MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

piipero86 minä myös kieltäydyin possurokotteesta, välillä vähän huolettaa jos sairastuu ennen synnytystä mutta muuten on olo ollut asian suhteen ihan ok. Saatan sen vielä ottaakin kun täällähän on nyt se epidemia (asutaan muuten samassa kaupungissa ja meillä on melkein sama la, mun on 16.11 =) )

Supistellut ihan mukavasti tänään, jospa ens yönä... :whistle:
 
Nunneliini niinpäs asutaan,saa nähdä ollaanko yhtä aikaa laitoksella :D

minulla tuli jo toivon pilkahdus että josko sitä olis tänään päässy tosi toimiin ku pari tuntia supisteli 5-7min välein ja ne jo tuntuki jossain,mut sitte ne vaan loppu :| eipähän tässä kyllä hätäkään oo viikkojen suhteen (37+5) mutta olisin minä voinu jo luopua tästä mahasta,tosin lapsenlikka tilanne on tästä päivästä alkaen seuraavan viikon todella surkea,miehellä pari yövuoroa ja äitikin lähtee huomenna aikasin oulun nurkille kurssille viikoksi niin en tiedä kenen huostaan nuo pojatkaan jättäisi niin jospa tässä vielä viikon pysyis kasassa..
 
Zera Taisit kans mennä tyksiin? Päivän erolla tässä ollaan et ties vaiks ollaan siel samaan aikaan :D Loppuvat täälläkin supistukset aikalailla kokonaan. Ja noi harkkasupistuksetkin :eek: Nyt on täs illalla muutama sellanen tullu.. voi voi .. jospa se tästä kohtapuoleen syntyis :D
 
On se kumma kun tässä on 40 viikkoa jaksanut odottaa, mutta nyt kun LA meni niin ei enää millään jaksaisi odottaa että saa vauvelin jo syliinsä! Aika tuntuu niiiiiin pitkältä :kieh:
Pitää vaan yrittää keksiä koko ajan jotain puuhaa ja mieluiten sellaista joka saisi suppareita aikaiseksi (siivous, kävely, haravointi yms). Juuri tuossa miehelle nauroin että vauvan kelpaa kyllä tulla siistiin kotiin kun tuntuu et heilun joka päivä imurin ja mopin kanssa. Kyllä sitä siivoominenkin kummasti maistuu jos saisi vaikka pari supparia sillä aikaiseksi :LOL:

Zera- minulla oli virallinen LA 30.10, mutta kuukautisten mukaan kanssa 5.11 ja tuntuu et sinne suuntaan ollaankin menossa..

Santtu 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja santtu-:
On se kumma kun tässä on 40 viikkoa jaksanut odottaa, mutta nyt kun LA meni niin ei enää millään jaksaisi odottaa että saa vauvelin jo syliinsä! Aika tuntuu niiiiiin pitkältä :kieh:
Pitää vaan yrittää keksiä koko ajan jotain puuhaa ja mieluiten sellaista joka saisi suppareita aikaiseksi (siivous, kävely, haravointi yms). Juuri tuossa miehelle nauroin että vauvan kelpaa kyllä tulla siistiin kotiin kun tuntuu et heilun joka päivä imurin ja mopin kanssa. Kyllä sitä siivoominenkin kummasti maistuu jos saisi vaikka pari supparia sillä aikaiseksi :LOL:

Zera- minulla oli virallinen LA 30.10, mutta kuukautisten mukaan kanssa 5.11 ja tuntuu et sinne suuntaan ollaankin menossa..

Santtu 40+2
no mulla se stoppi odotuksen kans tulee näköjään joka kerta sitten ku 37 viikkoo täynnä..
:ashamed:
mullaki on useampi laskettuaika, 31.10 on neuvolan mukaan, kuukautiskierron mukaan 8.11 ja ekan ultran mukaan 17.11
 
Onnea vauvoista :flower:

Alaselän rutina Onko kellään muulla? Tuntuu, että alaselän nikamat ois melkein irti toisistaan, särkee ja rusahtelee. Oon tän päivän selvinnyt Panacodilla - kipu on kova. Mietin että kuinka käy synnytyksessä, jos nyt jo meinaa lähteä jalat alta... Kaurapussi auttoi, mut onnistuin polttamaan rakon selkään - opiipa synnytystä varten että joku kangas ois hyvä laittaa väliin. Fysioterapia on huomenna, mutta tiedän etteivät siellä koskekaan tuohon alaselkään. Kun ois joku tapa itse venyttää tms. Mies yritti kevyesti hieroa, mut sekin alkoi oksettaa. Että tällainenkin uusi vaiva piti sitten keksiä vielä loppupäiville :whistle:

Pomelo + Vauvuli 38+3
 
Mullakin kaksi eri laskettua aikaa, eikä oikein tiedä kumman mukaan sitä elelis :D Kuukautisten mukaan olisi 13.11 ja ensimmäisen ultran mukaan vasta 19.11.. Tuon myöhemmän mukaan sitä ollaan eletty, mutta kovasti sitä mieluummin ajattelisi h-hetken olevan tuo aiempi kun odotus jo niin kova :D

Milliz + toukka
 
Kuulumiset luettu :wave:
Mullakin oli ensimmäinen la kuukautisten mukaan 28.10. Ultran mukaan sitten siirtyi 4.11..vaikka kyse ei ole kun viikosta, niin nyt se tuntuu niiin pitkältä ajalta |O

Mutta nyt katteleen amazing racea..

Sonja ja poju 39+4
 
:flower: Kaunis kiitos kaikille onnitteluista ja kiitoksista! :ashamed: :flower:

:heart: :heart: Tuhannesti onnea Jennyli Halloween vauvelista!!!:heart: :heart:

Juu, kotona tosiaan ollaan ja jos vaikka heti kertailisi tuoreesta muistista Idan tuloa maailmaan ja sitten kommentoisi teidän kuulumisia. :saint:

Eli perjantaina oli aika klo 8.30 Tammisaaren äitipolilla tarkoituksena katsoa mikä on tilanne ja käynnistellä jos vauva näyttää valmiilta tulemaan. Syynä käynnistykselle oli toiveemme synnyttää 100 km:n päässä olevassa synnytyssairaalassa ja pelkomme että emme kotoamme sinne ehtisi synnytyksen käynnistyessä itsestään. Esikoisemme käynnistettiin vesien menon jälkeen klo 12 tipalla ja klo 16.43 oli maailmassa - aika nopeasti siis ensisynnyttäjäksi ja kohdunsuu oli tuolloin vielä ihan epäkypsä. :p

Aamulla siis katsottiin ensin käyrää, paineita ym ja klo 9.30 oli lääkärinaika. Sisätutkimuksessa ja ultrassa näkyi, että olen jo 3cm auki, pehmeä ja kohdunsuu hävinnyt, vauva ihan alhaalla ja kalvot sormituntuman päässä... :whistle: Tietysti kun oltiin viittä vaille valmiita, lääkäri puhkaisi saman tein kalvot vain vähän "ronklaamalla" ja sanoi että voisimme siirtyä osastolle odottamaan mahdollisia supistuksia ja tippaa tarvittaessa.

Osastolla pääsimme heti saliin ja iki-ihanat sairaalakuteet päälle, tuolloin klo oli 10.20 ja muutama vähän napakampi supistus jo päällä. Taas seurasi käyrää ja synnytystoiveiden läpikäymistä kätilön kanssa. Kerroin, että ainoa toiveeni on epiduraali ja sinnittelen ilman muita siihen asti. Ihana kätilö lupasi, että heti kun niin toivon, tullaan puuduttamaan. Keskusteltiin myös suihkutettavasta puudutteesta, jota joku oli kehunut ponnistusvaiheessa auttaneen ja halusin kokeilla sitä myös.

Klo 11 jälkeen lähdimme miehen kanssa vähän kävelemään ja keinumaan keinutuolissa, tuolloin jo kellotettiin supistuksia, mutta olivat vielä aika epäsäännöllisiä ja kestettäviä. Klo 12 siirryimme takaisin saliin, jossa minulle laitettiin oksitosiini tippaa hitaasti tippumaan ihan siksi, että se auttaisi myös istukkaa tällä kertaa syntymään, viimeksihän se jouduttiin nukutuksessa irroittamaan. Tuo tippa näköjään toimii mulla hyvin, koska siitä vauhti kiihtyi supistuksissa niin, että klo 13 oli auki 8cm ja laitettiin epiduraali, klo 13.25 aloin ponnistamaan ja tyttö syntyi klo 13.30. :D Epiduraali ei ehtinyt auttamaan ollenkaan, niin vauhdilla jo mentiin ja kätilö ei todellakaan ehtinyt ponnistusvaiheeseen hakemaan sitä suihkutettavaa puudutetta, joten miltein luomuna loppujen lopuksi mentiin. :whistle:

Olin supistusvaiheen nelinkontin sängyllä säkkituoliin nojaten ja huusin hoosiannaa, ponnistusvaiheessa käännyin puoli-istuvaan ja kiroilin kuin merimies niin kovin kuin keuhkoistani lähti! Vaikka synnytys oli lyhyt, kipu oli valtava ja se ponnistusvaihe melko järkyttävä. Olin aivan paniikissa siitä älyttömästä tarpeesta ponnistaa, eikä se välttämättä olisi sattunut niin paljon, mutta olin aika pökerryksissäni koko tapahtuman vauhdista ja halusin kovasti hidastaa (mikä tietenkään ei ollut mahdollista)...

Joka tapauksessa, 1,5 tuntia siis merkattiin synnytyksen kestoksi, josta 5 minuuttia ponnistusvaihetta, eikä ainoatakaan tikkiä tai repeymää! :saint: Itse asiassa olin aivan loistavassa kunnossa heti tytön saatuani rinnalle ja istukkakin syntyi ilman ongelmia tällä kertaa. Kovasti sain kehuja, kun kyseessä oli kuitenkin iso lapsi - ilmeisesti kudostyyppini on sitä venyvämpää sorttia! :LOL:

Se synnytyksestäni, joka meni oikein kivasti ja olin loppujen lopuksi tosi tyytyväinen. Seuraavan päivän tapahtumista kerron myöhemmin, nyt pitää vähän muutakin kommentoida!

Täällä on ihan kivasti jo merkkejä seuraavista vauvauutisista, CB ainakin on jo ihan lähtökuopissa. :heart:

Komioita masuja alkaa olla näin marraskuun kunniaksi! :D

Tupunalle ihan älyttömästi jaksuja, on sulla rankka tilanne kotosalla... :hug:

Nyt vaan ihan yleisesti toivottelen kovasti kaikille masukavereille tsemppiä viimeisiin päiviin, ei ole enää paljon aikaa kenelläkään. :wave: Mä oon täällä palstailemassa kuitenkin vielä minkä kerkiän noilta pikkuisilta teidän kanssa myötäelämässä! ;)

thor ja Ida 3 pvä
 
Thorille onnittelut pienestä prinsessasta :heart: Ja kiitos jälleen uudesta pinosta!

Jennylille onnea pikkumiehen syntymän johdosta :heart:

Tupunalle :hug: :hug:


Sikainfluenssarokotteen otin sitten kuitenkin perjantaina. Jonkun verran käsi kipeytyi mutta muita oireita ei tullut. Parin viikon päästä olis rokotuspäivä noilla meiän 2- ja 4-vuotiailla lapsosilla.

Shoppailu taitaa mun kohdalla olla se tehokkain ässä :whistle: . Vietettiin siskon kanssa päivä kaupoilla ja tulin kotiin niin yllätyksekseni alkoi vuotamaan verensekaista limaa :eek: . Aiemmissa raskauksissa en oo koskaan mitään tollasta huomannu, ihan on vaan supistukset alkaneet suoraan. Mutta ilmeisesti tuo vauvan viime aikojen viiiltävän kivulias liikehdintä on saanut jotain aikaiseksi tuolla kohdunsuullakin. Mulla ei itselläni kyllä vieläkään ole mitään erityistä kiirettä synnyttämään, mutta eipä sitä taideta minulta paljon kyselläkään vaan vauveli tulee just silloin kun itse niin tahtoo :kieh: .

Mun laskettu aika on tänään. Se laskettiin ovulaation ja kuukautiskierron mukaan (tasan tarkkaan muistan kun oltiin mahataudissa ja tein ovulaatiotestin ja pakko oli jaksaa peittoja heilutella... :LOL: ja onneks heiluteltiin...) Ultrien mukaan raskaus olisi jo yli viikon pidemmällä mutta ei alettu kuitenkaan tuota laskettua aikaa muuttamaan.

Nyt nukkumaan kun jäi päiväunetkin shoppailun takia väliin...

Pelagia 40+0
 
Mulla taas ei toi shoppailu tuntunu missään...muutama vihlasu välillä tuntu alapäässä mutta ei kummempia,vauvalla taas oli kamalat bileet illalla :D Semmosta jumppaamsita että huhhuh..

Nyt on pakko kertoa yks noloakin nolompi juttu mutta näinkin voi käydä :D Illalla katottiin miehen kanssa telkkaria ja alettiin nauramaan ihan hysteerisesti jotain ihan tyhmää juttua, tunsin että apua nyt lirahtaa pissat housuun, yritin epätoivoisesti nousta sohvalta, nauran ihan hervottomana ja pissat tuli housuun :p siis uskomatonta kuinka voi olla alapään lihakset kyllä hyvin hävinny :LOL: mies ei voinu muuta kun nauraa ja tuoda mulle pyyhkeitä..Lopetti kyllä irvailun kun muistutin että kukas se kuseksi pari viikkoa sitten portaita alas kännipäissään :p :D semmosta meille..

hannanmamma 37+2 :heart:
 
:wave:

hannanmamma: =) no eipä tuo nyt onneksi niin vakavaa ole! =)

pelagia: ootkos vielä linjoilla? vai ootkos jo lähtenyt?

Thor: kiitos kertomuksesta! =) Niitä on niin ihana lukea!

Täällä olo ihan hyvä,tosin herättiin taas tytön kanssa puol6 ja heti kauhee raivo päällä likalla.. luultavasti mukava päivä tiedossa :whistle: ja hitto,kun tuo ei nuku niitä päikkäreitä |O

tupuna: jaksamista tilanteeseen!! :hug: toivottavasti miehes tajuaa ryhdistäytyä ennen kuin on liian myöhäistä!

mitäs te ,joilla jo lapsia,ootte aatellu isänpäivälahjaksi? Mä aattelin jos tyttö tekis jonkun kivan möykyn siitä taikataikinasta ja sit oon ostanut kylpytakin (joka tulee keskiviikkona postiin,joten toivottavasti oon silloin vielä kotona :whistle: )

santtu: tuttu tunne!! Mä kanssa siivoon täällä kuin hullu,on ainakin siisitä ja sitten tulee pari vaivaista supparia :D mutta onneks tässä ei mitenkään enää voi kestä kauaa. Tulee sitten käynnistyksella tai itsekseen!

Mä oon aatellu et jos lähtis to. tai pe. ostoksille,sitä en oo koittanutkaan vielä :D

hauskaa päivää kaikille!!

ainiin ja Sonjan kanssa voitais nähdä tayssis? :D kun eikös siellä vielä ole se vierailukielto päällä ni ois sit ainakin joku "tuttu" siellä :D

niina ja jätkä (?) 39+4 :heart:
 
Ehkä hieman päivitystä vaikka tähän väliin. Eli yöllä heräsin 00.45 ja siitä asti melkeinpä valvonut, supistellut kivuttomasti ja epäsäännöllisen säännöllisesti. Mutta tosiaan mistään synnytyssuppareista ei oo kyse koko yön ajalta,ehkä ennemminkin sellasia kovempia harkkareita kuin yleensä mitkä tuntuu epämiellyttäviltä muttei satu.

Nyt ehkä tunnin ajan tullut n.10min välein kivuliaammin muttei vieläkään mitenkään kauheasti satu ja kestotkin on n.30s kerrallaan.

Mutta jännityksellä josko tänään kuitenkin ennen puoltayötä olisi tyttö maailmassa!! HUI!!

Saattaa tietysti olla ihan toiveajattelua vaan :D tää on ollut hassua kun esikosta kun tuli ekat yhtään kivuliaammat supistukset niin samantien alkoi ihan säännöllisesti eikä tarvinut mitään arpoa että onkohan tää nyt sitä vai ei. Nyt vaikka oon toisen kerran synnyttelemässä niin en vaan osaa sanoa,miehenkin lähetin töihin kun eihän hän voi pois olla vaan siksi että musta nyt tuntuu että nää SAATTAA kipeytyä :LOL:

Mamacita- ja tyttö 38+2
 
thor kiva kun jaksoit laittaa synnytyskertomuksen tänne, niitä on kiva lueskella omaa actionia odotellessa =) on sulla ollut vauhdikas synnytys ja noin luomuna vielä, huih, mitenhän sitä ite kestäis :whistle:

vadelmanlehti teetä oon hörppiny pari kuppia eilen ja on saanu supistuksia aikaseksi mutta kovin epäsäännölliset ja kivuttomat verrattuna siihen mitä pitäis olla enneku saa lähteä synnärille, mut kannattaa kokeilla jos yhtä malttamaton on kuin minä :LOL:

hannanmamma hih, noinkin voi käydä, mullaki meinannu käydä samoin :LOL:

mamacita tosi kurjaa toi yövalvominen, koita saaha nukuttua päivällä jos vaikka lähtö vielä' tänään tulee nii jaksat sitten =)

pelagia sulla varmaan kohta lähtö häämöttää, mäki kävin eilen shoppailemassa mutta ei mitään limaa täällä tule, täytyy shopata tänään rivakammin (ja enempi et on enemmän kannettavaa mikä myöskin edesauttaa :D )

mä varmaan alan palstahäiriköksi täällä kun täytyy koko ajan käydä kattomassa joko ois lisää beebejä syntyny ja sitäpaitsi mulla on tylsäääää joten älkää ihmetelkö jos täällä lätisen joka värssyn väliin :D

hauskaa päivää kaikille =)

tupuna ja pokken 38+1 :heart:
 
tupuna21 mullaki on tylsäääää!! :D sain esikon nukahtamaan vielä kun koitin taas levätä mutta eihän siitä mitään tuu ku supistusväli on kuitenki sen 10min ja sit jännittyneenä odotan et tuleeko vielä seuraavaki supistus :LOL: ja kohta toi esikkokin herää ihan varmasti kun kello on jo noin paljo.
 
huomenta, nyt ei vaan oo jaksanu kirjotella tänne enkä kerhonpuolelle.

keskiviikkona olis laskettuaika ja täälä vielä hyvästi yhdessä kooss, meillähän on ollu vähä remonttia ja jos sais vielä paripaivää siivota niin voi lähtä synnyttään. siis jopa remontilla ei oo ollu minkäänlaista käynnistävää vaikutusta.

semmonen ikävä vaiva on ollu että päätä on särkeny jo kohta viikon, ja en jaksais kantaa panadolia niin paljoo apteekista kun se ei kuitenkaan tehoa kuin hetken, utta pakko välillä ottaa että saa vähä helpotusta. nukkuminen on tuskaa kun se muutenki on vaikeeta niin sitte kun päätä särkee niin siitä ei taho tulla mitään.

en osaa komentoida muiden juttuja muutenkuin onnea vauvatuneille ja voimia kaikille :hug:
 
Kiitos Thor kertomuksesta, vaikka todella hurjalta kuulostikin, niin järjetön kaipuu tuli taas supistuksiin :D Tässä aamusella kerkesin taas ajattelemaan, että mikä hulluus on tähän hommaan pistänyt lähtemään, mutta se vauvahan se olikin :heart:

Mamacita: Mulla alkoi myös esikoisen synnytys (hitaasti, mutta varmasti) ekasta kipeestä supistuksesta, no jotenkin arvelinkin, että tällä kertaa kerkeää alkamaan ja loppumaan vielä monen monta kertaa :LOL: Koita tosiaan levätä, jos vaikka lähtö tuleekin :hug:

Täysikuun vaikutuksia odotellessa B) B) B)

Mimona ja Pikkuinen 40+1
 
kiitos thor synnytyskertomuksesta,ihanaa lukea :heart:
jaksuja kaikille :hug:
oma olo on mennyt oudon kipeäksi,alamahaa särkee ja kauheita vihlontoja tulee ihan tonne pipariin,auts ja eilen illalla oli niin huono ja heikko olo että tuli oksennuskin :$
rv 38+1
 
Huomenet! Toimiikohan tää jo? Eilen kommentoin Thorin synnytystarinaa, mutta ei vaan antanut mun laittaa sitä tekstiä tänne :|

Täällä takana valvottu yö, vaavi oli niin virkkuna, että piti äipän hereillä koko yön,oikoi jäseniään, välillä oikein ravisteli...välillä massua kipristeli, muttei mitään suppareita kuitenkaan.

Thorille kiitokset synnytyskertomuksesta, aika rajun nopea, ja vielä luomuna, mutta helpottavaa oli kuulla, että vältyit täysin repeämiltä ja tikeiltä! Itsellä oli sama juttu kahden edellisen kanssa, ei tikintikkiä taikka repeämää... mutta nyt onkin pitempi aika edellisistä, joten olo on kuin enskertalaisella ja jännittää, miten mahtaa selvitä koitoksesta.

Täällä tulee roikuttua, ja jännättyä muiden puolesta, kun tuntuu, ett oma odotus venyy ja venyy sinne loppukuulle
:whistle:

Kuiskaten 37+2
 
hannanmamma voi apua mä repesin nauramaan kun luin ton sun jutun :LOL: nauratti ku ukolles kuittailit niin hyvin takasin... :D

Mamacita jospa sä pääsisit tänään jo tositoimiin =)

Etna mulla kans särkenyt päätä monta päivää, saas nähä mitä rr-mittari näyttää tänään neuvolassa... :whistle:

Mimona mä kans odotin innolla tota täysikuuta, eikös se ens yönä ole, esikoinen kans syntyny täysikuun aikaan ;) heh, pakko ees jostain repia toivoa että pääsisi kohta synnyttämään..

tupuna mikä juttu toi vadelmanlehtitee on? pitäiskö sen jouduttaa synnytyksen alkamista vai? pitääpä käydä luontaistuotekaupan kautta jos näin on :D

piipero niin hyvällä tuurilla saatetaan olla synnärillä samaan aikaan =)

Nunneliini rv 38 *POOOOKS*!!
 
Mä myös eilen illalla pitkät pätkät kirjoittelin mut kaikki katos kun tuhka tuuleen..

THOR kiitos synnytystarinasta, mukava kuulla että kaikki meni kuitenkin hyvin ja nopeasti! :) vaikka noin luomuna ison tytön sait, hui.

Itsellä kans kaks laskettua toinen ultran mukaan tais olla 19.11 ja kuukautisten 23.11. Ton myöhäisemmän mukaan kuitenkin "elän".

VADELMANLEHTITEE itse juonut sitä jo kuukauden verran suunnilleen. Ihan sen takia että kun sen pitäisi vahvistaa kohdun lihaksia yms niin toivon nopeampaa palautusta synnytyksestä. Itse en usko sen millään tavalla ns. käynnistävän synnytystä. Mutta sehän saattaa voimistaa jo olemassa olevia suppareita koska vahvistaa niitä lihaksia.
Ei mulle ainakaan mitään siitä ole tullut.

HANNAMAMMA sai kyllä heti hyvät naurut tähän aamuun :D anteeksi. Miehen tosiaan ihan turha nauraa, sulla tavallaan edes parempi syy :D
 

Yhteistyössä