Marevan ja raskaus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murmeli

Vieras
HEI!!

Kertoisitteko, onko kukaan teistä tullut raskaaksi Marevan lääkityksen aikana ja kuinka pitkään vielä söit lääkettä raskauden huomattuasi? Oliko sikiölle siitä haittaa/millaista haittaa? Olisin todella kiitollinen, jos joku minulle näihin kysymyksiin vastaisi pian!!

sori, ei onnistunut toi linkitys. Mut googleta vielä "marevan ja raskaus". Marevania siis EI saa käyttää raskauden aikana!! Mikäli raskaus alkaa marevan hoidon aikana pitää siirtyä pistosmuodossa annettavaan hepariini hoitoon!

terv. sama

...Kiitos vastauksestasi =) Tietenkin menen suoraan sairaalaan(päivystykseen tai Äitipolille), jos raskauden huomenna testin jälkeen totean!!!! En äskettäin huomannut sitä mainita, jotta minulle on laitettu hormoonikierukka(2v. sitten) jonka luulen nyt poistuneen omia aikojaan ja siksi raskautta(oireineen) näin epäilen...aiemmin Lääkäri minulle sanoikin jos raskautta vielä suunnittelen, jotta Marevani katkolle JO 3kk.ennen kuin raskaaksitulemista edes voisin yrittää...nyt vasta viikolla "kuulostelin" itseäni oikein kunnolla ja epäilykset heräsivät...olen niin luottanut kierukkaan ehkäisimenä, jotta ei mieleenikään tällainen tullut!!

..Vielä kertoilen..

Edellisen raskauden aikan pistelinkin itseeni Fragminea, joten tuttua se onkin...Googletin itsekkin jo aiemmin samaiselle sivulle, johon neuvvoit. säikähdin ja ahdistuin tosissani ja nyt tuntuu, ettei meinaa millään huomiseen jaksaa odottaa ja varmistaa asia :( ..eipä uni tule silmään.. toivon todella, että en raskaaksi ole näin tullut ja kierukka olisi vielä oikealla paikallaan!!

Tuossa jäin itsekin vielä miettimään marevanin vaikutuksia sikiöön. Itse päättelin vaan ettei siitä varmaan sikiön kehitykselle ole varmaan välitöntä vaaraa, mutta taitaa lisätä selvästi keskenmenon riskiä.???
No, toivon puolestasi ettet ole nyt raskaana. Voimia huomiseen! :hug:

..kiitos kovasti..ja toivon, jotta hätäilin turhaan..
Tuolla, Marevan&raskaus sivuilla mainittiin kyllä sikiön kehityshäiriöt..mutta, huomennahan sen sitten näkeepi ja yritän siihen asti jaksaa odottaa(ja hieman nukkuakin) "Öitä ja kirpuille töitä" =)

Yhteistyössä