Voi ...kele, kirjoitin hirveän romaanin, ja sitten kun piti se tallentaa, painoinkin peruutus-nappulaa ja sinne meni jutut taivaan tuuliin :kieh:
No, joo, jos nyt jotain lyhykäisesti uudelleen kirjoittais:
Eli, nyt sitä ollaan virallisesti äippälomalla
Heti piti ottaa parin tunnin päikkärit sen kunniaksi. 2v. kun päätti herätä aamulla klo.5:16, niin oli kyllä päikkäreille tarvettakin.
Yöt ovat alkaneet olla melko katkonaisia. Vessassa pitää juosta, vauva potkii pitkin yötä, on hirveä hiki (kiitos hormoonien tämä ikuinen vilukissa hikoilee koko ajan), ja näen unia kaiken yötä (yleensä bb:stä, ilmeisesti siksi, että se on viimeinen ohjelma mitä yleensä katson ennen nukkumaan menoa
)
Lauantaina kävin 2v. kanssa lääkärissä, ja löytyipähän se syy jatkuvaan päänsärkyyn. Poskiontelontulehdushan se sitten oli, pikkuneidillä oli korva- ja silmätulehdus
Verenpaineet ovat pysyneet melko kohtalaisina kun vaan ottaa rauhallisesti, heittelevät kyllä todella paljon, mutta sentään alle 140/90 ovat pääsääntöisesti olleet. Turvotuksen tunnetta on sormissa, ne tuntuu ihan kamalan paksuille välillä, mutta ei ne sitten kuitenkaan kovin turvoksissa voi olla, koska ennen raskautta sormessa löysä ollut kihlasormus on edellen yhtä löysä! Keskiviikkoinen neuvola vähän jännittä, mutta mä olen jo varautunut kaikkeen mahdolliseen, jopa taysissa makoiluun, eipä sitten tule niin kamalana shokkina sinne joutuminen kuten esikoisen aikaan...
Viime viikolla laitoin kaikki sairaalakassit ym. vauvan jutut valmiiksi. Pesin ja kokosin käytetynä ostamani vaunut:
Ah, ihanaa Hartanit :heart: Meillä oli siis nuorimmaisella samalaiset (tosin kankaan kuosi eri mutta muuten samanlaiset), uutena ne ostettiin ja pistin ne myyntiin joulukuussa, kun ei meidän enää pitänyt vaunuja tarvita
No, joka tapauksessa olen sitä syvästi katunut, sinne meni ihanat ja hyvät, ja hyvänä pidetyt vaunut
. Meillä on kyllä esikoisen peg peregot joten oltais niillä kyllä hyvin vaunu-aika pärjätty, rattaita löytyykin sitten monet, mutta kun mun oli pakko saada Hartanit. Isännän kanssa käytiin pitkään vääntöä asiasta, mutta kun löysin satasella nuo käytetyt, niin isäntäkin lämpeni asialle
Tosin jouduttiin sitten uudet renkaat hankkimaan, koska edellisistä oli rasvaamattomuudella pilatut laakerit, ja ne klonksotti meidän mielestä hiekkatiellä inhottavasti. No, sinne meni yksi satanen, mutta eipä klonksota enää. Nyt on sitten nämä käytetyt rasvattu ja puunattu läpikotaisin ja valmiina odottavat käyttäjää
Pinnasänkyä ei olla vielä koottu, eikä kootakaan ennen ensi vuotta. Vuokrasin nimittäin vaavi-sängyn, se vie niin paljon vähemmän tilaa ja sitä voi tarvittaessa siirrellä pyörien ansiosta vaikka huoneesta toiseen. Meillä on niin hassun mallinen makkari, että kun pinnasängyn sinne laittaa, on toinen pesuhuoneen ovista pois käytöstä, koska sänky tulee osaksi oven eteen tai sitten jos järjestystä muuten muuttaa, joutuu jompi kumpi vanhemmista kulkemaan sänkyyn jalkopäästä, koska toinen pitkä sivu on laitettava seinään kiinni..... Talon isoin makkari, ja silti kaikista huonoin sisustaa, koska ns. ehjää seinää ei ole kun yksi, mulla seinillä on ovia tai kaappeja :|
Ai, Tamperelaisilla on tapaaminen lauantaina?! Olenpa taas hyvin seurannut fb:n puolta :ashamed: Voipi olla, että en pääse, meillä on ulkovalojen laittoa suunnitteilla viikonlopulle, mutta jos pääsen niin tulen. Vauvan kanssa sitten viimeistään
Mutta nyt on mentävä ruuan laittoon.....
Palailen keskiviikkona neuvola kuulumisten kanssa asiaan.
Jennula ja poju rv.34+6