MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

kultakimpale..
Koko ajan minulla ainakin on sellasta alavatsan ja koko lantion alueen juilintaa, ihan niin kuin olis kovatkin kuukautiset alkamassa. Vaan eipä ole alkanut :) Gyne kyllä sanoi että se on kohdun kasvukipuja.
Ja vaikka itsellä kipu tuntuukin koko lantion alueella, vähän niin kuin luulis jotain ovulaatiokipua, niin silti vattaa painaessa "kipein" kohta on just tuossa kohdun alueella. Eli itse en ainakaan ole huolissani, vaikka sängystäkin pitää nousta kyljen kautta, eikä vatsallaa pysty nukkumaan kiristelystä johtuen :)

paino eilisen herkuttelun jäljiltä (puolikas perhepizzan;) -1kg lähtöpainosta
nimimerkillä aikaisempi mahatautilainen.
 
Menkkakipuja on edelleen välillä, vaikka 10. viikko menossa. Lähinnä selkäsärkyä ja pari kertaa ihan krampannutkin vähän. Mutta kun ei mtn vuotoja ole, niin enpä ole stressannut. Päätin sen keskenmenoepäilyn jälkeen, että nyt en enää sellasia mieti, oon raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan :) Oon kans käsittänyt, et ne kivut on kohdunkasvukipuja. Ja tänään viimeksi jouduin ihan kyykkyyn menemään kun aivastaminen sattui niin vietävästi, eli kyllä siellä ainakin kohtu kasvaa, toivon mukaan pikkuinen siinä samaa tahtia!

Lueskelin tossa joulukuisten pinoa ja täytyy sanoa, että tuntuu aika huojentavalta ajatella, että niin se aika kuluu ja uusia pinoja tulee, eli eteenpäin mennään. Marraskuiset ei enää ole niitä pahnanpohjimmaisia. :heart:
 
vatsakivut no koko eilisen päivän oli ja tosi tarkasti vain oikealla puolella. tänään vihlontoja molemmin puolin enää.

mieli oon ollu NIIIIN väsynyt, ja NIIIIIN pinna kireänä... itku ei kaukana. hormonit nostanut arvonsa vissiin huippuun,,,,, uu jee...
tosin en kyllä pura sitä perheeseen. kerran tiedossa on miksi näin tunnen.

mies onkin kyllä sen vaistonnut, teki mulle aamupalan sekä eilen että tänään... ja just teki ruuankin :p ja aivan ihanaa... paistoi laadukkaat pihvit ja oli grillattuja kasviksia ja punaviinikastiketta... oi ja nyt se kiikutti mulle kahvit tänne sohvalle, kun makaan jäässä viltin alla :) aijai :heart: ihanaa hemmottelua taas :)
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
Vatsakivuista,että mulla oli ennen kuin tein testin niin aivan mieletöntä kipua ja varsinkin nukkuessa. Luulin jo että onko mulla taas puhjennut kystä,mut eipä ollutkaan:heart: sen jälkeen ollut ollut ajoittain ,mut kestänyt aina vaan hetken. Me halutaan tietää kumpi on tulossa:D meillä yritystä takana melkein 3v joka on sisältänyt 2 km ja hoitojen aloittamisen. Ekasta inssistä tämä alkoi ja TOIVOTAAN että kaikki menee hyvin! Olen luottavaisemmalla mielellä kuin koskaan! Meillä on eka ultra 10.4!


Uskoa Täynnä ja muru 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaita naiset. :)

LiLy kummallisen kommentin tuo sun gyne on laukaissut. Kyllä palelu on aivan tavallinen raskausoire! Muistan että palelin viime raskaudessa aina puoliväliin asti. Kesähelteelläkin hytisin monesti kylmissäni. :D

Painosta Nyt on tullut n. kilo lisää. Syynä tähän hetkittäiset ankarat mässäilykohtaukset ( yökötyksen vastapainona :whistle: ). ;)

Sukupuolesta Vielä ei ole kauhean selvää poika/tyttö-oloa. Mutta enemmän kyllä tuntusi että poika tulee. Kuopus on poika ja niin samanlaiset oireet on tässä raskaudessa olleet, että ehkä siksi kallistun poikaan. Mutta kumpi vain, ei erityistoivetta sen sen suhteen. Ja sukupuoli halutaan kyllä selvittää, sitten kun on sen aika.:)

fourth gift Voi miten ihanana sun mies on ollut. :) Kyllä kaikkien miesten pitäisi olla yhtä huomaavaisia raskaana olevaa rakastaan kohtaa. Pisteet kotiin miehellesi!

Kyllä omakin mieheni on nyt tämän raskauden myötä tehnyt paljon enemmän kotitöitä ja joka iltapäivä patistanut meikäläisen päiväunille. Että en itsekään valita.:)

Ja nyt oma henk.koht. päivän ihanuus: Sain sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla. :heart:
Olin täysin varautunut että ei vielä kuulu. Mutta niin vain kuului. :heart: Uskomattoman upea hetki. :)
Luulen että kuulemiseen vaikutti se, että kokemuksesta tiesin mistä ja miten ääntä hakea, se että olen kovin hoikka ja muutenkin pienikokoinen.

Tuli niin hyvä mieli. Tämän päivän ykkösjuttu. Todella.:heart:


Erika76 & 8+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
erika76 Voi kun ihanaa! Yritin myös tänään kuunnella kotidopplerin kanssa, mutta en saanut vielä ääniä kuuluviin. Mahtaisikohan torstaina neuvolassa jo kuulua... Mulla kyllä vähän peitteitä vatsassa enkä tiedä osasinko etsiä oikein :) Ja eihän ne muutenkaan vielä näin aikaisin välttämättä kuulu.

Kuukautiskivuista Mulla on myös ollut kuukautiskipuja ja lääkärin mukaan ne on kohdun kasvukipuja, kuten joku täällä jo totesikin. Rv8 tienoilta alkaen kohtu voi alkaa kasvaa rajustikin ja kuukautiskivut, lihaskivut, vihlaisut, repäisyt, kylkikivut ym. kuuluvat kaikki asiaan :) Ja joillainhan niitä on jo kiinnittymusvaiheesta alkaen. Ja vaikka tämän kaiken tietää ja on lukenut, niin silti sitä miettii, että onko tämä normaalia - tai minä ainakin mietin :D

idylli 9+1
 
Vastailenpa tässä ajan kuluksi näihin gallupeihin kun piti tulla läppärin kans evakkoon eri huoneeseen ku ukolle tuli kaveri käymään että voi rauhassa surffailla aiheen äärillä, kun tosiaan pidetään tätä tulokasta salassa kavereilta niin pitkään että on ns. varmuuden paremmalla puolella, eikä tarvi itsekään enää raastaa hermoja :)

yrityskerta: Täällä tärppäs n. yk 9. ehkäisy lopetettiin toukokuussa ja sanotaan näin että oli säännöllisen epäsäännöllistä yrittämistä :D

paino: On se pari kiloa tullu, liekö sitte ummetuksen syytä vai minkä, hirveästi turvottaa ja toisinaan ruoka maistuu liiaksikin ja toisinaan taas ei :D toivottavasti se tästä vähän tasoittuisi

Sukupuoli: Eipä nyt ole hirveästi mitään tuntemuksia taikka aavistuksia kumpi sieltä olisi tulossa. Kiinalaisen kalenterin mukaan olisi tulossa olisi poika, jos nyt tulkitsin tuon oikein :p Ja sieltä saa kyllä omasta puolesta tulla kumpi tahansa, kunhan tulee:heart: Ei olla puhuttu siitä, että halutaanko tietää sukupuoli, mutta tuntemukset on että kyllä varmasti halutaan tietää, minä ainakin :p

Muuten tässä omia tuntemuksia: kohdun alueelta tuntuu välillä niitä kasvukipuja, niinkuin terkkari niitä kutsui. Nyt on parina päivänä yltyny olotilat siihen asti, että on pitänyt käydä oksentamassa.. hedelmät ja tuoremehut kovassa kulussa (yritän niillä kiertää makeanhimot :D)
Niin ja huomenna ois verinäytteet tiedossa ja hirrrvittää, potenut piikkikammoa pienestä asti ja edellisestä käsivarsi verikokeesta on n. 10 vuotta aikaa ja nyt pitäis uskaltaa taas, jänskättää :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Joo-o niinhän siinä sitten kävi että kun meni iloitsemaan vuodottomuudesta niin eiköhän se palannut. Tein töissä iltavuoron päälle yövuoron eli yhteensä reilut 19h ja kotiin kun pääsin niin johan alko. Tekis mieli sanoo kohtuuiso ruma sana. :/ Keskiviikkona ultra ja kuulen sen lauseen jo kuvitelmissani että täällä ei valitettavasti ole elämää. Mahaa juilii mutta vuoto on erittäin niukkaa kuitenkin. Tissien arkuuskin on kait kadonnut. Oon niin väsyny jo kyttäämäänkin itteäni.

Tätä raskautta meillä on yritetty sellanen vajaa 2 vuotta ja huonolta näyttää että vieläkään pääsis eroon lapsettomuustittelistä.
 
emmilotta hui... mutta ottaisit nyt sairaslomaa... vuotohan voi johtua vain siitäkin ettet saa riittävästi lepoa tuollaisilla työvuoroilla... ilmeisesti olet hoitotyössä... eikä työkään itsessään ole varmasti kevyttä... kokeile soittaa ultraan jo tänään jos pääsisit , ei tarttisi pelossa olla paria päivää... tai sitten jos sulla on synnäri lähellä niin soita heille, sinnekin pääsee päivystyksellisenä varmasti ultraan. voimia kovasti :hug: sairasloma-todistukseen kun ei tarvii laittaa miksi oot saikulla, vaan siihenhän riittää semmonen koodi. työnantajan kun ei tartte tietää mikä on syy.

raskausviikot micaela laittoi että alkaa 11. viikko, kun tulee 10+ täyteen. näinhän se ei ole, vakuutti mun edellisen odotuksen terkkari. että jos mullakin nyt on 5+4 niin olen siis 5.viikolla. mutta miksi ihmeessä oppaassakin ja esim vau.fi laskuri näyttää että oon nyt 6.viikolla. ja näin mä aiemmat odotukset laskin, kun niin mulle sanottiin. epäilen siis vahvasti tuota terkkaria. sain muuten kuulla sen tehneen virkavirheenkin taannoin. eli aivan oikein että vaihdoin.

erika oi onnittelut sydänäänistä :cool: itellä kohtu taaksepäin kallistunut, sen takia ei äänet mulla kuulu taaskaan varmaan ennen 10.viikkoa :)

yksityiselle ultraan tänään soitan vielä yhteen mahdolliseen paikkaan :D

kivaa uutta viikkoa kaikille , työt käyntiin mars :)

fourth gift ja pikkupalleroinen 5+4 vaiko kö.....
 
emmilotta voi kurja, toivotaan että ei ole mistään vakavasta kyse :hug:
Kyllä ehdottomasti kannattaa sairaslomaa ottaa. Ite opiskelen hoitoalaa ja työharjottelun pitäs alkaa ens viikolla mutta ilmotin jo opettajalle että en mene sinne ennen np-ultraa, juurikin vuotojen takia.

Raskausviikoista Aika tietämätön terkkari kyllä ollut jos tuollaista väittänyt :) Kyllähän sen jo omakin (vaatimaton) matikkapää sanoo että 5+ on yhtä kuin kuudes viikko. Voihan noi viikot tietysti tulkita toisinkin, mutta tietääkseni se virallisesti menee niin, että esim. 5+5 on 6.vko

PikkuA 9+2 (10.vko sanokoot muut mitä vaan:D)
 
emmilotta Nyt varmaan kannattaa rauhoittaa tilannetta ja huilailla. :hug:

raskausviikoista No kyllä se on niin, että 10+ on jo 11. raskausviikko. Ä-polilla kun on tullut näin monen raskauden aikana käytyä useasti, niin olen huomannut, että lääkärit puhuvat eri tavalla viikoista. Lääkärit käyttävät täysiä viikkoja. Eli jos olen viikolla 24+2 niin lääkäri sanelee, että 24-viikkoinen sikiö...

erika76 Äänien kuuleminen (siis sydänäänien) on hieno juttu, viime raskaudessa kuulin ekan kerran rv 8+4 eli aika samoissa kuin sinä.

Idylli En ole huomannut, että sillä vatsanpeitteiden paksuudella olisi mitään tekemistä sydänäänien kuulumisen kanssa. Mulla sitä on ihan kiitettävästi ja ihan hyvin on kuuluneet.

Näillä viikoilla niitä täytyy etsiä todella alhaalta, oikeestaan ei vatsasta ollenkaan. Kohtu on vielä häpyluun takana, joten ihan siitä karvoituksen (jos sellaista on) rajalta on oikeampi paikka.

ONPientä kuvotusta, rinnat arat ja älytön palelu. Oireita siis on, ja valtakunnassa ilmeisesti kaikki hyvin.

Scala rv 8+1
 
emmilotta :hug: Toivottavasti kaikki hyvin ja niin ku tuolla jo aijemmin mainittiin ni kannattaa soittaa et pääsiskö ylimääräisellä ajalla pika ultraan,, tuosta tulee vaan niin mieleen oma KKM. alkoi vuotelemaan viikoilla 5-6 ja kehitys loppujen lopuksi päättyi rv 7 . epäilivät että sikiö ei ollut terve niin siksi kohtu yritti itse sitä poistella onnistumatta koko ajan oli inhottavaa kipua alavatsassa. Vuoto oli aluksi rusehtavaa ja voimistu pikkuhiljaa.. MUTTA muistetaan että myös kaikki voi olla hyvin,, kamu vuoteli tosiaan kaikissa 5 raskaudessa ja kaikki syntyny terveinä ja yliaikaisina :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
emmilotta yritä päästä ultraan tarkastamaan tilanne ja sitten lepäilyä vaan kehiin. Kuullostaa aika hurjalta tuo sun pitkä työvuoro, ihan hyvinhän oot voinut vaan rasittua liikaa! Itsellä on tullut verta onnistuneissa raskauksissa ja keskenmenossa joten ei voi tietää. Toivottavasti kaikki hyvin!

Yritys eka lapsi ihan yllätys kun meidän piti olla varovaisia, hih. Toinen tärppäsi tokalla yk:lla. Kolmannen yritys alkoi syksyllä, tärppäs ekasta mutta meni kesken. Nyt tämä raskaus alkoi toisesta yrityskerrasta. Eli helposti tuntuu raskautuminen käyvän. Olen myös kerran raskautunut kierukan kanssa...

erika ihanaa kun olet saanut äänet kuuluviin! Itse en varmaan hanki doppleria vaikkakin kuullostaa kivalta tuo kun voi varmistella että kaikki hyvin!

Kivuista oviskivun tyyppiset kivut vatsan oikealla tai vasemmalla tulee varmaan keltarauhasesta. Muakin gyne varoitti varhaisultrassa että voi tulla kovia kipuja vasemmalle lähiviikkoina kun siellä näkyi se surkastuva keltarauhanen. Meidän vauveli on siis lähtöisin myös vasemmasta munasarjasta. Hauskaa tietoa! Itsellä oli kohdun kohdalla juilimista viikonloppuna, toivottavasti oli kasvukipuja vaan.

YÖK mulla on järkyttävä pahaolo melkein yötä päivää. Syöminen saattaa auttaa tai sitten ei. Oon ihan masis kun tuntuu et oon ihan kuin vankina täällä kämpässä kun ei oikein mitään voi tehdä eikä mihinkään uskalla lähteä. Tsempit kaikille jotka joutuvat olemaan töissä pahanolon kanssa. Kotonakin se on ihan tuskaa.

Vatsan koko yksi sukulainen oli kyläilemässä viikonloppuna ja tuli heti onnittelemaan kun näki mut. Ei hitsi...niin selvästi kuulemma pullotti masu. Oon vatsan kohdalta aika hoikka normaalisti joten kai se sitten jo näkyy!!! Millaiseksihan tässä vielä paisutaan...

Nelli-N 7+2
 
Emmilotta: toivottavasti kaikki on kunnossa!:hug:

Erika: ihan mahtavaa, että sait jo sydänäänet kuulumaan:heart:

On: nälkä on koko ajan, ainakin kolmen tunnin välein pitäisi laittaa jotain suuhunsa tai alkaa etomaan. Ongelmana on se, ettei mitään oikein tee mieli kuitenkaan. Ristiriitaista...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille:wave:

Melanie 5+5
 
paha olo no tulee mutta, ennemminkin voimistuu iltaa kohdin. aamupahoinvointiahan sitä kuuluisi olla :D no, siis yritän parin tunnin välein laittaa jotain suuhun. kurkkua tai suolakurkkua, sitruunamehua veden joukkoon....
mutta kaikki herkut koitan pitää pois jälleen näin viikolla. jotenkin tuntuu että kaikki makea ennemmin ällöttää, vaikka karkkia söinkin viikonloppuna jonkin verran. hyvää oli :) ja yksi mikä huonoon oloon ja väsyyn auttaa hiukan , on raitis ilma... sinne vaan vaikka väkisin. ei mitään rääkki-lenkkiä, mutta itellä ainakin helpottaa kun käy rauhakseen käpöttelemässä. kesken työpäivän on vaikea itse tuosta vaan lähteä oloaan helpottamaan :D että nauttikaa te, kellä kotona oloa, lue ja laiskottele luvan kanssa. tuuleta asuntoa hyvin joka päivä vaikka ei ulos tulisi varsin lähdettyäkään.

väsymys sen kuin voimistuu vain.... saa toden teolla keskittyä ettei nukahda tekemisensä ääreen ..... :D se oliski!
no, kuukauden kun jaksaa pinnistellä niin eikös se sitten ala helpottamaan jo.....

ja niin on vilu taas... hrrrr mutta odottakaas sitä loppuraskauden hien valumista :D
 
Heippa, jospa minäkin nyt sitten rohkenen =)
Juttuja olen jo käynyt täällä lukemassa ja harkinnut mukaan liittymistä. Toisen lapsen odotus on aluillaan.
Jos kaikki menee hyvin lapsille tulee ikäeroa n. 4 vuotta ja 10 kuukautta. Ennestään meillä on poika.
Emme "suunnitelleet" näin suurta ikäeroa, mutta ensimmäisen vauva- aika oli hieman raskasta koliikin vuoksi ja kunnon yöuniin kiinni hän pääsi n. vuosi sitten. Olen siis halunnut nauttia kunnon yöunista =) Tätä nykyistä asukkia "teimme" lähes pari vuotta enemmän ja vähemmän säännöllisesti.

Iskiassärkyä mulla oli viime raskaudessa ja jouduin jäämään sairaslomalle pari kuukautta ennen äippäloman alkua. Nyt pitkän ajan jälkeen iskiaskipu on palannut! Ihmettelen jos iskiaksen ja selän kanssa ei tule ongelmia tässä raskaudessa. Muuten oloni on suhteellisen hyvä; pinna piukalla ja välillä etovaa oloa, mutta eipä juuri muuta. Näin ollen uskon että myös tällä kertaa olisi tulossa poika. Ensimmäisessä raskaudessa halusimme selvittää sukupuolen, mutta tällä kertaa taidamme jännittää synnytykseen asti. Tosin mieli voi hyvinkin muuttua.

Ensimmäinen neuvola on edessä 16.4

Niipa ja vielä nimetön 6+1
 
Terppaliini! KUVOTUS on ihan hirveetä! Ostin pahoinvointirannekkeet ja luulen että nämä lievittää pahoinvointia. Ei siis poista vaan lieventää! Kahden pienen lapsen kanssa en mielellään hhaluis kärsiä "vatsataudista". HUOMENNA neuvola! Täällä on ihan VALKOINEN MAA ja just rupes sataa lisää lunta! Voi vee, suoraan sanottuna. Tänään vielä yksi tentti ja sit viikon vapaa, jes! Mä näen joka yö PAINAJAISIA SYNNYTYKSESTÄ, en tajua miksi kun en ole sitä ennenkään pelännyt :( PALELU täälläkin raskausoireena, kohdun kasvukivut, vihlontaa ja repäisyjä. Kaikki mahdolliset alkaa olemaan. Mutta kuitenkin, ihanaa olla raskaana! :) Takatalvisin terkuin lissukka ja Elmo 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
lissukka sama juttu täällä, et se synnytys velloo ajatuksissa aika paljon. mulla kaikki olleet kyllä "helppoja" ja nopeita, viimeisin päälle neljä tuntia. joten matkaa kun jonkun verran on niin kai sitä vaan miettii että ehtisi edes sairaalaan :D mutta juurikin se tunne.... ja millon supistaa... ja ponnista ponnista... :D ja vallankaan kun en ole koskaan ehtinyt mitään taivaallisia lääkityksiä saamaan, niin todellakin tiedän mitä SE on :) jännittää, mutta uskon että kuuluukin asiaan... hassua että se todellakin on se suurin "huolenaihe" päässä tällä hetkellä :)

selkäkivut mulla on tosi paljon yli-liikkuvuutta, ja selkähän siitä oireita antaa jo nyt. paukkuu ja poksuu... tukiliivi on haettava piakkoin. ja jos sitä jotain jumpan tapaistakin koittaisi....

mulla iski tarmonpuuska. tämä työpäivähän selätetään ahkeruudella. jotain taas suuhun ja hymy pyllyyn :D jos sit heppailemaan illalla :heart:
 
Täällähän on ollut taas paljon asiaa. Muutama uusikin on mukaan saatu :wave:
Meillä tämä raskaus lähti ihan tjot meiningillä. Ehkäisy jätettiin pois joulukuulla. Aika pian se plussa testiin tuli.

Tää viikko on mulla ollut iha hirveetä vuoristorataa. Ensinnäkin yöt näen painajaisia tai vaihtoehtoisesti kaksosunia : / joten sen myötä unet on pätkittäisiä lisäksi ei tahdo löytyä sitten millään hyvää nukkumisasentoa. Tänään ja eilen olen sitten ollut kauhee itkupilli, ihan kaikki itkettää mainokset, radiossa joku kappale, tuo uusi lumi :stick: on tää vaan ihan hirveetä kun kaikki itkettää.
Mahaa ei ole nipistellyt pariin päivään tosin kuvotusta on ollut, mutta ei enää niin pahana kun viime viikolla.
Keskiviikkona olis lääkäri samalla labraan vuodattamaan verta ja viemään pissapurkeja. On tää yhtä pissalla lotraamista kun sama minne menet niin aina saat olla kiikuttamassa pissapurkkia :D

eipä tässä sen ihmeellisempiä

itkupilli iia 7+5
 

Yhteistyössä