Marraskuisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (",)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei Riikkaa!!! Koita jotenkin jaksaa!!!

Mulla oli tänään eka neuvolakäynti. Papereita täytettiin ja kokeita otettiin ja onneks ihana tantta suostu myös kuuntelee sydänääniä, vaikka itsekkin sanoi, ettei yleensä ikinä ekalla kerralla kuuntele... No pienen etsimisen jälkeen kuului mahasta ihana jumputus=) Ja istukan äänet kuului myös hyvin.
Vähän helpotti ja antoi uskoa...

Mentiin sitten myös kertomaan mun miehen vanhemmille. Laitettin esikoiselle päälle semmonen paita, jossa lukee "isoveli". Ja onnesta soikeena tietty oli isovanhemmat=)

Koko päivä siis meni ihanasti, kunnes äsken tultiin kotiin, ja vessakäynnillä huomasin, että taas tulee verta. Voi perkele!! Viime viikkoset vuodot oli jo melkeen unohtunu ja olo parempi mut eiku sit tulee takapakkia. Taas on pelko p:ssä että tässäkö tämä nyt on. Ja tosi syvältä on kyllä noi käytännöt, ettei pääse lääkäriin heti tutkittavaks tai ultraan vaan pitää viikkotolkulla odottaa. Kai pitäis sit yksityiselle koittaa päästä..

Toivottavasti tää vuoto nyt loppuu ja kaikki menis hyvin! Mä en kestä!!!

Lness 9+2

Voimia Riikka ja Mammaliini! Olipa surullisia uutisia.

Jäitä hattuun Lness, sinulla oli vuotoa aikaisemminkin ja tänään kuitenkin sydänäänet kuuluivat terhakkaana joten toivotaan että tuo vuoto kuulu vain nyt tähän raskauteen. Voimia ja Koita jaksella.
Itselläni on aina välillä epäuskoinen olo tämän raskauden suhteen, voiko siellä kohdussa todella olla elämää. Kai sitä pitää vain uskoa ja toivoa ettei tämä pahoinvointi pelkkää silmänlumetta ole. Varasin yksityisen gyneajan reilun viikon päähän 11+5 viikolle. Ajattelin käydä gynellä nämä raskauden lääkärikontrollit, edellisessä raskaudessani oli lopussa raju raskausmyrkytys jonka vuoksi synnytin poikani ennenaikaisesti 36 viikolla. Siitä jäi sellainen pelko ja että kaikki on mahdollista ja haluan nyt parhaan mahdollisen seurannan vaikka ei se kyllä sitä mahdollista raskausmyrkytystä torju tai estä....
Odottelen kovasti sitä ultraa kun sydänääniäkään en vielä ole kullut.

kaikille mammoille ja masuasukeille tsemppiä, enää mutama viikko ja sitten aletaan olla varmemmilla vesillä!

terv IIU 10+1

Eipä ole tulut vähään aikaan täällä käytyä. Pahoittelut keskenmenon kokeneille! En voi edes kuvitella miten pahalta se tuntuu.

Minulla oli toissapäivänä eka neuvola, mutta eipä siellä mitään uutta tullut, vaikka esikoista odotankin. Ensimmäinen ultra on 24.4. Täällä tarjotaan rakauden aikana 5 ultraa. 3 neuvolan puolesta, eli alkuraskauden ultra vk 10-11, sitten toinen puolen välin jälkeen n.rv25 ja arviointiultra vk 36. Lisäksi mahdollisuus osallistua sekä np että rakenneultriin, joista joutuu sitten sen parinkympin polimaksun maksamaan. Eli nyt ois lyhyelle aikaa tiedossa 2 ultraa , eli toi alkuraskauden ultra ja heti seuraavalla viikolla np. Kiva kun saa nähdä lapsosen niin monesti. Moni on puhunut, että noiden seulojen lisäksi, jos niitäkään molempia, tarjotaan vain 1 ultra. Kuulostaa hirmu vähältä tuon meidän ultramäärän rinnalla.

Meillä mies todennäköisesti lähtee mukaan ultriin, jos vain töistä saa järkättyä vapaata. Eipä sen oikeastaan tavan neuvoloihin kannata lähteä, kun ei siellä mitään ihmeellistä oo. Ehkä tämä raskaus muuttuu hänellekin todellisemmaksi, kun näkee sikiön ultrassa. Tähän asti on vaan saanu kuunnella minun puheita.

Pahoinvointi on hieman hellittänyt. Mulla se on ollut sinänsä outoa, kun ensin on voinut mennä päivä pari ihan vaan oksentaessa ja sitten seuraavana päivänä ei ole edes pienintäkään etomista. Laidasta laitaan siis hyppii. mut sinänsä hankalaa, kun ei pysty yhtään ennustamaan minkälainen päivä huomenna tulee olemaan, niin ei oikein uskalla mitään suurempia suunnitella. Varsinkaan kun kovin moni ei vielä raskaudesta tiedä, niin ei jatkuvasti pysty pelkkään mahatautin vetoamaan.

Senla rv 9+4

Eilen oli 1. neuvolakäynti ja käytiin taas kaikkia asioita läpi mitä vuosi sittenkin. Lopuksi kuunneltiin sydänääniä, se kyllä jännitti, koska vuosi sittenhän niitä ei löytynyt kun sikiökin oli sitten kuollut kuten ultrassa selvisi. No nyt jännityksen sekaisin tuntein odotin, että kuuluuko niitä, vaikka tiedän kyllä ettei niitä välttämättä kuulukkaan, vaikka kaikki olisikin hyvin. No hetken etsimisen jälkeen ne sitten löytyivät voimakkaina! Voi sitä onnen päivää. Hoitajakin totesi, että onpa voimakkaat äänet ja itsestänikin tuntui, että onpa aikamoinen jumputus, en osannut edes odottaa niin voimakkaita ääniä kun ei ole ennestään mitään kokemusta. Kyllä pääsi helpotuksen huokaus.

Nyt pitäisi sitten maanantaina tilailla aikaa ultrasta ja kyllä sekin sitten jännittä, että mitä siellä mahtaa näkyä, mutta nyt on paljon parempi olo kun on ne ihanat sydänäänet jo kuullut.

Mun neuvolakäynnillä ei sydänääniä kuunneltu. Terveydenhoitaja sanoi ettei hän niitä koskaan ekalla käynnillä kuuntele, kun on hyvin mahdollista ettei mitään vielä kuulu, vaikka kaikki olisi hyvin. Toisaalta siis hyvä kun ei edes yritetty, kun olisin vaan huolestunut jos mitään ei olisi löytynyt... Mutta toisaalta nyt kun lukee teidän muiden juttuja niin olis ollut ihana kuulla ne sydämenlyönnit! No, vielä ehtii, jos kaikki menee hyvin... :) Ens viikolla mulla on lääkäri (siis gynekologinen tarkastus, neuvolassa), ehkä se kuuntelee...?

Huoh. Täällä elellään epävarmuudessa. Ensi torstaina olisi eka neuvola, tänään nettilaskurin mukaan 7+1. Muttamutta... enpä tiedä tarvitaanko sitä ekaakaan neuvolaa lainkaan :/ Eilen oli pitkin päivää outoa vuotoa, ruskeaa kylläkin, eikä kovin paljon, mutta silti. Ja iltapäivällä/illalla oli hyvin menkkamaisia kipuja. Nukkumaan mennessä jopa niin paljon että suunnittelin panadolin ottamista. En kumminkaan ottanut ja yö oli ihan ok. Tänään ei ole enää ollut mitään vuotoja, eikä juuri niitä kipujakaan, mitä nyt muutaman kerran on alavatsaa vihlaissut. Mutta se mikä tässä huolestuttaa eniten on se, että kaikki raskausoireet ovat loppuneet :( Tänään ei ole ällöttänyt vähääkään, ja kuume on poissa. Se kuume on ollut päällä koko raskauden ajan iltapäivällä/illalla hyvin tarkkaan 37.2/37.3. Ja nyt yhtäkkiä se on tippunut normaaliin 36.5een.

Onhan se ihan mahdollista, että kaikki on ihan ok, mutta alan kyllä henkisesti valmistautua siihen, että meidän Rippu on lakannut olemasta :'( Ajattelin nyt vielä tutkailla oloa yli huomisen ja soitella maanantaina neuvolaan. Miehen kanssa on juteltu asiasta pitkin päivää, mutta ihmeen hyvin olen pystynyt muutakin ajattelemaan ja touhuamaan kaikkea pientä. Mies on realisti, sanoo ettei se murehtimalla parane, mikä nyt tietysti on ihan totta. Epätietoisuus on tässä se kurjin juttu. Ei mun maailma keskenmenoon kaadu, vaikka se tietysti surullista olisikin. Mutta jos tämä nyt oli tässä, niin on ainakin todistettu, että minä/me voimme tulla raskaaksi ja vieläpä suhteellisen yksinkertaisesti ja vaivattomasti. Se keskeytys/kaavinta (tai mitä ne nyt ikinä keskeytyneen keskenmenon kanssa tekevätkään) kyllä vähän pelottaa. Tuntuu ajatuksena aika pahalta.

Mutta tällaisia näin viikonlopun ratoksi, katsotaan kuinka käy...

Alkuperäinen kirjoittaja -Mari-:
Antakaa anteeksi! Kopioin ensin vajaan listan, tässä oikea omalla täydennettynä! :(
Mammaliini:) 28v, tyttö 11/04, la n.8.11?
Lucille 28v, poika 04/05, la n. 4.-8.11.?
Iiu 34v, poika 10/05, la n 8.11.?
Lness 29v, poika 10/05, la n. 15.11.?
March 30v., esikoisen la 6.11.
Lillis77 29 v., la n. 20.11. (esikoinen)
Jane 32v, la n. 21.11. (esikoinen)
Janniina 23v, la 11.11. (esikoinen)
Plussa 21v(ja ihan kohta on 22v-synttärit), esikoisen la n. 17.11??
Dido 32 v. esikoinen LA noin 19.11
riikkaa 28v. la 11.11. (esikoinen)
-Mari- `75, la 23.11. (esikoinen)

Alkuperäinen kirjoittaja Minnis79:
Alkuperäinen kirjoittaja -Mari-:
Antakaa anteeksi! Kopioin ensin vajaan listan, tässä oikea omalla täydennettynä! :(
Mammaliini:) 28v, tyttö 11/04, la n.8.11?
Lucille 28v, poika 04/05, la n. 4.-8.11.?
Iiu 34v, poika 10/05, la n 8.11.?
Lness 29v, poika 10/05, la n. 15.11.?
March 30v., esikoisen la 6.11.
Lillis77 29 v., la n. 20.11. (esikoinen)
Jane 32v, la n. 21.11. (esikoinen)
Janniina 23v, la 11.11. (esikoinen)
Plussa 21v(ja ihan kohta on 22v-synttärit), esikoisen la n. 17.11??
Dido 32 v. esikoinen LA noin 19.11
riikkaa 28v. la 11.11. (esikoinen)
-Mari- `75, la 23.11. (esikoinen)
Minnis79, poika 07/05, la n.26.11?

Pahoitteluni myös minunkin puolestani mammaliinille ja riikkaalle. Todella ikävä asia:(

En ole paljon jaksanut koneelle vaivautua, niin paha on ollut väsymys viime viikkoina..Nyt onneksi alkaa hieman helpottaa kun terkkari pisti rautatabletti-kuurille, kun oli tuo hemoglobiili aika alhaalla.

Viime viikolla olin tosiaan menossa terveyskeskukseen lääkärintarkastukseen, jossa piti kuunnella dopplerilla noita sydänääniä. No, mitään ääniä ei edes yritetty kuunnella kun pääsinkin suoraan ultraan; kyllä tuli tippa linssiin kun näki pikkuisen ensi kerran:) Siellä kävi sellainenkin vilinä ja vilske kun se heilutteli pieniä käsiä ja jalkojaan! Se tuntui ihan mielettömältä!!! Kokoa sikiöllä oli n.4 cm ja lääkäri arvioi mittojen perusteella raskauden olevan hieman pidemmällä. Silloin oli alkuper.laskujen mukaan 10+5 mutta melko todennäköisesti raskaus oli edennyt jo 11+2. Taitaa laskettu aika olla siis lokakuun puolella, mutta odotan vielä np-ultraan sitä "lopullista" päivää.

Kuvotus ei ole hellittänyt vieläkään..sanoivat terkkarissa että yleensä viim. rv 15 pitäis hellittää..huoh..Mulla on hirveä himo samiakkiin ja joutuu tosissaan zempata, ettei sallittu päiväannos 50g ylity! Toinen intohimo on greipit, niitä menee kaksi kokonaista päivässä helposti. Slurps! Yökkimässä en ole joutunut vielä kertaakaan käymään, se on vaan niin tärkeää syödä usein, ettei verensokeri pääse laskemaan. Toisaalta paino oli tippunut edelliseltä neuvolakerralta reilun kilon, joten puolensakin tällä kuvotuksella on heh:)

Nyt on molempien vanhemmillekin sitten kerrottu. Olivat yhtä hymyä kaikki, vaikka ehkä pieni ylläri olikin. Kaikille muille kavereille, töissä ym. kerrotaan vasta rakenne ultran jälkeen rv 19..ellei nyt joku tarkkasilmäinen huomaa aiemmin, turha siinä on sitten kieltämäänkään ruveta;) Tuntuu vain niin kivalta olla vielä ihan kaksin asian kanssa:)

Onko joku muu harkinnut menemistä 4D ultraan? Itse olisin menossa rv 18-22 välillä. Kiinnostaisi saada sikiön terveydentilasta vielä tarkempaa tietoa, saada sukupuoli selville ja muutenkin päästä tutkailemaan pikkuista jo aiemmin. Ja olishan se dvd tallenne aika kiva muistokin. Mies olisi tulossa vasta siellä ekan kerran mukaan, kun on niin pahasti nuo Nkl:n ultra-ajat keskellä työpäivää.

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!

Jen 11+6

Jen, saanko udella, käytkö Kallion neuvolassa? Tota ultraa vaan ajattelin, että onko Kallio vielä ainut Hgin terveysasema jossa on omat ultralaitteet...

Täällä kuvotus myös jatkuu, pari päivää mennyt oksentamatta. Väsyttää myös ihan törkeesti ja harmittaa kun ei jaksa ulkoilla kun on näin huippuilmat. Parina päivänä on myös ihan pikkasen tuhrutellut.. On tää kyllä aikamoisen epävarmaa tää olo, enää jotain 30 viikkoa niin saa vauvan syliin... Sittenhän sitä vasta voi olla varma=)

Huomenna ois lastentarvikekirppis tossa lähistöllä, myynnissä myös äitiysvaatteita... Tekis mieli ostaa jos sieltä jotain löytyy, mutta mutta... uskaltaako sitä vielä tässä vaiheessa.. ettei tuu sitten maalailtua pirua seinille..

Vointeja ja öitä!

Lness 9+4

Jen79: Toi 4-D ultra alkuraskaudessa on kyllä ihan OK. Näkee/kuulee sikiöt vallan mainiosti. Viikkojen lisääntyessä varmaankin saa paremmatkin tiedot selville tuolla 4-D:llä. Siis jos on mahdollista, niin KANNATTAA KÄYTTÄÄ=)

Minäkin kuulun marraskuihin:) Ensimmäinen neuvola onkin vasta tämän kuun lopussa. Vielä kaikki onkin epätodellista;) Perheeseeni kuuluvat lisäkseni avopuoliso ja 1v8kk vanha poika.
Vointi on ollut vaihteleva, ja eilisestä saakka ollut menkkamaista kipua vatsalla. Pahoinvointia ei ole vielä ollut laisinkaan, päinvastoin tosi energinen olo. Kokoajan haluu mennä jonnekin ja touhuta. Tänään lastentarvike kirppis espoon vpk talolla ja sinne päästävä=) Jos jotain pientä ja ihanaa tarttuisi mukaan pikkuiselle.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille marraskuisille.

Tässä tämä uusin lista :)

LA 1.11. Jen79 28/ esikoinen NKL
LA 6.11. March 30/30 esikoinen
LA 8.11. Lucille 28/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 8.11. Iiu 34/34 toinen, poika 10/05 NKL
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS
LA 11.11. Janniina 23/ esikoinen
LA 11.11 Min 23/ toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 17.11. NEPPU 24/esikoinen/OYS
LA 17.11. Plussa 22/24 esikoinen
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
LA 20.11. MariKu 23/26 toinen, poika 08/06
LA 20.11 kmk80 26/26 esikoinen, KHKS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 24.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 26.11. Minnis79 toinen, poika 07/05
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS

Tervetuloa Minnis79!

Täällä edelleen samaa huonoa oloa ja väsymystä höysettynä lähes jatkuvalla näläntunteella... Jos syöt, voit huonosti ja jos et syö voit huonosti. Onhan tähän jo hiukan tottunut. Ärsyttää vaan niin vietävästi, kun ei oikein tahdo löytyä sellaisia ruokalajeja, joita haluaisi syödä. Kaikki aiemmat terveelliset tai vähemmän terveelliset herkkuruuat yököttävät (olen NIIIIN rakastanut ruokaa ennen tätä raskautta). Jääkaappiin katsoessa tulee niin huono olo, että on pakko joko pidättää hengitystä sen aikaa kun sieltä jotain ottaa tai laittaa ovi äkkiä kiinni... Hajut ja ruokien koostumus ovat molemmat yhtälailla vaikuttavia tekijöitä.

Pakko oli marista "turhasta"... No ainakin tämä ketju on nostettu takaisin ensimmäiselle sivulle, jos tästä jotain positiivista hakee!

Janniina 10+1

Minä kans jatkan tätä valitusta yhä.. eli ei helpota paha olo ei.. :( Välillä on jo ehkä hieman helpompia päiviä, mutta ällötys on tuolloinkin kokoajan niskassa.
Töissä olo tuntuu välillä erittäin tuskaiselta, kun pitäisi keskittyä täysillä, vaan ei jaksa.
Äsken söin puoliväkisin omenan, mutta yllättäen se maistuikin tosi hyvältä. Eli vaikea on ollut keksiä mitä tekisi mieli -niinkuin aiemmalla kirjoittajallakin. Hassua. Nipistelyt on myös tulleet takaisin ja välillä tuntuu ohimeneviä vähän voimakkaampiakin kipuja..
Kyllä tässä tätä ihmettelyä riittää, kun olo ei hetkeäkään ole niinkuin ennen.

-Mari- 8+4

Täällä on pikkuhiljaa pahin pahoinvointi menny ohi.. Nyt on tullut tilalle ihmeelliset univaikeudet yöllä. Aina ennen oon nukahtanu kuin tukki uudelleen jos oisinkin herännyt yöllä, mutta nyt oon viikon ajan heränny aina klo 2.00 ja pyörinyt tunnin aivan virkkuna sängyssä.. Epäilen että se on kyllä jotain PikkuPapun tekosia.

Neuvolassa kävin eka kertaa viime torstaina, ja ei alkanut multakaan täti kuunteleen sydänääniä, vaikka kovasti toivoinkin.. No mut puoltoista viikkoa niin pääsen lääkärille ja sitten saan ainakin kuulla (toivottavasti kaikki on hyvin)

-Neppu 9+4

Hei,
täällä poden flunssaa kotona, taitaa olla a-virus. Onneksi ei ole kuumetta juuri ollenkaan mutta toi räkätauti ja kurkkukipu, kuvotuksen lisäksi ei tunnu kivalta:( Toivottavasti tällä ei ole vaikutusta sikiöön..tuskinpa, mutta tuleepa sitäkin mietittyä;)

Lness; en käy Kallion terveyskeskuksessa..käyn terkkarilla tuolla länsi-hki:ssä päin jos nyt näin salaperäisesti vastaisin;) Se ultra ei ollut ainakaan mitään uusinta tekniikaa, tai ne kuvat mitkä se tulosti, olivat tosi epätarkkoja, ainakin verrattuna NKL:ssä saamiini kuviin. No ihan kun sillä olisi mitään merkitystä.. mutta jäin sitä vain miettimään, että mahd. niskaturvotuksen olisi kuulemma voinut jo nähdä tuossa ultrassa (olin rv 11). Mutta eiköhän se lääkäri olisi siitä jo maininnut, jos siellä olisi jotain poikkeavaa näkynyt. Sanoi vaan jatkuvasti, että normaalilta näyttää, kun itse siinä tirauttelin..hih:)

Viikon päästä onkin sitten se np-ultra..täytyy yrittää olla ihan luottavaisin mielin, näin pitkälle kun on kuitenkin jo tultu; toissapv:nä tuli se maaginen 12 vk:a täyteen:)

Terveempää viikkoa kaikille!!

jen 12+2

Ihan pikaisesti kuulumisia.
Tänään oli toinen neuvola ja ukko siellä mukana. Tuntui, että "tätikin" oli jotenkin mukavampi kuin edellisellä kerralla. Liekö sitten johtunut ukosta tai omasta mielialasta... Sydänäänet kuunneltiin ja kyllähän ne kuuluivatkin. Nyt saa hiukan huokaista helpotuksesta kun on varmuus siitä, että masuasukki on elossa! Parin viikon päästä on np-ultra (eka ultra) ja sitten ollaankin jo yli siitä 12vk:sta ja mielikin toivottavasti rauhoittuu. Luulen tuon ukonkin nyt oivaltavan vähän paremmin mitä on tapahtumassa, kun kuuli sydänäänet.

Janniina 10+2

Mulla on ylihuomenna lääkäri. Mitäs siellä yleensä tehdään, muuta kuin gynekologinen tutkimus? Vai tehdäänkö muuta? Mä toivoisin että se kuuntelis niitä sydänääniä, mutta en yhtään tiedä mikä käytäntö täällä päin on... No, ultraan on enää pari-kolme viikkoa, joten ei sitäkään hirveen kauan tarvitse odottaa. Uskomatonta kuinka nopeesti aika kuitenkin menee, vaikka ajattelin ensin että tää alkuvaihe kestää ikuisuuden!

Mulla ei vieläkään varsinaista pahoinvointia ole tullut, onneksi. Ruoka on maistunut ihan hyvin, mutta jos nälkä ehtii yllättää, tulee myös vähän huono olo, eikä mikä tahansa sitten enää maistukaan. Ja nälkä yllättää kyllä parin tunnin välein. Tuntuu ettei mikään ruoka pidä nälkää kauemmin poissa. Mikään makea ei ole maistunut moneen viikkoon, mikä on aika yllättävää, kun yleensä tykkään kovasti karkista ja leivonnaisista. No, ehkä se on ihan hyvä vaan ettei tule mätettyä mitään epäterveellistä. Tosin suolaista epäterveellistä tekee mieli, pizzaa olen ajatellut tässä jo monta päivää. Ehkä vois joku päivä hakeakin... Muuten parhaiten on alas mennyt paahdettu ruisleipä margariinilla ja juustolla, ja tuoremehut. Ja ihan kunnon kotiruokakin on maistunut.

Onnea odotukseen kaikille, pianhan me ollaan jo kaikki yli tuon 12 viikon... :)

Lillis 9+0

Hei pitkästä aikaa! Pakko mennä heti omaan napaan, on niin paljon sydämellä!Kävimme yhdessä miehen kanssa neuvolalääkärillä ja tämä ultrasi, laite oli kyllä aika kehno, mutta oli fantastista nähdä vilkkaasti pyörivä sikiö, sen syke...ja TOINEN syke!! Eli odotankin kaksosia!! Toista ei kunnolla saatu kuvaan, toivomme nyt vaan, että kaikki on hyvin. Riemun lomassa piilee pelko, että tässä käy vielä jotenkin huonosti. Viikon päästä onneksi jo eka seulontaultraäänitutkimus. Yritetään pitää jäitä hatussa siihen saakka.
Emme osanneet ollenkaan odottaa mahdollisuutta kaksosiin, sillä alkuraskauden ultrassa mukamas näkyi selvästi vain yksi alkio. Missähän se toinen veijari silloin piileksi???
Meidän neuvolassa kuulemma ei pystytä vielä kuuntelemaan sydänääniä, mutta lääkäri sanoi ultraavansa kyllä joka kerran, kun käydään hänen luonaan, ei siis montaa kertaa, mutta on se mukava lisä näihin seulontaultriin. Mutta se voi olla, että joudun juoksemaan ultrattavana aika paljonkin kaksosten kanssa!

March tasan 11

LA 6.11. March 30/30 esikoiset
LA 8.11. Lucille 28/29 toinen, poika 04/05, KOKS

Heippa kaikille!

Kylläpä minä olen ollut laiska, en ole kirjoitellut aikoihin. Lukemassa ole kyllä ahkerasti käynyt. Onnkesi edes jotkut ovat olleet ahkeria, on niin mukavaa lukea muiden kuulumisia!

Päivitänpä tuon listan taas uudelleen, koska tajusin, että mullahan tuli tuossa viikko sitten vuosi lisää ikää! Meillä on ylihuomenna np-ultra, vihdoinkin, kyllä sitä ollaan odoteltukin...jännittää, toivottavasti kaikki on hyvin! PAHAA oloa on kyllä riittänyt ja pientä kipuilua alavatsalla, mutta eipä sen ihmeempiä!

LA 8.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS

LA 3.11. Plussa 22/24 esikoinen
LA 8.11. Lucille 29/29 toinen, poika 04/05, KOKS

Taas tuli muutoksia listaan. Tultiin just ekasta ultrasta! Oli ihanaa nähdä pikkumönkijäinen. Kaveri olikin jo 2 viikkoo pitemmällä kun mitä luultiin. Ja samalla se muuttuikin nuvaring-vauvaksi! Pidin tosin sitä rengasta hieman pitempään ehkä 4 viikkoa. Onneks ei sit hommattu sitä uutta rengasta. Varmaan jotain alitajuista. Vauveli oli jo 4,8 cm pitkä ja tosi suloisen näköinen ja uiskenteli reippaasti siellä. Sydänäänet oli hyvät kanssa ja jumputus kuulosti ihanalta. Lääkäri sano kaiken olevan kunnossa muutenkin.
Neuvolassa käytiin viime viikolla ja sekin täti oli tosi mukava. Ei mittaillu mitään eikä tehny verikokeita paitsi sormenpäästä otti jotain. Kaikkia lappusia saatiin kanssa.
Oireita ei oo ollu taaskaan. Välillä kouristelee ikävästi mahassa. Nyt huono olo on jääny kokonaan pois, paitsi tietysti jos hirveen pitkään on syömättä. Ja taas voi syödä kaikkea.
Ens viikolla on sit se lääkäri. Pitäiskö sinne jättää mies ottamatta mukaan jos se on vaan joku gynetarkastus, vai tapahtuuko siellä jotain mielenkiintostakin?
Missä teillä muilla on noita verikokeita otettu? En oikein tajunnu et oisko mun pitäny varata johonki joku aika.. Virtsanäytteissä kävin tuolla sairaalan labrassa viime viikolla ku sain lähetteen neuvolasta. Ja pitääkö kaikkien raskaana olevien käydä noissa sukupuolitautitesteissä? Vai onko tää joku paikallinen käytäntö tai ikään liittyvä tms..?
Ihanaa odotusta kaikille!

plussa tänään 11+4

Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Eilen olin ensimmäisessä neuvolassa ja heti luuului tosi vahvat sydänäänet... Nyt sitä vasta jotenkin tajuaa, että siellä mahassa oikeasti on joku! Odottelen tässä lääkäriä ja ensimmäistä ultraa kolmen viikon päästä.

Pahoinvointia on vain, jos unohdan syödä, vaikka muuten olen kyllä ollut tosi hyvävointinen. Yöt tosin tuottavat tuskaa. Samat oireet kyllä tunnistin kanssasi Neppu. Herään noin kahden aikaan ja pyörin puolesta tunnista kahteen tuntiin ilman unta, ja mukavaa kun herätys töihin on 4:45. Vähän päivisin väsyttää, ei millään jaksais olla töissä. Ehkä tämä on vain hetkessä ohi menevää.... ainakin toivottavasti. Tai no, paras tottua jo hyvissä ajoin yöllisiin heräämisiin!

Onnellista odotusta kaikille ja auringon lämpöä keväisiin päiviin!

Kirsi

Yhteistyössä