Maksullista?

Onko joka puolella Suomea sama käytäntö, että äitipolilla/ultrassa käynti on maksullista? Paljonko olette kerrasta joutuneet pulittamaan?

Odotan ensimmäistä ja olen tähän mennessä käynyt niskapoimu- ja rakenne ultrassa. Lisäks olen käynyt kahesti äitipolilla + ultrassa "koko arviossa". Nyt kun laskettuaika on jo ylitetty, niin mulle on varattu alku viikosta taas uus aika.

Käynnithän on tavallaan vapaa ehtoisia, mutta ei mulle ole ainakaan tullut mieleenkään jättää niitä väliin. Eihän kaikkea voi rahassa mitata, mutta on kyllä tosi harmi jos joku (joutuu) jättää käynnit väliin maksun takia.
 
Ei ainakaan täällä Turun kupeessa Liedossa maksa mitään. Tai siis kunta maksaa rakenneultran ja muut tarpeelliset käynnit. Olen pari ylimääräistä kertaa ollut polilla sydämessä näkyneiden "golf" -pallojen takia, eikä todellakaan maksanut mitään. Ja pallotkin on jo onneksi kadonneet...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 23:06 helsingissä kirjoitti:
22 euroa poliklinikkamaksu...

tietääkö joku mitä täällä maksaa itse synnytys (siis sairaalapäivät), en ole tullut kysyneeksi..
Helsingin hintoja en tiedä, OYSissa maksaa vuorokausi normaalihuoneessa 26 euroa. Perhehuone tais olla 60 eur/ vuorokausi.

Niskapoimu ja rakenneultran tarjoaa meillä kunta (asun oulun lähikunnassa) ja äippäpolilla jos pitää käydä niin 22 euroa on kerta.
 
Tässä linkki sairaalamaksuihin pääkaupunkiseudulla:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1731


Potilasmaksut ovat samat kaikissa erikoissairaanhoidon sairaaloissa Suomessa. Maksut vahvistetaan vuosittain. <- Lukee siellä sivulla.
 
Me oltiin aikanaan oikeasti vähän "pulassa" synnytysreissun maksun kanssa, kun eivät millään halunneet päästää nuorta ensisynnyttäjää kotiin kolme päivän jälkeen. Sairaalapäiviä tuli lopulta yhteensä 6, koska menin käynnistykseen synnytystä edeltävänä päivänä. Lisäksi vauva joutui salista pariksi tunniksi lastenosastolle tarkkailuun, joten siitäkin meni maksu erikseen. Kaikki varmasti tarpeeseen, mutta kyllä se tuolloin riepoi.

Silloin ei älyttty varautua ylimääräisiin päiviin eikä vauvan lastenosastolle joutumiseen. Vahingosta kyllä viisastuttiin ja seuraavalle keikalle laitettiin ajoissa rahaa sivuun ähän enemmän. Silloin selvittiinkin jo kahdella sairaalapäivällä. :D
 
mamma80
Hämeenlinnassa ultrakäynnit maksaneet 22 euroa, eli poliklinikkamaksun. Toisella käynnillä otettiin samalla myös papa.

Synnytyksestä ja sairaalassaoloajasta en tiedä vielä. Sellaisen vinkin sain että ei kannata mennä esim. 23.50, koska tuosta 10 minuutista ennen puolta yötä saa maksaa täyden vuorokauden maksun!!! Jalat ristiin ja ovelle odottelemaan siis... ;)
 
Täälläkin kaikki np ja rakenneultrat tehdään äitiyspoliklinikalla ja jokainen käynti siellä maksaa sen 22euroa. Meillä oli esikoisesta myös synnytystapa-arvio ja joutuin vielä vatsakipujen takia muutamalle ylimääräiselle käynnille. Ja yliaikaiskäyntejäkin tuli muutama. Että kyllä niitä 22euron laskuja siellä loppuvaiheessa kertyi =) Mutta ei se nyt kuitenkaan paha hinta ole hyvästä hoidosta.

Ja sairaalapäivämaksu oli sen 26euroa/vrk.
 
Täällä
np ja rakenne ultrista joutuu maksaa sen polimaksun, mutta neuvolassa on niiden lisäksi 3 maksutonta ultra kertaa. Eikä mun mielestä noista yliaikais tarkastuksista tarvii maksaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 17:26 Täällä kirjoitti:
np ja rakenne ultrista joutuu maksaa sen polimaksun, mutta neuvolassa on niiden lisäksi 3 maksutonta ultra kertaa. Eikä mun mielestä noista yliaikais tarkastuksista tarvii maksaa.
Hussin alueella niistäkin kyllä meni se polimaksu (en mie nyt ihan päätäni pantiksi laita, mutta vakaasti mie näin muistelen.
 
Täällä pikkukaupungissa ultrat tehdään neuvolassa ja olivat ennen ilmaisia. Nyt np-ultra ja rakenneultra maksavat 27 euroa! Uudistus tapahtui kun tänne muodostettiin uusi sairaanhoitopiiri tms. Laite pysyi kyllä samana, todella vanhana kapistuksena, ja lääkäri on edelleen se sama tk-lääkäri. En todellakaan maksa tuota hintaa ultrasta kun mitään uudistusta vanhaan ei ole kuitenkaan tapahtunut, joten mieluummin menen yksityiselle. Vaikka se maksaakin hiukan enemmän, ultra tehdään hyvillä laitteilla ja saan valita lääkärinkin itse (nlalääkäristä ei ole oikein kukaan koskaan pitänyt). Nyt onkin kuulemma tullut aika kato nlalääkärissä kun kaikki äänestävät jaloillaan.
 

Yhteistyössä