Mansikkaluomesta kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko yleinen? Onko sulla? Lapsillasi? Miehelläsi? Tiedätkö jonkun jolla on?

Onko luomea poistettu vai onko vain annettu ajan kulua ja odotettu, että häviäisi? Minkä ikäisenä hävisi? Hävisikö kokonaan? Vai minkä ikäisenä poistettiin?

Mulla oli niskassa tomaatin kokoinen mansikkaluomi kun synnyin. se meinattiin leikata kun olin 4 vuotias, mutta sitten se alkoi painumaan pois niin ei leikattukaan. nykyään siinä on vaan kuoppa, ja vähän "löysää" ihoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko yleinen? Onko sulla? Lapsillasi? Miehelläsi? Tiedätkö jonkun jolla on?

Onko luomea poistettu vai onko vain annettu ajan kulua ja odotettu, että häviäisi? Minkä ikäisenä hävisi? Hävisikö kokonaan? Vai minkä ikäisenä poistettiin?

Lapsella on, iso, ei ole poistettu. Ilmestyi alle vuoden ja nyt reunoja jäljellä, lapsi 9v.

Mulla on ollut mansikkaluomi kyynärtaipeessa. Kyllä se oli semmonen punanen möykky muistaakseni useamman vuoden, koska mulla on itselläkin siitä muistikuvia. Multa se mansikkaluomi lähti ihan itsekseen, ja jäljelle jäi todella hailakka erytreema. Eli pikkuruisia pintaverisuonia näkyvillä. Tosi huomaamaton, ei haittaisi vaikka olisi kasvoissa. (ainakaan mua, mutta mullahan on jo huulihalkiokin naamassa ;) )

Mun tytöllä on ollut kämmenessä syntymästä asti. Vuosittain kontrolloidaan (varmaan paikan takia), mutta ei sille mitään olla tekemässä. Vaalentunut se on paljonkin. Olen ymmärtänyt että suurimmalla osalla häviää viim. kouluiässä. Niin ja tyttö nyt 3 vee.

Meidän tytöllä on mansikkaluomi tuossa juuri otsan yläpuolella. On sellainen mansikankokoinen ja aika korkea. Siihen lääkäri sanoi vaan että seurataan ja 2-vuotiaasta eteen päin pitäisi alkaa laskeutumaan. Tytöllä on onneksi niin paljon hiuksia että jää otsiksen alle piiloon, ikää siis 8kk.

Yhdellä tytön ikätoverilla on mansikkaluomi, serkuntytöllä ja parilla muulla tutun lapsella. Serkun tyttö on nyt kouluiässä ja sitä ei poisteta kun se on pienentynyt niin hyvin. Yhdellä kaverillakin oli, mutta koiran hammas puhkaisi sen ja siihen jäi mitätön pieni arpi vain.

Meidän tytöllä on leuassa, tai siis leuan alla sellanen ehkä 1,5 cm halkasijaltaan luomi.. Tai ehkä 1cm, no mutta joka tapauksessa, ei oo sille mitään ainakaan vielä tehty joka neuvolakäynnillä sitä seuraillaan mutta kun on samanlaisena pysyny niin ei oo siihen puututtu. Ja se on ollu ihan syntymästä saakka ja ikää nyt 2,5v :)

Mulla on poskessa iso tuliluomi, noin 7x10 cm.... pari kertaa kävin laserissa, ehkä vähän vaaleni, vaatisi monta hoitokertaa, en jaksa :) Olkoon, siinä, 37 vuotta sen kanssa elänyt, niin kai menee lopuuelämäkin.

Meillä tytöllä oli koko toinen pakara isoa mansikkaluomea,vaaleni ajan myötä, nyt tyty 9v. eikä sitä juuri huomaa. Itsellä ollut kaulassa kolikon kokoinen joka kadonnut omia aikojaan. Ja pojalla 7kk on ihan samanlainen ja samassa paikassa kun itselläni ollut. Ei ole kyllä ehdoteltukaan mistään että näille jotain tehtäis.

Meillä tytöllä sääressä, ja nyt puolitoistavuotiaana jo vaalentuntunu ihan semmoseksi "ei yhtenäiseksi", eli poistunee kokonaan jossain vaiheessa, kun on niin paljon jo hävinny pois. En tiedä että mulla tai miehellä olis ollu.

Mulla on poskessa iso tuliluomi, noin 7x10 cm.... pari kertaa kävin laserissa, ehkä vähän vaaleni, vaatisi monta hoitokertaa, en jaksa :) Olkoon, siinä, 37 vuotta sen kanssa elänyt, niin kai menee lopuuelämäkin.

Tuliluomi on yhdellä pojistanikin päkiän päällä. Luulen tulleen kun keuhkokuumeessa paljon oksennin ja maha hankasi tiskipöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja ei häviä:

Tuliluomi on yhdellä pojistanikin päkiän päällä. Luulen tulleen kun keuhkokuumeessa paljon oksennin ja maha hankasi tiskipöytään.

Se on häiriö, joka on tullut verisuonien kasvun aikana.

On suvussa. Kaikilla hävinnyt. Yhdellä ennen ala-asteikää, toisella ala-asteen ensimmäisinä vuosina, minulla kuudenteen mennessä. Ovat olleen noin sentin läpimitaltaan. Itselläni näen paikan missä on ollut siitä, että siinä menee hentoja verisuonia vähän tiheämmin kuin muualla. Muuten ei näy jälkeäkään

Meidän molemmilla lapsilla on. KOlmevuotiaalle ilmestyi noin 1kk iässä pieni luomi silmän alle. Alkanut jo haalistua. Vuosikkaalla kyljessä vähän isompi. Ei niille kai mitään tehdä, jos ei häiritse tai käy isoiksi kasvamaan.

Myös siskollani oli aikoinaan, on hävinnyt ja kummitytölläkin hävisi kokonaan.

Yhteistyössä