Marraskuisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (",)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei! Minäkin kuulun marraskuihin:) Ensimmäinen neuvola onkin vasta ens kuun puolessa välissä. Vielä kaikki onkin uskomatonta.. Listaan itseni vähän myöhemmin, mutta mitäpä olisi jos laitettaisiin lista järjestykseen, vaiks aikamukaan:) ja mukaanhan voi laittaa myös synnytyssairaalankin..

Heippa hei,

täällä yksi marrasmamma, nyt menossa rv 5+5 ja LA 18.11. Ensi viikolla eka ultra, kylläpä jännittää!!

Itselläni eka raskaus ja ikää 30 vee. Ilmoittaudun pinoon!! :)

Jos jotakuta kiinnostaa niin olisi mukava vaihtaa ajatuksia emaililla, varsinkin raskauden samassa vaiheessa olevat kiinnostavat ekakertalaista :). Email osoite on:

hmapi(miumau)luukku.com

Mukavaa ja rentoa viikonloppua!!

Terveisin,
Maria :)

Mukavaa, että joukkoon on tullut lisää odottajia.

Minulla on ollut heikko olo nyt reilun viikon. Ei suorastaan okseta, mutta yököttää kuitenkin lähes jatkuvasti. Muutenkin on hutera olo ja väsyttää. Ajattelin osan heikotuksesta ja väsymyksestä johtuvan raudan puutteesta, mutta hemoglobiini oli ok ja neuvolan "täti" käski vain sopeutua tilanteeseen... Hormonimuutos on saanut päänahan voimaa huonosti ja ihon kukkimaan. Toivon todella, että olo muuttuisi parempaan suuntaan viimeistään toisella kolmanneksella. Ja kyllä minä olisin myös kiitollinen, jos tämä iho-ongelma katoaisi. Minä vältyin teini-iässä finneiltä yms melko hyvin, mutta taidan saada jonkin sortin takaisinmaksua asian tiimoilta nyt...

Neuvolassa käyminen oli itseasiassa aikamoinen pettymys. Olisin odottanut saavani siltä reissulta jotain muutakin irti kun pelkästään pinon luettavaa ja seuraavan ajan. Minulla on selvästikin ollut liian ruusuinen kuva neuvolasta ihan yleisestikin. No, se illuusio katosi. En todellakaan voi kuvitella keskustelevani mieltäni vaivaavista asioista tämän "tädin" kanssa. Varsinkaan parisuhdeasioista... Minulla oli jostain käsittämättömästä syystä sellainen mielikuva, että myös parisuhteen "tukeminen" on yksi osa neuvolan tehtävää. Toivottavasti muilla on neuvolan "tädin" kanssa parempi tuuri!

Pudotaan kohta kakkossivulle...

Mulla on eka neuvola siis heti pääsiäisen jälkeen. Odotan kyllä jo innolla! Toivottavasti on mukava terveydenhoitaja. Ainakin puhelimessa vaikutti siltä. Tosi ikävää jos "neuvolan täti" on jollakin tavalla ikävä tai ymmärtämätön, se kun on mun mielestä ainakin tosi tärkeä henkilö tässä raskauden aikana, varsinkin ekakertalaiselle kun kaikki on niin uutta...

Olo on nyt ollut ihan hyvä. Viime yönä tosin vähän sattui alavatsaan, menkkamaisia kipuja. Toivottavasti ei tarkoita mitään ikävää. Vähän pelottaa että jos kaikki ei menekään hyvin. Lienee ihan normaalia... Onko teillä muilla ollu tollasia vatsakipuja? Mulla on tähän mennessä ollut vain semmosta pientä nipistelyä. Pahoinvointia ei ole ollut, ja toivottavasti ei tulekaan... Vessassa saa rampata usein, ja viikon-pari olen joutunut joka yö käymään vähintään kerran vessassa. Ärsyttävää. Ennen mulla ei ole tuollaista ollut, vaan olen yleensä nukkunut sikeästi koko yön heräilemättä.

Netissä raskauslaskurin mukaan olisin nyt rv 5+2. Mutta sanokaas nyt viisaammat, että eikös tuo +2 tarkoitakin että +2 päivää? Ainakin oletan niin... :)

Mammaliini:) 28v, tyttö 11/04, la n.8.11?
Lucille 28v, poika 04/05, la n. 4.-8.11.?
Iiu 34v, poika 10/05, la n 8.11.?
Lness 29v, poika 10/05, la n. 15.11.?
March 30v., esikoisen la 6.11.
Lillis77 29 v., la n. 20.11. (esikoinen)
Jane 32v, la n. 21.11. (esikoinen)
Janniina 23v, la 11.11. (esikoinen)
Plussa 21v(ja ihan kohta on 22v-synttärit), esikoisen la n. 17.11??
Dido 32 v. esikoinen LA noin 19.11

Lisäsin itseni joukkoon :). Koeputkihedelmöityksestä onnellisena onnistujana! Alkion siirron jälkeen tehdään automaattisesti verikoe kahden viikon päästä. Kolmannella siirrolla onnistuimme ja plussaa+! Tosin hirmuisesti tässä ei osaa hihkua, kun on niin rankkoja hoitoja jo takana ja kaikkihan on valitettavasti niin mahdollista. Mutta tänä päivänä olen onnellinen :)!

Ultra mulla on pääsiäistä edeltävällä viikolla. Aika paljon jännittää jo nyt. Mulla ei ole pahoinvointia, vaikka mies oli just vatsataudissakin ;). Vatsa pönöttää ja rintoja välillä aristaa. Väsymys ei ole niin kova kuin ihan alussa.

Onnea kaikille vauvaa odottaville :)

Dido

riikkaa 28v. la 11.11. (esikoinen)

Hei marraskuulaiset! Täällä olisi vielä yksi, jolla la isänpäivänä. =)

Neuvola-aika vielä varaamatta, ensi viikolla uskallan jo soittaa sinne. Mulla oli tuhruvuotoa rv 5+, ja se säikäytti pahasti. Nyt vuoto on lakannut, ja kaikki näyttäisi olevan ihan hyvin. Paha olo yllättää silloin tällöin, pitäisi muistaa syödä riittävän usein. Iltaisin paleltaa ja tuntuu että on koko ajan jano.

Mietin, että tuota listaa voisi järjestää vaikka lasketun ajan mukaan ja muutenkin vähän yhdenmukaistaa? Ja sellainen juttu vielä (apua, toivottavasti en nyt niuhota liikaa heti alkuunsa...) että olisi kiva jos laitettaisiin viestiin aina raskausviikot näkyviin.

Onnea meille kaikille! :)

Riikkaa rv 7+0

Liitynpäs tänne minäkin! Eli vasta olen plussannut menneellä viikolla ja laskureiden mukaan rv5 olisi käynnissä. Alkumetreillä siis, mutta kiva on jo haaveilla tulevasta tapahtui mitä tapahtui. :-) Ihanaa on myös lueskella muiden tuntemuksia ja mietteitä.
Oireina oikeastaan vasta vatsan nippailu ja vihlonta sekä rintojen arkuus.
Onhan meitä marrasmasuja jo runsaasti!!! Pidetään keskustelua yllä ahkerasti.

-Mari- `75, esikoisen la 23.11.

Antakaa anteeksi! Kopioin ensin vajaan listan, tässä oikea omalla täydennettynä! :(
-Mari- `75, la 23.11. (esikoinen)

Täällä ilmoittautuisi vielä yksi, jolla LA marraskuussa. Tällä hetkellä olisi terkkarin laskurin mukaan menossa rv 8+3. Olo on tosi onnellinen mutta toisaalta yritän kuitenkin olla vielä ajattelematta asiaa liikaa..jospa sitten rv. 12 paikkella ekan ultran jälkeen voisin ehkä hieman relata, siis jos nyt kaiki menee hyvin;)

Oireina on iltapalelu, kipeät rinnat, ummetus ja jano. Kahvin juonti ja rasvaisten ruokien syöminen loppui rv 7:llä. Aamu-ja iltapahoinvointi (ja myös päivä;) pysyy hallinnassa oikeastaan vain syömällä; salaatit, keitot, puurot ja hedelmät maistuu, kun taas kaiken lihan, kalan ja kanan ajatteleminenkin ällöttää. Raittiissa ilmassa kävely myös onneksi auttaa:)

Milloin olette muuten ajatelleet kertoa raskaudesta vanhemmille ja kavereille? Itse ajattelin parin viikon päästä pääsiäisenä, joskus rv 10 paikkeilla.

Lillis77: mulla on kans vatsa oireillut jo jostain rv 4:stä asti, milloin nipistyksiä, jomotusta tai vihlontaa ja varsinkin alussa oli kunnon menkkakipuja (niistä oikeastaan päättelinkin plussanneeni). Mutta sen pitäisi olla ihan normaalia. +2 tarkoittaa siis kahta päivää, ihan oikeassa olet:)

Hyvää odotuksen alkua kaikille ja nautitaan näistä ihanista aurinkopäivistä!:)

-Mari- `75, la 23.11. (esikoinen)
Jen79 la 1.11 (esikoinen)

Kiitos Jen vastauksesta! :)
Me ajateltiin kanssa kertoa jo pääsiäisenä, kun koko perhe on koolla. Onhan se vähän aikaisin, mutta ajateltiin että lähimmille (siis vanhemmille ja sisaruksille) vois jo kertoa, ja sitten viikon 12 jälkeen muille jos kaikki menee hyvin. Tosin tätä voi olla aika vaikea pitää kavereilta salassa, kun huhtikuussa on muutamat synttärijuhlat tulossa, ja kaverit taatusti ihmettelee miksen ota yhtään alkoholia... Tapana kun on ollut ottaa aina "muutama" lasillinen kaveriporukan juhlissa. Äh. Oisko mitään hyviä vinkkejä pienistä valkoisista valheista...?

Apua, pari tuntia sitten saatiin positiivinen testitulos, ja nyt on aika hämmentynyt olo. Ei oikein osaa keskittyä mihinkään järkevään ja sata ja miljoona kysymystä pyörii päässä. Vakkarifoorumille en uskalla vielä siirtyä kirjoittelemaan, kun siellä esiinnyn omalla naamalla eikä nimenkään selvittäminen sieltä olisi vaikeaa. Ja siellä on liikaa tuttuja, jotka voisivat ennen aikojaan bongata tämän tiedon. Vielä ei ole aika kertoa kenellekään meidän suurta salaisuuttamme...

PS. Yritin rekisteröityä tuolla nimimerkillä, mutta en ainakaan vielä onnistunut. Katsotaan jos onnistuisi myöhemmin...

Olen 25 (pian 26) vuotias, mies on 28 ja esikoista siis odotellaan, kuten sekavasta ja hämmentyneestä tilityksestä voi arvata. Neljännestä kierrosta tärppäsi, tai oikeastaan kolmannesta, kun ei silloin ekalla kerralla pillereiden lopettamisesta oikein tosissaan yritetty. Vain tämä viimeinen kerta, joka nyt siis tärppäsi, yritettiin ihan tosissaan ajoittaa kalenterin kanssa.

Vähän pelottaa, kun niin alkuvaiheessa ollaan vielä, mutta kun asiaan ei oikein itse voi vaikuttaa, niin eihän se auta muu kuin elää vain mahdollisimman tavallisesti ja terveellisesti. Huomenissa ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä miten toimia - siis milloin varata ekaa neuvola-aikaa, pitääkö käydä labrassa testissä jne. Ehkä tämä tästä...

Lillis, ovatko kaverisi kovia viiniasiantuntijoita? Jos eivät, niin onnistuisiko holittoman valkkarin siemailu omasta pullosta? Ainakin jos juhlat ovat OPM-periaatteella, niin luulisi onnistuvan. Hankalampi tietty, jos juomat on juhlien järjestäjän puolesta, Katselin tässä hiljan ihan lähikaupan hyllyjä ja hämmästyin miten sielläkin oli ihan kohtuullinen valikoima alkoholittomia juomia. Paria valkkaria, punaviiniä, kuoharia, olutta ja paria siideriä. Holittoman siiderinkin juominen varmaan onnistuu, kun vain kaadat juomasi lasiin huomaamattomasti ja sujautat tölkin piiloon. Valkoisista valeista ei tuu mieleen muuta kuin klassinen lääkekuuri, ja se ei oikein mene läpi montaa viikkoa peräkkäin.

Lillis, mä vanhana bilehileenä olen onnistunut toistaiseksi hämäämään kavereita. Mä olen laittanut tavalliseen siideripulloon vissyä, menee ihan täydestä. Myös alkoholittoman Kopparbergin siideritölkki näyttää aivan samalta kuin tavallinen, jos ei ihan läheltä katso. Olutpullosta voi ottaa pari hörppää ja sitten sujauttaa miehelle. Ja jos on talon boolia, niin saman lasin kanssa voi kuljeskella vaikka koko illan ja välillä vaan olla maistavinaan vähän. Nää on ainakin mulla toiminut...

La 1.11. Jen79 26/ esikoinen
La 6.11. March 30/ esikoinen
La 8.11. Mammaliini:) 28/ toinen, tyttö 11/04
La 8.11. Lucille 28/ toinen, poika 04/05
La 8.11. Iiu 34/ toinen, poika 10/05
La 11.11. Janniina 23/ esikoinen
La 11.11. riikkaa 28/ esikoinen
La 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05
La 17.11. Plussa 21/ esikoinen
La 19.11. Dido 32/ esikoinen
La 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
La 21.11. Jane 32/ esikoinen
La 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen

Tein tuommoisen lista laskettujen aikojen perusteella. Siihen saa toki ehdottaa ja pitääkin ehdottaa uusia ideoita ja muutoksia, jos tulee mieleen! Tuo kauttaviiva tuon iän jälkeen on sen vuokis, jos haluamme näkyviin myös puolison iän?! Mitä mieltä olette? Korjailkaa ihan mielenne mukaan!
Meitähän on jo aika monta!

heippa!
Tulin katsastamaan tuolta vauvanhoito puolelta tänne odotusaikaan uusia marrasmasuja. Siitä on nyt tasan vuos, kun meillä plussattiin. La oli 22.11.06. ja poika syntyi 24.11.06. 40+2 viikoilla. Paino oli 2895g ja pituus 48cm.

Mä niin muistan ton ajan niin hyvin :) Kyllä sitä jänskätti kauheesti ja tunteet seilas pilvissä. On mulla ikävä odotusaikaa ja sitä ihanaa massua ;) Onnea kaikille odotukseen ja törmäillään vauvanhoito puolella sitten myöhemmin.

terv hansu ja Miki 4kk

Kiitos RouvaN ja Antura vinkeistä! Jotain tollasta vähän mietinkin, että "olis juovinaan", mut ei sit kuitenkaan. :) Luulen että näissä tulevissa bileissä on ainakin boolia tarjolla, joten kuljeskelen sit varmaan se sama lasi kädessä koko illan. Tai mies välillä voi hörpätä siitä että juoma ainakin vähenee... ;) Sit vois ottaa jonkun siideripullon vielä viedä mukaan ja täyttää sen etukäteen esim. just vissyllä. Kiitoksia siis vinkeistä! Toivotaan että toimii. Mulla on yks kaveri, jolla on itsellä lapsia (muilla läheisimmillä ystävillä ei olekaan), ja se kyttää kyllä aika tarkkaan mun tekemisiä, kun odottaa niin kauheesti että mäkin olisin raskaana. Aika ärsyttävää muuten!! Vuoden verran se on kattellu aika tarkkaan että juonko jotain vaiko enkö... Täytyy yrittää vaan hämätä sitä siis.
- Lillis rv 5+3

Tulin lukasemaan Lilliksen kuulumisia. Pahoja tollaiset pirskeet!! ;) No jos alku illasta selviät niin ei ne varmaan enää loppuillasta huomaa mitään.. yksi vaihtoehtohan on se vahva lääkekuuri ja päälle kova surkuttelu et harmittaa älyttömästi, kun aurinkokin paistaa ja ois niin kiva ottaa parit sidut, mut kun ei voi.. =)
Ei muuta kun oikein ihanaa ja aurinkoista raskausajan jatkoa teille kaikille!!

Nuka vauvahaaveista

Minä ilmoittaudun mukaan, jos mahtuu :)
Laskettu aika 20.11. Tänään kävin neuvolassa, mutta siellä ei näkynyt vielä mitää. (pitkä kierto, la aika ei tod. piä paikkaa) Torstaina on uusi aika ja silloin onki lääkäri paikalla. Tää on mulle siis 5. raskaus.Vuonna 2005 mulla oli 3 peräkkäistä keskenmenoa. Ja sit neljäs raskaus päättyi 7 kk ja 2 pv sitten ihana pojan syntymään. Että jos tää raskaus jatkuu ja päättyy hyvin niin tulee lapsille ikäeroa 1v 3 kk. Nyt vaan peukut pystyyn että siellä torstaina jotai näkyy...

La 20.11 MariKu 23/26 toinen, poika 08/06

La 1.11. Jen79 28/ esikoinen

Heippa!
Korjasin ikäni tuohon listaan, muuten ok:) Juuh nuo bileet on kyl aika pahoja, että miten niistä selviää jos ei halua vielä kertoa..Itse jouduin muutama viikko sitten samaiseen tilanteeseen, ja päätin silloin kertoa olevani sellaisella lääkekuurilla, jossa ei saa jouda tippaakaan alkoholia. Täydestä meni:) Eli jos se holiton ei maistu niin siinä myös vinkki!

Musta tuntuu, että tämä kuvottava olotila painottuu eniten iltaan. Silloin ei oikeen mikään maistu tai se mikä maistuu, ei kuitenkaan vie huonoa olo pois. Päivällä ja aamullakin on ihan eri juttu. Onko muilla vielä pahoinvointia?

Mulla oli eka neuvola tuossa alkuviikolla, ja se oli myös mulle pieni pettymys; täyteltiin loputtomasti erilaisia lomakkeita ja terkkari valisti terveellisestä ruokavaliosta ym. Ei kuunneltu sydänääniä eikä otettu mitään testejä tms. Käsitin, että jossain muualla näin tehdään(?) Seuraava neuvola on vasta pääsiäisen jälkeisellä viikolla, jolloin on myös lääkärinaika. Sitten pääsen siis ekaan ultraan! Voisihan sitä käydä yksityiselläkin ultrassa jo aiemmin mutta toisaalta..paras kai se on vaan totutella tähän odotukseen ja pieneen epävarmuuteen, onhan tässä vielä niin monta etappia edessä; rakenneultra, synnytys..puhumattakaan siitä kun vauva vihdoin syntyy;) Mutta toisaalta onhan tämä kuitenkin niin ihanaa aikaa, vai mitä:)

Lisäsin ton oman synnärini listalle, eli Kätilöopistolle ois tarkotus taas suunnata.
Mulla on kans ollu ihan törkeen paha olo viime päivinä ja väsyttää sikana! Sit tietty poika on alottanu jotku ihme temppuilut päikkäreiden kanssa ni tuntuu ettei kerkee ikinä nukkumaan! No toisaalta, moni teistä on varmaan töissä / koulussa ni ei oo mahollisuutta nukkua keskellä päivää =)

Tohon pahaan oloon hain apteekista b-vitamiinia ja se tuntuu auttavan. Eilen ja tänään oon ottanu ja ihan selkee ero on viime viikkoon verrattuna. Et kantsii kokeilla!
En muista et ois edellisessä raskaudessa ollu näin paha olo, onkos se jotenki niin että tyttövauvat aiheuttaa odottavalle äidille enemmän pahaa oloa? ehkäpä...

Hyvää yötä ja hyviä vointeja!

Lness 6+4?

La 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri

La 11.11 Min 23/ toinen, tyttö 06/06, TAYS
La 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
Laitoin oman nimenkin tuonne kun kerran kuulun sinne, vaikka se tuntuukin hyvin uskomattomalta vielä:) Mun mielestä se kyllä oli toisinpäin et poikavauvat aiheuttaa enemmän huonoa oloa. Mulla tytön odotuksessa ei ollut pahaa huonovointisuutta ja eikä ole nytkään.

LA 1.11. Jen79 26/ esikoinen
LA 6.11. March 30/ esikoinen
LA 8.11. Mammaliini:) 28/ toinen, tyttö 11/04
LA 8.11. Lucille 28/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 8.11. Iiu 34/ toinen, poika 10/05
LA 11.11. Janniina 23/ esikoinen
LA 11.11. riikkaa 28/ esikoinen
LA 11.11 Min 23/ toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
LA 17.11. Plussa 21/ esikoinen
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
LA 20.11. MariKu 23/26 toinen, poika 08/06
LA 21.11. Jane 32/ esikoinen
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen

Mun täytyy kyllä sanoa, että mulla ei ollut huonoa oloa ollenkaan ensimmäisessä raskaudessa ja poika tuli ja nyt on kyllä ihan riittävästi, jospa se olisi sitten tyttö! Se sopisi kyllä minulle!

Joku kyseli aikaisemmin noista vatsakivuista ja mulla niitä on kyllä ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän, kuulunevat asiaan, kuten jo aikaisemmin joku totesi!

Yhteistyössä