Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Pahoittelut suru-uutisten kohdanneille :hug: Ihan epäreilua :(

Onneksi enemmän kuitenkin niitä hyviä ulrtakuulumisia tullut. :heart: Toivotaan että mahdollisimman monen matkalainen pysyy tiukasti mukana turvallisille viikoille.

Mulla on pari tuttua raskaana keväällä ja kesällä ajat heillä. Ehdin jo olla onnellinen kun marraskuullekin osui tuttavan aika, mutta siinä kävi ikävästi. Toivottavasti hän tulee perässä heti joulukuun mammoihin :heart:

Esikon raskaudesta anoppi huomasi heti kun näki minut. Oli kuulemma niin kirkkaat silmät :D Ja töissä eräs mies onnitteli kun viikkoja oli jotain 12-15. Sattui veikkaamaan vauvan sukupuolenkin oikein :eek:

Alasta ja raskauden vaikutuksesta työntekoon teillä oli myös ollut puhetta. Minä olen kaupan alalla ja osa-aikatyö mitä teen tällä hetkellä on ehkä elämäni helpoin duuni, joten uskon pärjääväni ihan hyvin työsopimukseni loppuun, elokuuhun. Viime raskaudessa puolen välin jälkeen aloitin työt liikennemyymälässä jossa oli kaikki ihan päin prikkalaa. Oli armoton kiire, kaikki hommat piti tehdä puolijuosten, asioiden hoitoon saaminen vähällä työntekijämäärällä ja itselle asiakaspalveluhenkisenä ihmisenä aiheutti suurta stressiä kaiken tuon yhdistäminen ja kaiken lomassa asiakkaiden palveleminen laadulla (+raskaiden astiakorien, ja maitotonkkien yms. nostelu) Jäin sairaslomalle muistaakseni rv30, kun supistelut oli joka päiväistä ja lääkärikäynnillä selvisi että kohdun suu oli lähtenut aukeamaan. Aloitin sitten äitiyslomani varhennettuna (enkä palannut ko. työpaikkaan enää raskauden jälkeen)

Oireista. Kuvotus jatkuu, onneksi ei ole pönttöä tarvinnut tervehtiä kuin kerran. Aika hyvin on auttanut jatkuva napostelu tuohon oloon. :) ..vaikka tuntuu hölmöltä, että kuvotukseen auttaisi syöminen :O mutta toimii kyllä :) ..Toimii tosin varmaan painonnousuunkin:LOL:
Esikoisesta sain 24kiloa. Onneksi parin viikon jälkeen synnytyksestä oli enää kahdeksan kiloa jäljellä. Loput neljä kiloa on tainneet tulla jäädäkseen, joista 1½kiloa tisseihin :D Muita oireita on lähinnä väsymys, ja viluisuuskin vaivaa edelleen. Repäisykivut ovat myös ilmaantuneet.

Nyt en kirveelläkään muista kenellä ne valmistujaisjuhlat oli tulossa? (tätä juttu tulee niin uskomatonta vauhtia!) Mietit mitä laitat päällesi.. Voin suositella peplumtoppia tai -mekkoa :) Mulla oli itsellä ennakkoluulot moista leikkausta kohtaan, mutta ne oikesti toimii ja hämäävät silmää mukavasti :) Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

hensq ja pipana 5+3
 
Huomenta. Pahoin pelkään, että meidän kyytiläinen ei pysynyt mukana. Eilen tein 10tunnin tavallista rankemman työpäivän ja kotimatkalla (pyöräilin) alkoi sattua vatsaan,mutta kotona kuitenkin pariksi tunniksi helpottui. Illalla pari kovempaa kipuaaltoa ja yö sujui hyvin. Nyt aamulla veristä vuotoa:(, kipuja ei nyt ole onneksi.
 
Paljon voimia Tattis ja muut jotka ovat kohdanneet menetyksen! :hug: Ennenkuin aloin esikoista odottamaan onnistuneesti, niin minulla oli kolme alkuraskausen keskenmenoa putkeen.. se oli todella raskasta. :'( Joten tsemppi' teille ja kyllä se vielä onnistuu, jos ei nyt niin myöhemmin!

Täällä vaan aamuvirkkuillaan, tänään taas heräsin 6:00 ilman kelloa.. rasittavaa ja näytän ihan zombielta. :/
Pissahätä on joka yö.. sekin katkaisee ikävästi aina unet. En muista että esikoista odottaessa olis tuo pissatus alkanut vaivaamaan näin aikaisin, voi olla että muistan väärin.
Hyvää tiistaita kaikille! :flower:

Niinu + itiö 5+2
 
Eilen tutustuin uuteen doppleriini... ja ihan vaan kokeilu mielessä.Osaan sitten tollastakin käyttää.Loppu tulossa että löyty lukua 146-159,aattelin että ei toi kyllä minusta ole lähtösin,äänet multa oli laitoksesta pois ja puhelin soi sitten joten täytyy oikein tänään kokeilla jossain vaiheessa että mitä...aika ällistynyt olen.
Luin kyllä että hoikka nainen voi kuulla aikasinkin äänet jo,että se oisi mahdollista.
Edellisessä raskaudessa kuulin jo viikolla 6,mutta eri laitteella.
En oikein suoraan sanoen tiiä mitä aatella...

Tattis : Toivon mukaan oli jotain harmitonta vaan kun kuitenkin vuoto loppui...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Mahtuuko mukaan vielä yksi (toivottavasti) tuleva marrasmamma? Taustalla kkm09/12 joka todettiin viikolla 11+6 np-ultrassa, joten pelko persiissä elellään ekaan ultraan asti.

Tänään siis sain digiin tuloksen "raskaana 1-2":heart: ja tämä sitten tulisi olemaan meidän kolmas (ja viimeinen) lapsukainen. ennestään perheeseen kuuluu pojat 12/06 ja 07/08, mies ja kaksi karvakuonoa. edelliset menkat alko 15.2, joten LA menkkojen mukaan 22.11 ja synnärinä JS

Oireita ei ole vielä minkään näkösiä. Tai jos nyt oikein tahtoo etsiä, niin rinnat on arat (niinkun aina myös ennen menkkoja) ja hyvin harvakseltaan on pieniä nippailuja tuntunut kohdun oikealla puolella. Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin pöntön halailu alkaa viim 3vko:n päästä. sitä siis odotellessa...

Varhais ultraan olis tarkoitus varata aikaa n.5vko:n päähän, joten Jos joku tietää hyvää ja edukasta paikka pk-seudulla, niin kuulisin mielelläni lisää.

Nyt alan kahlata pinoa hieman taaksepäin, että pääsen mukaan teidän muiden kuulumisiin:)

Nelly ja viimeinen villahousu rv 4+5
 
Huomenta Kaikille! :)

Tervetuloa uusille! :)

Onnittelut Rosuliina ja coffeeBreak Ultrauutisista! :):flower:

Marrasmassulle onnea ultraan, kuten myös ViiruP:lle

Voi Tattis, toivottavasti oli harmiton vuoto. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Soittelin neuvolaan, lohduttivat, että luultavasti ihan normaalia, eikä välttämättä mitään hätää. Vu-ajan soittavat mulle:). Muistelin, molemmissa kaksosraskauksissa ollut vuotoa..toisella kerralla oli "menkat" useamman kerran, eikä mitään oireita ja sain vasta rv 12 tietää koko raskaudesta:O. Se raskaus kyllä valitettavasti loppui rv14+5. Toivotaan, että nyt parempi onni matkassa. Kiitos teille tsempeistä!
Peukut ja varpaat pystyyn!

-Stressaava Tattis-
 
Pissata vai ei ennen ultraa Minulla tosiaan oli eilen varhaisultra ja minulla aika kova vessahätä vastaanotolle tultaessa. Kysyin heti, että voinko käydä pissalla. Sanoi, että on minulle miellyttävämpää jos on ihan hirvee hätä eli ei ollut pakko pidättää. Tosin sanoi ensi viikkoa varten, että olisi hyvä jos edes 30 minuuttia ehtinyt kulua edellisestä pissasta.
 
Vauvaunelmia laskelmieni mukaan sulla on 7. viikko aluillaan. Vau.fi:n raskausviikkokalenteri sanoo: "Sydän lyö 100–120 kertaa minuutissa."
Vau.fi - 7.raskausviikko
8.raskausviikolla sanotaan: "Alkion sydän lyö 130–160 kertaa minuutissa."

Melko aikasta kyllä saada äänet kuuluviin vaikka ois todella hoikka. Todella hoikka kaverini sai viikolla 9. Silloin kuului jo liikettäkin (semmosta viuhkimista)
 
Enkä sitten malttanut odotta, vaan varasin varhaisraskauden UÄ:n 17.4 siispä vähän vajaa kuukaui vielä piinattavaa.. hinta mehiläisessä (Vantaa) 190€-kelakorvaus. Tosin mä pääsin erikoistuvalle gynelle, joka tekee kuulema sen hieman halvemmalla (en vaan tajunnut kysyä sitä halvempaa hintaa:ashamed: )
 
Jokapäivä olen ketjua käynyt lukemassa, mutta vastaaminen aina vaan jäänyt. Mulla on ollu 1,5 viikkoa ihan järkkyä pahoinvointia. Viikonloppuna oli kaksi yövuoroja ja näiden jälkeen pahaolo moninkertaistunut, eilinen oli hieman helpompi. Maanantaina oksensin varmaan sen 10 kertaa. En pysty juurikaan muuta syömään kun appelsiineja ja porkkanoita :D Maanantaina ei pysyny ees kunnolla nesteetkään sisällä...Mut jospa tämä tästä helpottais. Minulla on VU 21.3, pääsin Kysille pitkän kierron vuoksi. NEUVOLA on 28.3
Täältäkin pahoittelut kaikille keskenmenon kohdanneille :hug:
 
Jaksamisia kaikille jolla raskaus on päättynyt :( Mä täällä pelkään jostain syystä aivan samaa, eikä helpota lukeminen yhtään. Olin esikoisen ajalta samanlaisen panikoija ja olin aina ultraan mennessä menossa kaavintaan. Liikkeiden tunteminen vasta helpotti.

Varhaisultraankin on vielä pieni ikuisuus ja tänään jouduin tk:ssa jo raskaudesta ilmoittamaan kilpirauhaslääkityksen takia. Lääkitystähän pitää tunnetusti nostaa alkuraskaudessa usein, onko täällä muuta thyroxin lääkityksellä olevia?

Oireita ei enää tunnu olevan. Aamupala tosin ei maistu ja aamulla herään viiden maissa pirteänä. Mutta se voi olla tämä valoisuuskin mikä mun rytmit sekoittaa. Tosin, repäisykipuja on aivastaessa ja muissa sellaisissa äkkinäisissä liikkeissä.

Nimi on tytölle valmiina. On ollut jo 9 vuotta :D Esikoinen oli poika, joten jos tulee toinen poika mietitään taas pääpuhki. En halua kauhean yleistä nimeä, mutten sellaistakaan mitä saa ihmisille rautalangan kanssa vääntää. Lisäksi tykkään jo nimellä on joku merkitys.

Mä en aio hankkia dobleria, kerran ed. raskaudessa kaverin omaa lainasin ja meni pari yötä itkiessä kun en heti sykkeitä löytänyt jne. Turhaa stressiä siis mulle.

Hyyppis+ihme 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: flode
No niin, nyt on neuvola-aika 3.4 =)

Onko kenelläkään muulla ilmennyt mielitekoja? Täällä menee appelsiineja ja näkkäriä (jota en normaalisti syö) :O Pahoinvointi taas ollut eilen ja tänään poissa niin on kyllä menny ihan kiitettävästi kyseisiä "herkkuja" :D

Ja kieltämättä tähän mennessä helpoin raskaus pahoinvoinnin suhteen, muistelee väkisinkin edellistä raskautta kun oksensin 6. kuulle asti :x Satunnaiset pöntönhalailut ei siis tällä kertaa tunnu missään :D

Vielä lopuksi onnittelut kaikille VU:ssa käyneille hyvistä uutisista :) Hieman pelottaa kaksosuutiset omalla kohdallani, kun äitini on aikanaan saanut kaksoset ja veljelläni on myös tuplat : /
 
Jaksamisia keskenmenon saaneille tai sitä pelkääville. Täällä vähän samaa pelkoa. Eilen siis tuli vähän verensekaista limaa, sen jälkeen ei ole tullut. Pientä kipuilua on välillä vatsassa ja se vähäinenkin pahoinvointi on vähentynyt. Pitää tänään neuvolan terkalle tästä sanoa, kun sitä aikaa varailen. Että mitä pitäis tehdä. Oli siis edellisessäkin raskaudessa vuotoa ja kerran sitä kirkastakin verta. Mutta silloin ei ollut sellaista limaista vuotoa tai kipujakaan. Eli katotaan nyt miten tässä käy. Olen aika varautunut jo siihen ettei kaikki olekaan hyvin.

Ja onnea muille hyvistä ultrakuulumisista!
 
Jaksuhalit kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Ai mielitekoja?! Mistähän aloittaisin.. Maraboun suklaa, jalapenot, suolakurkut, merkkarit, ja sit eilen piti lähtee asioikseen kauppaan 20km päähän hakemaan mozzarella/pestopizza kun niin teki mieli.. Söin sen kokonaan, ja sit katoin pakettia, niin 890kcal.. :ashamed:

Ja näin alussa vasta ollaan, niin en kyllä halua edes ajatella mitä tässä kerkee vielä ahmia.. Mut paino ei ole kyllä vielä noussut yhtään, päinvastoin.. Syön kyllä muuten tosi terveellisesti, millon ei nää ihme himot iske.. Eli siis en ikinä enää :D

Eilen pupuiltiin, ja vähän tuli verta illalla ja nyt aamulla.. Hieman kipeenä on myös paikat, mutta tuskin on vaarallista.. Ja voin sanoo, että tuntuu kyllä niin erilaiselle ja hyvälle, että meillä ei ainakaan miehen tarvi puutteessa elellä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Erika88

Yhteistyössä