Malja-allas tulevaan AINOAAN vessaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailulla

Vieras
Me rakennetaan taloa ja kohta pitäis päättää laitetaanko meidän ainoaan vessaan malja-allas vai upotettava allas. Pesuhuoneessa on wc-pönttö, mutta ei lavuaaria, joten te joilla on kokemuksia, mitä mieltä olette:

Kannattaako edes harkita lapsiperheeseen (3- ja 6 v. lapset) malja-allasta? Ainahan rapatessa roiskuu, mutta miten allas on toiminut teidän perheessä?

Meille olis altaan alle tulossa laminaattitaso ja tosiaan talon ainoa vessa, jossa tällätään ja tehdään aamu/iltatoimet.

Kiitti :)

Meillä on tuo esikoinen vielä niin pieni, etten sen puoleen osaa sanoa kyllä. Mutta ite oon tykänny tosi paljon toisaalta, mutta meillä ainaki nuo malja-altaat (kahdessa vessassa) on tosi matalat. Niiden alla esim. oman naaman peseminen on aika hankalaa. Siis on siihen tottunu kyllä jo vuosien mittaan. Toisaalta ajattelen että upotettava ois paljon mielekkäämpi käyttää, mutta sitte silmää miellyttää toi malja enempi. Se on varmaan ihan makuasia. Onko sulla missään tutulla malja-allasta? Tai sitte ihan kaupoissa testaat, miten esim. se kasvojen pesu sujuis, jos siinä siis tarvis vaikkapa se nassu pystyä pesemään. Ja onhan se sitte kyllä sellasta että vettä on jatkuvasti lattialla ja siinä tasolla, vaikka miten varovasti ne kädetki pesis. :/

Sitä on vaikeempi pitää puhtaana, likaa tarttuu alle ja saumoihin jne. Ainakin ne mitä mä olen nähnyt on myös aika korkealla just lastakin ajatellen. Kotona 2,5 ylettyy vaivatta peseen itse kädet, avaamaan hanat jne upotetussa altaassa. Eräässä kyläpaikassa missä käydään usein taas täytyy ihan joka kerta nostaa. Itse varmaan päätyisin ihan käytännöllisyyden vuoksi upotettavaan, vaikka maljojen ulkonäöstä tykkäänkin.

Yhteistyössä