MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Täällä edelleen yhtenä kappaleena :headwall: on jo yleinen vitsailunaihe, jos baby hetkeksi hiljentyy, sitä heti ensimmäisenä ajettelee, oliskohan valmistautumassa synnytykseen, kun liikkeet hiljenee, mutta vielä mitä, johan alkaa kahta kovempi jumppaus :xmas:

Oliskohan itsepäisyyspäivä sopiva ajankohta syntyä, senverran tuntuu olevan itsepäisyyttä tällä masu-asukkaalla...

Kuiskaten 40+5 |O
 
kiitos onnitteluista!

tänään kotiuduttiin. pojulla oli tosiaan melko rankka alku, syntyi tajuttomana ja hengitystiet oli liman takia tukossa, onneksi kuitenkin virkosi nopeasti eikä sen jälkeen ole mitään ongelmia ollut. imetyskin lähtenyt hyvin sujumaan ja poika ollut oikein tyytyväinen :)

nyt lukemaan teidän muiden kuulumisia :)
 
Kiitos Thor uuden ketjun perustamisesta!
Luin lopultakin kaikki jutut viime perjantain jälkeen ja olin jo kommenoinutkin, mutta sitten mies tuli tähän koneelle ja kaikki katos... :kieh:
Enpä siis taaskaan ehdi osallistua keskusteluun, mutta toivotan nyt kuitenkin onnittelut kaikille uusille äideille ja supistustuulia niitä tarvitseville ;)

Meillä kävi neuvolatäti tänään ja syntymäpaino melkein saavutettu =) Poika painoi syntyessään 3180g ja nyt 5vrk vanhana 3160g eli vaunuilu-lupa saatu :D Maito menee siis oikeaan osoitteeseen.. ja sen mukaiselta tuntuvat nämä valtavat, pahkuraiset, painavat ja kipeät rinnatkin, auuuu! Minä menen nyt tankkaamaan unta tulevan yön syöttöjä varten...
Jatketaan juttua vauvapuolella,
t.PlanBaBy ja poika
 
Täällä kotiuduttiin sairaalasta! Mutta vauva on visusti masussa :) Ilmeisesti olen vähän hautovampaa tyyppiä; edelliset tulleet 41+6 ja 42+1...

Menin siis silloin viime lauantaina synnärille 39 kuumeessa ja taju ihan kankaalla. Supisteli ja pääsin heti käyrään, joka näytti lapsen sykkeeksi yli 200! Vauvakin oli siis kipeä siellä masussa ja jäimme tarkkailuun. Vauvan syke saatiin laskemaan ja minun kuumeeni, joten menimme osastolle tarkkailtavaksi vielä. Minua on pistetty viikon aikana varmaan sata kertaa, tulehdusarvot olivat korkealla ja voimat hävisivät aivan totaalisesti. Tiistaiksi kuume ei enää noussut ja eilen käynnisteltiin synnytystä. Tuloksena säännöllisen epäsäännolliset supistukset, mutta ne eivät tähän päivään mennessä ole juuri tuottaneet tulosta ja tänään päästiin kotiin ottamaan vauhtia ja kypsyttelemään kohdunsuuta kotikonstein.

Tässä välillähän Emil on tosiaan käynyt jo kertaalleen perätilassakin, mutta toivotaan ettei enää keksi moista...
Ensi viikolla sitten uusiksi, jos ei luomuna käynnisty tämä. Painoarvio oli nyt 3800, joten ainakin neljäkiloista odotellaan...

Yritetään vielä viimeiset tsempata loppuun!!

M. ja Emil 40+4
 
Malla29
MARIHOO, antoivatko sairaalasta mitään vinkkejä kotikonsteihin? B)

Itse olin tänään neuvolassa ja vauva on kuulemma niin alhaalla kuin ilman supistuksia voi päästä, eli niitä odotellessa. :| Kohdunsuu ei ollut viime viikosta auennut enempää, jostain pitäisi kaivaa supistuksia jotta tilanne edistyisi. Innostuin tänään leipomaan kun tuo taikinan vaivaus on hyvää liikettä mutta eipä vieläkään kivuliaita supistuksia.
Sama kuin FIONALLA eli kun oikeat supistukset alkaa, se on menoa reilussa vuorokaudessa, ei siis ennakoi viikkotolkulla.

AVOKKI, omasta kokemuksesta sanoisin että kyllä ne synnytyssupistukset on todellakin sitten sitä luokkaa ettei tulisi mieleenkään kotiin enää jäädä. Sit jos on supistukset kivasti vauhdissa, voihan sitä mennä näytille. Ties vaikka ottaisivat sisään ja vauhdittaisivat oksitosiinilla.
Mulla kyllä on käynyt molemmilla alatiesynnytyskerroilla niin, että sairaalaan päästyä supistukset on hiipuneet... :kieh: Mut molemmilla kerroilla olen saanut kuitenkin jäädä sinne jatkoa odottelemaan, ei ole käännytetty kotiin. (toisella kerralla toki tuli vedet ja vihreän värin puolesta ei enää kotiin vaikkei supistukset alkaneet vuorokauteen)

Malla 40+0
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Huomenna meen seinäjoelle käynnistykseen (toivottavasti tuottaa tulosta) kun hepatoosi tuli tässäkin raskaudess, eikä anneta mennä ainakaan yli la:n joka on 30 päivä.
Nyt oon tainnu 2 viikkoa syödä adursalia 3 x 3oo mg päivässä.
Maanantaina oli äpolilla kontrolli ja vauva voi hyvin ja paino arvioksi saatiin 3700g saas nähdä miten pitää paikkansa. edellisen kohdalla paino arvio tehtiin 2 päivää
ennen synnytystä ja arvio oli max 4000g mutta poika painoi 4780g että heitti aika lailla...
mutta hyvin kaikki meni silloin.

tanjamaa ja masukki 39+3
 
Lyy
Pikaisesti ilmoittamaan kuulumisia!
Torstaina 19.11. (RV 40+6) syntyi 4580g painava mustatukkainen pojankutale, pituutta 52cm ja pipo 37cm. Kaikki meni hyvin ja synnytys normaalisti alateitse. Kotiin päästiin sit sunnuntaina ja imetyskin on lähtenyt mukavasti käyntiin. Voin tulla kertoilemaan synnytyksestä tarkemmin myöhemmin, nyt pitää joutua levolle :wave:

Voimia kaikille viime metreillä!

T. Lyy sekä viikon vanha ja 1,5-v pojat
 
Onnittelut uusille vauvautuneille :flower:

Ellen ja Fiona :hug: tämä odottelu ei todellakaan ole mukavaa. Niinkuin ellen sanoit, mielummin sitä antaisi oman terveytensä jotta pikkuinen vaan toipuisi. Täällä tilanne mennyt jo hiukan parempaan suuntaan, mutta paljon on vielä edessäpäin, kokeita tutkimuksia ym. ja koskaan ei tiedä mitä vielä vastaan tulee. Nyt vain edelleen odotetaan ja toivotaan parasta. Suuret tsemppi :hug: teille ja pikkuisille, toivottavasti ei olisi mitään vakavaa!

Tsemppiä ja suppareita kaikille vielä omaa nyyttiään odottaville :hug:
 
Avokki Piti sinulle vastailla omista kokemuksistani.. Kun esikoisen synnytys alkoi, tiesin heti että nyt se on sitten menoa. Supistukset olivat heti tosi napakoita ja säännöllisiä (5min välein). Tämän toisen kanssa minulla supisteli koko päivän harvakseltaan ja iltaa kohden alkoi tulla vähän useammin (aluksi n.20min välein). Kävin suihkussa, eikä supistukset loppuneet. Silloin aloin aavistella että ehkä se nyt on menoa. Supistukset eivät kuitenkaan missään vaiheessa ennen sairaalaan menoa olleet niin kipeitä kun esikoisen aikana oli heti alussa. Tästä syystä olin melkein varma kun menimme sairaalaan kello21, että he lähettävät meidät kotiin. Olin kuitenkin jo 6cm auki. Vasta vesien menon jälkeen tulin kipeäksi ja siitä 45min päästä tyttö oli maailmassa (klo 23.15). Joten uudelleensynnyttäjäkin voi näköjään olla tietämätön onko synnytys käynnissä vai ei :D Kyllähän ne supistukset ennen pitkää tulevat niin voimakkaiksi, että sen tietää koska pitää tosissaan lähteä ;)

Tsemppiä odottajille!

söpis ja neiti 2vkoa
 
Huomenta ja poks vko 40!!! Eilen illalla nukkumaan mennessä olin varma et lähtö tulee kun alkoi olla kipeitä supistuksia, mut sit olin nukahtanut ja supistukset oli loppuneet. Nyt aamulla pari kertaa supistellut, mut ei mitään kauheen kovia. Mies lähdössä hakemaan mulle uutta autoa Lappeenrannasta ja reissu on vähintään 6 tuntia...toivottavasti ei nyt just sillon lähde syntymään...tosin ei haittais, kunhan tulis vaan ulos! On ollut pari päivää yllättävän hyvä olo ja eilen jaksoin touhuta kaikenlaista. Tein joulukortit valmiiksi ja paketoin jotain pakettejakin ja hoidin erinäisiä asioita mitä en oo aikasemmin saanut aikaiseksi tehdä...ihan kun mieli valmistusi tulevaan:)

T: Peggy+Emmi vko 40
 
Matilda Ebba Maria syntyi 24.11, rv 40+2 klo 13.50 (Indonesian aikaan), paino 3510g ja pituus 50cm :heart:

Maanantaina huomasin just ennen lääkäriä et limatulppa tekee lähtöä. Lääkäri teki sitten aika rankalla kädellä sisätutkimuksen ja lisää irtosi oikea klöntti. Aamuksi sovittiin aika käynnistykseen klo 6.00. No kuinka ollakkaan siitä lähtien alkooi supistelemaan ja yöllä 03.00 aloin kellotteleen. Tuloksena 5-10 minuutin väleillä. Sairaalaan mennessä kyselivät vointia ja ottivat käyrää. Kohdunsuu oli 3cm auki, joten oli selvää et käynnistystä ei tarttettu. Itse synnytyksestä sen verran et epiduraalin sain ja vaikutus loppui juuri viimeiseksi kahdeksi tunniksi,joten olin tosi kipeä. Usko meinasi jo loppua kun puskin vauvan tosi ylhäältä. Vaavin sydänäänet meni hukkaan kans ja n. 10 minuuttia niitä heaskeltiin ja huoli oli suuri. Tyttö syntyi kuitenkin vihdoinkin ja yllätti isin ja äiskän koollaan, koska odoteltiin alle kolmikiloista. Alapäävauriotkin jäivät odotettua pienemmiksi ja istuminen onnistuu nyt jo tosi hyvin.

Täällä sitä nyt ollaan rinnat ruvella ja onnesta sekaisin. Vauvaa nuuhkutellaan vuoronperään koko perhe. Neiti on tosi kiltti ja ainakin eka yö kotona meni hyvin.

:hug: Voimia kaikille kärvistelijöille ja :heart: Onnea vauvansa saaneille!

Taidan siirtyä tuonne synnyttäneiden pinoon :wave:

Indo ja Matilda Ebba Maria 4vrk
 
Huomenta tyttöset :)

Aika hiljaiseks menee kyllä pino näin loppumetreillä, mutta sehän se tietysti on tarkoituskin :D
avokki niin olishan se tietty kivempi ku ei kiusais vaan lähtö tulis sillo ku supparit alkaa..

peggy onnea poksuista, toivottavasti viimeiset ennen suurta poksahdusta :D sielläki jo suppailee |O minoon niiiiiin katkera :D

tanjamaa suuret tsempitykset käynnistykseen, se on menoa sitten =)

malla täällä aivan sama tilanne, siis tosiaan tuolla aikaisemmin sanoin kun viime torstaina synnärillä kävin niin vauva on 2,5cm päässä emättimen suulta, siis pää tuntuu siinä, mutta paikat edellee kiinni ja kaulaaki vielä jäljellä jokseenki kyllä pehmentyny mut enivei.. ja kun ei supista niin ei, toki kivuttoia tulee sillointällöin mut mitä mie niillä teen :headwall:

Eilen kävin neuvolassaki ja yritti terkka soittaa sitä yliaikaiskontrolli-aikaa, mutta ylläri äippäpoli kiinni muuton vuoksi to ja pe.. eli maanantaina pääsee vasta sitä soittelemaan, mutta yrittää saada sen sitten viimeistään maanantaille 7.12 |O ei tarviis kyllä sinne asti mennä, ei jaksa enää..

eilen oli ihan järkyttävä turvotus jaloissa, siiis oikea jalkapöytä ja nilkka oli ihan sen näköisi' kun olis murtunu ja sen vuoksi turvonnu.. onneks ei kuitenkaa pissassa ollu mitää ja paineetki iha kohillaan.. outoa vaan...

Paljon onnea myös uusista nyyteistä :heart:, ainakin inodlle Indoneesian ihmeestä :heart: ja ketähän uita oli, no tasapuolisesti kaikille =)

Malttamattomana Myttyä Maailmaan Maanitteleva Miss Mindy 40+2
 
aaargh alkaa jännittää, nyt supistellu todella kipeästi 20 min välein! uskaltaako tässä ees toivoa että tulis lähtö... :whistle:

rupes yhtäkkiä ressaamaan että osaako sitä pukea sitä vauvaa oikein näille ilmoille ku sairaalasta pääsee pois? tyhmä kysymys, mutta josko joku osais jotain sanoa et mitä kannattais varata mukaan?

avokki ja rusina 40+3
 
avokki huijui, toivottavasti nyt on oikea hälyytys :)

Mie ajattelin ihan toppapuvun pukea, alle body ja potkuhousut, villasukat, lapaset ja ohut pipo tällei ku plussaa on niin kai sitä karhupuvulla tms pärjäisi sen saikulta kotiin matkan mutta ajattelin noin :)
 
no mä kans mietin ku itellä on tuo toppapuku ja toisena vaihtoehtona olis tuo karhupuku ja alle body ja potkupuvun, pipo,lapaset ja tossukat päälle. meiltä sairaalaan tosi lyhyt matka ja autolla kuljetaan että varmaan sit pärjää noilla :) kauhea miten sitä yhtäkkiä tuli epävarmaksi!

toivon todella että nää olis niitä, kauhea selkäsärky alkoi ja outo paineen tunne! nyt pitää kyllä lähteä kävelemään kämppää ees taas josko se ärsyttäis niin että tulis oikeasti lähtö! :p

avokki+rusina
 
Malla29
Onks teillä muilla odottajilla hiki? Ite oon hiestä märkä öisin ja päivälläkin pienemmästä ponnistuksesta naama ihan märkänä, esim. kuopukselle kenkien pukemisesta. Äsken join kupin glögiä ja hiki virtaa...
No lenkkeilin äsken koiran, vaunujen ja ruokakassien kanssa kauppaan ja takaisin, vatsassa ja takamuksessa kova paine muttei supistuksia.

Olen pakannut kaukaloon valmiiksi pari-kolme kerrosta sisävaatetta sekä ohuen haalarin, kypärämyssyn ja lakin. Olen ostanut sen kaukalopussin joten en toppavaatteita ajatellut laitokselle ottaa. Autolla mekin ja lyhyt matka tästä on tuonne sairaalanmäelle.

Toivottavasti AVOKKI pääsee nyt matkaan, lupaavalta kuulostaa. Lämmitä kauratyynyä tai vastaavaa ja paina sinne selän päälle, helpottaa kipua.

Malla 40+1
 
Täällä edelleen :wave:
Mieskin lähti katsastamaan autoa ja karateharjoituksiin. Lähtiessään sanoi, että soitatko sitten varmasti, jos synnytys alkaa :kieh:
Lapset odottaa jo kovasti, varsinkin tuo 9v tyttö kyselee koko ajan, että joko ja milloin..

Itse oon ajatellut, että tämä syntyy kyllä marraskuun puolella, mutta saapi sitten nähdä kuinka käy. Kai sitten meen vielä tiistaina ultraan ja sitten mietitään, että käynnistetäänkö vai ei.

Hiljaiseksi on mennyt kyllä tää pino, kun melkein kaikki tuntuvat jo vauvansa saaneen. Mä taidan lopuksi täällä sitten yksin kirjoitella, ettei vieläkään mitään :whistle:

Nyt jos tässä viristyisi, niin voisi alkaa siivoamaan tai leipomaan.

-Fiona ja poju 40+1-
 
Tulin vielä tännekkin puolelle ilmoittamaan että tyttö syntyi :)
24.11 klo 14.01 mitoin 3030g ja 50cm. Valtasi kyllä äitin sydämen saman tien! Ihana<3

Voimia kaikille odottajille, kohta on viimeisetkin nyytit sylissä! <3
 
Juu hei vaan, me käytiin viime yönä synnärillä taas... Supistuksia kuuden minuutin välein, jokainen kestoltaan vähintään minuutin. En nukkunut sitten ollenkaan, alkoivat tuntua alavatsalla menkkakivut potenssiin kaksi ja arvelin että nyt sitten mennään. Sairaalaan kun päästiin, kohdunsuulla ei ollut tapahtunut MITÄÄN!! Meinasin alkaa itkeä, niitä suppareita oli tullut 8 tuntia. Ilmeisesti olivat peruja edellispäivän käynnistysyritykseltä. Pääsin sitten aamulla kotiin, kun laantuivat. En olisi jaksanut enää hetkeäkään tietäen, ettei mitään tapahdu.

Vauvalla näytti kuitenkin kaikki olevan hyvin ja saan hautoa häntä vielä hetken. Nyt huokaisen helpotuksesta, jos saan supistusvapaan viikonlopun edes, mahan alue on suorastaan kosketusarka viimeöisen jäljiltä.

Onnea nyyttinsä pakertaneille, ehkä me loputkin ennen vuodenvaihdetta :)

M. ja Emil 40+5
 
:heart: Sylintäydeltä onnea Indo ja Ninni89! :heart:

Marihoo kyllä istuu tiukassa! :eek: Jaksamista sinne, ei enää tosiaan kauaa...

Poksujia vielä on, peesaan kun toivottelen onnea ja toivottavasti viimeisiä kokonaisia viikkoja poksutaan! :p :flower:

Huh tuota turpoamista, muistan kyllä hyvin kuinka järkyttävässä kunnossa olin, nilkkoja ei enää ollut kerta kaikkiaan. :eek: :whistle: Onneksi se lähtee tosi nopeasti synnytyksen jälkeen pois.

Halitukset vielä teille loppupään odottajille, pian tuutte jakamaan nyytti kokemuksia meidän muiden kanssa ja nää viimeiset kärvistelyt ovat kaukainen muisto vaan! :saint:

thor ja Ida 4 vko:a
 

Yhteistyössä