MISS MINDY, jos ei koon puolesta riskit kasva niin kyllähän se istukka alkaa vähitellen jo rappeutua jos raskaus oikein pitkäksi menee.
Mut jos ei tosiaan yhtään suu kypsene itellään, niin ennen käynnistämistä sitä voidaan kyllä yrittää kypsytellä, esim. niillä cytotec-tabuilla. Ja viimenen vaihtoehtohan on leikkaus, jos ei sit millään lähde käyntiin.
Mut saattaa se synnytys yllättää, mistä näistä tietää. Ekahan mulla oli suunniteltu sectio, joten ei millään tavalla kypsytellyt tai venytellyt paikkoja alapäässä. Toinen sitten tavallaan korkkas mun alapään
Tuosta odotusvihosta kun luen niin näköjään vk 39 lääkäri oli kaivellut niin että limatulppa tuli pois, paikat kuitenkin ihan kiinni. Kunnes 40+3 supisteli koko päivän, yöllä lähdettiin sairaalaan muka synnyttämään niin sormelle olin vasta auki ja kanavaakin jäljellä. :kieh: Siitä meni tosiaan vielä parisen vuorokautta sairaalassa supistellen neljään senttiin, kunnes lopulta vauhditettiin oksitosiinilla ja muksu tuli ulos viikon lasketun jälkeen.
Mä vedin sitten liukkaalla suojatiellä lähes spagaatin ja polvilleni maahan. Sinällään huvittavaa, että tein saman piruetin kolmannen synnytystä edeltävänä päivänä, kolatessani pihaa. Ja siis seuraavana yönä meni lapsivedet. Mietinkin, josko mun synnytyksen alkuun kuuluukin tuollaiset kuviot, sittenhän ens yönä pitäis tapahtua jotain.
AVOKILLE onnittelut! :flower:
Malla kohta 41+0