Maksusitoumus vai rahaa tilille sossusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi sossun asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi sossun asiakas

Vieras
Niin miten se määräytyy, että saako rahaa vai maksusitoumuksia sossusta? Ei kai toimeentulotuki tule jonain lappusina ruokakauppaan ja apteekkiin? Entä sairaanhoitolaskut? Viedäänkö ne sossuun ja sossu maksaa vai saako itse maksaa laskunsa, sossu vaan laittaa rahat tilille?

Yleensä laitetaan rahat tilille vuokran ja elantorahojen osalta. Sossulla täytyy olla perusteltu syy jos annetaan maksusitoumuksia ruokakauppaan (esim. että juo aina rahat). Vuokra voidaan asiakkaan suostumumuksella maksaa suoraan vuokranantajalle. Apteekkiin voidaan faksata maksusitoumus. Sairaanhoitolaskut maksetaan yleensä ensin itse, sitten tositteet toimitetaan sossuun joka laittaa rahat tilillesi.

Näistä voi sopia, miten itse haluaa. Yleensä rahat tulevat tilille, mutta apteekkiin tulee maksusitoumus. Voi tehdä niinkin, että vie lääkekuitit ja reseptit jälkikäteen sossuun, minkä jälkeen maksetaan raha tilille. Ruokakauppaan ei yleensä tule maksusitoumusta ellei sitten ole joku kriisitilanne (koska yleensä näkyy muutama päivä ennen kuin rahat näkyvät tilillä). Sairaanhoitolaskuista voi viedä laskun maksettavaksi sossuun tai sitten maksaa itse ja viedä kuitin, niin sossu maksaa tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Kokeile töitä:attn:

Eipä kukaan palkkaa mua. 37.rv menossa, esikoinen sairastunut ja lääkäri- ja lääkekulut kaataneet talouden. Lääkkeisiin menee 200 euroa kuussa ja sairaalakulut on noin 300 euroa viimeiseltä kuukaudelta. Joten koita sinä olla aukomatta päätäs <3

Muille kiitos järkevistä vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Kokeile töitä:attn:

Eipä kukaan palkkaa mua. 37.rv menossa, esikoinen sairastunut ja lääkäri- ja lääkekulut kaataneet talouden. Lääkkeisiin menee 200 euroa kuussa ja sairaalakulut on noin 300 euroa viimeiseltä kuukaudelta. Joten koita sinä olla aukomatta päätäs <3

Muille kiitos järkevistä vastauksista.

Toivottavasti asiat järjestyvät pian, voimia :hug:

Yhteistyössä