Marmarikselle vauvan kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaana

Vieras
Ajattelinpas kysellä täältä, kun varattiin tuossa just matka Marmarikselle, et jos joku olis käynyt? Meillä on 8 kk vauveli. Lähinnä kiinnostais, että saako sieltä mistä vaippoja ja vauvanruokia, ettei tarviis kaikkea roudata mukana? Luulis, että siellä joku isompi marketti löytyis, josta vois ostaa..?
Muutenki kokemuksia ois kiva kuulla :)!

Kyllä ulkomaillakin on lapsia ja niille tarvikkeita. Itse löysin puhallettavan matkakylpyammeen vauvalle ja hyviä tutteja + paljon muuta kivaa kanarialla käydessämme. Vajaan parin viikon päästä lähdetään Turkkiin kahden pikkusen kanssa, enkä aio ottaa kun korvikemaitoa mukaan, kun siellä korvikkeet kuitenkin myydään jauheena...

Mä asuin siellä useamman vuoden.

Vaippoja saa, mun suosikkimerkki on Molfix, Pampers tunnetaan nimellä Prima.

Vauvanruokiakin on, isommissa marketeissa ja myös apteekeissa, mutta aika lailla niukemmin kuin Suomessa. Ja korvikkeet tosiaan jauheena.

heh joo no en epäillyt, etteikö olis lapsia :D lähinnä vaan et millasia vaippoja, ruokia ym.. ollaan mekin reissattu aikasemmin kreikassa ja italiassa esikoisen (nyt 4 v) kanssa ja sieltä ainakin löyty hyvin ruokia, muistaakseni jotain samaa merkkiä ku suomessakin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä asuin siellä useamman vuoden.

Vaippoja saa, mun suosikkimerkki on Molfix, Pampers tunnetaan nimellä Prima.

Vauvanruokiakin on, isommissa marketeissa ja myös apteekeissa, mutta aika lailla niukemmin kuin Suomessa. Ja korvikkeet tosiaan jauheena.

Ok, kiitos tiedosta! Ollaan kaks viikkoa, kaipa siellä saa ajan kulumaan :) Pitänee jotain ruokia ottaa mukaan, jos valikoima on kovinki suppea, ettei toi poju ihan pääse kyllästymään, heh.

Yritin mä googlaillakin, mut löyty jotain keskusteluja tyyliin vuodelta 2002 et aattelin, josko ois asiat muuttuneet :D

Millainen majoitus teillä on, oletteko huoneistohotellissa? Sellaisessa on helppo tekaista itsekin jotain pientä lihaperunasosetta lapselle.

Ota puurojauhetta mukaan Suomesta, jos ja kun vauva on tottunut sellaista aamuin illoin syömään. Ja kyllä mä ottaisin myös valmisruokapurkkeja, paikalliset munakoiso-tomaatti-okrasoseet tms voi olla pikkuiselle kulttuurishokki :D

2 viikkoa menee nopsaan. Ja jos teette päiväretken Rhodokselle (suosittelen sitä kyllä, mä ainakin tykkäsin niistä reissuista) niin sieltä saa enemmän ns. suomalaiseen makuun olevia vauvanruokia.

joo, ollaan huoneistohotellissa, turan vai mikä olikaan :D en tosiaan ees ajatellut, että vois tehdä ite vauvalle ruokaa, heh, hyvä ajatus! nyt on kyllä syönyt suht sileeks soseutettua tehosekottimella.. tietty vois ottaa sauvasekottimen matkalaukkuun ;)

Rodoksella oltiin kesällä 2008 :) sinne kyllä kiinnostais päiväretkelle, mut mitä netistä kattelin, aika kalliita ne (100 e menopaluu per hlö).. ellei sit siellä satamasta sit pääse halvemmalla, muistaakseni ainakin rodoksella oli niitä laivoja paljonkin vierekkäin.

Ota oikeasti sauvasekoitin mukaan, sillä tulee näppärästi soseet vauvalle :)

Satamasta, tai pikemminkin Marmariksen keskustan ns. matkatoimistoista (mitälie...ne, jotka järjestää retkiä ties minne) kannattaa katsoa Rhodoksen reissuja, saa yleensä halvemmalla mitä esim. matkanjärjestäjän puolesta.

Turan kuulostaa kovin tutulta hotellilta, mutten saa päähäni että missä se on. Deturin hotelleja, eikö?

joo, deturin. siitä sanotaan, että sijaitsee "erittäin keskeisellä paikalla vilkasliikenteisen pääkadun läheisyydessä, hyvät minibussiyhteydet ydinkeskustaan. Ympäristössä
on hotelleja, ravintoloita, kauppoja, baareja ja vesipuisto". Jos sulle sanoo osoite jotain niin Kemal Elgin Bulv. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo, deturin. siitä sanotaan, että sijaitsee "erittäin keskeisellä paikalla vilkasliikenteisen pääkadun läheisyydessä, hyvät minibussiyhteydet ydinkeskustaan. Ympäristössä
on hotelleja, ravintoloita, kauppoja, baareja ja vesipuisto". Jos sulle sanoo osoite jotain niin Kemal Elgin Bulv. :D

Entinen kotikatu :'( :heart:

Yhteistyössä