Mammat kylpylässä nikopetteriensä kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="essi";25741114]No kyllä mä pääsääntöisesti olen uskonut poikaani, kun on sanonut, ettei taas voinut olla saunassa, kun löylynheittäjät ajoi pois. On siis sanonut, että voisko olla hetken heittämättä, niin vastaus on, että jos ei kestä sopii lähteä menemään.
Mutta ehkä sinä sitten tiedät meidän asiat paremmin kun me ite?
Ja kyllä toi sun aloitusviestin tyyli viesti paljon muusta, kuin pelkästä ihmettelystä.
Hyvinkin dramaattiseksi asian teit, ja aikamoista yleistystä olet viljellyt asiasta, jota ei juurikaan ilmene.[/QUOTE]

No voi nyyh. Dramaattista. Joo asia ei ole maailmanloppu eikä katastrofi (paitsi ehkä niille esiteinitytöille siellä kylpylässä eilen), mutta siihen pitää silti puuttua. Ei nämä mammat saa mammanpoikiaan tuoda väärälle puolelle, ja se pitää tehdä selväksi.

[QUOTE="aapee";25741129]Uimakouluun?
Ja on sulla kummallisia tuttuja jos ikinä eivät voi ylimääräistä lasta ottaa laatuaikaansa mukaan. Kannattais ehkä etsiä fiksumpaa seuraa tukiverkoksi.. Ja onhan sull a aikaa opettaa poikaa omatoimisuuteen, saahan 6 vuotias vielä mennä äidin kanssa.[/QUOTE]

Kannatetaan. Uimakoulu on muutenkin parempi, koska siellä opetetaan kaikki perusteet. Esim. kellunta, jonka avulla jaksaa uida pidempää.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Kylläpä täällä on paljon kärkkäitä mammoja. Yhtään hyvää perustelua sille, miksi tavallisia 10-vuotiaita poikia pitäisi sinne naistenpuolelle raahata, ei vain ole tullut vastaan.. :whistle:

[QUOTE="aapee";25741026]Ei jumalauta näitä mammoja, siis asiasta ei saa puhua, ellei se ole maailman suurin katastrofi? EI saa paheksua, ei saa ihmetellä.

Ekaa kertaa minäkin eilen tuota ilmiötä näin, ei ole ennen noita isoja poikia näkynyt. Enkä käy uimahalleissa ja kylpylöissä niin usein, että voisin sanoa kuinka yleistä tuo on.

Mun mies taas on kertonut, että miesten saunoissa ollaan hyvinkin huomioonottavia, aina kysyvät että saako heittää löylyä kun huomaavat miehen meidän 7v pojan kanssa siellä. Mut kai sä sit naisena sen paremmin tiedät miten miesten saunoissa käyttäydytään. :headwall:[/QUOTE]

On himpun eri asia onko sillä pojalla siellä aikuinen mukana, vai onko yksin. Kyllä sitä lasta on helpompi pompottaa, kun yksinään on. Jos on isä mukana, niin toki silloin ollaan erilaisia, isähän moisesta kuitenkin sanoo takaisin.

[QUOTE="jaahas";25741162]Kylläpä täällä on paljon kärkkäitä mammoja. Yhtään hyvää perustelua sille, miksi tavallisia 10-vuotiaita poikia pitäisi sinne naistenpuolelle raahata, ei vain ole tullut vastaan.. :whistle:[/QUOTE]normaali kymmen vuotias pärjää kyllä ja nuorempikin

Noniin, hienoja vasta-argumentteja täällä onkin tullut.

- saunassa liian kuuma
- pojat on aina erityislapsia
- tai muuten vaan yliherkkiä
- kaikki nämä kyseiset mammat ovat yh-äitejä keillä ei ole ketään miespuolista sukulaista tai kaveria
- koska asia ei ole maailmanloppu niin asiaan ei saa puuttua

jep jep... :D

• Tykkää
No en mä nyt ainakaan ole huomannut, että kukaan tässä ketjussa olisi sanonut, että normaali 10v kuuluisi naisten puolelle?
Ihmeellisesti olette tulkinnut, jos näin on.
MUTTA, jos joku on sen pojan sinne raahannut, se ei ole maailmanloppu, vaikka ei olisikaan oikein.
Mäkään en ole sanonut missään, että 10-vuotiaan pitäisi olla naisten puolella, vaikka siitä löylynheitosta puhuinkin.
Se on ollut ihan ap:n omaa tulkintaa.

[QUOTE="aapee";25741129]Uimakouluun?
Ja on sulla kummallisia tuttuja jos ikinä eivät voi ylimääräistä lasta ottaa laatuaikaansa mukaan. Kannattais ehkä etsiä fiksumpaa seuraa tukiverkoksi.. Ja onhan sull a aikaa opettaa poikaa omatoimisuuteen, saahan 6 vuotias vielä mennä äidin kanssa.[/QUOTE]

Valitettavasti meidän tutut ajattelee näin, muuten ovat fiksua perheitä :)

Kerrotko minulle mistä löydän fiksumpia ihmisä tukiverkoksi? Olen yrittänyt etsiä sellaista, mutta valitettavasti en ole löytänyt.

[QUOTE="vieras";25741293]Valitettavasti meidän tutut ajattelee näin, muuten ovat fiksua perheitä :)

Kerrotko minulle mistä löydän fiksumpia ihmisä tukiverkoksi? Olen yrittänyt etsiä sellaista, mutta valitettavasti en ole löytänyt.[/QUOTE]

No tosi huono säkä sitten. Jostain harrastuksista tai kerhoista uusia tuttavaperheitä?
Ja mä kyllä sanoisin jo suorat sanat tommosille sukulaisille ketkä eivät yhtään voi auttaa ja ovat noin itsekeskeisiä.

[QUOTE="vieras";25741093]Meillä valitettavasti on juuri tämä tilanne, olen siis 6 vuotiaan pojan yh-äiti eikä ole sellaista miespuolista henkilö jonka kanssa poikani voisi mennä uimaan. Tietenkin meillä on kavereita, joilla on miehiä, mutta nämä naiset eivät halua että yh:n poika otetaan mukaan uimaan, sillä se on heidän laatuaikaansa. Sama juttu enon ja sedän vaimojen kanssa...

Me ollaan ratkaistu asia niin, ettemme ole käyneet uimahallissa, mutta miten mä opetan lapseni uimaan? Emme siis ole käyneet uimassa myös siitä syystä, että sopivaa uimahallia ei ollut lähellä.[/QUOTE]

No eihän sun tarvi kokonaan sitä uimareissua muiden hoidettavaksi tyrkätä? Ne miespuoliset huolehtii että poikas saa vaatteensa pukkarin kaappiin ja peseytyy/saunoo ja pääsee altaalle, jossa sä oletkin jo vastassa ja huolehdit ihan itse poikasi uimisesta. Ja pois lähtiessä taas otat poikas pukeutumisen jälkeen vastaan.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Anatolia
Mua vituttaa jo se,kun kylpylöissä on ne idioottisysteemit että pukuhuoneet on kaikille samat. Ensin puet saunan ja suihkun jälkeen uikkarit takasin ellet halua kävellä pelkkä pyyhe päällä sinne kaikkien eteen ja kyykistellä pillu paljaana tavaroitas alalokerosta. Siinä sitten keräilet alushousujas ja rintsikoitas kun viereisen lokeron Matti-sedällä ei näytä olevan kiire yhtään mihinkään. Siis kuka apina tuon systeemin on keksinyt?!

Ja miettikää nyt lapsianne ihan oikeesti. Viedäänkö ne koulujen uimatunneilla kaikki samaan pukkariin? No ei viedä! Voin kuvitella ne lööpit kun vanhemmat saa ihan aiheellisia kilareita siitä kun jotkut 4-5 luokkalaiset ois siellä toisiaan tirkistelemässä. Tuon ikäsellä voi olla jo menkat,helvetin idiootit.

Mutta ehkä jotkut täällä kiihottuu ajatuksesta että sais itse olla vieraiden ukkojen tirkisteltävänä? Eikö oma enää jaksa katella vai saako siitä jotain kiksejä? Omaa lapsuuttani muistellen,niin en tosiaan ois riemulla esitelly pimppiäni jollekin saman luokan petterille.

[QUOTE="vieras";25741093]Meillä valitettavasti on juuri tämä tilanne, olen siis 6 vuotiaan pojan yh-äiti eikä ole sellaista miespuolista henkilö jonka kanssa poikani voisi mennä uimaan. Tietenkin meillä on kavereita, joilla on miehiä, mutta nämä naiset eivät halua että yh:n poika otetaan mukaan uimaan, sillä se on heidän laatuaikaansa. Sama juttu enon ja sedän vaimojen kanssa...

Me ollaan ratkaistu asia niin, ettemme ole käyneet uimahallissa, mutta miten mä opetan lapseni uimaan? Emme siis ole käyneet uimassa myös siitä syystä, että sopivaa uimahallia ei ollut lähellä.[/QUOTE]
Sille nyt ei mitään voi jos uimahalleja ei sielläpäin ole, mutta 6 v poika saa vielä naisten puolelle tulla, ja olisit voinut jo vuosia hänen kanssaan uimassa käydä & lasta pikkuhiljaa itsekseen hallissa pärjääväksi opettaa. Nyt aika alkaa pikkuhiljaa käydä jo vähiin.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25741194:
normaali kymmen vuotias pärjää kyllä ja nuorempikin

en mä kyllä tajua miksi erityislapsi saa tulla jos ei normaalikaan. sori. Ihan sama kuin sanoisin, että sokea saa ajaa autoa tai kehitysvammainen, koska se ei muuten pääse liikkumaan minnekään. Mitä toisten hengestä.

Oikeasti. Olet älytön. Taitaa sullakin kuopus olla lellipentu kuten yleensä suurissa perheissä, joissa äidillä joku ikuinen vauvakuume.

Jos uimahallin säännöissä lukee, että 8v saakka saa tulla vastakkaisen sukupuolen puolelle, niin se koskee teidän adhd-penikoita samalla tavalla kuin normaaleja. Aivan täysin päivnselvä asia.

teidän tehtävänne ei ole miettiä, miksi toiset eivät halua vastakkaista sukupuolta olevia suihkuttelemaan tai saunomaan. Tai puolustella röyhkeää käytöstä millään tavalla, uimahalliin ei ole kenenkään pakko mennä. Ja säännöt koskevat kaikkia. Lellipentuja, adhd-pentuja, vammaisia, aivan kaikkia.

Ne on tehty koska useimpia haittaa olla vieraiden kanssa alasti, jos he ovat vastakkaista sukupuolta, niiden sääntöjen rikkomiseen ei riitä mitkään itse keksityt perustelut.

Yhtä lailla 10-vuotiasta haittaa virnistelevä kehitysvammainen kuin normaalikin. Samaa aikaa niillä murrosikä tulee, samalla tavalla keharit ja adhd:t ymmärtävät seksistä, jopa nuorempana.

Ne säännöt on tehty sen takia, että enemmistö viihtyy uimahallissa. Ei erityisillä pitäisi mitää noikeuksia olla sabotoida muiden elämää. se että saa jonkun diagnoosin, oikeuttaa pitämään kuria vain entistä tehokkaammin, ei tekemään mitä haluaa.

just proved my point. Nyt ne mammat on jo hulluja :laugh:

Joo samaa mieltä, että ap:n kirjoitustyyli on ihan pikkasta vaille liian kärkäs. Tiedän itsekin kokemusesta, että kannattaa ehkä antaa pahimpien höyryjen tulla ennenku tulee tälle palstalle avautumaan...

Sinänsä kirjoituksessa on pointtia, ettei esipuberteetti-ikäisten ole tarkoitus enää olla samoissa pukutiloissa uimahalleissa. Voisin silti kuvitella, että joku julkinen sauna on aivan ihanteellinen paikka pedofiili-Perteille. Ja ei ne siellä ala muiden nähden ahdistelemaan lapsia, varmaan osaavat sen verran salakavalasti toimia, että alkaa lapsi itsekin epäilemään itseään. Näinhän ne pedot toimivat, lapsi syyllistää itseään, eikä siksi uskalla kertoa kenellekään.

Joka tapauksessa, omat vielä taaperoikäiset poikani eivät tule toisten tyttöjä tiirailemaan julkisissa saunatiloissa kouluikäisenä, se on varma.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;25742324:
en mä kyllä tajua miksi erityislapsi saa tulla jos ei normaalikaan. sori. Ihan sama kuin sanoisin, että sokea saa ajaa autoa tai kehitysvammainen, koska se ei muuten pääse liikkumaan minnekään. Mitä toisten hengestä.

Oikeasti. Olet älytön. Taitaa sullakin kuopus olla lellipentu kuten yleensä suurissa perheissä, joissa äidillä joku ikuinen vauvakuume.
no sitten sun kohdalle ei ole sattunut yhtään apua tarvitsevaa erityislasta, kun sä luulet heitä lelli pennuiksi, kyse on kuule ihan muusta. mutta kiva kun sulla on täydelliset lapset. niin on mullakin. mutta yksi vaan on erityinen

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25742479:
no sitten sun kohdalle ei ole sattunut yhtään apua tarvitsevaa erityislasta, kun sä luulet heitä lelli pennuiksi, kyse on kuule ihan muusta. mutta kiva kun sulla on täydelliset lapset. niin on mullakin. mutta yksi vaan on erityinen

Ei se erityisyys silti anna mitään erivapauksia olla naisten puolella uimahallissa lähes teini-ikäisenä. Mitäs sitten kun poika on 14 eikä vieläkään pärjää yksin? Tai 16? Edelleen mamman kanssa suihkuun?

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25742479:

Mun lapsi on 8veenä mennyt itsekseen pukuhuoneeseen. en tiennyt saako kaappia kiinni vai ei. Siksi sinne ei viety arvotavaroita.

Minusta nykyään ihmisten röyhkeys on aivan käsittämätöntä. Mikään diagnoosi ei oikeuta siihen, että saa elää välittämättä säännöistä. Ei myöskään mikään ikä oikeuta tekemään mitään nmistä toiset kärsivät.

Tuli mieleen että mies on nyt muutaman kerran käynyt tuon autistisen 5v tytön kanssa uimassa ja ovat päässeet "erityispukuhuoneille". Noita on siis miesten ja naisten puoli ja nimenomaan niin että sinne naispuolinen saattaja saa ottaa sen isomman pojan mukaansa naisten puolelle ja sama juttu toisinpäin miestenpuolella.

Noiden lisäksi on erityinen vammapukuhuone yhdelle hengelle/seurueelle.
Mikäli tällaista ei ole kaupungin tai kunnan omistamassa uimahallissa voi mahdollisuudesta erityisjärjestelyihin kysellä uimahallista ja viimekädessä esteettömyys asiamieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;25742588:
Mun lapsi on 8veenä mennyt itsekseen pukuhuoneeseen. en tiennyt saako kaappia kiinni vai ei. Siksi sinne ei viety arvotavaroita.

Minusta nykyään ihmisten röyhkeys on aivan käsittämätöntä. Mikään diagnoosi ei oikeuta siihen, että saa elää välittämättä säännöistä. Ei myöskään mikään ikä oikeuta tekemään mitään nmistä toiset kärsivät.

:flower: totta. Kyllä siellä hallissa on miesten ja naisten puoli erikseen ihan hyvästä syystä.

[QUOTE="aapee";25742527]Ei se erityisyys silti anna mitään erivapauksia olla naisten puolella uimahallissa lähes teini-ikäisenä. Mitäs sitten kun poika on 14 eikä vieläkään pärjää yksin? Tai 16? Edelleen mamman kanssa suihkuun?[/QUOTE] Tällaisessa tapauksessa kunnan pitäisi tarjota jonkinlainen ratkaisu siihen että apua tarvitseva henkilö pääsisi käymään uimahallissa niin ettei tarvitse mennä sinne eri sukupuolelle tarkoitettuun pukkariin ja pesutilaan, vaikka saattaja olisikin eri sukupuolta. Erityisen avun tarve ei saa olla este normaalille elämälle. Siitä en sitten tiedä miten homma menee kylpylöissä jotka ovat yksityisessä omistuksessa.

• Tykkää
Onko kylpylässäkäynti pakollista? Mitäpä, jos sieltä vaan pysyisi pois sen aikaa, kun lapsi ei osaa toimia itsekseen mutta on liian vanha vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneeseen? Eihän se nyt voi kovin pitkä ajanjakso olla, eihän? Toisilla sellaista jaksoa ei olekaan ja toisilla... no, 7:stä kai maksimissaan 10 vuoteen? Johan 10 vuotias on harjoitellut pukuhuonekäyttäytymistä koulussakin useamman kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;25738152:
Just joo.. Meidän 10v poika osaa kyllä hoitaa omat saunomisensa. MUTTA jos hänet naisten puolelle ottaisin mukaan, niin tuskinpa hän tiirailisi sinun esimurkkutyttöäsi. Sulla ei ilmeisesti ole poikaa, kun noin seksualisoit tuon ikäiset pojat.

Ja sinulla ei ole 10-vuotiasta tyttöä, joka aidosti kärsii siitä, että seisoo ikätoverinsa kanssa suihkussa samaan aikaan.

Minun 11-v poika kuolis järkytykseen, jos ilmoittaisin, että tuleppas äitin kanssa tyttöjen puolelle. Tai 10-v tyttö ei lähtis ku kirveellä uhattuna miestenpuolelle. Ja meidän 7-v tyttö ei kulje enää miestenpuolella.

Enkä tykkää yhtään, kun "isot" pojat tulee naistenpuolelle.

Yhteistyössä