supistelut jatkui ja selkä oli ihan tulessa. Ja olin niiin uskomattoman puhki reissusta, että kun sain välipalat syötettyä lapsille, kaaduin suoraan sänkyyn ja nukuin poikkeuksellisesti lähes tunnin (ja tästä se mies sitten varmaan kimmastui yöllä, kun oli tuolla välin yrittänyt soittaa). Unien aikana supistuksetkin sitten hiipuivat, hyvä niin, olin kyllä koko illan aivan poikki. Eipä miehestä juuri apuja iltatoimissakaan ollut, tuli töistä kahdeksan maissa (teki siis 12 tunnin päivän kyllä ), söi iltapalan ja kömpi suoraan sänkyyn katsomaan töllöä.

Mutta nyt kyllä ärsyttää tuo miehen naamakin niin paljon, että toivottavasti menee töissä MYÖHÄÄN :kieh:

viides rv 38+3 (viikko tai viikko+1päivää jäljellä????)
 
Onnea Sarppa,Mymmeli,nmp4 ja Hopeakaisla vauvoista :flower:

Rinzessa Onnea koitokseen vaikka olet jo varmaan vauvan saanut =)

Helmi79 Harmi että mies ei ajattele asiaa monelta kantilta :hug:
Viides :hug: Myös Sinulle miehen jaksamiseen ;)

Yöllä supisti kolme kertaa |O että ei paljoa,no eilisen päivän kyllä suppaili koko päivän mutta eipä näytä lähtöä tulevan.Inhottaa vaan kun supistelee kipeästi mutta ei voi alkaa tapahtua.Tänään pakko yrittää siivoilla vähän ja iltapvä:llä pitäisi lähteä kaupoilla käymään että jospa saisi potkua näihin ;) Vaikka eihän tässä vielä kiire ole,olen varmaan viimeisenä täällä kirjoittelemassa yksikseni :whistle:
 
KIITOS viides :hug: ja kutmula...se on juuri noin kuin sanoit, että ei osaa/yritä ajatella asiaa muutakuin omalta kantiltaan! Se ei vaan osaa. Kun ylipäätään ei yleensä ajattele mitään. Tai jos ajattelee, mutta ei sydämellään. (ja minä vielä niin herkkis)
Noi miehet on kyllä välillä niin p****stä!!! :headwall: Pitää vaan koittaa olla niin ettei näkiskään miestä kun se töistä kotiutuu, yritän parhaani mukaan kohdella sitä kuin ilmaa :LOL:
 

Yhteistyössä