*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Heip kaikille, olette ollut hurjan aktiivisia. Itse olen niin vähän jaksanut keskittyä koneen ääressä olemiseen. päivät menny vauhdilla kaikenlaista muuta touhuten. Toissapäivä meni marjoja poimien ja sitten yötä myöten mehua tehden, yhteensä 18 litraa tuli mehua 5pensaan marjoista :) Vielä vaan olisi 14 pensasta täynnä marjoja. Ehkäpä laitan osan ihan sellaisenaan pakastimeen kunhan tietty ensin jaksaisin poimia ne marjat.

Tungen nyt kuitenkin tänne neuvolakuulumisia vaikka en kovin aktiivinen täällä ole ollutkaan.
rv 25+2 (21+1)
paino +380g/vk (+288g/vk) (ekasta neuvolakäynnistä laskettuna paino noussut 3,6kg mutta jos alkupainoa katsoo niin n8kg tullut)
RR 104/62 (104/62)
Hb 114 (102)
SF 22 (eka mittaus vasta nyt vaikka edellisel kerralla pyytelin mittaamaan,silloin ei suostunut)
sydämen syke 145+ (145+)

Sokerirasitus oli rv 24+2 4,5 ; 8,1 ; 5,5 eli ok oli

Kelan papereita tuossa yritin täytellä mutta en taas osaa tehdä päätöstä otanko pakkauksen vai rahana. Molemmille pojille olen ottanut aikoinaan pakkaukset että pienistä vaatteista ei kyllä pulaa ole kun niitä on tullut ostettua reilusti vuosien varrella. ISO MUTTA kun niitä vaatteita on niin kiva ihastella. Tekisi siis mieli ottaa pakkaus mutta mihin ihmeeseen kaikki ne vaatteet laittaisi. Meillä on jo nyt ongelmana vaatteiden säilytystilan vähyys.

Esikoinen halusi ostaa vauvalle unipuvun kun käytiin juhlakenkäostoksilla että on sitten se ensimmäinen uusi vaate tälle tulokkaalle saatu :) Muuten en kyllä ole mitään ostellut.
Tehtiin tuolla ns. sikalassa eli navetan yhdessä "huoneessa" tyhjennys kun oli varastona ollut. Löysin sieltä vaikka kuinka paljon ihania "perintö"vauvavaatteita, n.25v vanhoja ainakin :) Parista anoppi sanoi että on mun miehen vanhoja eli yli 30v. Onneksi löytyi myös näille meitin "isommille" pojille vaatteita. Hommaa vaan ollu kovasti niiden pesemisessä. Esikoinen on ainaki paidoista tykänny kovasti =)

Tänään mennäänkin poikien kanssa katselemaan kuumailmapalloja kun täällä on ne jotkut kisat, olivat jo tiistaina innoissaan kun näkivät kolmen pallon nousun ja pilvien taakse katoamisen =)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
tupuna21, mulle työnantaja maksaa 60pv ajalta palkkaa, eli siis tarkoitan sairasloma ajalta.. Tietenkään jokapaikassa ei näin ole, mutta meidän kunnassa kyllä. Eli mä saan sitä huonompaa rahaa sitte vaan sairasloman kahdelta viimeiseltä viikolta, ja sit alkaa äippäloma. :heart:
Viikko sitte oli työnantaja lähettänyt palkkatiedot kelaan, ja eilen sain päätöksen, eli ihan oli ripeää toimintaa.
:wave: pikkuruinen ja poitsu 27+4 :heart:
 
tupuna21 Kieltämättä melkoista hulinaa se kyllä on näiden kolmen kanssa ja kohta olis neljäs. Esikko täyttää lokakuun lopulla 5v, pari viikkoa ennen laskettua (1.11), tosin eihän sitä tiedä milloin vauva päättää syntyä.

Omaan napaan ei mitään uutta. Keskusteluissa on esiintyny et monella se oma mies on jotenki ärsyttäny tässä raskauden aikana. Itsellä ei ole tällaista vaan päinvastoin =)Mies on jotenki hellyttävä ja huolehtii niin kovin jaksamisestani, josta olen suuresti kiitollinen. Hän touhuaa lasten kanssa mahdollisimman paljon aina töiden jälkeen/ennen et itse saisin levättyä. Tai puuhailen sitte jotain kevyempää, laittelen ruokaa jne. Mut pitää huolen nimen omaan siitä ettei minun tarvitse nostella yms. ettei rasitusta tule. Meillä nämä raskausajat on menny entistä tiiviimpänä ja läheisempänä parina, tulee nyhjäiltyä enemmän. Kovin mukavaa aikaa =)

Säde83 ja masuasukki 27+5
 
kuulumiset luettu, tänne ei mtn uutta... onnistuinpas selättämään tosin ankaran suonenvedon kokonaisella magnexilla :saint: sitä saa aina jännittää, koska se alkaa... ja huokasta helpotuksesta, jos säästyy siltä.

Huh hellettä, liikaakin taas kuumuutta... mutta eihän näitä pitkään enää jatku...

Kuiskaten 24+6
 
Heipä hei,

Taas viikonloppu alkamassa. Jostain syystä ei ole kuitenkaan yhtään viikonloppuolo, kun sairaana olen kotona ollut muutenkin. Toivottavasti viikonloppu ei mene ihan ankeissa sairastelutunnelmissa.

Tuosta kahdessa kerroksessa asumisesta. Meillä myös kaksi kerrosta ja yläkerrassa makuhuoneet ja alhaallaa "oleskelutilat". En silti ainakaan aiemmin ole kaivannut alakertaan mitään hoitopistettä. Vaihtovaatteet ja vaipan hakee nopeasti yläkerrasta tai usein meillä voi sopivaa vaatetta olla kuivurissakin. Itse vaipanvaihto ja vaatteidenvaihto tulee usein kuitenkin tehtyä sohvalla, lattialla peiton päällä tai sängyssä tai vaikka sylissä, joten ei ainakaan meille ole tarpeen olla erillistä paikkaa.

Vauveli kasvaa ja sen huomaa :) Potkuissa alkaa olla voimaa ja oikein kunnolla moukuttaa välillä. Tämäkin alkaa varmaan olemaan jo jotain kilon painoinen. Litran jugurttipurkki :) No pienihän hän vielä on, mutta hienoa, että on jo tänne asti päästy.

Ensimmäinen yöllinen suonenveto on koettu, voi että se on ilkeän tuntuista ja supistuksiakin on alkanut olemaan. Silti välillä on sellainen olo kuin ei raskaana olisikaan, kun pahoinvointi on poistunut kokonaan ja närästyskään ei ole ihan kokoaikaista.

Emmama 27+3
 
Polkkajäde Sähän oot ollut ahkerana marjapuskissa! Meillä oli ihana anoppi poiminut mullekin marjat, joten ei tarvinnutkun pistää ne pakkaseen.

Suonenvedot tuntuu vaivaan monia täällä. Mullakin oli niitä tosi paljon ekassa raskaudessa, mutta nyt ei (vielä ainakaan) oo ollut yhtään. Ehkäpä tossa multitabsin raskausvitamiinissa on magnesiumia kun en banskujakaan oo paljoa syönyt. Jaksamista suonenvedoista kärsiville. Ne on tosi inhottavia |O

Eilen mulla oli neuvola ja kaikki kunnossa niiltä osin. Painoa oli tullut vaan 210 g/viikko (yhteensä 5 kg), vaikka oon herkutellut viime aikoina ihan liikaa. Sydämensykkeet oli 130-140 ja kovasti pikkuinen potki niitä kuunneltaessa.

Liina ja ötö 26+3 (Viimeistä kolmannesta viedään!!!)
 
POKS se olisi viikko 29 =28+0 sitten!

Kivat kuulumiset kyllä kaikilta luettu, itse olen taas ollut vähän hiljaisempi... :ashamed:

Lispu laitoin YV:tä!

Kyllä on tosiaan ollut helteistä, melkoisen tukalaakin jopa vaikka lämpöä ja aurinkoa rakastankin. Ei silti pitäisi valittaa, kylmällä tää olo vasta raskasta onkin, kun saa pukea kerroksittain vaatteita päälle ja tuskastella mitkä mahtuu ja miten olla näyttämättä Michellin ukolta. :kieh:

Mä olen nyt ostanut kolme mekkoa mun prinsessalle, yhden aivan ihkun röyhelö unelman, joka oli alennuksessa Bobossa 80 % ja maksoi peräti 5 euroa. :D Rakas pikkusiskoni, joka pakkaa aina liioittelemaan, oli tilannut mulle Huuto.netistä jonkun tyttöjen vaatepaketin, missä oli lähes 100 osaa!!! :eek: Niillä varmaan pärjää tovin, kö? :LOL:

Meillä on kahdessa kerroksessa kämppä, mutta alakerrassa (rinnetontti) on sekä makuuhuoneet, että kodinhoitohuone, että vaatekaapit, joten meillä järjestys oli helppo.

Mulla on elämäni ensimmäistä kertaa alkanut närästää, yäk! pitää varmaan ostaa Rennietä, vaikka ei tää vielä mahdotonta ole - kurjaa vain.

Jaa, eipäs muuta taida olla tähän hätään, voikaahan hyvin taasen! :wave:

thor ja rinsessa 28+0
 
Jennula! Zemppiä sokereiden mittailuun. Toivottavasti et joudu rankalle dieetille tms. Mullahan siis insuliinihoitoinen raskausdiabetes, mut mulle ei noi pistämiset oo ollut mitenkään ongelmallisia. Ammatin puolestakaa :)... Mä mittaan paastosokerit joka ikinen aamu (mulla siis juuri niissä ongelmaa). Muuten mittaan noin 3 kertaa viikossa sokereita ja aina sen 5 kertaa päivässä.

Me asutaan kanssa 2:ssa kerroksessa. Makkarit ja kylppäri ylhäällä, alhaalla olkkari, keittiö ja pieni vessa. Meillä hoitopöytä ylhäällä kylppärissä ja vaatteet myös yläkerrassa. Sinne sitten pompsahdetaan tarpeen tullen. Eli alas ei tuoda mitään vaatetta tms. Meneehän edes pienoisena liikuntana tuo yläkerta-alakerta-akselilla juoksu :D

Olin muuten painokontrolliultrassa tuossa torstaina ja painoarvio oli 920 g :heart:
Tuntuu jo poitsukka aika isolta!

EDTA 26+3
 
Sain tulokset mun sokerirasituksesta: 5,0-8,2-6,6. Neuvolatädin sijainen ei osannut tulkita noita lainkaan, enkä osaa oikein itsekään kun en ole varma mitkä viitearvot Turussa on käytössä. Käypä Hoito -suosituksen arvot noi alittaa selvästi, mutta jospa täälläkin on jotain eri mittausmenetelmiä että pitäis olla vielä alemmat. Söin tymä vielä Xylitol-purkkaa ennen testiä kun en tiennyt että sekin nostaa kai sokeria. Viikonlopun saa nyt sitten jännittää, maanantaina nla-tohtori osannee tulkita tulokset. Vai osaako täällä joku tulkata?

Oon hurahtanut nyt kestovaippoihin ja pää on ihan sekaisin kun surffaan nettisivuilla yrittäen selvittää mitä olisi hyvä hankkia. Niihin villahousuihin en kylläkään toistaiseksi aio sekaantua.

Hyviä viikonloppuja! :wave:

Lispu ja Neiti Poikanen 26+1
 
huomenia auringon keskeltä..
koko viikon ollu aivan ihana ilma ja rusketusrajat tälle kesälle saatu (selkään, mikä ihmeellistä ku ei pysty ees mahallaan maata auringossa :D )
Olo on mainio, mitä nyt niitä outoja kipuja edelleen alamahassa välillä on, mut enköhän mie niistä selviä :)
Paniikkihäiriö alkaa vaivata taas, toivottavasti ei äidy kovin pahaksi, en halua alottaa lääkitystä ennen vauvan syntymää. :/
Ja huomasin juuri et enää alle 90 päivää laskettuun aikaan, kyllä tästä siis selvitään :D

tt ja pömppis rv 26+5
 
Harhaanjohtaja: Minä myös olen ollut väsyksissä. Oikein ihmetyttää, että milloin muka sen pirteimmän ajan pitäisi olla kun koko ajan veto ihan pois... Voi kun menisi ohi, ärsyttää olla aina väsynyt....

Milliz + toukka 25+2
 
Täällä kanssa poksutaan 25+0 :D
Hermot menee anopin kanssa,olis se s**tana ihanaa kun olis OMA koti :headwall: Kaikki menemiset ja tulemiset pitää raportoida,ketään ei viitti kylään pyytää edes.. :ashamed:

No kohta hakemaan turvakaukaloa tytön kanssa vaavelille B)

hannanmamma 25+0 :heart: :heart:
 
Kuulumiset luettu :wave:

Harhis mä oon ollu tänviikko kans tosi väsyny |O Hemppa oli hyvä joten siitä se ei ainakaan johdu! Sokerirasituksessa huomasin että sokerit laskee mulla aika nopeesti ja sit kun oon välillä tosi pitkiä aikoja syömättä kun ei vaan oo nälkä niin siinä voi olla yksi syy. Tai sitten väsytin itseni viimeviikolla kun siivosin ja touhusin ihan hullun lailla :whistle:
Päiväunia oon nukkunu poikien kans useampana päivänä ja eilen kun en nukkunut niin olin aivan kuollut illasta ja nyt aamullakin näköjään ihan poikki |O
Nää helteetki voi verottaa!! Hirvee iltahelle ollu useampana päivänä ja meillä on kämppä sitten ku sauna :/
Maanantaina pitäis mennä sitten kesäloman jälkeen levänneenä ja pirteänä töihin...joopa |O :LOL:

Nyt yritän kuitenki vähän imuroida ja pestä lattiat.... |O :wave:

Jennyli+nappula 26+4 :heart:
 
Tässä olis mun tänhetkiset hankinnat vauvalle+vaunut tietennii :D
Nämäkin ovat melkein ylimääräisiä kun vaatetta on niin tuhottomasti ennestäänkin mutta, mutta... :p


Kaukalo, sitteri, amme+ jalat, rintareppu jne. löytyy kaikki poikien jäljiltä!
 
Huomenet kaikille! :wave:
tyttö Tenonvarrelta, millasia ne sun mahakivut on?
Mulla välillä aivan järjettömiä kipukohtauksia, aina jommalla kummalla puolella alamahaa.. Yleensä tulee kun teen jotain fyysistä, viimeksi tuli kun moppasin lattiaa.. Tuntuu oikeesti, että maha repeää.. :/
Mulla oli samoja kipuja kakkosta odottaessani, ja kävin silloin päivystyksessä.. Lääkäri epäili kiinnikkeitä, tai kannatinsäiekipua.. Kipu alkaa yhtäkkiä, ja kestää 5-15 min, tänä aikana ei voi edes liikkua. Sitte häipyy, ja saattaa olla parikin viikkoa pois. Nää ei siis ole mitään supistuksia.
No joo, huippua viikonloppua kaikille, nauttikaa kesästä ! :wave:
pikkuruinen ja poitsu 27+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuruinen:
Huomenet kaikille! :wave:
tyttö Tenonvarrelta, millasia ne sun mahakivut on?
Mulla välillä aivan järjettömiä kipukohtauksia, aina jommalla kummalla puolella alamahaa.. Yleensä tulee kun teen jotain fyysistä, viimeksi tuli kun moppasin lattiaa.. Tuntuu oikeesti, että maha repeää.. :/
just tommosia et tuntuu et jotain repeää irti.. tosin mulla tulee niitä ilman rasitustaki
:/ ne on kurjia :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuruinen:
Huomenet kaikille! :wave:
tyttö Tenonvarrelta, millasia ne sun mahakivut on?
Mulla välillä aivan järjettömiä kipukohtauksia, aina jommalla kummalla puolella alamahaa.. Yleensä tulee kun teen jotain fyysistä, viimeksi tuli kun moppasin lattiaa.. Tuntuu oikeesti, että maha repeää.. :/
just tommosia et tuntuu et jotain repeää irti.. tosin mulla tulee niitä ilman rasitustaki
:/ ne on kurjia :/
mulla kans tuollaisia, ei tarvi juuri mitään tehdä kun rupee tulee noita ja sattuu ihan älyttömästi :(
 
saako joukkoon liittyä yksi odottaja lisää :)
olisi kiva vaihtaa ajatuksia muiden samassa vaiheessa olevien kanssa.
meillä nyt meneillään rv 24+4
ennestään on kaksi poikaa, esikoinen täytti juuri 5-vuotta ja nuorempi täyttää kohta puoliin 4-vuotta.
 
Niin sitä hyväkin loma loppuu ja viimeistä lomapäivää vietellään :/
Mitähän sitä keksis?!

Saas nähdä kunka sitä töissä sitten masu jakselee kun aika kiirutta siellä nyt ollut. Kunhan 2 viikkoa menis vielä hyvin niin pääsis reissaamaan hyvillä mielin ja sen jälkeen ei haittais vaikka oliski saikkua viimeinen kuukausi ;) :whistle:

Tervetuloa uusille :wave:

Ihuna masu kuiskaten :heart:



 

Yhteistyössä