*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

pikkuruinen Kiva kuulla kuulumisianne =)

Juttelin tuosta Manducarepusta neuvolassakin ja ottivat tiedon ilolla vastaan ja laittoivat muistiin muita tarvitsijoita varten :)

Mulla on tuota huonoa oloa tullut nyt melkein päivittäin. Ja herkkyyskäyrä on pompannut yläviistoon jo muutama viikko sitten :|

Zera 38+2
 
Rokote aiheuttaa täälläkin suurta pähkäilyä. Saisihan siittä vauvelikin suojaa, mutta jotenkin vain arveluttaa sen haittavaikutukset :eek: toivottavasti huomenna sais jotain lisätietoa neuvolassa :saint: Jos ehdin synnyttää ennen rokotteiden saantia, niin sitten varmaankin otan.

Linea Negraa ei täällä näy.

Thor mainitsi ohituskaistasta, mä toivoisin kuuluvani siihen joukkoon. No oireiden puolesta se vois ainakin toteutua. Mitään tuntemuksia ei oo lähestyvästä synnytyksestä edelleenkään. Mä olisin kyllä ihan valmis pikkuhiljaa synnyttään ja luopuun tästä edelleen riivaavasta pahoinvoinnista ja olishan se ihana saada se pikkuinen nyytti kainaloon. Mun äiti on vaan ihan paiseessa, ettei vaan tänä viikonloppuna syntyis.. se kun on lähdössä laivalle ja synnytksen käynnistyessä on luvannut ottaa koirat hoitoon. No mulla itsellä kyllä edelleen vahva epäily et yliajalle mennään, jotenkin oon jo yrittänyt olla ajattelemasta ees la:ta vaikka kyllä siihen kuitenkin päiviä tulee laskettua :whistle: Ei kai se yliaikaisuuskaan haittaa, mut toivon ettei käynnistykseen kuitenkaan tarvis mennä :saint:

Kiva kuulla pikkuruisen kuulumisia, ihanaa varmasti kun saa pikkuista rakasta pitää sylissä :heart:



 
mere79, joitakin tutkimustuloksia oon lukenut tuosta että periytyykö äidiltä ennenaikaiset synnytykset tms. mutta niiden mukaan tuossa ei ollut mitään perää.

Linea Negraa ei oo tullut eikä tullut pojastakaan.
 
Tää kipu on jotain aivan hirveetä kun tuo alaselkä on ihan tulessa taas vaihteeksi mutta masun puolella ei o ainakaa nyt tuntemuksia vaan kaikki tuntuu tuolla selässä..tässä oon miettiny että pitäskö piruuttaa käydä näytillä vai ei..mutta ne lähettää mut kotiin tietty takasin
 
Heippa hei pitkästä aikaa!

Olen välillä käynyt lueskelemassa kuulumisia, mutta en ole saanut itsestäni irti että olisin kirjoittanut omia :)

Kävin lääkärineuvolassa viikko sitten (35+0) ja lääkäri sai vauvelin painoarvioksi 2545g. Kaikki oli ihan hyvin, paitsi että istukassa oli huomattavaa kalkkeutumista. Lääkäri ei kuitenkaan ollut lainkaan huolissaan, vaan sanoi että vauva alkaa olla jo niin valmis maailmaan, että jos näyttää ettei saa tarpeeksi ravintoa masussa niin otetaan ulos tissille kasvamaan :)

Tänään kävin sitten käyrässä äitiyspolilla ja 4.11. olisi uusi ultra, jossa sitten tarkistetaan painoarvio ja istukan ja napanuoran virtaukset.
Onneksi vauva liikkuu tosi paljon, että tiedän että kaikki on hänellä hyvin :heart:

Hieman kyllä ahdistaa jos päättävät käynnistää synnytyksen..

Linea negrasta oli puhetta.. Itselläni ilmestyi se viiva napaan saakka odottessani esikoista (poika).. Viiva oli aika selkeä vielä kun tämä odotus alkoi, mutta alkoi sitten hälvetä ja nyt se on kadonnut kokonaan. Tämä tulokas on luvattu tytöksi :D

Painoa on minulle tullut nyt 11kg koko raskauden aikana. Paitsi huomenna on taas neuvola, joten saa nähdä muuttuuko tämä luku radikaalisti kun viimeksi ei ollut tullut yhtään painoa lisää :LOL:

Tsemppiä ihan kaikille! Ei ole enää montaa viikkoa niin kaikilla on oma tuhisija sylissä :)

söpöjooseppi ja nti salamatkustaja 36+0 pokspokspoks :D
 
Rokotteesta vielä sen verran, että tänään neuvolassa sanottiin, että ne joilla laskettuaika ihan ovella ei välttämättä suositella tota rokotuksen ottamista. Joten mun päätös taitaa olla se että jätän rokotteen väliin. Meillä rokotus alkaisi marraskuun 5 päivä ja la onkin sitten jo sitä seuraavalla viikolla...
 
Nyt on tullut 3 tosi kipeetä supparia,piti oikee pysähtyä ja puuskuttaa hiukan niitten aikana..mutta ei ole mitään säännöllisiä taaskaan..tietty oon vielä huomennaki yhes koossa vaikka joudun taas koko yön näistä kärsimään |O

Suihku näytti vaan pahentavan niitä

rokotteesta mä en sitä aio ottaa kun ei tiiä onko siitä haittaa vai hyötyä mulle sekä vauvalle.

Taas tulee supistus..
 
Synnytyksen periytymisestä en kyllä suoraan usko moiseen. Minulla ja äidillä kyllä raskaudet ja synnytykset olleet kaikki aika samanlaisia. Pieniä yliaikaisia vauvoja on synnytelty molemmat monta tuntia. Jostain olen joskus lukenut et kolmas lapsi alkaisi olla jo enemmän isän perimää mm. kokonsa puolesta. Noh, muutaman viikon päästä nähdään pitääkö paikkaansa =) ! Mun mielestä ihan niin suuri ei tarttis olla kun isänsä, sillä alle 3 kiloisista isosiskoista olen saanut ihan tarpeeksi tikkejä.

Elikkäs jos meikäläisen synnytyskaava pysyy samana on kolmas tyttövauva nyt 2950g, synnytyksen kesto 8h ja tikkejä 30kpl.
Ensimmäinen tyttö: 2740g, synnytys 12h ja tikkejä 20kpl (episotomia laikattu OYS 2003)
Toinen tyttö:2845g, synnytys 10h ja tikkejä 25kpl (luonnollinen repeäminen Kättäri 2005)
Meikäläisen kohdalla ei TODELLAKAAN pidä paikkaansa et paikat on löystynyt (mies voi vahvistaa). Ensimmäisen synnytyksen jälkeen kätilö totesi tikkejä laitettaessa et seuraavasta et sitten todennäköisesti repeä. Noh, sanoin Kättärille mennessä edellisestä synnytyksestä (siis repesin, vaikka välilihaa hieman aukaistiin) ja vanha kätilö ei ottanut kuuleviin korviin kun vasta siinä vaiheessa kun neidin pää oli työntymässä ulos. Huomasi ihon venyessä vanhat arvet ja hälytti toisen kätilön paikalle. En saanut ponnistaa kuin ihan vähän kerrallaan. Tytteli oli kuitenkin ulkona 10 minuutin työn jälkeen. Kovasti kätilö pyyteli anteeksi et ei uskonut ja seuraavana päivänä meillä oli ihana palautekeskustelu, jossa kävimme asiat läpi. Kättärillä tikit laittanut lääkäri kertoi minulle suoraan et hyvin suurella todennäköisyydellä repeän lisää seuraavassa synnytyksessä, sillä arpikudos ei anna periksi ja nyt tosiaan on jo kaksi. MUTTA, tiedättekös mitä...kaikki on varmasti joka tikin arvoista ja kipu hävieää heti kun oman nyytin saa syliinsä
=) !!!

Indo ja Ebba 35+3
 
Synnytyksen periytyminen Kyllä multa kysyttiin ensimmäisten kysymysten joukossa kun menin esikoistani synnyttämään että muistatko/tiedätkö onko äidilläsi ollut pitkiä synnytykset? Sanoin että ei ole ollut ja miten niin? Kätilö vastasi että monesti äidin synnytyksestä pystyy hieman peilaamaan miten minun menee..synnytyksen kestot monesti peritytyy. Ainakin siis meillä näin täällä SEKS sairaalaassa ja kätilö oli vanhempi naishenkilö ja kokenut joten sen perusteella kyllä uskon periytyvyyteen, että kyllä se ainakin jonkun verran vaikuttaa varmasti. Ja äitini eka synnytys kesti reilu 7h samoin kuin minullakin. Toinen meinasi syntyä matkalle, niinkuin minullakin :LOL: eli hyvin saman kaltaiset.

Rokotteesta. En ota, olen ollut sitä mieltä alusta asti. Niin kauan kun ei ole saatavilla adjuvantitonta ja tiomersaalitonta rokotetta en sitä uskalla ottaa. Jos olisi ollut lisäaineeton vaihtoehto olisin voinut rokotteen ottaa..mutta eihän tässä ole laskettuun aikaan enään kuin 3 vkoa mulla joten toivon että ehdin synnyttää ensin.

Linea negra molemmissa raskauksissa on ollut yli navan ja aika tumma, ekassa tosi tumma. Molemmat tyttöjä. Nyt ei juurikaan viivaa näe..tai siis sitä ei varmasti kukaan muu pysty näkemään kuin minä, niin haalea se on :LOL:

Viiva pakaroiden välissä JUKOLAUTA :LOL: :LOL: siellähän tosiaan on sellainen pigmentti viiva kanssa...mä en kestä...kaikkea kanssa :LOL: mutta juu, löysin kyllä sen viivan enkä ole koskaan tuommoista kuullut sielä olevan kun on raskaana..oppia ikä kaikki ;)

Isyysloma kaikki pidetään putkeen. Mä joudun sen keltaisuuden takia olemaan niin kauan sairaalassa kummiskin taas ( abo- immunisaatio ) niin miehen on pakkokin olla kotona. Myös isäkuukausi pidetään vaikka rahallisesti se on iso tappio.

Täällä on vissiin ollu siitä paineentunteesta tuolla peräsuolessa puhetta..juu-u, täällä on kans..väliin tuntuu ku joutus mennä isolle hädälle mutta vauva se vain sielä työntää päätään alaspäin.

Ensimaitoa
on kanssa alkantu tippumaan rinnoista aika usein itestään. Joku siitä joskus kysyikin että pitääkö se puristaa pois..niin ajattelin kertoa nyt tämän kun just siitä vauvalehestä luin että aivan siinä ensimmäisessä maidossa jonka vauva syntymänsä jälkeen saa..on niin paljon vasta-aineita ja vitamiineja että se on enemmänkin ROKOTE kuin maito-annos. Vauvalle todella tärkeä. Älkää vaan puristelko tai lypsäkö sitä pois niin vauveli saa sitä sitten hörppiä kun syntyy:) :heart:

Huomenna olisi taas neukka :) niitä kuulumisia sitten myöhemmin.
 
lukemista on paljon, joten aloitan urakan ku oon kertonu kuulumiset.. yhdessä kasassa ollaan edelleen, veristä limaa tulee edelleen, mut kohdunsuun tilanne pysyny samana..
olin yhen yön osastolla nukkumas, yliväsymystä ja löyty vatsakivuillekin vihdoin syy: streptokokki B :/ nyt siis antibioottikuurilla... olin jo niin väsyny kipuihin et psyk.sairaanhoitaja ehdotti lääkärille käynnistystä, mut lääkäri ei alkanu käynnistämään ku kohdunsuun tilanne pysyny samana kokoajan... nyt siis odotellaan luonnollista käynnistymistä ja syödään antibiootteja ja särkylääkkeitä :|

tt ja kille-katariina rv 37+3
 
Heipä hei!

:LOL: Mä täällä nauran hervottomasti itsekseni, kun mietin aamukastetta ja muita marraskuisia itseni tavoin yrittämässä peilata persvakoaan ja tihrustamassa sitä viivaa...
Halvat huvit. :D

Ihan alkuun onnitelut taasen täysiaikaisille!
Ei oo enää pitkä aika.

TT kiva kuulla kuulumisia, vaikka olin ihan varma että saataisiin jo vauvauutisia. Voihan hyvin ja toivotaan pikaista kypsymistä navan alapuolelle myös!

Synnytyksen periytymisestä, äitillä meni mun ja siskon synnytyksessä kaks viikkoa yliajalle ja punnerrusta käynnistyksessä melkein vuorokauden. Siskoni synnytti ekan syöksysynnytyksenä lasketun ajan tienoilla parissa tunnissa, minä oman esikkoni 4 päivää ennen reilussa 4 tunnissa... :whistle:

taaperotx4 tsemppiä sinne!

Liina- ota tuosta tosiaan selvää. :/ Enpä osaa juurikaan auttaa tai sanoa mitä pitäisi tehdä, :hug: sinne.

Omaan venyneeseen napaan ei ihmeellistä, ODOTETAAN... ;)

thor ja rinsessa 38+5
 
Hei taas :)

Omaa napaa (taas)... Eilen illalla pissalla ollessa ja pyyhkiessäni takaapäin (pahoittelut tarkasta kuvauksesta.. :x ) tuntui semmoinen omituinen paine ja kipu tuossa alhaalla aika edessä. Siinä kipuillut suppareiden aikaan useamminkin. Nyt tuntui siltä, että ihan kuin vaavi päällänsä olisi puskenut itseään alaspäin! Mulla siis sanottu eilen neuvolassa (kuten jo viikkoa aiemmin), että pää alhaalla, mutta pyörii/liikkuu vielä. Sen jälkeen lueskelin hetken sängyssä ja sellaista jännää jomotusta tuntui. Nyt tänä aamuna ehkä jonkin verran hankalampaa kävely, mutta ei kuitenkaan selvää "keilapallo jalkovälissä" -tunnetta. Vähän luulen, että vaavi todella puski itsensä enemmän hollille ja se inha tunne johtuu lantion ns. laajenemisesta. Peilin kautta en osaa sanoa olisiko maha laskeutunut alemmas... mielestäni näyttää samalta. Lisäksi hengittäminen ihan normaalia, eli ei helpotusta siinäkään. Mä en kyllä ole ikinä tuntenut laskeutumista ja mulla tuo kylkiluu-lantioväli on älyttömän lyhyt. Siksi mulla myös vatsa ihan tuossa edessä. Ei leviä sivuille ollenkaan kun ei mahdu. Takaa päin tuskin huomaa raskautta.

Päksylle kiitti vinkistä. Enpä tiedä olisinko tajunnut moista "kikkailua" isyysrahojen suhteen! Tämähän menee meille sitten erittäin hyvin. Eli ensin pidetään kaksi viikkoa:
ma-pe (=5 pvää )
ma-pe (=5 pvää )
Sitten hiihtolomalla pidetään
ma-pe (=5 pvää )
ma-ke (=3 pvää )

Näin siis saadaan koko hyöty irti. Hiihtolomalla lähdemme ulkomaille ja lento lähtee keskiviikkona ja palaa seuraavana keskiviikkona. Näin siis saadaan ennen lähtöä miehelle myös ne pari päivää ns. pakkauslomaa :D . MAHTAVAA! Isyysloma siis 18 pvää ja neljässä osassa saapi pitää.

Liina Sinuna kyllä soittaisin lähetteen antaneelle lekurille. Eihän siitä haittaakaan ole! :hug:

THOR Jossain vaiheessa voipi tietoihini päivittää ikäni (30v.). Vaikka väliäkös sillä nyt sinällään on. Näyttää vaan niin yksinäiseltä tuolla la-listassa kun puuttuu :ashamed: . Ja ollaanhan sitä jo naisen iässä :LOL: ... vai tästäkö se alamäki lähtikin :/

Pakaraviiva Mua niin alko naurattamaan kun tuosta luin. Nään niin sieluni silmillä, kuinka puolet palstalaisista seisoo peili kädessä ja pylly paljaan tutkiskelemassa viivoitustaan :LOL: :LOL: :LOL: . Hauska oli kuulla tämmöisestä. Ikinä ei ole korviini moinen kantautunutkaan.

EDTA 37+1... lähtee nyt metsästämään peiliä... ;)
 
Isyyslomasta Aika mielenkiintoista, että noin voisi kikkailla ja nimenomaan tuo viikonlopun palkka-asia. Ja kyllähän aina ylimääräiset vapaapäivät kelpaisi :) Meillä tosin miehen töissä ikuiset yt:t, joten ei viitsi tuollaiseen alkaa, ettei tule ylimääräisiä miinuksia. Vaikkei saisi olla merkitystä, niin kyllä kaikki silti vaikuttaa. Riippuu tietty työpaikastakin... Mutta siis perinteisellä 3xviikko linjalla mennään.

Synnytyksen periytyvyys Ei ole ainakaan täällä periytynyt. Äidilläni neljä melko pitkää synnytystä, minulla kaksi lyhyttä ja siskolla sektioita. Kaikkea löytyy siis :)

Omaa napaa Tänään kävin jo neuvolassa, kaikki ok. Vauva oli laskeutunut lisää, sf-mitta laskenut sentillä ja pää oli nyt kiinnittynyt. Lähtökuopissa siis :) Kahden viikon päähän on uusi aika, mutta kovasti oltiin neukkutädin kanssa sitä mieltä, että tulen sitten vauvan kanssa. Saa nähdä käykö niin. Viime yönä taas supisteli, mikä on kyllä oikeasti outoa, kun ei aiemmista tällaista alkulämmittelyä ole ollut. Jospa se nyt kuitenkin kertoisi, että suunta on oikea. Itse asiassa alunperin ajattelin, että tämän päivän jälkeen vauva saisi syntyä, koska minulla on tänään yksi meno, jonka haluaisin ehtiä hoitaa. Sen jälkeen olisi kaikki valmista vauvan tulla.

Joku muuten joskus jo aiemmin kyseli päivää, jolloin itse veikkaisi vauvan syntyvän. Minä ajattelin heti alkuun, että olisiko 28.10, joka olisi alkuperäinen laskettuaika. Nyt olen kuitenkin kallistunut ensi sunnuntaihin eli 25.10. Tämä sillä perusteella, että eka on syntynyt tiistaina ja toinen maanantaina niin tämä voisi olla sitten sunnuntaina :) On tämä jännää tämä odotus. Koska syntyy oma ja koska muiden. Kohta varmaan alkaa synnytysuutisia satamaan.

Emmama 38+1 (tai 39+0) *ollaan oikeasti jo TOSI pitkällä, uskomatonta*

muoks vielä: Tajusin muuten tänään, että vaikka mieli on jo malttamaton niin fyysisesti tämä loppu on ollut minulle selvästi helpointa aikaa raskaudesta. Aluksi meni 4 kk oksentaessa ja väsymyksessä, 7 kk 24/7 närästyksessä ja selkäkin oli kipeä, mutta nyt olo on varsin hyvä :)
 
ENSIMAITOASIAA piti tulla kommentoimaan: Sehän ei ole käsittääkseni kuitenkaan ihan sitä samaa ainetta mitä tulee sitten heti synnytyksen jälkeen, kun mitä tulee ennen synnytystä, jos tulee. Mulla on maitoa tullut jo raskauden puolivälistä asti, mutta terkkari just neuvolassa sanoi, että ei välttämättä kerro mitään kuin maitoa tulee sit heti synnytyksen jälkeen ja että olis vielä jotenkin erilaista maitoa kuin tuo varsinainen ensimaito sitten.

Bartsu ja M 37+6

 
Pakko tunnustaa että itekki tuli katottuu löytyykö semmonen mutta ei löytyny ja mieski sano että ei sulla ole aikasemmissakaa raskauksissa semmosta näkynyt.

Huh,kun osaa väsyttää kun yö meni sängyssä pyörien supistuksien kanssa ja sama vaa taas jatkuu

synnytyksen periytymisestä oli puhetta.Mä en tiiä oman äitini synnytyksistä kun vaan sen että mun siko ja veli on syntyny just laskettuna ja mä oon menny 2 viikkoa yli mutta olin silti ollu kaikista pienimmän kokonen.Olin painanu vaan 2700g ja oli pitäny tehä jo hätäkastekki yms..mutta onneksi kaikki päätty hyvin ja hengissä selvittiin.
 
RöhkyPossu meillä onkin sitten samana päivänä vauvan syntymät. Mulla myös perätilassa eikä kääntöyrityksessä suostunut kääntymään. Toivon kyllä vieläkin että itsekseen kääntyisi... Eilen oli sektio-ohjaus sairaalassa.

Muuten kaikki ok. vauva on kova liikkumaan. Neuvolas ei ole th puhunu mitään tuosta rokotteesta niin empä ole sitä pahemmin miettinytkään. Oon vihdoin saanu loput vauvanvaatteet pestyä, jos saisin tänään ne ihan tuonne laatikostoon asti. Siivotakin pitäisi että ei olisi niin kauhea kaaos nurkissa. Tiedän jos päästän miehen siivoamaan niin en löydä enää yhtään mitään. Tänään jos tekisin viimeiset pihansiivoukset niin sitten otan sen suhteen rennosti. Paljon jäi tältä syksyltä tekemättä tuolla puutarhassa mutta olkoon.

Mun mies oli vähän sitä mieltä ettei pitäis kerralla isyyslomaansa mutta sanoin että kun tämä vauva nyt tulee syntymään sektiolla niin mä en ole ihan pian siinä kunnossa että pärjäisin kolmen pienen lapsen kanssa. Mutta katsoo nyt olisiko tämän sektion jälkeen paraneminen nopeampaa.

Sen verran selvisi siellä ohjauksessa että jos vielä haluamme joskus lapsia niin se on automaattisesti sektio. Tämä kun olisi jo toinen sektio mulla. Senkin vuoksi toivoisin kovasti että tämä vauva suostuisi itsekseen kääntymään oikeaan tarjontaa. Tällä hetkellä kyllä on se tunne että ei enempää lapsia tämän jälkeen mutta eihän sitä tiedä miten mieli muuttuu

hyviä vointeja kaikille ja onnea jo synnyttäneille!

Polkkajäde rv 37+3
 
ulkoilemassa taas käyty koiran kaa ja meno ei vielä ole hidastunut. Nyt rupean sit siivoamaan eli imuroimaan ja moppailee. Joskohan sitä sitte rauhoittuis loppupäiväks, ai niin leivoinhan mä jo yhden kakunkin. njam. :p Supistelee jatkuvasti, maha ihan kippurassa mutta ei ole kipuja. Huomenna taas neuvolaan, vieläköhän monta viikkoa pitää käydä äitiysneuvolassa...

t schnappy 38+1
 
Heippis,

täällä ei mitään uutta...yövalvomista vain :whistle: Jotenkin turhauttaa iltaisin käydä nukkumaan, kun tietää että unet jäävät aamusta lyhyiksi ja sitä ennenkin on ravattava vessassa harva se tunti. Jos herää neljän jälkeen, ei uni tule enää takaisin. Paitsi sitten aamupäivällä. Onneksi ei ole sen kummempaa tekemistä päiväsaikaan, eihän tällainen elämänrytmi muuten onnistuisi.

Vatsassa napsuu n. kerran päivässä vauvan liikkeiden yhteydessä. Siitä olen netistä katsellutkin, että mistä johtuu. Jotkut näyttävät olevan sitä mieltä, että sikiökalvoista kuuluisi kyseinen ääni, jotkut taas että vauvan nivelet napsuisivat. Onko muilla tällaista?

Synnytyksen periytyvyydestä...Toivottavasti periytyisi, siinä mielessä ettei omalla äidilläni ole ollut mitään hirmusynnytyksiä. Aika kohtuullisia ovat olleet kestoajatkin (esikoinen jotain 10 h). Tosin en tiedä, onko periytymistä voitu mitenkään todistaa. Minä olen kuitenkin ihan erilainen ruumiinrakenteeltani kuin äiti, eikä meidän raskaudetkaan ole olleet läheskään identtiset. Äidillä esim. supisteli ensimmäisestä lapsesta jo vkolla 24, minulla ei ole vieläkään ollut ensimmäistäkään kunnon supparia...

Vauvauutisia odotellessa :heart:

Apollo+Töppönen rv 38+4
 
Täällä on saatu myös tuta tuota paineen tunnetta ja lantioluiden kipuja nyt tällä viikolla. Äsken kävin kävellen kaupassa, eikä tuo kävely kyllä niin mukavalta enää tunnu kun joku painaa häntäluuta ja häpyluuta :/ No, toisaalta ilmeisesti kuitenkin siinä mielessä hyvä merkki, että exittiä ilmeisesti ollaan hakemassa :D Lantio on vissiin vähän myös viikon aikana levinnyt, koska en mahtunut enää housuihin, joita pidin vielä viime viikolla ulkoillessa :| Toivottavasti palautuu ennalleen synnytyksen jälkeen... Joku mainitsi myös peräpukamat...sellainen tännekin nyt sitten ilmaantunut juuri tuon takaliston tunteman paineen myötä :x Ei kiva ei..

Isyyslomasta: Meillä mies ajatellut olla viikon siinä kun vauva syntyy ja loput pitää sitten myöhemmin. Ehkä tuossa heinäkuussa kun minun täytyisi silloin palailla töihin kun työsopimus loppuu kesäkuun viimeinen päivä ja sitten täytyisi taas alkaa kerätä lomia ym. étuuksia alusta jos sopimus pääsee katkeamaan...tietysti täytyy löytää töitä siihen mennessä tai toivoa, että vanhalla osastolla on jotain mullekin tarjolla :) Miehellä myös lomautuksia aina viikko kuukaudessa niin saa olla sitten sen myötä vauvan ja minun kanssa kotona niin ei tarvitse isyyslomapäiviä käyttää...

Onnitelut poksujille :flower: ja tsemppiä kaikille yhtä kärsimättömille odottajille kuin itse olen =) Ei millään malttaisi odottaa ja tuntuu niin pitkältä ajalta ajatella, että ehkä kuukausi vielä tätä osdottelua edessä ... :/ Synnytyskin on alkanut jonkin verran jo mietityttää...tai lähinnä pelkään ettei ehdi saada kivunlievitystä.... :/

Milliz + toukka 35+6
 
En tiedä meinaanko siirtyä ohituskaistalle ihan tahtomattani :eek: Eilen supisteli säännöllisesti ensin 5min välein ja sitten jopa 3 min välein. Yhteensä 3,5 tunnin ajan. Syy, miksi en mihinkään lähtenyt, oli se, että just supistusten alettua oli lääkäri katsonut paikkojen olevan tiukasti kiinni ja supistukset olivat siedettäviä. Siis ihan oikeiksi laskisin, koska todella napakasti supisti (piirtyi myös käyrälle, jossa olin muista syistä) ja kipeetäkin teki, mutta ei kovin pahasti ja kestivät vain 10-15 s kerrallaan. Onneksi vaimenivat ja yöksi loppuivatkin, koska en ollut ollenkaan henkisesti valmistautunut lähtöön :ashamed: Kyllä mä tajuan, että kohta voi hyvin syntyäkin, mutta jos nyt ei ennen viikonloppua ainakaan. Mä olen ollut koko aika ihan varma, että menee marraskuun puoleen väliin, joten voisin suoda seuraavan vauvauutisen tähän ketjuun jollekin, joka on oikeesti ihan KYPSÄ :LOL: Tänään on ollut vähän ällötys-olo ja vatsalla menkkamainen olo, mutta supistuket on pysyneet kivuttomina. Näin jälkeenpäin ajateltuna mietin, että meinaakohan tässä jotain oikeesti tapahtua, kun vatsa on toiminut kohta viikon aikast vilkkaasti ja nyt tämä huono olokin :| Älkää käsittäkö väärin, en mä laita jalkoja ristiin, jos tämä käynnistyy jo lähiaikoina. Olis vaan muutama tärkeämpi juttu vielä perjantaina, sen jälkeen ei niin väliä :LOL:

Mimona ja "pikkuinen" (arvioitu 3,8kg nyt) 38+3
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Olen tipahtanut joukoista pois, vaikka täällä taustalla olenkin viihtynyt. Raskauspahoinvoinnin loputtua alkoi kamala migreeni, joka jatkui tauotta kolmisen kuukautta ja sen jälkeen aina aamupäivän... Koneella ei siis ole tullut istuttua.

Jos siis vielä näin loppumetreillä pääsisin taas mukaan :wave:

Laskettu aika on 12.11. ja synnytyssairaalana naistenklinikka. Tokassa ultrassa arvelivat tyttöä. Tulossa on toinen lapsi ja olen 33 vuotias.

Aikamoistahan tämä migreenin kanssa temppuilu on ollut. Onneksi nyt iskee lähinnä aamuyöstä ja osteopatia on tuonut apua. Raskausdiabetekseen jouduin aloittamaan vielä viimeviikolla insuliinihoidon yhdellä pistoksella. Ruokavalio on tosi tiukka eikä painokaan ole noussut kuin kilon verran. Vauvankin painoarvio menee sitten hienoisesti keskikäyrän alapuolella. Neito on viihtynyt pitkään perätilassa ja tänään olin naistenklinikalla, jossa hänet onnistuneesti käännettiin ympäri. Tuosta käännöstä jäi kaiken kaikkiaan hyvä mieli ja tosi hyvin lääkäri ja kätilö kuulostelivat ja kuuntelivat myös mun tuntemuksia sen aikana. Nyt vaan jännään ettei lähde pyörähtämään takaisin, vaikka se kuulemma epätodennäköistä onkin.

Pomelo ja vauvuli 36+5
 
Innoissani täällä taas tsekkaamassa joko on vauva uutisia :D

Sain tänään vietyä lopultakin Huutonetistä ostamani keinutuilin verhoiltavaksi ( ammattikouluun) Harmikseni vain sain kuulla, että heillä kestää kauan saada se valmiiksi...ja siitä niin piti tulla mun imetystuoli....no toivottavasti vielä tulee maitoa, kun saan tuolin kotiin.
Kirppikselläkin tuli käväistyä ja löysin taas mukavia vauvanvaate löytöjä.

Mulla kyllä tuo vauva on tosi alhaalla....nyt alkaa liikkuminen ja kävely olla jo hankalaa. Jopa äitiyshousut painavat tuolta alhaalta.

Ahh...huominen päivä kotona...jos sais levättyä. Perjantaina taas täytyy sinkoilla sinne tänne.

Zera 38+3
 
Hyvää keskiviikkoa kanssaodottajat! :)

Pomelo tervetuloa takaisin :) Ja onnittelut onnistuneesta käännöstä! :flower:

Neuvolassa käväsin tänään:

36+1 (32+6)
Paino: 75.5kg (75.3kg) (yht.11,5kg)
RR: 110/64 (120/64)
Pissa ok
Hb: 114 (124)
Sf: 31,5cm (30cm)
ja raivotarjonnassa ja ilmeisesti kiinnittynyt vauveli

Minulla oli esikoinen mukana neuvolassa ja hän alkoi tanssia kun kuuli vauvan sydänäänet :D Vissiin hyvä rytmi :D

Täytyypä nyt itsekin tunnustaa että kyllä tämäkin mamma oli eilen illalla ihan vinkuralla peilin edessä tähyilemässä sitä viivaa :ashamed: :LOL:

Nyt täytyy mennä herättämään poika ettei päikkärit pilaa yöunia!

Hyviä vointeja kaikille!!

söpöjooseppi ja nti salamatkustaja 36+1
 

Yhteistyössä