Mammapullo

Hei leikki-ikäisten äidit!
Tämä voi kuullostaa aika tyhmältä, mutta ei ole meille mikään pikkujuttu. Nimittäin tyttäremme täyttää 01/06 4v eikä me saada häneltä millään maitopulloa pois. Olisimme vanhempina iki onnellisia, jos täältä löytyisi jokin hyvä ja suht kivuton keino. Emme haluaisi huudattaa häntä kahta viikkoa! :/ Vielä kun toinen lapsi syntyy 03/06, niin ei todellakaan mitään ylimääräisiä tuttipullosotia kaivattaisi.
 
EX-SAVONLINNA
Oletteko kokeilleet sitä tuttua ja kulutettua lahjontaa, kiristysta ja uhkailua? tai lahjontaan liittyen; tarra kalenteria, johon laitetaan tarra ja kun on tarpeeksi monta tarraa niin saa palkinnon.
Tai oletteko kokeilleet sellaista että tyttö ottaa pullon leikkiin ja juottaa sillä nukkeja ja nalleja? Meillä tuo tepis.
 
Millaisesta mukista tyttö muuten juo? Voisitte kokeilla ostaa tytölle sellaisen hienon isomman pillimukin (esim. Muumi) joka tulisi sitten maitopullon korvikkeeksi mutta olisi isojen tyttöjen juttu.

Meidän esikoisella tuo ainakin toimi, joskin hitusen nuorempana jätettiin maitopullo pois (noin 2v) kun oli myös vauva talossa.
 
Rakkautta ja rajoja
Hei, kokeilepas vaikka ns. juomapulloa, näitä tavallisia esim. 0,5 l mehupulloja joissa on hienot ' juomanokat' tai osta mukava lasten juomapullo ja vaihda se tuttipulloon. Meidän 2-vuotiaamme käyttää sellaista esim. iltaisin nukkumaan mennessä vesipullona ( ei muuten kastele vahingossakaan sänkyä hörppiessään vettä kuten mukista )ja automatkojenkin aikana tosi mukava on pitää juomapulloa mukana..VARSINKIN kun vielä korkin saa itse hampailla vetäistyä auki, että juoma tulee pullosta ulos. ( ei ole vaaraa kuitenkaan, että saisi vedettyä korkin suuhunsa, sen verran tiukkoja ovat kuitenkin...)
Toinen konsti on käydä viemässä esim. metsän oravanpoikasille tuttipullo, ne kun talven tullen tarvitsevat paljon maitoa ja juomista, että jaksavat nukkua kevääseen asti..Sitähän voi siellä metsässä käydä välillä lenkillä katsomassa joko pullot on haettu oravakotiin...
 
Helppoa ei ole
Jos 4 v ei ole vapaaehoisesti luopunut tuttipullosta niin kivutonta ja helppoa keinoa voi olla vaikea löytää. Anteeksi vain mutta kyllä lapselle täytyy vanhempien välillä tuottaa pettymyksiäkin ja luoda selvät rajat. Voihan sen yrittää tehdä lempeästikin esim. annatte vastalahjan tai että joku pikku orava tarvii pulloja paljon enemmän ym. mutta pääasia on että päätätte että nyt loppuu tuttimaidot ja sillä siisti. Oletteko yrittäneet edes? Mitä pelkäätte, lapsen raivoa?
Joku viisas on joskus sanonut että vanhempien tärkein tehtävä on kestää lapsen raivoa ja tuottaa pettymyksiä. Tämän olen todennut jo moneen kertaan kantavan hedelmää myöhemmin.
 
Minäkin pelkäsin poitsun nostavan metakan kun päälle 3vnä hänelta vellipullon vasta jätin pois kun ei paljonkaan maitoa juonut ja jostain piti saada kalsiumiakin......No sitten mä vaan en ostanu velliä ja panin pullot näkymättömiin ja sanoin että nyt mamma on loppunut sitä ei ole enää noin isoille pojille.Eikä yhtään iltaa itketty sen perään se jäi kuten tuttikin ihan rauhallisesti ja luonnolliseti.Tutin perään kuului yksi raskas huokaus jouluaattoiltana kun Joulupukki oli sen tonttulapselle vienyt. ;)
 
Kyllä oleemme tietenkin yrittäneet, mutta ymmärrät varmaan varovaisuutemme koska meillä on suorastaan helvetillinen 8 kuukautta kestänyt raivoisa uhma takana. Ei jaksaisi kovin kamalaa sotaa nyt aloittaa ja kestää sitä jatkuvaa kiukuttelua ja pahuuden tekoa... Hän on ollut kuin enkeli nyt viimeiset 3 viikkoa. :saint:
 
ÄIPPIS -84
Joulukin on tulossa. Mitäs jos jättäisitte tonttuvauvoille pullot? Saattais pukkikin sit tuoda jotain kivaa... Menee ehkä tohon kiristys-uhkailu-lahjonta kategoriaan, mutta itse tekisin niin jos noin vanha vielä jois pulloo.
 
veeranäiti
Meillä oli vastaavanlaista tutin kanssa; tyttö oli todellinen addikti. Meillä auttoi kun hammaslääkäri sanoi tiukasti että nyt olet jo iso tyttö etkö voi enää syödä tuttia. TÄmä oli todella kuin taikaisku, tyttö tuli kotiin ja sanoi että nyt ei voi enää syödä tuttia. Viikon verran hän itki sitä iltaisin, mutta tilanne oli sillai helppo kun kieltäjä oli hammslääkäri, niin minä saatoin sitten paremmin lohduttaa kuin jos olisin itse sen häneltä riistänyt.
 
mia
3v tytöltä oli vaikee ottaa tutti pois mutta kun se oli pakko,niin itkua kesti 2 päivää..oli muuten ihan hysteeristä huutoa.sit se helpottu ja oon nyt ilonen kun kestin huudot.kannattaa varautua henkisesti :whistle: ja kestää huudot ei sitä kauaa kestä :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2005 klo 11:00 Äippyli kirjoitti:
Kyllä oleemme tietenkin yrittäneet, mutta ymmärrät varmaan varovaisuutemme koska meillä on suorastaan helvetillinen 8 kuukautta kestänyt raivoisa uhma takana. Ei jaksaisi kovin kamalaa sotaa nyt aloittaa ja kestää sitä jatkuvaa kiukuttelua ja pahuuden tekoa... Hän on ollut kuin enkeli nyt viimeiset 3 viikkoa. :saint:
Jos te noin ajattelette niin ette tule ikinä saamaan pulloa pois, nimittäin uhmiksia riittää, anteeksi vaan. Minä ottaisin pullon poissa ja sanoisin että noin iso tyttö ei pulloa tarvitse. Ja kestäisin sen huudon ja rääkymisen, sitä nimittäin riittää muutenkin vaikka nyt onkin enkelijakso ;)
 

Yhteistyössä