MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Nunneliini: Täysikuu on tosiaan tälle päivälle merkattu, eli onko se sitten ensi yö? Ei taas aivokapasiteetti riitä näin vaikeisiin pohdintoihin... :LOL: Esikoinen käynnistyi täydenkuun aikaan, mutta hitauden vuoksi syntyi täysikuuta seuraavana päivänä. Mulla on ollut koko aika semmoinen olo, että tämäkin syntyy täydenkuun aikoihin tai sitten menee reilusti yli, no katotaan kuin käy...esikoisen syntymäpäivän arvasin, kun alkoi lähestymään, vaikka ei silloin vielä oireillutkaan. En tosin arvannut, että milloin alkaisi, siitä päivästä vaan tuli semmoinen olo, että tuo olisi hyvä syntymäpäivä. Hassua, kun en muuten vaistoa ikinä yhtään mitään :D
 
vadelmanlehtitee: olen lukenut ja kuullut just et se vahvistaa kohdun lihaksia ja myöskin auttaa palautumaan nopeempaa synnytyksen jälkeen mutta myös että voimistaa jo olemassa olevia supistuksia. itellähän ne supparit on loppunut tyystin ja kun join tota teetä nii vajaa pari tuntia tuli supistuksia mut mulla melkosen lievänä. mut tosiaan jos supistelee jo muutenki nii toi saattaa vauhdittaa niitä =) kaikki poppakonstit käyttöön :D

nyt lähen shoppailemaan ja illalla aion saunoa ja pitäsköhän käyttää vähä hyväkseen tota renttuakin ja vaatia seksiä ihan vaan apuriksi jos käynnistys tää synnytys :LOL:

ostoksille nyt ainaskin ens alkuun :kieh:
 
Moi kaikki marraskuiset

Yritin jo eilen kirjoittaa, mutta täällä oli illalla joku katkos, enkä saanut viestiäni lähetettyä.

Edelleen siis yhtenä kappaleena...

Laskettu aika oli ja meni lauantaina (santtu: minäkin alun perin lokakuinen), eikä tässä vieläkään mitään merkkejä ole asioiden etenemisestä...Selkäsärky (iskias) on kyllä jo niin mojovaa että aamulla ei meinaa ylös päästä, tänäänkin menin seiniä pitkin raahautumalla ennen kuin pääsin suihkuun. Lämmin vesi ehkä hieman auttoi. Nyt voisi harkita pientä kävelyä ulkonakin. Alkaa kyllä olla kaikki mahdolliset ajanvietteet jo käyty läpi, kun olen elokuun lopusta asti ollut kotona. Toisaalta, kuluu se aika joka tapauksessa - ja menee eteenpäin vaikka olisi tylsistynyt kuoliaaksi :p

Sikarokotteen kävin perjantaina, sain siitä lihassärkyä (kuin kuumeessa, mutta ilman kuumetta). Ja käsi tietysti kipeytyi. Ihan kiva että rokotuksen nyt sitten ennätti saamaan.

Kiitos synnytyskertomuksista ja onnea vauvansa saaneille :heart: Noita kertomuksia uskaltaa jo lukeakin, vaikka aiemmin raskaudessa olin tosi synnytyspelkoinen. Nyt vaan haluaisi jo kokea sen kaiken...

Tsemppiä vielä odottavaisille :hug:

Apollo + Töppönen rv 40+2
 
Thorille Onnittelut tytöstä ja kiitoksia synnytyskertomuksesta! :flower: :heart: Olipas aikas nopea ja vauhdikas synnytys ja vielä melkein luomuna.
On se kumma kyllä kuinka mieli tekee töitä kun normaalisti pelkää kipua, mutta nyt kun harjoitussupistuksia tulee niin toivoo koko ajan et muuttuis kipeemmäks ja kipeemmäks.. =)

Taisi Pelagia lähteä hakemaan vauvelia kotiin? Tsemppiä!! :flower:
Ja Mamacitalla kuullostaa myös siltä että lähtö olisi pian lähellä :)

Kävin juuri kävelyllä ja nyt lähden kokeilemaan shoppailua.. Täytyy yrittää vaan kiertää kaukaa vauvanvaate liikkeet kun on tullut shoppailtua jo vähän liikaa pikkuiselle vaatteita. Meille on tosiaan lupailtu tyttöä syntyväksi ja nyt on alkanut jänskättämään että jos onkin poika tulossa niin saa kyllä ensimmäiset kuukaudet pukeutua vaaleanpunaiseen.. :D

Kaikille hauskaa päivää ja supistuksia toivoville paljon voimistuvia supistuksia!!!
=)

Santtu 40+3
 
Moikka vaan kaikille! Tais se täysikuu olla viime yönä kun en saanut millään nukuttua. Vauva olis kyllä antanut nukkua, mutta uni ei vaan tullut...Äsken sain onneks nukuttua vajaan tunnin.
Mä oon niin kypsä mieheeni...se on niin kylmä mua kohtaan koko ajan. Puhutaan vaan pakolliset ja tuntuu ettei oo pätkääkään kiinnostunut vauvasta. Ajattelinkin sit kun tulee aika lähteä synnyttämään, niin laitan vaan viestiä et jos kiinnostaa yhtään, niin nyt olis lähtö. Tai ilmoitan viestillä et sulla olis nyt tytär...Äskenkin vaan ilmoitti et lähtee työkeikalle, joka kestää yöhön asti. No mitäs jos vaikka vauva sattuis syntymään, niin eipä ehtis mukaan, mut aina menee työt edelle kaikesta :headwall: Mä saan hoitaa tääl kotona kaiken aina yksin. No on kyl onneks ton 2v:n kans paljon, jos sattuu kotona olemaan ja ei onneks juo tms. mut noi työt...Sorry vaan valitus!!!
Kohta täytyiskin lähteä hakemaan bambo tuolia, jonka huusin huutonetistä. On nyt vähän aikaista, mutta sattuikin menemään huuto läpi:)

T:peggy+Emmi 36+3
 
Kyllä oli kiva lukea taas synnytyskertomusta. Kiitos thor. Hienosti ja nopeasti hoidettu homma. Ehdit siis epiduraalin saamaan, mutta ilmeisesti sinällään hyvään saumaan, että vaikka ei ehtinyt auttaa, ei myöskään hidastanut synnytystä!

Tänne saapui aamulla uusi sohva! Vihdoinkin =). On sellainen kulmadivaani ja aikas muhkean kokoinen :eek: . Ainakin meidän olkkariin! Leveyttä on 240 ja sitten sen kulmadivaanin osuus eli syvyyttä (?) 200 cm. Sohva tuli kahdessa julmetun kokoisessa paketissa ja voitte kuvitella kuinka paljon pakkausmateriaalia niissä oli ympärillä! Nyt on purettu ja kasattu sohva ja ai että.. On se vaan hieno =) . Mahtuu sitten siinä mukavasti meidän (kohta) 5 henkinen perhe kökkiä :LOL: :LOL: :LOL:

Aikasmoista repimistä tosiaan tuon sohvan laitto, mutta ihme kyllä suppareita ei juurikaan. Nyt kun lepäilee niin niitä tulee enemmin. Itse asiassa taitaa mulla mennäkkin niin, että levossa alkaa ja touhutessa ei juurikaan.

Viime yönä heräsin kaksi kertaa supistukseen, mutta eipä se tainnut mitään merkata... :/

Nyt pientä lepoa

EDTA 38+6
 
Thorille onnittelut tytöstä :heart: kiitokset uudesta pinosta ja synnytyskertomuksesta.. :)
Mikäs se suihkutettava puudute on? Ku samaiselle synnärille olen meinaa menos ku lähtö tulee..

Jennylille onnittelut pojasta.. :heart:
(en nyt muista olenko jo teitä onnitellu, mut eipä tuo mitää.. )

Tsemppiä kaikille joilla lähtö käsillä.. :)

:hug: kaikille ikävistä kivuista kärsiville..

ON: Lieviä harkkasuppareita (menkkajomotuksia) ollu.. selkä tuntuu menevän jumiin aina välillä ristiselän kohdalla.. nivusiin sattuu kävellessä ja sängystä ylös noustessa..
Eilen kävin lastenvaatekirpparilla ja tulihan pienelle vaatetta ostettua jonkin verran lisää.. :)
Pieni liikkuu tai no möyrii tiettyjä aikoja päivässä ja sit on myös rauhallisempiä hetkiä kun ei liikkeitä huomaa..

TB 39+0 :heart: *POKSPOKS*

Ps. Onnea muillekin Poksujille...
 
Täällä siivotaan oikein urakalla ja hyvällä syyllä. Meillä on remonttia menossa ja kämppä pölisee ihan urakalla. Samalla toivoin saavani kokea elämäni ensimmäiset supparit siis ihan oikeat supparit. Huomenna olis laskettu aika. Mulla kanssa useampi LA ja se eka oli jo menkoista laskettuna 21.10, toka 3.11. ja kolmas 1.11. ja mä hassu toivoin vauvani syntyneen eilen, mutta eipä näy eikä kuulu. Paljon suppareita kaikille :p
t schnappy 39+6
 
Kaikkien kuulumiset luettu.

Täällä saatiin yö kohtalaisen hyvin nukuttua vaikka välillä heräilin supistuksiin ja nyt taas tuntuu olo aika väsyneeltä mutta eiköhän se tästä.

thor kiitos synnytyskertomuksesta.Niitä on aina kiva lukea ja aika nopee toimitus oli sulla.

Saa nähä kuinka nopee itellä tulee sitte olemaan kun edellinenki kesti vaa 50min ja mulla on aina lyhentyny toi aika ainaki puolella tunnilla tai tunnilla edellisestä no 1 ja tokan kohalla se lyheni jopa 9 tunnilla
 
Pikaisesti ilmoittelen vaan, että täällä ollaan edelleen :wave:

Yöllä heräsin aika kipeisiin supistuksiin ja verensekaista vuotoa tuli ja tulee edelleen ja sit kenties lapsivettä lorahteli välillä. Supistukset ei oo kuitenkaan tihentyneet vaan päinvastoin, mutta silloin tällöin jokunen supistus kuitenkin tulee. Yritän nyt lähteä lasten kanssa päiväunille, kun viime yönä jäi unet vähiin. Illemmalla varmaan käydään joka tapauksessa sairaalassa tarkistuttamassa, että oliko se lapsivettä vai ei (edellisillä kerroilla kalvot puhkaistu synnytyssalissa niin ei oo oikein kokemusta millasta se lapsivesi sit oikein onkaan...). Ja jos ei oo ollut lapsivettä niin sit kotiin supistuksia odottelemaan...

Pelagia 40+0
 
Täälläkin yksi huonosti viime yön nukkunut :wave: Tosin ihan ilman supistuksia sain pyöriä sängyssä.

Hannanmamma *reps* Onneks sulla oli hyvä kuitti miehelles ;)

Meillä lähti mies äsken viemään moottoripyörää talvisäilöön vanhemmilleen noin 200 km päähän, joten nyt olis tosi hyvä hetki synnytyksen käynnistyä kun oon täällä ihan yksin esikoisen kanssa :kieh: Sais sit mummi ja mies ajella kaasu pohjassa tänne kun miehen äidin pitäs tulla hoitamaan poikaa kun lähdetään synnyttämään. Taitaa vaan olla turha toive taaskin. Mun mummuni on syntynyt 22.11 ja eilen just esitti toiveen, että voisin synnyttää sillon. Toivottavasti ei ihan sinne asti tarvi odottaa.

PeggyBundy munkin mies on aina töissä. Hoitaa kyllä esikoista kun vaan on kotona ja muakin huomioi, mutta työt tuntuu silti tulevan ykkösenä. Sillä olis ihan mielettömästi ylitöitä poltettavana, mutta tuskin niitä tulee ikinä vapaana pitämään. Onneks malttaa kuitenkin pitää täyden isyysloman kun vauveli syntyy.

Liina ja ötö 38+6
 
kuulumiset luettu ja kiva kun sai taas lukea synnytyskertomuksen =)

Eipä tässä ihmeitä muuten itellä, rokote piti hakee mut sen saakin vasta huomenna.
Saa nähdä jaksanko mennä hakemaan kun keskiviikkona olis kuitenkin sitten neuvola-aikakin.
Et jos oottais sinne asti.Tietty voi olla et lähtö tulee ihan hetkenä minä hyvänsä :D
Kävin vähän shoppailemassa minäkin. 4h tuli käveltyä kaupoissa :whistle:
Eipä muuten tunnu missään paitsi jalat on poikki.
Ei tää tytsy halua syntyä ollenkaan :LOL:
Jospa menis sohvalle makoilee ja odottelee oikeita suppareita, harkkasuppareita nyt tulee vähän väliä...

CB- 40+2
 
Piipero86, mä en myöskään ole ajatellut hakea rokotetta

Niina22, Joo voitaskin treffata synnärillä :D Kyllä sielä mun tietääkseni on se vierailukielto edelleen. Muuten aika hauska yhteensattuma oli kuopuksen aikaan toukokuisten ketjussa. siellä yhdet mammat alusta asti vitsillä heitti, että treffataan sitten synnärillä. Ja kuinkas kävikään, siellähän ne oli ollu molemmat samana aamuna ahertamassa =) ja treffasivat sitten osastolla vaavien kanssa!

Hannamamma ei se niin vakavaa ole :LOL:

Thor, kiitos synnytyskertomuksestasi. Niitä on aina mukava lukea! Ja on ollut kyllä todella nopea toimitus..

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Kivuttomia suppareita tulee aika useinkin, mutta ei löydy niihin kyllä mitään potkua..Sitten niitä ihania sukkapuikkovihlasuja löytyy :kieh:

Näin muuten viimeyönä erikoisen synnytys unen. Olin saunassa ja eka siinä kattelin, kun vauvan käsi näky ihan selvästi mahan läpi. sit yhtäkkiä se vauva vaan tuli ja oli mun sylissä. sitten se olikin yllätykseks tyttö vaikka pitäs olla poika. ja mä olin ihan paniikissa, että meillä ei oo sille ainuttakaan sopivaa vaatetta :LOL:

Mutta kai sitä pitäis ruoanlaittoon lähteä...

Sonja ja poju 39+5
 
Mä tuun hulluks tän maha/kylki/selkäkivun kans! Sattuu niin pirusti tohon oikeelle puolle ylämahaan ja kylkeen ja säteilee selkäänkin asti :kieh: Haluis niin lähtee kävelylle ja tehä jotain mut liikkuessa sattuu niin pirusti. Kun makaan sohvalla niin ei satu mut en jaksas siinä koko päivää olla... Välillä on parempi mut sit kun laitan ulkovaatteet päälle ja oon lähdössä niin eikös ala sattuun niin pirusti.

Torstaina olis sit possurokotus. Toivoisin niin että pääsen synnyttään ennen sitä. Veikkaan kyllä että turha toivo...

Ellen ja rontti 38+4
 
Kuittailen luetuksi kuulumiset :) Monella alkaa olla jännät paikat jo pikkuhiljaa:)

Tänään oli neuvola, jossa ei mitään erityistä. Vauvan pää tuntui vielä, vaikka kovasti jo laskeutumaan päin. Odottelu jatkuu siis täällä... Yö tuli nukuttua huonosti, unen päästä sain kiinni vasta neljan maissa..Oli jotenkin levoton ja rauhaton olo :/ No, nyt väsyttää kyllä vietävästi, mutta josko koittaisi sinnitellä että ensi yö tulisi sitten nukuttua...

Voimia masujen kanssa vielä sinnitteleville :)

Milliz + toukka 37+4

 
luettu kuulumiset ja itseä valtaa täys tylsistyminen. onneks on edes on kaksi vanhempaa lasta, jotka pitää vähän tässä arjessa nyt kiinni. Muuten varmaan vajoisin sänkyyn ja nukkuisin synnyttämiseen asti |O

39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja RöhkyPossu:
Polkkajäde , kuinkahan kipeiksi ja tiheiksi pitäisi muuttua että sairaalaan..? Kun kyselin neuvolassa koska täytyisi lähteä jos nyt pyrkiytyy ulos ennen torstaita niin sanoi että kun supistukset 5-10 min välein eikä mitään sen tarkempaa ohjetta :eek: ! Eikä kyllä ambulanssista ollut mitään puhetta.
Mä käsitin ainaki et jos tulee enemmän ku pari kipeää supistusta niin sitten pitää soittaa jos käykin silleen että synnytys alkaa nopeasti ja kun on perätilasta kyse niin ambulanssi. Ei paljo olis miehestä apua jos oliski nopea synnytys ja matkalla alkais ponnistuttaa :eek: Meillä sairaalaan n puolen tunnin matka eli jo ambulanssin tulo saattaa kestää vartista sinne puoleen tuntiin jos vapaana on. Tuon siis sanoi neuvolassa ja sairaalassa sitten oli samanlaiset ohjeet.

Mulla vauva on tulossa pylly edellä eli estettä ei sille alatiesynnytykselle olis ollu mutta empä uskalla riskeerata kun edellisetki lapset ollu isoja syntyessään. Kuopus joka syntyi normaalisti oli siis 4,5kg.

Meillä pojat teki tänään seurakunnan kerhossa isälleen lahjaksi kangaskassin johon kangastusseilla sai piirtää mitä halusi :) Ihan kiva idea oli tommonen. Vielä kyllä meinasin huomenna jotain hyvinkäältä katsoa kun menen käymään verikokeissa siellä sairaalas. Saa rauhassa katsoa jos vaan saan pojille hoitajan siksi aikaa tänne kotiin... Huomenna on kyl yritettävä olla ahkera että sais tehtyä ne hommat mitä on suunnitellu tekevänsä ennen vauvan syntymää. Tänään meni vähän laiskotteluksi kun esikoinen meni papan kanssa puuhommiin ja kuopus päikkäreille niin päätin sitten iteki ottaa torkut. Tänään laitetaan poikien kerrossänky valmiiksi niin saadaan pinnis makkariin :)

Jos en ole muistanu onnitella niin HURJASTI ONNEA JO PIENOKAISEN SAANEILLE
:heart:

 
Kaikkien kuulumiset luettu! Jaksu :hug: kaikille tasapuolisesti!

Possurokotteen kävin tänään ottamassa puolilta päivin eli ensimmäisenä mahdollisena ajankohtana. Tällä hetkellä ainoana oireena hieman kipeytynyt käsi.

Esikko77 ja Möhköfantti 37+3
 
Kuulumiset luettu taas.. =)

Thor Kertoivatko enemmän suihkutettavasta puudutteesta? Saakohan sitä muualta kun Tammisaaresta?

Marbella Täällä kans tylsistyttää ja kunnolla. Nukuin viime yön huonosti niin päivällä olen ottanut kahdet lyhyemmät päikkärit kun niin tylsistyttää ja ainakin aika menee niin nopeammin..

Kävin hakemassa kävelyllä ja shoppailulla pontta supistuksiin, mutta ei oikein tuottanut tulosta. Säännöllisesti edelleenkin supistelee, mutta kivuttomasti.. Mies juuri soitti ja kysyi haluanko kaupasta jotain, pakkohan sitä on vähän hemmotella itseään, tilasin suklaata :p

Santtu 40+3
 
mimona mulla kans oli esikoisen syntymäpäivästä "aavistus", tuntui vain että tuo olisi kiva päivä syntyä.

Nyt ois vadelmateelle tarvista, suppareita tulee ja menee mutta ei muutu säännölliseksi! |O

Neuvolassa käyty, verenpaineet oli koholla (152/94) ja mulla ollu näköhäiriöitä, pahoinvointia, päänsärkyä ja turvotusta niin ----> synnärille. (raskausmyrkytysoireet)
Ottivat käyrää, lääkäri ultrasi ja vauvalla kaikki hyvin =) Pääsin kotiin vaikka lääkäri ehdotti että menisin osastolle. Ajan sain polille viikon päähän ja jos paineet nousee lisää tms. synnytys käynnistetään.

Mut positiivista tuossa reissussa oli se, että kaks viikkoa sitten paikat oli visusti kiinni ja kaulaa jäljellä 3-4cm, nyt kanavaa oli jäljellä 1,5cm ja paikat oli kahdelle sormelle auki. Kysyin sitten että tarkoittaako tuo kahdelle sormelle auki sitä että on kohdunsuu auki 2cm vai mitä niin sanoi että melkein 3cm on paikat auki :eek: Lohduttavaa tietää että nämä supistukset on saanu jotain aikaan
:D
mut nyt syömään iltapalaa, on tässä omaa napaa kerrottu jo ihan tarpeeksi!

Supistuksia muillekin toivotellen Nunneliini ;)
 
Kaikkien kuulumiset luettu :)
Jännittyneenä odotan kuka tuo seuraavat vauva uutiset.

(.) tänään kävin vähän shoppailemassa ja syömässä. Nyt sitten onkin jalat kun mitkäkin tukit :D ja ihan puuduksissa. Ja sellaista "menkka"jomotusta mutta ei oikeastaan muuta.

Nyt hetkeksi sohvalle ja jalat kohti kattoa :D
 
Hei kanssaodottajat!

Ja onnittelut kaikille joilla jo vauva tuhisee masun ulkopuolella :)

En tiedä mikä minua itseäni oikein vaivaa... Huomasin tänään päivällä ajattelevani että voi kunpa tämä raskaus ei olisi vielä näin pitkällä :O Pelottaa ihan kauheasti se vauvan syntymä! Tai siis ei itse synnytys pelota vaan se synnytyksenjälkeinen elämä pikemminkin.. Esikoinen on nyt 1v5kk ja olen hänen kanssaan yksin, joten ehkä siksi tuntuu tosi suurelta ja pelottavalta asialta tämä vauvan tulo..
Voi tietysti vaikuttaa sekin, että esikoinen on ollut jotenkin tavattoman hankala nyt pari päivää. Ei ole nukkunut juuri mitään ja ollut tietysti sitten kiukkuinen.

Huoh. Jotenkin sitä kuitenkin kaipailee takaisin siihen normaaliin olotilaan. Että jaksaisi kävellä pidemmällekin kuin kauppaan...

Sitten ahdistaa se keskiviikkoinen ultrakin. Pelottaa ihan kauheasti että haluavat käynnistää. Hullu taidan olla. En jotenkin osaa ollenkaan sisäistää sitä että vauva on jo ihan valmis tulemaan maailmaan :) Varmaan jotain omaa epävarmuutta..

Näin viime yönä untakin jossa mietin itkien että ei minusta ole tähän :(
Kyllä minä tiedän että on, mutta pelottaa kauheasti.

Sori sori sori omanapaisuus ja tällainen valitusvirsi :'(

söpis ja neiti 37+6
 

Yhteistyössä