Mammat hei, Auttakaas! Imetyksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarvitseva

Vieras
Minulla on lääkekuuri menossa vielä 5 päivää ja nyt voin imettää vain aamulla niin onko mitään mahdollisuuksia enää kuurin jälkeen lisätä maidontuotantoa, jos imetän sitten vain useasti vaikka mitään ei tulisikaan?

Itse ajattelen, että jos maito ei pääse kokonaan loppumaan (tuo aamuimetys) voi maidontuotantoa vielä lisätä, mutta jos maito kokonaan loppuu, se on sitten siinä. Onko näin?? Ainakin tuon aamuimetyksen mahdollisuus pitäisi pysyä niin kauan kun sitä jatkan vai??

Miten sitten, jos pumppaan päivällä, ajaako saman asian kuin imetys? Pysyykö maidontuotanto entisellään? En jotenkin saa pumpulla mitään tulemaan ja maito onkin selvästi jo vähentynyt. En tahtoisi vielä lopettaa imetystä!!

Auttakaa nyt kun huolettaa! KIITOS!!

Kannattaa pumpata vaikkei mitään tulisikaan. Stimuloi kuitenkin maidontuotantoa. Kotikalja ja ykkösolut ovat erinomaisia maidon lisääjiä. Niitä kannattaa kokeilla. Ihmeessä jatka imetystä kun kerran siihen sinulla halua on.

Lypsä vain sitä maitoa koneella, pysyy maidontuotanto yllä. Pumpulla pitää pumpata pitkään niin sitten alkaa vasta herumaan.... ei siis tule heti alkuvedoilla. Maitoa ei välttämättä tule pumpulla kuin muutama kymmen milliä, mutta se ei meinaa todellista tilannetta.

Lypsäminen on ihan hyvä. Kokeileppa juoda perheolutta tai sitten mammateetä nii ja ykkösolutkin taitaa käydä. Niistä ei oo mitään haittaa mut ne tosiaan lisää tuota maidon tuloa..ihan ite olen testannu kun tuttava kätilö näitä suositteli :D

Minulla on sellainen perus käsipumppu enkä saa sillä mitään tulemaan. No okei, ihan korkeintaan 10ml, mutta sitäkään ei monesti tule. Auttaako, jos pumppaan vain useasti päivässä, vaikka ei mitään sieltä heruisikaan? Ja pumppaan kyllä KAUAN!

Kiitos, kun autatte! En vain jotenkin ole vielä valmis luopumaan imetyksestä...:(

pumppausta se on pienikin pumppaus, ja imetystukilistalta olen lukenut että kokonaankin "tyrehtyneen" maidontuotannon saisi uudelleen startattua :) saattaa olla vaan kovan työn takana...
Ihmettelen myös eikö lääkäri ole ottanut huomioon imetystä lääkettä valitessa?!
Mutta pumppua!

Ei tuolla käsipumpulla kyllä saakkaan kuin muutaman millin kerralla. Ei ole sama kuin vauvan tuoksu, lämpö, kieli stimuloivana. Usko kokenutta ;-) - itsellä siis reilusti päälle vuosi imetysaikaa ja pumpulla ei tullut juuri mitään.

Joo minullakin lapsi pian vuoden. Pumppaanko silti vain ahkerasti?? Tulisiko sähköpumpulla enemmän? Sen saisi neuvolasta lainaan, mutta olen kuullut että ei silläkään paljoa saa tulemaan.

Yhteistyössä