Marimekon unikko - kuka vielä käyttää sitä?

• Viestiketjun aloittaja nerd
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä en mitään Marimekkoa omaan kotiin ottaisi, ihan vaan siksi että ei ole löytynyt vielä ainakaan mun makuun olevia juttuja sieltä.
Mut mun mielestä on kyllä olemassa paljon,paljon kauheampia kuoseja kun Unikko!
No hyvä, muuten mä olisin voinut vaikka suuttua sulle ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mun on pakko nyt kertoa teoriani Unikosta. Juju on sama kuin Reimateceissä, eli ostetaan että voidaan näyttää meilläkin olevan varaa. Marimekolla on monia mahtavia kankaita, niissä vain on ongelma että niitä ei välttämättä heti yhdistetä Marimekkoon.
*avaa sateenvarjon*
:D
Ja tätä mä en voi edelleenkään ymmärtää, et joku ostais lapselleen haalarin vaan näyttääkseen, että on varaa. Ja jos näin on, niin ihmettelen missä kummassa ne ihmiset asuu jossa näin on? Täällä meilläpäin kun päiväkodin naulakoissa varmaan joka toisessa roikkuu reimateciä niin miten siinä näyttää kenellekään yhtään mitään? Tavallinen vaate siinä missä muutkin. Ja jos ihmiset näille ulkoilupuvuilla haluaa varallisuuttaan esitellä niin miksi niitä pidetään lapsilla yllä tarhassa, luuleeko ihmiset, että tyyliin 4-vuotiaat tarhakaverit tietävät pukujen hinnan ja kertovat sitten kotona, että kenellä heidän ryhmästä tätä pukua löytyy? Kaupassa ja kylässä tuskin näitä loskakelejä on tai kosteussuojasta muutenkaan paljon hyötyä, joten kyllä mä ns.ihmisten ilmoilla puen lapseni aivan johonkin muuhun kuin reimateciin eli se siitä sun teoriasta. Mä en ihan totta halua uskoa, että joku aikuinen ihminen vois tosissaan näin ajatella. Surullista.

Leikkimökin ikkunassa on unikko-verhot ja pari tuttipulloa löytyy. Tytöllä taitaa olla joku mekkokin ja kangasta ja vahaliina löytyy,mutta ne on kaapissa. Olen kyllästynyt,mutta esim. kankaasta voi tehdä kesäksi terassin pöydälle liinat,sisälle en enää halua.

Tulipunainen
Mun on pakko nyt kertoa teoriani Unikosta. Juju on sama kuin Reimateceissä, eli ostetaan että voidaan näyttää meilläkin olevan varaa. Marimekolla on monia mahtavia kankaita, niissä vain on ongelma että niitä ei välttämättä heti yhdistetä Marimekkoon.
*avaa sateenvarjon*
No kyllä ne sisutusihmiset tunnistaa heti useimmat Marimekon kuosit, muutkin kuin perinteisen ananaksen, fandangon jne. Ja tosiaan kodinsisutuksessa unikkokuosi ei ole enää ihan trendikkäimmästä päästä, vaikka Manolo olisikin kenkiinsä sen laittanut. Ei ainakaan minuun tee kukaan sisutuksessaan vaikutusta sisustusmakunsa tai varallisuutensa suhteen, jos unikkokuosi on valloittanut keittiön...

unikkofani
Mä tykkään, tuttipullot on mitäs muuta kuin unikkoa, tuttiketjutkin myös, mutku kumpikaan ei syönyt tuttia :( jäi käyttämättä..kahden huoneen verhot on unikkoa..mukeja löytyy..

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
*avaa sateenvarjon*
Ja tätä mä en voi edelleenkään ymmärtää, et joku ostais lapselleen haalarin vaan näyttääkseen, että on varaa. Ja jos näin on, niin ihmettelen missä kummassa ne ihmiset asuu jossa näin on? Täällä meilläpäin kun päiväkodin naulakoissa varmaan joka toisessa roikkuu reimateciä niin miten siinä näyttää kenellekään yhtään mitään? Tavallinen vaate siinä missä muutkin. Ja jos ihmiset näille ulkoilupuvuilla haluaa varallisuuttaan esitellä niin miksi niitä pidetään lapsilla yllä tarhassa, luuleeko ihmiset, että tyyliin 4-vuotiaat tarhakaverit tietävät pukujen hinnan ja kertovat sitten kotona, että kenellä heidän ryhmästä tätä pukua löytyy? Kaupassa ja kylässä tuskin näitä loskakelejä on tai kosteussuojasta muutenkaan paljon hyötyä, joten kyllä mä ns.ihmisten ilmoilla puen lapseni aivan johonkin muuhun kuin reimateciin eli se siitä sun teoriasta. Mä en ihan totta halua uskoa, että joku aikuinen ihminen vois tosissaan näin ajatella. Surullista.
Umbrella muotoili asian taas kerran niin hyvin, että turha kai tähän mitään lisätä.
On taas palstalaisten asennevammat huipussaan. Kuka helvetti ostaisi esim pussilakanat jotain tiettyä kuosia vaan näyttääkseen? Ja siis näyttääkseen kenelle? Eipä kovin moni ainakaan meillä vierailevista kavereista, sukulaisista ym hyppää ekana vällyjen väliin.. Joten aika hukkaan menisi se "näyttäminen".. :xmas:

mulla on laukku joka on unikkoa, ja vieläpä alennuskasasta kaivettu ja hyvin palvelee. eipä tuos kuosis mitää vikaakaan ole. on niitä törkeempiäki :p ja minkä takia jollAin muksun vaatteilla tai ylipäätään millään pitää yrittää näyttää että joo on varaa? ei vaan mahdu päähän että miks pitää kilpailla kaikesta..

papuneiti
Mä käytän kyllä marimekkoa ja kaikkia kuoseja! Sisustuksesta löytyy myös unikkoa verhoina 3 eri väriä. Ja paitoja ym. löytyy pojalta ja itseltäni! Pojalla on koko ajan marimekon paita/paitoja kaapissa. Paljon sai vauvana lahjaksi, kun kaikki tiesi, että tykkään Marimekosta.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
mulla on laukku joka on unikkoa, ja vieläpä alennuskasasta kaivettu ja hyvin palvelee. eipä tuos kuosis mitää vikaakaan ole. on niitä törkeempiäki :p ja minkä takia jollAin muksun vaatteilla tai ylipäätään millään pitää yrittää näyttää että joo on varaa? ei vaan mahdu päähän että miks pitää kilpailla kaikesta..
Ei kukaan kilpailekaan, ne mammat joilla on tyyliin itse tehdyt vaatteet lapsillaan vaan kuvittelee että Reimalla yritetään päteä :headwall:

Ei kukaan kilpailekaan, ne mammat joilla on tyyliin itse tehdyt vaatteet lapsillaan vaan kuvittelee että Reimalla yritetään päteä :headwall:
no ehkä se onki niin. "meirän likka ei leiki teirän poijjan kans jonsei sille ilmesty reimaa päälle" ei se ny aiva niinkää saisi olla. siitähän se kiusaaminen lähtee ja sitte ku muksu menee kouluun niin ihmetellään että miks sitä kiusataan. no ehkä siks että naapurissa opetettiin muksulle että tuon muksun kans ei voi olla tekemisis koska sillä on vääränmoinen kuosi laukus tai väärän merkkiset vaatteet. ei mielestäni reilua.

no ehkä se onki niin. "meirän likka ei leiki teirän poijjan kans jonsei sille ilmesty reimaa päälle" ei se ny aiva niinkää saisi olla. siitähän se kiusaaminen lähtee ja sitte ku muksu menee kouluun niin ihmetellään että miks sitä kiusataan. no ehkä siks että naapurissa opetettiin muksulle että tuon muksun kans ei voi olla tekemisis koska sillä on vääränmoinen kuosi laukus tai väärän merkkiset vaatteet. ei mielestäni reilua.
Mä todella uskon ja toivon ettei sellasia vanhempia oe, jotka leimaavat lapset joko hyviksi tai huonoiksi pelkkien vaatteiden perusteella!
(Vähän OT tässä ketjussa :whistle: )

Mä todella uskon ja toivon ettei sellasia vanhempia oe, jotka leimaavat lapset joko hyviksi tai huonoiksi pelkkien vaatteiden perusteella!
(Vähän OT tässä ketjussa :whistle: )
joo, lispahti ohi aiheen :) toivotaan ettei olsi.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
*avaa sateenvarjon*

Nyt ei ihan menny pointti (ironia)perille :xmas:
Mutta siis mun henk.koht kanta tuohon unikkoon on että mauttomuuden huippu ;)

vieras
IIKS! Mulla on unikkokäsilaukku ja kyllä käytän kesäisin. Taitaa mulla olla vielä sellaset sukatkin. Hyvin kelpaa. Tosin en olekaan mikään muotifriikki, kun hyvin voin näin talvella pitää ribbipooloakin :)

Hilkka
Unikkokuosi on aivan ihana ja käytän. Haluaisin ne mustapohjaiset unikkoverhot. Tykkään sekä pienestä että isosta unikosta. Minusta Marimekko on ikivihreä ja aina muodissa oleva juttu, oli kyse mistä kuosista tahansa.

Yhteistyössä