Samoin minä, suolattomasta voista. Sitä ei voi pitää pöydällä kovin pitkään, menee veteläksi, mutta sopii paistamiseen hyvin ja maistuu hyvältä. Teen kerran kuukaudessa satsin sitä, riittää nelihenkiselle perheelle hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Teen voista ja oliiviöljystä levitteen. On hyvin pehmeää jääkaappikylmänäkin. Nam
Kiitos sulle vinkistä, en ole tuota keksinytkäänAlkuperäinen kirjoittaja ap:Teen voista ja oliiviöljystä levitteen. On hyvin pehmeää jääkaappikylmänäkin. Nam
Niin olisi minustakin, ellei olisi niin suolaista.Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:Voita mieluiten. Oivariini on ok myös.
Missää suhteessa? 50-50?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Teen voista ja oliiviöljystä levitteen. On hyvin pehmeää jääkaappikylmänäkin. Nam
Mun satsi on aina 200 g voita ja 2 dl oliiviöljyä. Siitä tulee sellainen pienehkö rasiallinen tavaraa, joten voisi tehdä ehkä kaksikin annosta kerralla.Alkuperäinen kirjoittaja :/:Missää suhteessa? 50-50?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Teen voista ja oliiviöljystä levitteen. On hyvin pehmeää jääkaappikylmänäkin. Nam
Minä teen puolesta kilosta voita ja noin 2,5-3dl öljyä, vähän vaihdellen, valitsen öljyn niin, ettei se ole kovin vihertävää. Teen mataliin muovirasioihin, joista on helppo ottaa leivän päälle, tulee kerrallaan 4 rasiaa ja riittää kuukaudeksi. Olen ajatellut kokeilla maustamista, valkosipulilla tai yrteillä, osan satsista ainakin. Teen yleiskoneen leikkuuterällä, se sekoittaa rasvat hyvin yhteen, heti kulhosta otettaessa on massa aika löysää, mutta tönkistyy jääkaapissa. Ei ole ollut säilyvyysongelmaa, hyvin kestää niin kauan kuin piisaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap :Mun satsi on aina 200 g voita ja 2 dl oliiviöljyä. Siitä tulee sellainen pienehkö rasiallinen tavaraa, joten voisi tehdä ehkä kaksikin annosta kerralla.Alkuperäinen kirjoittaja :/:Missää suhteessa? 50-50?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Teen voista ja oliiviöljystä levitteen. On hyvin pehmeää jääkaappikylmänäkin. Nam
Joku muuten kertoi vinkiksi, että säilyttää voipaketin käärepapereineen muovirasiassa, ja laittaa pohjalle vähän kylmää vettä. Tuo vesi pitää voi sitten aina vähän timmimpänä, ettei pääse menemään täysin veteläksi. Itse säilytän ilman tuota vettä, kun haluan, että voi on aina käyttövalmista.
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:Tää olisi varmaankin loistava suhde, koska mulla on 50-50 suhteella jäänyt ehkä liian löysäksi. Minä vatkaan kakkuvatkaimella seosta vajaa 5 min ja sitten heti matalaan rasiaan ja jääkaappiin.Alkuperäinen kirjoittaja ap :Mun satsi on aina 200 g voita ja 2 dl oliiviöljyä. Siitä tulee sellainen pienehkö rasiallinen tavaraa, joten voisi tehdä ehkä kaksikin annosta kerralla.Alkuperäinen kirjoittaja :/:Missää suhteessa? 50-50?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Teen voista ja oliiviöljystä levitteen. On hyvin pehmeää jääkaappikylmänäkin. Nam
Joku muuten kertoi vinkiksi, että säilyttää voipaketin käärepapereineen muovirasiassa, ja laittaa pohjalle vähän kylmää vettä. Tuo vesi pitää voi sitten aina vähän timmimpänä, ettei pääse menemään täysin veteläksi. Itse säilytän ilman tuota vettä, kun haluan, että voi on aina käyttövalmista.
Vain voilla hormoonitasapaino pysyy balanssissa. Se häiriintyy teollisista seoksista.
Minä teen puolesta kilosta voita ja noin 2,5-3dl öljyä, vähän vaihdellen, valitsen öljyn niin, ettei se ole kovin vihertävää. Teen mataliin muovirasioihin, joista on helppo ottaa leivän päälle, tulee kerrallaan 4 rasiaa ja riittää kuukaudeksi. Olen ajatellut kokeilla maustamista, valkosipulilla tai yrteillä, osan satsista ainakin. Teen yleiskoneen leikkuuterällä, se sekoittaa rasvat hyvin yhteen, heti kulhosta otettaessa on massa aika löysää, mutta tönkistyy jääkaapissa. Ei ole ollut säilyvyysongelmaa, hyvin kestää niin kauan kuin piisaa.