Marraskuun masuasukit kesäkuussa

starhope Mä otin joku aika sitte napakorun pois ku näkyy häirittevästi jo paitojen läpi ku napa on niin etualalla :D ja aion hommaa siihen sellasen raskausajan korun, joka venyy mahan myötä.
Oon korun ottaessa pois huomannu omassa navassa saman homman, on jotenki ''pulpahtanu'' esiin :D
 
starhope mäkin oottelen esikoista ja kans ens viikolla rakenneultra:) Ja joo eihän tosiaan tarvii viä huolestua, sehän on ihan normaalia että ne tuntuu vasta rv20 molemmin puolin mutta oon vaan malttamaton:) Iltasin koitan silmät kii sängyssä keskittyä mahaan ja sen tuntemuksiin mutta ei:D
Yks tuttu kyllä sano että kun rakenneultrassa oli nähnyt pienen potkaisevan niin oli tuntenu sen ja tajunnu että "aaa noiko niitä potkuja on, oonhan mä noita tuntenu jo kauan" :)

Niin ja munkin napa näyttää jo erilaiselta, just vähän semmoselta pullahtaneelta :LOL:
Ja navan keskustaan voi koskea osumatta navan "reunoihin":)

luna 19+2
 
pitääkin ottaa huomiseksi tehtäväksi töiden jälkeen käydä ostaa sellainen napakoru jota voi pitää :heart:

ja just tollainen hassu pullahtanut napa tosiaan..ei mikään ihme että toi napakoru vähän kiristää..
 
Onnitteluja ultra kuulumisista ja tyttö/poika lupauksista...

Mulla noi liikkeen tuntemiset on jo ihan joka hetkistä... Ei oo jääny enää epäselväks onko minimies elossa vai ei :D Kauhia ikiliikkuja on... eli onko luvassa taas kaveri joka lähtee liikkeelle ennen aikojaan ;) Toi mein kuopus kun on sellanen durasel et ei malttanu kauaa maan rajassa haahuilla ko piti kävelemään lähtä :)

Nyt kun omat RU ym. jännäykset on ohi, niin nyt vuorostaan jännätään saadaanko me syksyllä myös pieniä karvaisia vauvoja :heart: Meillä on koira neiti ollut muutaman päivän vieraisilla vastakkaisen sukupuolen edustajan tykönä ja kova toive olisi, että sieltä tulisi kotiin onnistunein tuloksin... Nyt saadaan pari viikkoa odottaa ja jännätä että päästään ultraan silläkin saralla ;)

Onko muilla ilmennyt motivaatio pulaa? Mulla on täs jonkun päivän ajan ollu sellanen "ei jaksa mitään" olo... Töihin lähtö on haaste ja siellä tekemisten aloittaminen... Kotona en meinaa saada mitään aikaseks ja ja ja... Tiiä sit onko jotkut arvot taas alakantissaan vai johtuuko ihan vain helteistä... Ja siit ko ei toi ruokakaan oikein maistu...

Noh seuraava nla on onneks jo 2.7 niin ei ole enään pitkä aika... Pääsee kuunteleen tuomion sokereista ym.


Anskuli&Papu 21+2
 
Täällä liikkeitä tuntuu hyvin vaihtelevasti. Oon huomannu, että jos hermostun jostain niin tyyppikin masussa hermostuu ja sitten tulee kantapäästä kylkeen :D ..Tai jos syön jotain. Istukan edessäolo todella vaimentaa iskuja siten, että tunnen vain kylkiin kädelle potkut. Edestä tunnen vain sisäisesti :)

Miramei & Sintti 22+0 *poks*!
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Pakko nyt kysellä että kuinka näkyvästi kullakin on maha tässä
vaiheessa tullut esiin? Noista napakoruista kun oli ylempänä juttua ja kun sellaisen itsekkin omistan, niin tuntuu siltä että oma maha on kauhian piäni kun minulla ei näyttäisi korun kanssa olevan mitään hätää varmaan vielä pitkään aikaan:eek: Varmasti toki riippuu kunkin navan mallista ja kuinka syvälle koru on laitettu:) Kuitenkin kun taas näin esikoistaan odottavana ja googlen kätköistä samoilla viikoilla olevien mahakuvia selanneena, pitää joskus oikein ihmetellä että mihin se vauveli on minussa oikein mennyt:D kai kuitenkin ilmeisesti ihan normaaliä tälläinenkin mahattomuus?: /
 
SaraTuulia maha on pieni, mutta viimeisen viikon sisällä vasta tuntuu pullahtaneen sen verran, että vieraskin ihmisen saattaa huomata. Normaalisti olen siis mahan kohdalta lähes pyykkilautavatsa, eli ne jotka tuntevat ovat huomanneet eron jo aikaisemmin :D Joillakinhan on tämmönen pikku pömppis jo muuten vain ;D
 
Juuh mietittiin kanssa että kait se johtuu siitä että minäkin olen rakenteeltani aikas hoikkaa sorttia:) Tuntuu kyllä niin tapauskohtaiselta tuokin asia, oli ruumiinrakenne sitten mikä hyvänsä:) hämmästyttävää kuitenkin todeta kuinka todellakin erilainen jokainen tuleva äiti on ja joillakin on jo pienemmillä viikoilla selvästi näkyvissä oleva ihana vauvamasu<3

SaraTuulia 20+6
 
Täällä oli puhetta mahan kasvusta ja napakoruista. Mulla on maha kasvanut jo sen verran kookkaaksi että monet ovat kyselleet odotanko kaksosia :D Napakorun otan pois kokonaan ennen rakenneultraa koska viimeksi kun menin ko ultraan niin käskettiin ottaa pois. Sain sen kuitenkin vielä muutama kuukausi esikoisen syntymän jälkeen takaisin joten ei se kovin helposti umpeudu. Aion tälläkin kertaa ottaa korun kokonaan pois ja katsoa sitten raskauden jälkeen meneekö takaisin vielä. Jos joku aikoo pitää korua raskauden aikana, suosittelen rasvaamaan huolella myös sitä kohtaa missä koru menee ihon alla, mulla jäi kivat arvet ja semmonen "ruttuiho" siihen kun pois otin :D Palautui kyllä ajan myötä mutta arvet siihen jäi..
Liikkeistä myös sen verran että mullakaan ei tuntunut esikoisen aikaan liikkeitä kun vasta puolivälin jälkeen, muistaakseni viikoilla 21 ensimmäiset kunnon liikkeet. Nyt kyllä käy semmonen jumputus mahassa ettei oo epäilystäkään onko siellä joku :D
Sain vihdoin varattua ajan myös sokerirasitukseen 15.8. Onneks siihen on vielä aikaa! :D

Alle viikko enää rakenneultraan!!! :heart:

Mirkkeli & pikkupirpana 19+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
mulla on alavatsalla pieni kumpu mutta kyllä se kuulemma jo näkyy että olen raskaana :) vaikka tuntuu että sais olla jo hiukan isompikin kumpu :D olen joutunut jättämään vanhat farkut yms jo reilu kuukaus sitten kaapin hyllylle koska painoivat ikävästi juurikin alavatsaa...
 
Mulla on kahden viikon sisällä tullut tämä masu esiin. Itsestä tuntuu, että se on jo kauhean iso, kun ei ole tottunut tällaiseen möhikseen :D. Ulkopuolisen silmin saattaa näyttää, että oon vaan lihonut, näyttää tuo keskivartalo sellaiselta paksulta :D. No, eiköhän se vähitellen muotoudu enemmän raskausmahaksi.

Liikkeistä. Kun juhannuksena tunsin ekat muljuamiset, niin nyt niitä on tuntunut joka päivä. Ja pieniä tökkäisyjäkin. Ja eilen illalla tunsin ihan kunnon potkun, tuntui ihan käteen saakka :D. Hassu tunne! Tais pikkuinen innostua, kun vietin iltapäivän ja illan kummityttöni kanssa, joka on siis pikkuisen serkku. Vielä ne liikkeet on sen verran hentoisia, että pitää ihan keskittyä ja maata rauhassa paikallaan.

Voi, että kun en jaksais oottaa sitä rakenneultraa! Vielä kuitenkin yli 2 viikkoa siihen... No, äkkiä se aika menee, kun perjantaina lähden viikoksi reissuun :).

Nannikki 18+3
 
Mulla on vatsa pullahtanut kunnon raskausmahaksi nyt ihan kahdessa viikossa...sitä ennen mahtui vielä ihan tavallisiin housuihinkin. Enää ei ole toivoakaan :D

Liikkeistä Mulla on istukka edessä mutta silti liikkeet tuntuu ja NÄKYY todella hyvin rv 19 lähtien. Vatsa aivan heittelee välillä ja esiin työntyy pientä peppua tai päätä. Mutta istukka tekee sen, että liikkeet näkyy ja tuntuu sivuille, ei oikeastaan yhtään tuohon navan alueelle :)

Meillä oli RU 20+1 ja poikalupaus saatiin :heart: Muutenkin oli kaikki kunnossa ja painoarvio jäpikälle oli 360g. Oli kyllä koskettava hetki kun poika jumppasi villinä ja kätilö ääneen kertoili "selkäranka erinomainen, pää näyttää oikein hyvältä, sydän pumppaa ja näyttää täydelliseltä"

Perjantaina on kolmas neuvola ja saapi nähdä minne asti saadaan sovittua neuvolalääkäri alkavan kesäloman takia :)

Mylvinen ja Kaapo 21+6
 
Onnea kaikille tyttö ja poikalupauksista! :heart:
Täällä odotetaan perjantaita kuin kuuta nousevaa, jolloin on RU toivotaan nyt että näkyisi kumpi kampi siellä massussa asustelee.. :)

Liikkeistä kyllä hän siellä aina välillä jyllää, mutta en hirveästi kyllä ole tuntenut liikkeitä, taitaa potkia justiin semmoseen suuntaan ettei tunne, mutta välillä kyllä tuntuu massussa, että siellä asustellaan.. :)

Maha Täällä kyllä huomaa, että paksuna ollaan mä en tajua kun se pullahti niin äkkiä esiin, ei se toki haittaa mutta jännä vain kun ajattelin silloin että ei se varmaan vielä hetkeen tule, niin sitä sitten jouduttiin ostaan mammahousut jo rv12.. :D Ja napa täälläkin on hassun näköinen.. :D

Sitten vielä poksutaan! :)

susupala & vaava<3 21+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: SaraTuulia
napakoru oli esikoisen aikaan (aloin odottaan 2/2011) ja siinä vaiheessa kun alkoi ahdistaan niin otin kokonaan pois. Mulla "ratkesi" silloin koko napa odotusaikana rasvailusta huolimatta kun korun reiän arpikudos ei joustanut. Korun saisin edelleen takaisin vaikkei koru ole ollut käytössä pariin vuoteen, napa vaan jäi niin kamalaksi ja koru vaan lerppui siinä ettei oo tullut käytettyä. Napa on nyt jo melkein pullahtanut ulos tässä raskaudessa, kai se jäi sit jotenkin lerpuksi ekasta raskaudesta ..

Anskuliko se kyseli työmotivaatiosta, mulla ainakin on nyt vähän tahmeaa toi työskentely, tekisi mieli vaan haaveilla vauvasta ja laitella kotia sekä viettää aikaa pojan ja miehen kanssa. Onneksi huomenna alkaa viiden viikon kesäloma :) ehkä sen voimin jaksaa sit syksyn rutistaa?

mulla ei oo tästä vauvasta kyllä tyttö- tai poikaoloa, jos pakko ois veikata niin alkuraskauden perusteella sanoisin että tyttö mutta ei oo kyl mitenkään varma olo :D
Vajaa viikko ultraan, jospa siellä selviäisi.

Susimieli ja Kuopus poksumassa 19+0
 
Istukka edessä on mullakin vaimentanut noita tuntemuksia vauvan potkuista. Nyt kun jo neljättä odottelen, niin osaa ne hyvin erottaa.

En ole kyllä koskaan ultrassa joutunut napakorua ottamaan pois. Mutta ihan loppuraskaudessa olen kyllä ottanut sen pois kun vaatteet tuppaa hankaamaan sitä niin ikävästi.

Tuli muuten mieleen, että tytöistä (kaksi ekaa) mulla ei tullut vatsaan poikaviivaa, siis sitä 'linea negraa' , mutta pojasta tosi vahva. Nyt olenkin alkanut tarkkailemaan että oisko se taas tulossa. Musta on ihana arvuutella miltä vauva näyttää, tuleeko sisaruksiinsa ja kumpi sieltä on ylipäätään tulossa. Toivon että pikkuinen pitäisi ultrassa jalat jotenkin sillä tavoin, että en näkisi sukupuolta.

Mulla on toiminut raskauksissa Body Shopin body butter, erityisesti fanitan mangon tuoksuista.

Närästys on alkanut vaivaamaan.

Tiistaina kävin vaateostoksilla ja teki jo kovasti mieli ostella vauvalle vaatetta. Vielä koitan malttaa kun meillä niitä on kaapit täynnä..

t. Tillinäiti 19+4
 
Nyt on rakenneultrassa käyty ja meille on tulossa selvä poika!:) Eihän nuo veikkaukset ikinä varmaan 100% ole, mutta itsekkin kyllä niin selvästi sain todistaa kuvasta vehkeiden olemassaoloa että kumma jos ei se poika ole:D Koko oli jotain lähemmäs 400g ja kaikki rakenteet olivat kunnossa ja täysin normaalit:)<3

Mitähän sitten seuraavaksi odoteltaisiin kun synnytykseenkin on vielä aikaa:D Seuraava neuvola toki meillä on jo 8.7:)

SaraTuulia 21+1
 
Kisulle kovasti tsemppiä. Ymmärrän kyllä täysin, että useimmille naisille on tärkeää saada oma pieni tyttö. Jos jotain oikein kovasti toivoo, niin onhan se täysin inhimillistä, että tulee pettynyt olo, jos toive ei toteudukaan. Tiedän kuitenkin, että pikkuinen poikasi tulee elämänsä aikana tuottamaan niin paljon iloa, ettet vaihtaisi häntä yhteenkään tyttöön, mitä maa päällään kantaa.

:heart:
 
Onnea kaikille ihanista tyttö- ja poikalupauksista <3

Meillä poksui 20+0 juhannusaattona, ja voi että tulikin syötyä kun viikko oltiin mökillä... Viimeksi kun oo vaa'alla käynyt niin painoa oli tullut alle kaksi kiloa, nyt en ees halua tietää että paljonko sitä on tullut :D nyt taas pari päivää ollaan oltu himassa ja tänään oli RU, kaikki kunnossa <3 istukka etuseinässä, liikkeet on nyt pari päivää tuntuneet tosi selkeästi ja maha on alkanut hytkymään :) painoa 380g ja mun poikaolo vaihtui tyttölupaukseen <3 kamalaa, pakko lähteä alennusmyynteihin ostamaan kaikkea ihanaa vaaleanpunaista :D huomenna kutsuu Saimaa ja veneily, josko ens viikolla oltais enempi kotona niin kerkeisin lukee täältä koko ketjun läpi ;)

-Tanya~ ja pikkusisko 20+6 <3
 
Täällä jännitys tiivistyy! Maanantaina heti aamusta on RU. Onneksi anoppi ja miehen sisaruksia on tulossa kylään viikonloppuna niin aika kuluu eikä kerkiä niin jännitellä. Tuon ultran jälkeen voikin alkaa enemmän tekemään hankintoja kun/jos sukupuoli selviää. Tekee jo mieli alkaa laitteleen pienelle tavaroita valmiiksi :)
Päästään onneksi miehen kanssa molemmat tonne ultrareissulle kun esikoinen menee naapuriin hoitoon siksi aikaa. Taitaa miestäkin vähän jännittää toi ultra, ollaan usein arviiteltu kumpi se on muttei kummallakaan ole mitään mututuntumaa suuntaan tai toiseen.

Eilen oli eka kertaa sellainen malttamaton olo, että onpas marraskuuhun aikaa, en malta odottaa että saan vauvan syliini nuuhkittavaksi <3

Susimieli ja Kuopus 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Hei kaikille! :wave:

Mahtuuko vielä puolessa välissä raskautta mukaan? :) Jotenkin jäänyt tämä vauvan odotus taustalle tässä muussa arjen tohinassa.. Olen 30-vuotias, 3. lapsen odottaja eteläisestä Suomesta. Synntyssairaala on joko Jorvi tai Naistenklinikka (remonttien takia vielä epävarmaa) ja la. 28.11. Voisikohan joku kiltti ihminen päivittää minut tuonne listalle?

Mukava lukea suurinpiirtein samoilla viikoilla menevien tuntemuksia ja kokemuksia! :) Samoissa fiiliksissä täälläkin mennään, jännitetään rakenneultraa ja veikkaillaan vauvan sukupuolta. Alusta asti ollut vahva poikafiilis, saas nähdä "vaistoaako äiti nämä asiat" kuten miehelle kivenkovaan väitin... ;)

Raskaus on ollut tähän saakka helppo, maha on pömpöttänyt jo kauan mutta muuten eipä juuri oireita ole ollut. Liikkeet tuntuu vielä kovin epämääräisinä ja vaimeina, istukka edessä vaimentaa niitä kovasti.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille! :flower:

-Marraskukka ja itikka 18+1
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! :flower:
Ja tervetuloa Marraskukka :wave:

Täällä oli RU tänään, mutta ei se mein pikkunen sitten halunnut näyttää onko hän tyttö vai poika.. :rolleyes: Noh kyllä se sitten marraskuussa selviää, jännätään nyt sinne asti sitten, että onko tämä poikaolo totta vai mun omaa hömpötystä. :D
Ois ollut vaan niin kiva ostella jo joko niitä vaaleansinisiä vaatteita tai vaaleanpunaisia, mutta ostellaan nyt sitten niitä neutraalin värisiä vaan.. :D
Ja kaikki oli aivan kunnossa ja ihania kuvia sai, otti oikein 3D kuviakin niin mein pikkusen kasvot siinä näkkyy.. :heart:

susupala & vaava<3 21+2
 

Yhteistyössä