Marraskuun 2009 karhunpennut

Meillä neiti on kokoajan vain seurustelevaisempi ja seurustelevaisempi, kiekuu ja höpöttää käytännössä kokoajan sylissäollessaan ja sitterissä sitten taas katselee vakavana ympäristöä - ja ottaa oikein jenkkihymyn kun nostetaan pois sitteristä :LOL: Muutoinkin hymyjä tulee aina vain useammissa tilanteissa, mutten ole kyllä huomannut, että olisi omalle peilikuvalleen naureskellut. Välillä tulee oikea "hekotuskin", etenkin jos nenittelee tai sivelee poskia heti sitteristä poispääsyn jälkeen.

Nyt ei oo vähään aikaan kääntyillyt taas mahalta selälleen, tulee taas mieleen, jos ne aiemmat kääntyilyt oli sittenkin vahinkoja, koska kovasti punkee välillä, välillä taasen tyytyy vain killittelemään pää pystyssä.

Viimeyö oli aika kiva, neiti nukahti tissille kymmenen aikoihin, jäi sänkyyn suoraan sinne laitettuani (tosin havahtui killittelemään, muttei kertaakaan päästänyt inahdustakaan), nukkui sitten suorilta melkeen puol kuuteen asti, söi pikaisesti (vaipanvaihto myös, vaikkei lisäharso vielä ollutkaan kuin aavistuksen nihkeä) ja kävi takaisin nukkumaan - ja heräsi vasta puol kymmeneltä :p Yleensä tossa ajassa on herännyt kaks kertaa syömään, ja olinkin ihan varma, että söisi yöllä tiheämmin, kun se piti päivälläkin melkein kuuden tunnin pätkän ilman ruokailua.

Totesin myös, että täytyisi pikkuhiljaa alkaa katseleen isompia vaippoja, kun nuo sisävaipat alkaa käymään mataliksi. On vielä ihan käteviä yöaikaan harson kanssa käytettynä, mutta päivällä niitä ei enää kauaa kyllä pysty käyttämään. Tai no, on meillä sisävaippoja seuraavaakin kokoa olemassa, mutta kuoria vissiin vain yhdet.. ja villapöksyistä + fleecepintaisista aio-vaipoista tolle tuli ihottumaa.

Olis kyl kiva vähän tavata ihmisiä, joilla samanikäisiä mukuloita - torstaina kävin ekan kerran treffaamassa erään yh-äidin 2-vuotiaan poikansa kanssa ja oli kyllä kivaa, vaikka toki ikäeroa paljon olikin, mutta sai jutella kaikesta maan ja taivaan välillä ja paljon myös muksuista + vaipatuksesta (hänkin kestoilija). Onhan mulla yhdellä kaverilla Pinjaa 2vrk vanhempi tyttö, mutta hei asustavat kaukana ja käyvät täällä suunnalla vain harvakseltaan, joten sinnekin suuntaan lähinnä netin välityksellä yhteyksissä :(

Ai niin, mä olen nyt miettinyt, että pitäisköhän meidänkin käydä vähän lääkäriä pikkuneidin kanssa moikkaamassa, kun tuntuu, että sillä on limaa tms. kurkussa, kun krohisee välillä yöllä todella kamalan kuuloisesti - mutta vain hetkittäin ja vain öisin :| Nenässä on tasaisesti hieman räkää, muttei ole haitannut hengittämistä eikä tunnu muutenkaan haittaavan, mutta enemmän tuo yöllinen satunnainen krohina pistää pelottaan, etenkin, kun sen loputtua tulee aina niin kovin hiljaista, että oikein odottaa, tuleeko sieltä jotain unisia huokauksia vai täytyykö käydä tarkistaas, et pieni hengittää yhä..

Tänään meillä alkaa lisäksi oikein kunnollinen taistelu karstaa vastaan, kun yön aikana se tuntuu tuplaantuneen :x Pitkään tolla oli ensin vain vähän kuivemmat kohdat molemmin puolin päätä takaraivon yläosassa/päälaen takana, sitten ne rasvailusta huolimatta muuttu pikkuhiljaa karstaksi ja niitä olen nyt rasvaillut/öljyillyt ja rapsutellut tuloksetta ja nyt oli suunnilleen yhdessä yössä tullut päälaen etuosaan uusi karsta-alue. Tänään ajattelin laittaa kunnon bebanthen-hauteen ja rapsutella, sitten kylvettää ja vielä harjailla illalla niin kauan, kun neidillä hermot kestää.

T. Kerppa & Pinja 7vk 4vrk
 
Päivät menee niin hurjaa vauhtia, ettei ehdi kirjoitella. Loveangelille piti jo pari päivää sitten vastata katkonaisista unista. Meillä ongelma ei mielestäni ole syömisessä. Tyttö on oikein tehokas syöjä ja 10 minuutissa saa hyvinkin tankattua. Ongelma on uudelleen nukahtamisessa. Viime yö oli huono, mutta muuten on nyt ollut pari hyvääkin yötä. Ja niiden hyvien öiden voimalla jaksaa taas hyvin :) Väsymystä helpottaa myös paluu arkeen joulu-, uusivuosi- ja lasten synttärihulinoista sekä toivottavasti lauhtuvista keleistä, kun vauvan saa päivällä ulos nukkumaan. Ihanaa ihan vaan olla ilman, että jatkuvasti on sata asiaa työnalla.

Meillä ei vielä kääntyillä eikä ole kiire. Jotenkin vaan nautin nyt niin pienestä vauvasta etten ole edes ajatellut mitään kehitysasioita :) Esikoinen kääntyi 4-kuisena, kakkonen vasta 7-kuisena vaikka nyt myöhemmin onkin liikunnallisesti lahjakas. Tuskin tällä pienelläkään on kovin kiire kääntyillä, kun riittää ihmeteltävää isoista sisaruksista ihan paikallaankin. Juttua on alkanut vauvalta tulla ja ääneenkin tuntuu välillä naurahtelevan.

Kaikki siis oikein mainiosti, tai no jos saisi toivoa hieman parempia yöunia jatkossa :)

Emmama ja vauva 2,5kk
 
Planbaby- voimia sinne ja toivottavasti pian selviää mikä on!! :hug:

Täällä nautiskellaan kun mies pitää nyt viimeisen/kolmannen viikon isyyslomaa. Tuntuu että itsekin olisi lomalla! :D Kiva päästä tekemään kolmisteen kaikkea mukavaa!!

Meillä on yöt mennyt todella vaihtelevasti. Sänkyyn mennään yleensä 21.30-22.00 ja nukahdetaan tissittelyn jälkeen 22-24.00 välillä. Yöllä tyttö herää syömään yleensä kahden tunnin välein mutta onneksi myös välillä nukkuu hieman pidempiä pätkiä. Pulauttelut ja maidon nousu suuhun vaivaa edelleen varsinkin öisin ja yöllä joudutaan monesti valvomaan tuon vaivan takia. Onneksi päästään ens keskiviikkona ph-tutkimukseen, jossa tutkitaan refluksitaudin mahdollisuus! Miehen kanssa ollaan otettu käytännöksi, että kaksi kertaa viikossa hän hoitaa yhden syötön ja minä menen alakertaan nukkumaan, joten saan nukuttua noin 4-6 h putkeen. On auttanut kovasti jaksamisen kanssa!!

Täällä on kanssa löytynyt nyrkit ja niitä maiskutellaan jatkuvasti ja jossain vaiheessa menee aina hermo kun niistä ei maitoa tulekaan.. :LOL: Tyttö juttelee jonkin verran. Ei vielä höpöttele itsekseen kuin harvoin, vaan vaatii yleensä melko intensiivisen tuijottelun ja leikittelyn ennenkuin alkaa juttelemaan. Kiljumisen tyttö on oppinut, yleensä ennen itkua tulee kova kiljaisu :D Päätä neiti kannattelee jo tosi hienosti ja melkoisesti keikkuu lattialla mutta ei ole vielä kääntyillyt. On kyllä ihana seurata pikkuisen kehittymistä, on se vaan niin ihana :heart: :heart:

Nyt saisi jo pakkaset hellittää että pääsisi vaunuilemaan!

Santtu ja tyttö 2 kk 1vko
 
Enpäs ole täällä pitkiin aikoihin käynyt.. :ashamed: Kaikkea en ole ehtiny lukemaan, pitää paremmalla ajalla lukaista..

Piti kysymäni.. :attn: moneltako on eppari leikattu ja miten kauan meni et kunnolla parani? peittoja ei olla heiluteltu vaikka haluja olis, mä en uskalla ku on toi arpi kipiä..ja oikea puoli on enempi kipiä, myös sisältä.. :(
jälkivuoto loppui kaiketi tossa ennen joulua, viikko ilman mitää, sit hiukan vaaleanpunaista vuotoa pari päivää.. ja nyt taas vaaleanpunaista vuotoa ilmestyny pyyhittäessä.. mitäköhän lie?!? jälkitarkatus on tulevana ti..

Sori omanapainen viesti.. nyt ei ehdi muuta..

Ai niin ristiäisiä vietettiin ja nimeksi tuli Kiira Ella Emilia.. :)

TB ja Kiira kohta 2kk:heart:
 
tb mulla oli kans jälkivuoto niin et välillä loppui ja taas alkoi,inhottavaa kun kokoajan piti olla jotain suojaa kun ei tiennyt tuleeko taas jotain...jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että tuo on ihan normaalia,jälkivuoto saattaa alkaa vaikka kuinka pitkän ajan päästä uudelleen ja taas vuotaa ja loppua jne.eppari leikattiin esikoiselta ja repesin lisäksi pahasti päälle niin voi olla että olen huono tähän vastaamaan,mutta kylläpä se haava vaan saattaa normaalistikkin olla noin kauan kipee ja peittoja kannattaa heilutella liukkarin kanssa =) onnea kauniin nimen saaneelle kiiralle :flower:
 
teddybear, mulla kanssa kesti jälkivuoto noin 5-6 viikkoa, sitten loppui, alkoi muutamaksi päiväksi sitten taas uudestaan ja nyt on taas jonkin aikaa ollut juuri tota, et pyyhittäessä tulee vaaleanpunasta ja joskus välillä hieman kirkkaampaa. Mietin myös, et pitääkö huolestua. Jälkitarkastuksessa lääkärin mukaan kaikki silloin ok, siitä nyt kolmisen viikkoa. Hyvä kuulla, et loveangel oli saanut lääkäriltä tietää, et ihan ok. Ehkä kyselen sit asiasta vasta parin viikon päästä vauvan 3 kk neuvolassa, enkä lähde varailemaan mitään väliaikoja. Sais kyllä jo loppua. Kipuja ei onneksi mulla kyllä ole.
 
tb mullakin jälkivuoto kesti 5vkoa sit loppu päiväks ja alko taas runsaampana ja kesti 2vkoa, nyt ollu tän viikon pois.. ja eppari leikattiin mullakin, se on muuten parantunut mut välillä kiristää tosi ilkeesti. tekis täälläkin mieli seksiä mut kun ei kerkee ja sit pelottaa kans että sattuukohan se...

ristiäiset vietetty, onneks ne on pois alta. meni ihan hyvin ja vieraat viihtyi, poika oli ihmeen hyvin, tyytyväisenä napotti vieraiden sylissä ja hymyjäkin jakeli :) nimi on saamenkielinen, koska mies on saamelainen, etunimi siis ja minä hurrina halusin ruotsinkielisen nimen kans ja sit kolmantena nimi joka annetaan aina esikoispojalle meidän suvussa, eli Edo Aron Wilhelm hänestä tuli =) onhan opettelemista alkaa puhuttelemaan nyt Edona eikä vaavina :) oon ihan poikki kyllä nyt, toivottavasti sais ens yönä nukuttua.

ihmettelen tätä maitohommaakin nyt, torstaina alettiin siis antaa nannia ja se päivä meni huutaessa, perjantaina meni ihan hyvin paitsi illalla tuli ihottumaa vaik en tiedä oliko se jotain hikinäppyä vai mitä koska mahaansa poika ei huutanu, ja yön hän nukkui kokonaan itkemättä, 2kertaa heräs 4 tunnin välein syömään ja sillonkin ilman huutoa, käsiään rupes mutustamaan ja kerkesin hakea pullon enne huutoa.. ja tää päivä menny taas hyvin ilman itkuja ja ihottumaa... kai mä jatkan nannilla vielä sit.. ainiin ku alotettiin nanni torstaina, nii sen jälkeen ei ole kakannu ku pari pikku pökälettä, kiinteää, kun aiemmin apteekin maidolla kakkas 5kertaa päivässä ihan löysää kakkaa ja piereskeli paljon, nyt ei ole piereskellykkään.. hain jo varmuudeks levolaccia apteekista ettei ala mahaansa huutamaan jos ei kert kakkaa tule... minkähän merkki toiki nyt sit on.. on tää vaikeeta ku eka lapsi ja sitä on ihan hoomoilasena kokoajan :eek:

nyt ihailemaan tyytyväisenä tutivaa pikkumiestä =)

tupuna ja Edo kohta 8vkoa :heart:
 
nyt toi mun teksti tosta seksistä kuulostaa ihan siltä kuin se olisi jokapäiväinen askare niinkuin siivous,tiskaus yms kun kirjotin "et mieli tekis mut ei kerkee". eli illalla väsyttää ja poika jos ei nuku niin turha edes yrittää hiippailla makkariin :D eli hän pitää kyllä huolen siitä että saa jatkaa miehen iltatähtenä ja minun ainoanani :D
 
loveangel,mere79 ja tupuna21 kiitoksia vastauksista.. en siis ole yksin.. vuotoa siis ei ole muutaku tuota vaaleanpunaista juuri ja juuri havaittavissa.. eppari arpi on kipiä, ei taia iho siltä kohdin "venyä" enää samalla lailla ku ennen?!?
mullekin tuli niit tikkejä useampia ku imukupilla loppujen lopuksi jouduttiin auttamaan, repesin kuulemma jostai sellasesta paikasta mistä yleensä ei.. :( noo.. katsellaan mitä lääkäri ens viikolla sanoo..
 
Täällä eppari parani kolmessa viikossa ja uskallettiin sitten jo touhuillakin, vaikka aluksi hieman pelotti :) Yllättävän nopeasti parani, vaikka alkuun oli niin kipeä, että kyyneleet valui kun oikein tikit kiristi :x

Milliz + toukka 2 kk
 
Voikohan meitin Juliuksellakin olla maitoallergia??Rupesin vaa tässä miettii kun alussa söi kyllä ihan nätisti mutta nyt on ruvennu kiemurtelemaan aina rinnan suuhun saatuaan vaikka maitoo tulee edelleen tosi hyvina kakkaa ei pahemmin tuu mutta sen eestä tulee tosi pahan hajusia paukkuja ja masua tuntuu kivistävän.No maanantaina aion ottaa asian neuvolassa puheeksi.

Huomenna taas on kakkua tiedossa kun pidämme Jasminin 3v synttärit.

Turkulaiset oisitteko halukkaita tapaamiseen nyt vauvojen kera??
 
Voi jeesus mikä ilta eilen oli...poika oli tosi kärttynen illalla ja itkeskeli koko ajan,ajattelin sit pitkästä aikaa kokeilla disflatyl tippoja josko ne auttais,menin iltatarkastukselle navettaan ja mies jäi pojan kanssa ja oli kaamee huuto kun tulin takasin,oli taas oksentanut kaaressa niin että mies oli pelännyt että tukehtuu...nyt loppu meillä niitten tippojen antaminen,viimeks oli ihan sama homma.. :(

Noi ilmavaivat on kyllä niin syvältä,kun toinen vaan itkee,itkee ja itkee eikä mikään tunnu vaan auttavan :ashamed:

Nyt on välillä hyvinä hetkinä alkanut juttua ja hymyjä tulemaan..on vaan niin harvoin vielä niitä hetkiä...ehkä tää tästä kun poika kasvaa ;)
 
Pikaisesti vastailen vain jälkivuotokysymykseen kun on valmistelut keksen kun vieraita tulossa.. =)

Täällä on kans kolme kertaa "loppunut" jälkivuoto, ollut noin viikon pois ja alkanut taas uudelleen. Taas siis vuotelee siteeseen vähemmän ja pyyhittäessä enemmän. Toivoisi että loppuisi jo kokonaan. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että kaikki ok.

Santtu
 
Mun piti tulla hehkuttamaan, kun nukuttiin tytön kanssa 10.30 asti. Tyttö meni nukkumaan 21.00 ja minä n.22.00. Tyttö heräs vaan syömään parikolme kertaa ja jatkettiin unia. Mies nous 2,5v kans puol ysin pintaan ja vaikka oli kauhee meteli, niin silti sain nukuttua ihan hyvin. Välillä kuuliin vaan unen sekaan jotain ääniä.
Meillä kans tyttö piereskelee kamalan hajuisia pieruja. Tosin eilen oli itsellänikin kauheita ilmavaivoja :ashamed: en ole mielestäni syönyt mitään semmoista mikä vois niitä aiheuttaa. Vai olisikohan suklaalla jotain vaikutusta asiaan? Ihme himo suklaaseen ja sit ihmettelen kun en laihdu vaikka imetän :ashamed:
Eilen kävin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen kunnon lenkillä ja taisin mennä vähän turhan reippaasti, kun alkoi tuntumaan häpyluussa. Mut kyllä oli piristävää. Pakkasta oli n.20 astetta vaan:)
Meillä ristiäiset on tän kuun viim.päivä ja kovasti mietityttää tarjottavat. Mitäs kaikkea teillä muilla on ollut tarjolla? Rakastan kakkujen tekemistä, mut hirveen vaikea päättää minkälaisen tekisin. Jos jollain olis kuvia niin laittaisittekos vaikka tänne näytille.

T:peggy+Emmi 1kk6pvä
 
peggybundy meillä oli coctailpiirakoita ja munavoita, sit tein kinkku ja kylmäsavulohi rullia (rieskalevyistä) ja ne meniki melkein kaikki vaikka oli tosi paljon (piirakoita 90 ja rullia yhteensä 140) sit oli kakkuja kaks ja keksejä erilaisia. mun äiti teki kakut ku on tosi taitava ja eihän mulla ois ollu aikaa leipoa.. ja vieraat oli tyytyväisiä =)

meillä poika nukku ennätysunet 5h40min viimeyönä putkeen. olen ihan ihmeissäni, yöllä vein hänet meidän sänkyyn ja hän oli hereillä mut rupes heti nukkumaan ja nukku ton pätkän mun vieressä, sit itkemättä heräs syömään (käsiä maiskutteli ja siihen heräsin) ja jatkoi unia omassa sängyssä 3h ja söi ja vielä nukku 3h!!! eli ei vissiin maitoallergiaa olekkaan, hyvä juttu. mut koputan puuta vielä, ens viikon annan nannia ja katon muuttuuko tilanne vielä..

nyt tuli pojan serkku kylään, pitää mennä :wave:

tupuna ja Edo huomenna 8vkoa :heart:
 
Moro! Täällä kanssa hyvin nukuttu yö takana. Kasper nukku klo 9-03 ja sit 5.30 syömään 6.30 äitin viereen ja 8.30 herätys. Itse kävin jälkitarkastuksessa perjantaina ja kaikki ok, sen innoittamana vetäsin tänään 1 h juoksulenkin ku ei tartte enää silleen varoa pomppujakaan. Mulla alkoi karkkilakko vuoden alusta ja yllättävän hyvin on menny vaikka makeeta tekeekin välillä mieli. Jälkivuodosta, mulla tuli tänään kanssa väriä pikkareihin, mutta voi johtua siitä että aloitin toissapäivänä minipillerit, joiden aikanahan voi tulla epäsäännöllistä tiputteluvuotoa :/

Eipä muuta ku mukavaa ensi viikkoa kaikille, toivotaan lauhempia kelejä =)
 
Nennii Täällä siis kuolaillaan kanssa, ja tosi paljon! Nyrkkiä imeskelee jatkuvaan ja nyt kun ollaan "leluja" eli pehmohelistimiä yms.. laitettu joko sitteriin/lattialle niin nekin on imeskelyn kohteena :D Puhkeavia hampaita oon kovin koittanu etsiskellä, mutta tuloksetta. Täytyypä kokeilla sitä harso tekniikkaa, millä oli jollain tullut tieto puhkeevasta hampista :)

korviketta menee vieläkin vaan reilummin, rintamaidon saa 1-2 kertaa/pvä. Eipä sieltä enempää tunnu tulevankaan :(. Nyt ostettiin kokeeksi maissivelliä, lähinnä yötä vasten kun taas ruennu heräilemään miten sattuu. Tosin päivällä laitoin 15ml velliä ja loput maitoa, niin hyvin on nyt nukkunut mieltei 2h, wuhuu! Päivisin kun yleensä nukkuu 1/2h pätkiä 2-3...

peilikuvaa ei oo vielä tajunnut, ainakaan äitin mielestä :) Mutta muuten hymyjä ja nauruja tulee pitkin päivää, joko sivelystä (naama, vatsan seutu) tai jutellessa sekä laulaessa. Alahuuli menee nykyään tosi helposti mutrulle, jonka jälkeen yleensä sitten seuraakin pieni itku :D Eilen Niko oli lattialla mahallaan, kovin meinas jo lähteä liikenteeseen :) Ja kääntyi mahaltaan selälleen <3 itku tuli yrittäessä taksin mahalleen, olipa äiti ja iskä iloisia <3 Huomenna päästäänkin isännän kera kahestaan keskustaan, kun viedään Niko minun työkaverille hoitoon :heart: ihan vaan pariksi tuntia :D ja lupasin olla soittelematta, soittaa itse jos hätä tulee :p APUA! miten mä kestän :D Mutta pojalle on tili avattava.

Täytynee mennä kipaseen syömässä ennen kuin jäppinen heräilee ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schnappy79:
Mulla alkoi karkkilakko vuoden alusta ja yllättävän hyvin on menny vaikka makeeta tekeekin välillä mieli.
Meillä alkoi myös miehen kanssa herkuton kuukausi =) ainoa poikkeus oli eilinen kun oli tytön ristiäiset mutta muuten on sujunut aika hyvin. Meillä on sopimus että jätskiä saa kyllä syödä jos hätä tulee,koska kumpikaan ei siitä kovasti välitä. Eipä oo tullut tarvetta :D Paino sen sijaan on heti tippunut kilon viikossa näinä kumpanakin viikkona :wave:
 
Jaksu :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Onnittelut kaikille nimen saaneille karhunpennuille!

Meilläkin tyttö on aloittanut nyrkin imemisen ja kuolaamisen. Välillä tuttikin poistuu suusta nyrkin tieltä. Myös äippäpakkauksen helistintä yritettiin eilen muutamaan otteeseen tunkea suuhun. Ei kai vielä voi niitä hampaita olla tulossa. Täytyy yrittää huomenna muistaa neuvolassa kysäistä asiaa...

Kovasti tyttö ilmeisesti yrittää mennä jo eteenpäin, kun viime yönä herätti ruokailemaan, niin oli pinnasängyn päädyssä poikittain eli jalat oli liikkuneet 90 astetta ylöspäin. Hassulta näytti, kun isossa sängyssä oli paljon tilaa, mutta tyttö päätti olla ihan päädyssä kiinni. Onko muilla ollut vastaavaa?

Esikko ja Vieno 2 kk 1 vko :heart:
 
Tänää oli ristiäiset ja "pöppiäisestä" tuli Wilma Amanda :heart:. Juhlat meni kaikin puolin mukavasti ja kyllähän siellä vieraille pikkuinen ylläri järjestettiin kun mentiin siinä samalla naimisiin. Vieraita oli paikalla 24 ja niistä äitini oli ainoa joka asiasta oli tietoinen :whistle: Olisi ollut hauska nähdä ilmeitä kun tilanne selvisi ;)

Onnittelut kaikille muillekkin nimetyille karhunpennuille, kauniita nimiä ovat saaneet!

Ruokamääristä olitte keskustelleet.. tällä syödään Nannia rintamaidon lisäksi ja määrät vaihteleva 60-180 millin välillä, rinnoista ei kovin paljoa maitoa kaiketi tule, ainakin hanakasti vielä pulloa syödään imetyksen jälkeen. Syöttövälit on öisin 3-6 tuntia ja päivisin saattaa vaihtelevasti syödä tunninkin välein.

Yö unille mennään siinä 23-01 ja aamulla herätään viimeistään 9.30 siinä välissä syödään yleensä kahdesti.

Peilikuva on ihan mahtava juttu. Kovasti naureskelee ja juttelee kun kuvansa näkee. Ja muutenkin juttua tulee todella paljon :heart:

Jälkivuodosta täälläkin loppunut jo pariin otteeseen ja sit taas alkanu uudestaan
|O Luulin jo aikasemmin että loppu vallan, mut kele niin se vaan alko uudelleen. Toisena päivänä tulee enennän toisena vähemmän.

Harmittaa ihan vietävästi kun niin kamalan kovia pakkasia ollu, ei raaski mennä vaunuileen. Pakolliset kauppa reissut ym on toki hoidettu. Mut toi kun ei malta päivisin paljo nukkua, niin se vaunuttelu olis hyvä juttu niin sais ees vähän unta. Ei sitten rutisis iltasella niin kovasti väsymystä.

Täällä kans kuolaa tullut jo parisen viikkoa melko reilusti ja nyrkit hakeutuu kovasti suuhun myös. Hampaita ei kuitenkaan vielä havaittavissa.

Mites teillä muilla suhtaudutaan pukemiseen? Sehän on kai aika yleisesti vauvojen inhokki juttu?? Wilma ainakin menettää joka kerta hermonsa totaalisesti kun uloslähtöön aletaan valmistautuun. Yleensä puen kaikki muut vaatteet eka ja viimeisenä laitan myssyt, kun ne yleensä on se kaikkein hermostuttavin vaate.

Olikohan vielä muuta.. ei nyt just tuu mieleen joten palaan myöhemmin jos muistuu..

Milli ja Wilma 8vko 1 pvä

 
Esikko Meillä kans Netta kääntyy aina unien aikana sängyssä 90 astetta...:) Yleensä aina yösyötön jälkeen käännän oikeinpäin, mutta aina se kääntyy uudestaan :)

Milli Meillä taas yleensä nukahdetaan jo tuohon pukemisvaiheeseen :D Toki joskus kun oikein kiukuttaa, niin pukemisesta ei meinaa tulla yhtään mitään.

Meillä kans ruvettu syömään nyrkkiä...
Noin viikko sitten myös kääntyi jo mahalta selälleen. Tai voiko sitä kutsua kääntymiseksi, taisi lähinnä vahingossa puskea itsensä selellään. Tosin sama on nyt toistunut lähes joka kerta, kun laitan tytyön vatsalleen.

En tiedä onko vyöhyketerapia meillä sitten auttanut, mutta nyt ei ole kolmeen iltaan/yöhön ollut ihan niin hysteerisiä itkukohtauksia mitä yleensä. Ja kohtaukset on ollu paljon lyhytkestoisempia :)

Mulla muuten tulee edelleen sellaista tosi reilua valkovuotoa(ko?)...onko muilla? Siis jälkivuoto kesti jotain 5vko...mut edelleen tulee tosi reilusti limasta vuotoa...Anteeks vaan ihanat kuvailut :D
Ei tiedä pitäiskö sidettä vai ei...

Ansku ja Netta 2kk
 
Meillä kans vaipanvaihto on kivaa hommaa siihen asti kun ruvetaan pukemaan takasin päälle B) ja samoin ulkovaatteiden pukeminen saa kyllä tuskanhien nousemaan meikäläisen otsalle..Tytöllä ei mitään tällästä pukemis ongelmaa ollut,kaikki aina ihmettelikin kuinka tyttö anto niin nätisti pukea eikä puhunut mitään :saint:

Meillä ristiäiset on tosiaan vasta kahden viikon päästä,taitaa kohta kaikilla olla jo ristiäiset juhlittuna kohta.

Tänään on taas niitä päiviä että poika meinaa kukkua koko päivän hereillä ja kiukutella näköjään.. :/
 

Yhteistyössä