¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

annsku meillä kans huomattu että poju pelästyy kovia ääniä tosi herkästi ja alahuuli rupeaa lerputtamaan ja joskus tulee itkukin..toinen on niin suloinen sen huulensa kanssa :heart: ja samoin jos jotenkin erilailla puhuu tai ääntelee niin otta rutus ihmettelee!!
hienoja menopelejä ootte hommaillu!
meillä vasta maistellaan soseita hedelmäsoseita,eli vähän kerrallaan,parin viikon päästä poju 4kk ja meinaan aloittaa perunat yms silloin!
 
meilläkin vierastaa poika ja oikein kunnolla, heti ku annan jonku muun syliin nii ensin alkaa alahuuli väpättämään (mikä on tosi sulosen näköstä vaikkei tietenkään kiva että on paha mieli ) ja sit parkasu perään. vain isi tai äiti kelpaa. ja muille voi hymyillä kunhan on äitin/isin sylkyssä =) aih, oon mä sitte suosittu :D

kovia ääniä säikähtää meilläkin, isänsä aivastaa ja yskäsee tosi kovaa nii siitä saattaa säikähtää ihan itkuun asti pikkanen :/

mä olen ollu pienenä ihan hirviö, tehny pelkkiä kepposia päivät pitkät ja muistan vielä miten tykkäsin siitä jännityksen tunteesta ku ties et kohta tapahtuu :whistle: joo, no pojasta tulee ilmeisesti samanlainen, tykkää älyttömästi säikyttely leikistä, eli kun hänet säikäyttää nii johan alkaa hekotus, ja huomaa oikeen miten herra innoissaan odottaa seuraavaa säikähtämistä ihan jännissään :LOL: eli pulassa olen jos toi minuun tulee :p

tiny loven puuhamatot onko kellään? SAIRAAN KALLIITA!!! onnistuin huutiksesta löytään halvemmalla sen kick&discoverin mikä stokkalla maksaa 79e, huih. no on se pojalle mieluinenkin. nyt viihtyy jo pidempiä aikoja lattiallakin kun osaa sen kääntymisen..

nyt ois tarkotus lähteä kaupungille ostoksille, pukemaan siis------>

tupuna ja edo 3,5kk :heart:
 
4 kk neuvolassa käyty ja tuoreet mitat ovat 5,2 kg ja 62 cm. Tyttö sai vikan annoksen rota-rokotteesta. Me saatiin lupa aloittaa soseiden maistelu ja luultavastikin lähetään liikkeelle perunalla. Vellejä ei kokeilla ollenkaan. Onko joku antanut bataattia ekana soseena? Bataatti olis nimittäin toinen vaihtoehto, jolla voisin aloittaa soseilut.
 
meillä koitettiin perunaa,mutta tuli masu kipeeksi,joten seuraavaksi,kun annan sosetta niin bataatilla aloitan. Meilläkään ei anneta vellejä,sen sijaan puuroa ollaan syöty iltaisin nyt pari viikkoa. poika siis 3,5kk..
tilasin sitte jo kevääksi teutonian cosmo rattaat,vaikka meillä yhdistelmät onkin,mutta onhan nää aika mageet B)
 
Huh, kyllä käy kuntoilusta tuo vaunujen työntäminen lumisohjossa.. Mutta hyvää tekee! =)

Tupuna- meillä on kanssa tiny loven puuhamatto kovassa käytössä!

Soseista
- me aloiteltiin bataatilla kun perunasta aloitus soseena monet saaneet mahanpuruja.

Santtu ja Vilma kohta 4kk
 
Heipat!!

Meillä käytiin tänään 3kk neuvolassa ja hienosti oli kasvanu EMil. Täysimetän ja sillä ajattelin jatkaakin, niin pitään kun poika kasvaa ja on tyytyväinen. Menkat ei ole vielä alkaneet ja viimeksikin alkoivat n. 10kk synnytyksestä. Toivottavasti pysyvät poissa nytkin ainakin niin pitkään. Meillä mies vielä kuumeilisi vauvaa, mutta mulla kaikki nämä kolme raskautta on olleet enempi vähempi raskaita, niin en välttämättä jaksaisi enää. Ja saisiko sitä enää edes vauvaa, eihän sekään ole niin itsestäänselvää.

Emilkin menee yöunille 21-21.30 ja herää viiden, kuuden tunnin päästä syömään. Aamuyöstä herään monesti siihen että poika on itse etsinyt tissin suuhunsa :LOL:

Meillä on gracon matkarattaat, joista nyt saa travel systemin kaukalon kanssa, ne on jo toiset gracot tässä perheessä, olen tykännyt hurjasti. Nyt halusin samaa väriä kaukalon kanssa matkarattaat niin löysin huutiksesta edullisesti, kävi tuuri.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!!

M.
 
Jennyli Täällä kans kirotaan pillerit alimaan h*lvettiin..Parin viikon välein tulee menkat näköjään..kivakiva.. :headwall:

Meillä kans säikähdellään kovia ja äkkinäisiä ääniä,vierastamista ei oo vielä tullu mutta katselee kyllä vieraampia naamoja tarkasti! Kääntymisiä ei oo nyt onnistunu pitkiin aikoihin tekemään,yleensä poitsu makoilee joko selällään tai hetken viihtyy mahallaankin kunnes menee hermot.. =)

Eipä muuta..kiinteitä maistellaan kerran päivässä joku 5-6 lusikallista..enempi tulee ulos kun menee sisään ja poikkeuksetta kaikki hedelmäsoseet yökötyttää kovasti :p
 
Täällä on maiteltu soseita..Luumua, ruusunmarjaa ja perunaa. Kumma juttu, mutta pouka syö kun olisi aina syönyt kiinteitä :eek: Siis kaikki pysyy suussa.. Olin aivan ihmeissäni kun olin varautunut aikamoiseen suttaamiseen:D KAikki soseet ovat kyllä tähän asti maistuneet hyvin, makuannoksia tosin vasta saanut (1-3 lusikallista). Luumua olen antanu, josko vatsa toimisii useammin kuin 1x/vko, mutta ei ole auttanut :eek: Tänään kakkasi kauhealla ähinällä ja hyi olkoon minkä hajuista oli kun on saanut perunaa nyt monena iltana :x No, toivottavasti olo taas helpottui ja nukkuisi paremmin yönsä kun vatsa toiminut... JAa. olipas taas ällöjuttuja, pahoittelen :ashamed: :ashamed:

Milliz + Taavi 3 kk 3 vkoa
 
Onko teillä kokemuksia joggereista? Mulla on syksyksi hakusessa uudet rattaat. Nuo Espritin yhdistelmät kun ei oikein pelitä lumessa. Jokatapauksessa ostan rattaat..joissa on isot renkaat. Ja onkohan nuo ilmakumipyörät paremmat? Joggereita olen katsonut, koska tarkoituksena on lenkkeillä pitkiä matkoja kun on noita koiria huushollissa. Onko kokemuksia Pikku Piia BabyJoggereista?...tämä on ainakin paljon halvempi kuin Quinnyn samat.

Olen taustaillut harvakseltaan....kun itsellä ei ole konetta nenän edessä, niin joudun käymään täällä aina puolikiireessä. Kiva kuitenkin seurata ja huomata, että ihan samoja juttuja on teilläkin menossa.
 
hei taas kaikille karhunpennuille ja äideille :) on ollut taas hiljainen kirjoittamishalu, vaikka joka päivä käyn useastikkin lukemassa päivän puheenaiheet, ikinä vain ei tule kirjauduttua tai kirjotettua :)

meillä oli tänään 3kk neuvola ja Lucas oli 6,5kg ja 63,5 pitkä :) joten hyvin on punnea poika mutta mitäpä tuosta.. :) saatiin myös piikki, joka vastaanotettiin kovalla itkuparkasulla, mutta rauhottu onneksi syliin heti ja ku oli vielä kova väsy muutenkin niin sitten uni tulikin heti ja kotio ku päästiin niin jatkoi ja jatkaa vieläkin päikkäreitä, toivottavasti nyt ei sitten kipuile tuota piikkikohtaa tai nosta kuumetta! :/

ja soseista, meillä syödään jos sosetta kerran päivässä kunnolla, ja ehkä joidenki mielestä liian aikaisin, mutta musta vain tuntu siltä ettei maito pidä nälkää kauaa poissa, nyt on saanut luumua, peruna porkkanaa ja päärynääkin maistettiin juuri. ja hyvin uppoaa kaikki, eikä täälläkään syljeskellä ruokaa :D ja hyvin myös kakka luistaa kun on saanut välillä luumua syödä :) näin siis meillä :) ja yöunet ovat edelleen 7-8h kerralla, sit syödää ja nukutaa päälle viel 3-4 h :) aamusin ja iltasin saa velliä jolla pärjätää hyvin pitkälle :)

ihanaa kun on tullut lauhempaa!! :p lucas nukkuu vaan niiiiin paljon paremmin ulkona!
mutta nyt kahvia ja naamakirjaa--- > :) :D
 
Heippati!

Meillä oli tänään 4kk neuvola...vaikka vasta 10 päivä täyttääkin :)
Painoa 6800g ja pituutta 62 cm. Py 40,2. Paino meni hiukan yläkäyrällä suhteessa pituuteen.

Sellanen kysymys olis taas, että kuinka monta kertaa päivässä teillä muilla syödään?! :)
Meillä yleensä noin 6 kertaa.
Viime yö oli historiallinen sitten vähään aikaan, syötiin vain kerran! Viime aikoina yöt on ollu sitä että unta on kerrallaan vaiks 3-4 tuntia, mut viime yö...nukahti 22 ja heräs syömään 5.30...eli peräti 7,5 tuntia! Siitä unet jatku vielä 4 tuntia. Lisää tuollaisia kiitos!
 
Uusia mittoja taas lisätty..voitte tarkistaa tietonne listasta ja vinkatkaa vaan jos on jotain väärin tai puuttuu niin korjaan asian :attn:

Mä en tajua kun siitä asti on väsyttäny ihan kauheesti kun sinne tampereelle lähettiin..siitä asti oon ollu väsyny kokoajan,no kait se pian helpottaa.

Meillä kanssa säikytään kovia ääniä aina välillä,mutta sen olen huomannu että imurin ääni rauhoittaa poikaa.
 
TERVE MAMMAT JA MAMMAN POJAT/TYTÖT :)

Tänään oli 4kk neuvola :) Pääsi suusta kyllä semmoiset parut jota ei ikinä olla kuultu :D Onni-Kasper:in mitat; 6760g, 65.6cm ja py 43.4cm, pitkä heppu.

Meillä syödään maissivelliä 2-3 kertaa päivässä ja olemme maistelleet kiinteistä; luumua, banaania, mangoa, päärynää ja ruusunmarjaa. Parhaiten menee luumu, banaani ja päärynä. Viikonloppuna ajattelin kokeilla nyt vihanneksia :)

Poika tarttuu esineisiin ja kaikkia kiinnostaisi maistella.. Hän on oppinut heijaamaan sitteriä :D Sitteri on Fisher Price 'Kick and Play' ja heiluu aika vauhdilla, hän kohottaa rintakehäänsä ja puff! Vauhti on aika hirvittävä :D :S

Menkkoja ei ole vielä kuulunut ja asennutin tossa kuparikierrukan. Ottiko joku kuparikierrukkaa tai onko noi muuten kokemuksia? Olen vain kuullut kielteisiä kommenteja kuparikierrukasta, mutta saas nähä miten käy kun menkat tulevat :D Olen itse ainakin tyytyväinen.

Pitäisikö järkätä taas Turku miittiä?
 
Tulen ehdottomasti turkkulaismiittiin kunhan aika sopii :) Ite en osaa mitään ehdottaa! Tosin tuolloin 11 päivä meillä on vauva-uinti klo 13.30...taisiis joka torstai on... :LOL:

Ja skanssi oli mielestäni ihan ok paikka...Ite en henk. koht. tykkää tulla Turun keskustaan...:D Varmaan siks kun autolla tullaan. Tosin oli puhetta Neikon ja magdan kanssa, että vois jossain kohtaa treffata jonkun kotonakin...mutta siitähän voi sit sopia lisää taas joskus...:) Nojoo ei muuta taas tälläkertaa..:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annsku:
Tulen ehdottomasti turkkulaismiittiin kunhan aika sopii :) Ite en osaa mitään ehdottaa! Tosin tuolloin 11 päivä meillä on vauva-uinti klo 13.30...taisiis joka torstai on... :LOL:

Ja skanssi oli mielestäni ihan ok paikka...Ite en henk. koht. tykkää tulla Turun keskustaan...:D Varmaan siks kun autolla tullaan. Tosin oli puhetta Neikon ja magdan kanssa, että vois jossain kohtaa treffata jonkun kotonakin...mutta siitähän voi sit sopia lisää taas joskus...:) Nojoo ei muuta taas tälläkertaa..:D
Minulle käy koskavaa ja milloin vaan :D Me lusmutaan Onnin kanssa ja päätän vasta seuraavasta päivästä edellisenä iltana :D:D:D Tosin, meidän kerrostalo kaksioon ei mahdu kukaan, hyvä kun meidän eteiseen mahtuu meidän vaunut!
 
heipsun!

Meillä molemmat lapset kuumeessa :( Ellalla mittasin äsken 38,44. Nyt nukkuu pelkällä vaipalla. Oudointa ettei kummallakaan lapsella juuri mitään muita oireita kuin kuume?!? Kuinka herkästi pitäis soitella neuvolaan/lääkäriin tosta vauskista? Miehellä oli flussa ja itellä vähän tukkoisuutta..

Täälläkin lähtee hiuksia ihan runsaamman puoleisesti.. :kieh:

Soseita oon aatellu antaa vasta n6kk ikäsenä Ellalle jos vaan maito riittää siihen asti :)

Nyt puuroa keittelee :wave:

Saya ja Ella 3kk 2vk
 
Heipparallaa pitkästä aikaa :) Ihan ensimmäiseksi, juu kotona taas voidaan hyvin :) Mies jopa ehdotti parisuhdeterapiaa :eek: mutta tokkopa sitä ihan vielä tarvitsee :)

Eilen käytiin Nikon 4kk neuvolassa ja oumai.. Pituutta löyty 62,5cm, painoa (krhm) 8,055kg, pipo tais olla 43cm..

Maissivellit ollaan aloteltu aikoja sitten (iltaisin), jota neuvolassa ei tosin tiedetä.. Onneks eilen sitten jo suosittelivat vellejä, määrä vaan tosin kummastutti kun maidon sekaan neuvoivat alottamaan 50ml? Me alotettiin 15ml.. ja nyt menee vasta 30ml+maito.. Porkkanaa ja perunaa ollaan maisteltu ja ihan hyvin uppoaakin, ensin naama mutrussa vaan sitten avot! Hedelmäsoseista Niko tykkääkin urakalla, heti josko pistää purkin jääkaappiin alkaa kaamea metakka "lisäälisää!" :LOL:

Eilen oli myöskin korvakontrolli, kun meillä jylläs se korvatulehdus tuossa taannoin mutta eihän se lekuri nähnyt Nikon korviin "niin karvaiset ja vaikkuiset pienet käytävät", joten mennään parin viikon päästä sitten Terveysasemalle korvakontrolliin ja josko ei sielläkään näy niin imuttavat vaikut pois.. Voi tsiisus mikä huuto siitä sitten tulee, muistellessa omia imukäyntejä niin ei mitään kovin herkkua!

Meillä muuten kans se sellanen tiny love puuhamatto, huuto.net:stä löysin 9?+postit.. ja käyttöä on ollut! Eilen anoppi osti myöskin jo syöttötuolin, sekin huuto.net:in kautta, aivan kuin uusi.. ihana <3 juuri sellanen mikä mullakin oli joskus lapsena <3
Meillä olikin pikkanen syöttötuolihässäkkä tässä, vituttaa hieman edelleen ; Mieheni kummitäti lupas meille syöttötuolin ja iiiiisoooon kassillisen leluja, anoppini sisko lupas ne noutaa sieltä ja tuoda meille.. nooh eipä oo kuulunu eikä kolissu.. Sitten satuin tässä kuulemaan että mieheni serkku (LA joskus kesällä) oli kuulutellu siellä sun täällä että ovat saaneet syöttötuolin ja kassillisen leluja.. ELI anoppini sisko onkin vienyt tuolin yms.. suoraan mieheni serkulle.. voi vitja että sapettaa! Ja meille ei kukaan ole halaistua sanaakaan sanonut.. Suku o joskus aika hanurista.. Ja ihan periaatteen vuoksi en tälle serkulle anna mitään lastentarvikkeita, vaikka on sovittu. Mutta onneks siis OMA tuoli nyt niin ei tarvi tapella.. :headwall:

Niko ja isi lähti isomummille, joten äipällä hetki omaa aikaa :heart:
 
Heissan! :wave:

Pikaiseen vain kysäisen että onko muilla ollu kiinteiden aloituksen yhteydessä limaista kakkaa? Kakka siis ihan normi väristä mutta siinä on venyvää limaa :x Ja tyttö ei oirehdi muuten, ei ole ollut vatsakipuja tai iho-oireita ja tyytyväinen vauveli.

Aaaapua mä lähen huomenna ensimmäistä kertaa tyttöjen iltaa viettämään ja Jenna jää iskän kanssa... jännittää. Pullolle on siis typy vihdoin oppinut, joskin ei niin innokkaasti siitä kuitenkaan juo. :whistle:

Mut ihanaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Nopeasti tulin taas vain kirjoittamaan. Täällä kaikki ihan ok.

Turkulaisten tapaamiseen yritetään tulla ja Skanssi sopii tosi hyvin. Oman ketjun tein jo raskausaikana tonne plussalaisten kokoontumiset puolelle. (Käyn vielä nostamassa) Eli jos sielä sovitaan tarkemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Heissan! :wave:

Pikaiseen vain kysäisen että onko muilla ollu kiinteiden aloituksen yhteydessä limaista kakkaa? Kakka siis ihan normi väristä mutta siinä on venyvää limaa :x Ja tyttö ei oirehdi muuten, ei ole ollut vatsakipuja tai iho-oireita ja tyytyväinen vauveli.

Aaaapua mä lähen huomenna ensimmäistä kertaa tyttöjen iltaa viettämään ja Jenna jää iskän kanssa... jännittää. Pullolle on siis typy vihdoin oppinut, joskin ei niin innokkaasti siitä kuitenkaan juo. :whistle:

Mut ihanaa viikonloppua kaikille! :wave:
lima kertoo siitä ettei suoli toimi niinkuin pitäisi,lykkäisin kyllä kiinteitä jos limaa alkaa tulemaan. Ei siis ole ihan normaalia. Ei niillä vielä kuitenkaan mikään hoppu ole.
 

Yhteistyössä