Marraskuiset 2021

Hyi kun säikäytti eilen illalla pieni vaaleanpunertava vuoto, joka kyllä onneksi loppui nopeasti... Jouduin edellispäivänä käyttämään hiivalääkkeen niin voiskohan johtua siitä. Ainakin pakkausselosteessa oli mainittu haittavaikutuksena vuoto ja pikagoogletuksella löytyi muitakin kertomuksia keskustelupalstoilta.

Ihmetyttää kyllä, miksi pakkauksessa (canesten kombi) luki että käyttöä vältettävä ekan kolmanneksen ajan varotoimenpiteenä? Apteekissa farmaseutti sanoi että on turvallinen käyttää ilman asetinta. Pakkohan tämä nyt on hoitaa kuitenkin eikä jäädä odottelemaan keskiraskautta :D :D
 
Kohta kolmen äiti
Kauhea olo koko ajan. Herään joka yö noin neljältä, enkä saa enää unta. Aamuyön vatvon ikäviä ajatuksia. Päivällä on huono olo, kylmä, väsyttää, ahdistaa, turvottaa ja tissitkin ovat kipeät.

Mieli tämän johdosta ihan maassa. Jos vain pystyisi lepäämään, olisi taivaallista.
 
Hyi kun säikäytti eilen illalla pieni vaaleanpunertava vuoto, joka kyllä onneksi loppui nopeasti... Jouduin edellispäivänä käyttämään hiivalääkkeen niin voiskohan johtua siitä. Ainakin pakkausselosteessa oli mainittu haittavaikutuksena vuoto ja pikagoogletuksella löytyi muitakin kertomuksia keskustelupalstoilta.

Ihmetyttää kyllä, miksi pakkauksessa (canesten kombi) luki että käyttöä vältettävä ekan kolmanneksen ajan varotoimenpiteenä? Apteekissa farmaseutti sanoi että on turvallinen käyttää ilman asetinta. Pakkohan tämä nyt on hoitaa kuitenkin eikä jäädä odottelemaan keskiraskautta
Varmaan veri vaan tullut ärtyneiltä limakalvoilta. Hiivalääke jää yleensä sellaiseksi muruksi sinne, niin saattanut siitä ärtyä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: sabs
Lara83
Varhaisultra vol 2 takana ja kaikki hyvin :) Vain päivän heitto edelliseen mittaukseen nähden, joten ihan aikataulussa tämä kasvaa. Nyt siis saatiin 7+3.

Onko teillä varhais alkuultrassa näkynyt vatsanpäältä vai alakautta ultrattu? Jännittää kun huomenna meen ekaan ultraan..
Varhaisultra tehdään alakautta. Ja siinäkin on hakemista, että missä kulmasaa sen anturin tms pitää olla, että alkion saa näkyviin.
 
Hyi kun säikäytti eilen illalla pieni vaaleanpunertava vuoto, joka kyllä onneksi loppui nopeasti... Jouduin edellispäivänä käyttämään hiivalääkkeen niin voiskohan johtua siitä. Ainakin pakkausselosteessa oli mainittu haittavaikutuksena vuoto ja pikagoogletuksella löytyi muitakin kertomuksia keskustelupalstoilta.

Ihmetyttää kyllä, miksi pakkauksessa (canesten kombi) luki että käyttöä vältettävä ekan kolmanneksen ajan varotoimenpiteenä? Apteekissa farmaseutti sanoi että on turvallinen käyttää ilman asetinta. Pakkohan tämä nyt on hoitaa kuitenkin eikä jäädä odottelemaan keskiraskautta
no onpas jännä kun pakkauksessa sanotaan toista, luottaisin kyllä myös apteekkarin tieto/taitoon asiassa. Luulen kanssa että lääke saattaa vähän ehkä ärsyttää limakalvoja, ja siitä sitten vuoto. Mullakin vähän epäilystä että vois hiiva vaivata, ei kutinaa tai mitään mutta valkovuoto välillä aika omituista, ryynimäistä:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: sabs
Kauhea olo koko ajan. Herään joka yö noin neljältä, enkä saa enää unta. Aamuyön vatvon ikäviä ajatuksia. Päivällä on huono olo, kylmä, väsyttää, ahdistaa, turvottaa ja tissitkin ovat kipeät.

Mieli tämän johdosta ihan maassa. Jos vain pystyisi lepäämään, olisi taivaallista.
Tiedän niin tuon tunteen, mua kans ahdistaa välillä melkein päivittäin ja ajatukset pyörii päässä. Sitä haluaisi sellasia muutoksia myös elämäänsä, jotka vaivannut aika ajoin vähän, mutta nyt sitten raskaus tuonu ne oikein kunnolla pintaan. Tässä on käsitellyt päässään kahden vanhimman pikku lapsi aikaa, koulujen aloittamiset ja parisuhteet ja muut asiat. Toisaalta sitten ollut aika silmiä avaavaa aikaa kun joutunut työstämään vanhoja juttuja...
Ja sitten jo ihan pelkkä väsymys ja pahoinvointi saattaa ahdistaa, itse mietin melkein kokoajan mitä pitäisi tänäänkin jaksaa tehdä ja jaksanko ja sitten potee huonoa omaatuntoa kaikesta.
 
vierailija
Tiedän niin tuon tunteen, mua kans ahdistaa välillä melkein päivittäin ja ajatukset pyörii päässä. Sitä haluaisi sellasia muutoksia myös elämäänsä, jotka vaivannut aika ajoin vähän, mutta nyt sitten raskaus tuonu ne oikein kunnolla pintaan. Tässä on käsitellyt päässään kahden vanhimman pikku lapsi aikaa, koulujen aloittamiset ja parisuhteet ja muut asiat. Toisaalta sitten ollut aika silmiä avaavaa aikaa kun joutunut työstämään vanhoja juttuja...
Ja sitten jo ihan pelkkä väsymys ja pahoinvointi saattaa ahdistaa, itse mietin melkein kokoajan mitä pitäisi tänäänkin jaksaa tehdä ja jaksanko ja sitten potee huonoa omaatuntoa kaikesta.
Juuri samoja ajatuksia täällä kuin sinulla. Eilen ja tänään olen maannut melkein koko päivän sängyssä.Töitä pitäisi kuitenkin tehdä ja lapset hoitaa. Sen lisäksi on vielä muitakin hoidettavia asioita. Annoin kyllä itselleni henkisesti luvan maata peiton alla jokaisen liikenevän minuutin. Ei tarvitse tsempata yhdenkään ylimääräisen asian kanssa. Toivottavasti tämä kauhea olo helpottaisi pian. Nyt rv8+1
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Juuri samoja ajatuksia täällä kuin sinulla. Eilen ja tänään olen maannut melkein koko päivän sängyssä.Töitä pitäisi kuitenkin tehdä ja lapset hoitaa. Sen lisäksi on vielä muitakin hoidettavia asioita. Annoin kyllä itselleni henkisesti luvan maata peiton alla jokaisen liikenevän minuutin. Ei tarvitse tsempata yhdenkään ylimääräisen asian kanssa. Toivottavasti tämä kauhea olo helpottaisi pian. Nyt rv8+1
Ihanaa kuulla että on muitakin :) tai siis ”ihana” tämä olotila ei kyllä ole...
joskus mietin että olenko ainut josta tulee ihan pöpi raskaana ollessa :D tai ehkä ennemmin pitäisi ajatella, että tämmönen reaktio on toisaalta ihan normaali, onhan vauvan tulo ja elämän muuttuminen iso asia , mitä vaan joutuu miettimään päässään ja ne hormonit tekee kans sen oman sysäyksensä tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä varhais alkuultrassa näkynyt vatsanpäältä vai alakautta ultrattu? Jännittää kun huomenna meen ekaan ultraan..
Tänään juuri kävin varhaisultrassa, vatsan päätä ultrattiin kun kerron että sain sydänäönetkin jo kuuluviin vatsan päällä vaikka viikkoja vasta 7+0. Mulla kuulemma tosi harvinainen tilanne, mutta reilusti eteenpäin kallistunut kohtu vaikuttaa tähänkin.
 
Tämmöistä luki liberon sivuilla rv11 kohdalla, ajattelin laittaa tänne myös muiden lohdutukseksi :)


Pohdittavaa ja huolia
Jos olet kärsinyt pahoinvoinnista, se saattaa nyt alkaa hellittää. Lopultakin! Jos pahoinvointi jatkuu, sinun on vain koetettava kestää. On valitettavasti mahdollista, että se jatkuu pidemmälle raskauteen. Mieliala voi ailahdella laidasta laitaan, ja moni on normaalia herkempi. Syynä ovat tietysti hormonit, mutta myös se, että käytät paljon energiaa tulevaisuuden pohtimiseen. Tulossa on kuitenkin koko elämän mullistava muutos, joka voi saada pelkäämään kaiken sen menettämistä, mitä elämässä aiemmin oli. Kenties sinua huolettaa, millaista siitä tulee. Puhu tunteistasi mahdollisen puolisosi kanssa – tai jonkun muun läheisen kanssa, jos odotat yksin. Perheen kokoonpanosta huolimatta on täysin normaalia miettiä tässä vaiheessa, tekikö oikean valinnan ja järjestyykö kaikki varmasti. Yritä jaksaa luottaa, että sisäistät tilanteen kyllä pian ja yhtäkkiä asiat näyttävät taas valoisammilta. Yksi tapa käsitellä raskaita ajatuksia on harrastaa liikuntaa. Vaikka et olisi tottunut liikkumaan säännöllisesti, kokeile käydä kävelyillä tai uimassa. Pieni määrä päivittäistä liikuntaa parantaa oloa ja voi myös ehkäistä joitakin raskauteen liittyviä vaivoja. Toisaalta on tietenkin hyvin tärkeää olla rasittamatta itseään liikaa, sillä kehosi tekee tällä hetkellä todella kovasti töitä. Kuuntele omaa jaksamistasi. Jos kehosi tahtoo nukahtaa sohvalle seitsemän maissa useana iltana putkeen, se on varmasti nyt tarpeen. Juuri nyt on hyvä juoda tavallista enemmän, sillä sekä veren että lapsiveden muodostumiseen tarvitaan valtavasti vettä. Elimistösi alkaa myös polttaa enemmän kaloreita, joten se tarvitsee hieman lisää ravintoa. Ylimääräinen hedelmä, voileipä ja lasi lehmänmaitoa tai kasvimaitoa päivässä riittää.
 
Lara83
Ultrassa käyty ja pieni sydän siellä vimmatusti jyskytti. Tänään rv 7+2, aika mielettömältä tuntuu kaikkien vastoinkäymisten jälkeen
Onnea sinulle ja muillekin ultrauutisista!

Meidän pitää tämän viikon loppuun mennessä perua paikkamme Ivf-hoitoon. Jännittää kyllä hurjana se. On jotenkin vähän taikauskoinen olo, että sitten kuitenkin menee kesken, kun annetaan hoitopaikka pois. Vaikka eihän niillä asioilla ole mitään tekemistä keskenään :/

Mulla alkaa pahoinvointi olla ihan kokoaikainen vieras. Pitäisi olla melkein vaakatasossa, pienikin puuha saa aikaan kauhean etomisen. Onneksi mulla on nyt just loma, mutta ensi viikon työt hirvittää. Etätöitä pystyn tekemään, mutta ei tunnu siltä, että kunto kestäisi edes työpäivää pystyasennossa, saati palaveriputkia :(
 
vierailija
Täällä yksi joka kirjoittaa ensimmäistä kertaa vaikka olen seurannut ketjua alusta alkaen. Miulla piti olla laskettu aika 2.11 mutta niin se vaan pahin tapahtui ja pieni meni kesken. Eilen illalla kotiuduin sairaalasta kun meni päivä siellä kohdun tyhjennyksessä Varmaan menee oma aikansa kun tästä yli pääsee. Sitä oli jo niin oottanu ja olin jo 10 viikolla menossa mutta pienen sydän ei vaan lyönyt enää ja lääkinnälliseen tyhjennykseen matka vei Yllättävän monelle tässä näköjään keskenmeno tullutkin mutta Stemppiä kaikille keiden odotukset jatkuu edelleen ❤ Sekä tietenkin niillekin jotka murehtii menetettyä pientä ❤
 
Täällä yksi joka kirjoittaa ensimmäistä kertaa vaikka olen seurannut ketjua alusta alkaen. Miulla piti olla laskettu aika 2.11 mutta niin se vaan pahin tapahtui ja pieni meni kesken. Eilen illalla kotiuduin sairaalasta kun meni päivä siellä kohdun tyhjennyksessä Varmaan menee oma aikansa kun tästä yli pääsee. Sitä oli jo niin oottanu ja olin jo 10 viikolla menossa mutta pienen sydän ei vaan lyönyt enää ja lääkinnälliseen tyhjennykseen matka vei Yllättävän monelle tässä näköjään keskenmeno tullutkin mutta Stemppiä kaikille keiden odotukset jatkuu edelleen Sekä tietenkin niillekin jotka murehtii menetettyä pientä
Minulla on sama kokemus 10. viikolta, hurjasti voimia ja jaksamista! <3 Aika onneksi auttaa.
 
Niin, katsoo väh
@Persikka123 Ihania kuulumisia! Hieno juttu!

Itsellä tosiaan on ultra-aika perjantaina, mutta oon flunssassa :/ Koronatesti tuli onneksi negatiivisena takaisin mutta tuskin sinne viitsii mennä kauheesti pärskivänä...
niin miettii vähän mikä tilanne flunssan kanssa tuolloin. Meillä kans kaikilla oli 2viikkoa kestävä flunssa, itse edelleen niistän ja köhin vähän väliä... Sais jo helpottaa, täällä tuollaista pitkäkestoista tautia liikenteessä.
huomasin myös pari päivää sitten että silmät on alkanu kutisemaan, että kai se ihana siitepölyaikakin on jo rantautunut tänne.
 
Flunssa alkaa olla parempi joten eiköhän sitä huomenna ultraan suunnata! Mulla on taas sama juttu kuin viime raskaudessakin, että tässä viikolla 7 rintojen arkuus ja muutkin oireet väheni huomattavasti ni kiva päästä tsekkaan onko elämää. Muistiinpanojen mukaan oireet kuitenkin palasivat viimeksi sitten viikolla 8, ihme homma. :D
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Tämmöistä luki liberon sivuilla rv11 kohdalla, ajattelin laittaa tänne myös muiden lohdutukseksi


Pohdittavaa ja huolia
Jos olet kärsinyt pahoinvoinnista, se saattaa nyt alkaa hellittää. Lopultakin! Jos pahoinvointi jatkuu, sinun on vain koetettava kestää. On valitettavasti mahdollista, että se jatkuu pidemmälle raskauteen. Mieliala voi ailahdella laidasta laitaan, ja moni on normaalia herkempi. Syynä ovat tietysti hormonit, mutta myös se, että käytät paljon energiaa tulevaisuuden pohtimiseen. Tulossa on kuitenkin koko elämän mullistava muutos, joka voi saada pelkäämään kaiken sen menettämistä, mitä elämässä aiemmin oli. Kenties sinua huolettaa, millaista siitä tulee. Puhu tunteistasi mahdollisen puolisosi kanssa – tai jonkun muun läheisen kanssa, jos odotat yksin. Perheen kokoonpanosta huolimatta on täysin normaalia miettiä tässä vaiheessa, tekikö oikean valinnan ja järjestyykö kaikki varmasti. Yritä jaksaa luottaa, että sisäistät tilanteen kyllä pian ja yhtäkkiä asiat näyttävät taas valoisammilta. Yksi tapa käsitellä raskaita ajatuksia on harrastaa liikuntaa. Vaikka et olisi tottunut liikkumaan säännöllisesti, kokeile käydä kävelyillä tai uimassa. Pieni määrä päivittäistä liikuntaa parantaa oloa ja voi myös ehkäistä joitakin raskauteen liittyviä vaivoja. Toisaalta on tietenkin hyvin tärkeää olla rasittamatta itseään liikaa, sillä kehosi tekee tällä hetkellä todella kovasti töitä. Kuuntele omaa jaksamistasi. Jos kehosi tahtoo nukahtaa sohvalle seitsemän maissa useana iltana putkeen, se on varmasti nyt tarpeen. Juuri nyt on hyvä juoda tavallista enemmän, sillä sekä veren että lapsiveden muodostumiseen tarvitaan valtavasti vettä. Elimistösi alkaa myös polttaa enemmän kaloreita, joten se tarvitsee hieman lisää ravintoa. Ylimääräinen hedelmä, voileipä ja lasi lehmänmaitoa tai kasvimaitoa päivässä riittää.
Tää oli hyvä teksti :) Vielä kun oppisi nauttimaan niistä päivistä, kun vointi on ihan hyvä. Jotenkin sitä vaan stressaa siitä(kin), ettei ole oireita. "Onneks" kuitenkin suurimman osan ajasta olo on sellainen, ettei voi erehtyä siitä, että on raskaana :D
 
Viimeksi muokattu:
Kohta kolmen äiti
Onko muilla ollut päänsärkyä raskauden aikana? Mulla on nyt kolmatta päivää melko voimakasta päänsärkyä ja on kyllä inhottavaa, kun panadolista ei oo yhtään mitään hyötyä
Minulla oli viime viikolla kauhea migreeni, eli on täälläkin päänsärkyä. Myös jomotusta ollut joinain iltoina.

Lisäksi on parina päivänä iskenyt ihan kauhea, kivulias ripuli. En tajua, miten kaikki ikävät olot ovatkaan tässä raskaudessa iskeneet. Olo on suorastaan kurja koko ajan. ☹
 

Yhteistyössä