Sikainfluenssarokote ollut vähän mietinnässä täälläkin. Itse asiassa niin, että vasta nyt on käynyt mielessä, että jos ei ottaisikaan, kun tauti on alkanut vaikuttaa jotenkin kesymmältä kuin aluksi (=mediassa ei saa enää niin paljon huomiota, siitähän tämä tunne minulla on kiinni). Tähän asti olen ollut varma, että otan. Ja todennäköisesti otan, jos se rokote ylipäätään tulee. Tuntuu se rokotteen riski kuitenkin taudin riskiä pienemmältä. Varsinkin, kun alkaa tuntua siltä, että epidemiä saattaa olla ärhäkimmillään juuri synnytyksen aikaan. Toivottavasti muuten sairaalaan laitetaan sitten kunnon vierailukiellot. Olen myös mietiskellut, että ei kai niitä normaaleja influenssarokotteitakaan kovin kauaa tutkita, kun eikös nekin ole erilaisia vuosittain. Mutta en kyllä tiedä faktaa tästä. Mietin myös sitä saisiko vauva rokotteesta jo suojaa? Ei nimittäin varmaan mikään hyvä juttu vauvalle pöpöä saada. Meillä kuitenkin jo päiväkoti/eskarilaisia ja jos toinen aalto taudista on rajumpi niin olisi kyllä kiva, jos vauva olisi edes hieman suojassa. Tai ellei saisi rokotteesta suoraan suojaa saisiko äidinmaidon kautta, kun minut olisi rokotettu? Tietääkö kukaan miten rokotteet äiti-vauva-tilanteessa ylipäätään pelaavat? Pohdintaa, pohdintaa, mutta enköhän sen rokotteen ota, jos saataville tulee (jotenkin kovasti epäilyttää, että noinkohan on lokakuun alussa). Mielenkiintoista olisi kuulla tästä muidenkin mielipiteitä.
Sitten jotain mukavampaa ajateltavaa
Äitiyslomaan kaksi työpäivää. Vähiin käy, onneksi. Olen kyllä odottanutkin. Sitten voisi alkaa enemmän tosissaan katsastamaan tavaroita ja vaikka jo pesemään vaatteita. Vaunujen kankaat pesin tällä viikolla ja niin vaan meidän 7-vuotiaat vaunut näytti oikein hienoilta
Pari osaa vaan hukassa... Ajattelin jo aikoinaan, ettei meille enempää lapsia tule, joten olen varmaan tunkenut ne johonkin perimmäiseen kaapin nurkkaan.
Vähän kipeämpiä supistuksia ollut täälläkin, mutta vain ihan yksittäisiä. Kai niitä pikku hiljaa saa jo alkaa tulemaankin. Vauvahan voisi jopa 5 viikon päästä syntyä :O Tai sitten menee vielä 10 viikkoa. Närästys vaivaa tietysti edelleen, mutta muuten aika ok olo. Pissalla täytyy pari kertaa rampata ja silloin selkä ei oikein tykkää ja alapäässä jotkut luut nukkumisen jälkeen kipeinä. Olisiko niitä kuuluisia liitoskipuja, joita ei minulla aiemmin ole ollut. Sitä vähän ihmettelen miksi niitä nyt tulisi, kun ei kahdessa edellisessä ole ollut. Luulisi, että paikat on jo ihan löysät
Ehkä ne natisee vanhuuttaan
Voi että kuinka onkin ihanaa kun on viikonloppu ja voi kuinka ihanaa, kun ensi viikolla alkaa äitiysloma!
Lepoa toivottelen kaikille supistelijoille ja Valkoliljan kuulumisia oli kiva lukea. Tosiaan jännä seurata kenellä seuraavaksi syntyy, jospa nyt ei vielä muutamaan viikkoon kenellekään.
Emmama 32+3