Marraskuun inseminaatio hoidot!

Vinitalle iso :hug: ja jaksamisia!
Mitäs teillä sit seuraavaksi tapahtuu?

Mä alotin eilen taas pistään, 150 iu menopuria. Nyt sit oonkin saikulla selän takia. Pamahti sitten eilen tosi kivaan kuntoon. Huh, tämä tästä nyt vielä puuttui!

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
siili
Heippa Nampula,

miten voit? Siis mieliala kohti toista inssiänne matkatessa?

Me ollaan pohdittu epäonnistuneen ensimmäisen jälkeen ja pitkää taukoa odotellessa, josko siirryttäis Taysista yksityiselle. Siis koska odottelua ois tiedossa nyt piiiiiiiiiiiiitkäään. Meinaan tänään soitella Ava-klinikalle ja Väestöliittoon, että minkälaiset jonot/hinnat niillä on. Toisaalta Taysilla on ollut niin mukavaa väkeä, että haluisi pysyä siellä. Toisaalta miehen kokemukset Taysista ei ole läheskään niin mukavat kuin mun. Mutta eniten ressaa kuitenkin tää "ennen maaliskuuta ei tule tapahtumaan mitään ja sitten maaliskuussakin vasta soitto ja suunnitteluajan varaus". Huoh.

Viime viikko oli ihan hirveä. En oikeastaan tajua miten jaksoin tehdä edes sitä vähää töitä minkä tein. Nyt on jo paljon parempi ja luottavaisempi mieli jo pelkästään omaa itseä kohtaan.
 
Moikka Siili!

Mä en oikeestaan tiedä vielä mitkä fiilikset tän suhteen. Jotenkin alko taas tää piikitys niin hirmu nopeesti. Etten oikeen ehkä oo pysynyt kärryillä. Kun kaikki vaan tapahtuu. Että en tiedä. Ei oo kyllä taaskaan onnistumisen toivoa mulla ainakaan. Meillä sit kolmas inssi menee tammikuulle ja sit Ivf jonoon. Mä mietin kans yksityistä sit inssien jälkeen, mut toisaalta tuntuu et sit jos se sinne asti joudutaan, niin tauko tulee ihan paikalleen. Meillä tietty se etu että ei oo ns vikaa missään, niin vois aatella et luomustikin saattais tauon aikana, tai sit ei.

Mä en kans haluis taysista vaihtaa pois. Viimeksi mulla oli erikoistuva nuori naislääkäri. Olin eka vähä kauhuissani, kun tämmönen nuori ihminen. Mutta oli tosi ihana ja mukava. Kävi sit sen ed, inssin tehneeltä lääkäriltä viel varmistamassa ajatuksensa. Et menee niinkun pitää. Taas sain lisää positiivisia kokemuksia. Mutta pitää sit tosiaan miettiä että mites sit jos se pitkä tauko tulee. Voi olla että fiilikset on tosiaan ihan erilaiset sitten. Että haluaakin yksityiselle jotta jotain tapahtus.

Mutta semmottis. Tuu ilmotteleen miten hommat etenee! :hug:
Kyllä tää tästä vielä onneksi muuttuu! Usko pois!
 
Heippa Nampula!!!
ai piikitys on taas alkanut,kaikki tapahtuu niin nopsaan,ettei tunnu olevan ite kärryillä....
vaikuttaako ne piikit suhun jotenki,siis mielialaan tms...??
mä toivon niin sydämmen pohjasta että teillä onnistais,mut voin kokemuksesta sanoo että ku on piinallista odottaa että alkaako menkat ja sit kun ei ala ja testi plussa ni sit se pelko ja piina vasta alkaa....¨
mulla eka lääkäri 7.12 ja toivon että sinne saakka kaikki menee hyvin,toki myös sen jälkeen mutta aika tuntuu ikuisuudelta...
ai sulla meni viel selkäki,seki taas uus murhe tähän kaikkeen lisäks :( .......
-minttu-
 
siili
Mä olin ajatellut, että se tauko tekee varmaan sitten hyvää hoidoissa. Mutta nyt kun siinä tilanteessa ollaan, ja tavallaan vasta just päästy kunnolla vauhtiin, niin nyt se tauko tuntuukin jotenkin todella "turhalta" ja tuskaiselta. Mutta teillä on kyllä sitten eri tilanne - jos siis sinne asti joudutte, toivotaan, että ette!!! - kun teillä on jo pitempi hoitoputki ja enemmän pettymyksiä takana. Meilläkin tilanne olis varmasti eri, jos lähdettäis vielä inssejä kokeilemaan.
 
siili
Merrie!

Kuinka sun mies on jaksellut? Meillä on ollut aika rankkaa. Tai siis mitä sitä kaunistelemaan... Tosi rankkaa. Mutta yksi pienen pieni apu tai tuki tai helpotus löytyi, kun lueskelin simpukka-yhdistyksen nettisivuja. Löysin sieltä keskustelupalstalta MIEHEN kirjoittaman viestin. Se auttoi mua ymmärtämään miestäni ja hänen tuskaansa NIIN paljon paremmin. Myös mieheni luki sen. Helpotti häntäkin! Koki jotenkin hirveen samanlaisia tunteita - kuulemma. Ja teksti avasi hänen silmänsä tajuamaan, että miehetkin voi purkaa tuntojaan näillä palstoilla ja miehetkin saa kärsiä ja pelätä ja voida pahoin. Ei tartte aina esittää kovaa jätkää ja tukea vaimoa ja piilottaa omat tunteet ulkopuolisilta. :) Teksti löytyy siis simpukka-yhdistyksen lapsettomuus-keskustelupalstalta. Kun sitä selaa, niin löytyy nimim. Kaarlon kirjoittama teksti.
 
Moi! Sain huomiselle tiistaille ajan lääkärille ja saan reseptit menopuria ja pregnyliä varten. 2.Inssi tehdään ensi viikolla. Annoksia isonnetaa. Käyn Tayssissa hoidoissa. Onko kellään muulla huomiseksi aikaa?
 
Minttu!

Juu nyt sit taas vauhdissa. Tavallaan ihan kiva, mut tosiaan kaikki tapahtuu niin nopeesti että huh huh. Mut toisaalta jos ei sit ehdi jännittäänkään, kun ei oikein pysy kärryillä. :)
Mä oon selvinny ihan ilman oireita noista hoidoista, eli sikäli hyvä.
Ei mulla vieläkään uskoa ole onnistumiseen, mutta yritetään nyt kuitenkin. Tsemppiä teille että pieni pysyy kyydissä ja kaikki menee hyvin. :hug:

Siili, niin se varmaan on et kun te ette oikein vielä ees vauhtiin päässyt hoitojen kanssa, niin tuntuu että homma tyssäs heti alkuunsa. Ootko jo soitellut Avaan tai väestöliittoon? Miten jatkatte? Koittakaapa nyt ees väestöliittoon tulla, niin mä voin sit kuitenkin sua bongailla. :) Ja jättää viestejä, tai sit mun pitää vaan poiketa Avaan viemään mysteerisiä lappusia. =)
 
mölö
Kyllä piinaviikko on ihan nimensä veroinen, tää on yhtä piinaa.. Nettipimennossa oon ollu monta päivää, kun oli töissä yövuoroputki. Päivät meni nukkuessa ja kyläillessä, niin ei ehtiny tietokonetta avata. Töissäkään kun ei tarvitse olla yksin, niin siellä ei pysty näitä palstoja selailemaan.

Mulla on ollu monta päivää aika negatiivinen olo, mahakivutkin loppui jossain vaiheessa. Eilen taas tuntui oikealla puolella alamahalla kiristystä ja nukkumaan mennessä tuntui, että kohta kramppaa. Valvoskelin sängyssä pitkään ja mietin, että onko nää tuntemukset todellisia vai kuvittelenko vaan.. :/

Mä ajattelin testata lauantaina, jos tosiaan sinne asti selviän.. Sen jälkeen alkaa viikon loma, niin voi joko loman itkeä pillittää ihan rauhassa tai totutella ajatukseen vauvasta. Nyt on pp11 ja la 16. Kierto on normaalisti 29 päivää ja lauantaina olis jo kp32. Oon miettiny, että miten ne hormonit vaikuttaa kierron pituuteen. Onko kenelläkään tietoa? Alkaako menkat aina tietyn ajan jälkeen irrotuspiikistä, jos sellainen on ollu käytössä? :D

Uudet reseptit mulla on jo valmiina, että tarkoitus olis lähteä tarvittaessa heti uudelle yritykselle. Joulukuussa tulee varmaan taukokuukausi ja sitten jossain vaiheessa keväällä mietitään ivf-vaihtoehtoa. Miten muilla, ootteko suunnitellu tulevia hoitoja kuinka pitkälle, vai menettekö yhden hoidon kerrallaan?

m
 
Mölö! Tsemppiä piinailuun!

Mulla oli inssin aikaan jo ovis tapahtunut toinen oli tosin vasta irtoomassa, mutta toinen jo irronnut. Mulla alko menkat sitten tasan 2 viikkoa inssistä. Mun kierto yleensä ihan mitä sattuu. Mut nyt siis siitä oviksesta 2 viikkoa.

Meillä nyt sit uus yritys menossa, eilen aloin uudet menopurit. Meil sit kans joulukuu taukoa ja sit tammikuus 3 inssi. Sit sen jälkeen tarvittaessa ivf jonoon. Eli samankaltaiset suunnitelmat kuin teillä. Mä haluankin että edes hieman eteenpäin hommat selvillä, niin ei tartte sit hätääntyä kun tulee nega. Vaan jatkaa sit uuteen yritykseen.

Tsemppiä!
 
Hei kaikille

Tänään aloitan mneopu pistämiset sit jälleen kerran, mennään ekaa kertaa siis menopurilla ja sit inssi. Vielä ei tietoa et pistänkä pregnyliä vaiko en.. Jäskättää kyl ku pitää pistää nyt useempana päivänä et kuinkahan siitä selviää taikka tuleeko oireita.

Mulla kans samat suunnitelmat ku Namperolla ja mölöllä, eli nyt täs kuus inssi (jos kaikki siis sujuu suunnitelmien mukaan) sit joulukuus taukoa ja kolmas inssi ois tammikuussa..Noitten jälkeen ei tietoa et mennäänkö sitä sit IVF vaiko ISCI linjalle..

Jotenki kyl on niin epäuskoinen olo koko inssillä onnitumisen suhteen et ei täs liikoja ainakaan pääse toivomaan..

Mulla alkoi myös tasan 2 viikkoo pregnylistä menkat, ku joku tais kysellä sitä, tosin mul on kyl aika säännöllinen kierto muuteskin..

-viivero-
 
Kp 25 ja pp 11... En malttanut olla testaamatta :ashamed: Ja arvatkaa mitä näyttää testi JO TÄSSÄ VAIHEESSA :eek: ..haamua :snotty: Ei hitto vie voi olla... Odottelen vielä sinne sunnuntaille. Uskomatonta, jos tuosta voimistuu. Pregnyl ei ainakaan voi enää vaikuttaa.
 
PIETUUU!!!!! :flower: =) Eikä!!!!Voi vitsi!!!Hillun täälä ittekseen!!!Ihanaa,kyllä se varmasti tarkoittaa positiivista,ei kai se pregnyli nyt enää vaikuttaisi.Varovasti onnittelen.Ihanaa...oon ihan hämillään täälä siun puolesta. :heart:
 
No arvaa vaan oonko ite hämilläni.. tämä on jo ihme. Viime kerralla ei edes varsinaisena testauspäivänä antanut vielä plussaa. Vasta pari päivää siitä, kun oli testauspäivän yli menty... Nyt antoi jo nyt :snotty: Toivotaan vain, että viikon lopulla testin viiva vain vahvistuisi :)
 
Pietu!

Huisaa! :hug: Toivon nyt suurtakin suuremmin että se oiskin nyt sit totta! Ja aivan varmasti onkin! Ihanaa! Nyt sit mä peukutankin sitten sen puolesta että nyt pieni olis kunnossa ja pysyis kyydissä! :heart:

Täällä mä pistin just toisen kerran ja toivon kovasti että kun teiltä noi plussa uutisia tulee, niin puhaltaisitte niitä tännekin päin! Sekä tietysti kaikille muillekin täällä olijoille. Joten Minttu ja pietu! Nyt puhkumaan! =)
 
*puhkuu ja puhaltaa, ähkii ja äheltää* :) (..vähän itsellekin ;) )

Itse ei vielä ihan uskalla uskoa.. vaikka se testi viivan antoikin. Edellinen kerta mielessä.. Mutta silti on vähän epätodellinen fiilis.

(Ja mitä minä sanoin siitä malttamattomuudesta... :ashamed: Toisaalta, jos nega ois ollu niin en varmaan ois vielä täällä kertonu :whistle: )
 
Onnea ja tsemppiä!!
Mä toivon, koko sydämestäni että se siitä vahvistuu ja onnistutte !! :hug:
Koska sulla olis ollu poikea testipäivä ? Millä testillä sä testasit, kun se nyt jo näytti tulosta ?
Pitää peukut ja varpaat pystyssä, että onnistutte :hug:
 
Nea
PALJON ONNEA PIETULLE ja vielä myös sylintäydeltä MINTULLE :flower:

Totuushan on se, että tilastollisesti pitääkin pinosta tietty prosentti raskaaksi tulla! Ja nyt toivotaan vielä, että saatais TOSI ISOT prosentit tähän pinoon B)

PIETU: Mun mielestä on tosi hyvä, että kerroit jo nyt vaikka kävis miten tahansa. Siksihän me täällä ollaan, että voit kertoa mitä vaan...et välttämättä tässä vaiheessa mene kertomaan koko kylälle että hei mä tein plussan. Kävi hyvin tai huonosti, tarvitset tukea asian käsittelemisessä ja siks me todellakin täällä ollaan! Tää on kaikille kova paikka, ja niinku oon itekki ajatellu, ni ku se plussa tulee ni sithän tää vasta jännäks muuttuu!!! Ei muuta ku miljoonasti tsemppiä jotta kaikki jatkuis niin kun pitääkin. Sun kokemuksella tietty on iso pelko takaraivossa, mutta koita jättää se taakse. Tää on kokonaan uus raskaus ja vauva varmasi haluaa lujaa maailmaan =)

Tsemppiä kaikille toivottaa Nea pp 6, joka ei oikeesti ole tällä kertaa joka päivä ajantasalla siitä että mikä pp on meneillään ja joka koittaa olla tulkitsematta tuntemuksiaan suuntaan tai toiseen. Nyt vaan pitää odottaa, ja jos ei tärppaa nii sitte mennään tammikuussa sinne IVF:ään. Käyn täällä lukemassa teiän fiiliksista, mutta koitan olla kirjoittamassa liikoja omistani että pysyis edes vähän poissa ajatuksistani :heart:
 
PIETU, MAHTAVAA!!!!!!!!!!!!!
Suuren suuret onnittelut ja toivotaan et pikkuinen pysyis kyydissä.. Kyl ne sit taitaa jotain Joensuun klinikalla saada aikaseks.. :)

Itse pistin eilen ekan menopurin, jaiks, ei ollu kovin kiva kokemus ku kirveli sun muuta.. Et tästä tämä lähtee taas rullaamaan.. Toivon niin et teidän puhallukset ja onnistumiset tois mukanaan lisää plussia ketjuun ja tännekin päin..

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä