maksulliset synttärit...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
eräs sukulainen täyttää pyöreitä vuosia kohtapuoliin, ja minäkin sain kutsun.
Erikoista oli 10 euron suuruinen pääsymaksu juhliin, jotka järjestetään ravintolassa...tosin ymmärsin että juhlien kuluja, jotka todella tulevat olemaan aika suuret, katetaan tällä tavalla. Jokainen siis ilmoittautuu etukäteen ja maksaa myös kympin pääsymaksun ennakkoon...

No voisiko olla, että hän haluaa ystävät paikalle ja samalla te ootte hänen "lahjansa". Ei siis toivo mitään lahjaa ja sitä kautta viitsii pyytää jokaisen maksavan osansa juhlista. Vaikee selittää, mut ymmärsit varmaan pointin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
No voisiko olla, että hän haluaa ystävät paikalle ja samalla te ootte hänen "lahjansa". Ei siis toivo mitään lahjaa ja sitä kautta viitsii pyytää jokaisen maksavan osansa juhlista. Vaikee selittää, mut ymmärsit varmaan pointin.

jep ymmärrän, ja vähän noin sitä itsekin ajattelin

Olen kuullut tällaisista juhlista, en itse ollut. Ihan järkevää, jos omassa kodissa ei ole tilaa järjestää eikä mahdollista järjestää myöskään tarjoiluja kätevästi. Ravintolatilasta on todennäköisesti pitänyt maksaa vuokraa, siksi pyytää teiltä maksua. Varmasti saatte hyvä tarjoilut kuitenkin "kaupan päälle".

Musta on hävytöntä pyytää joku pääsymaksu juhliin. Jos ei ole itse varaa maksaa ja kuitenkin haluaa juhlia, niin voihan silloin kysyä vaikka ihan lähimmiltä ihmisiltä, että voisko ne auttaa järjestelyissä ja kustannuksissa. Ja aina voi kysyä jonkun ystävän taloa lainaksi (mielellään sellaisen, joka on itsekin kutsuttu :p ). Mutta se, että kutsuun kirjoitetaan tuollaista, on aika moukkamaista ja junttia.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Musta on hävytöntä pyytää joku pääsymaksu juhliin. Jos ei ole itse varaa maksaa ja kuitenkin haluaa juhlia, niin voihan silloin kysyä vaikka ihan lähimmiltä ihmisiltä, että voisko ne auttaa järjestelyissä ja kustannuksissa. Ja aina voi kysyä jonkun ystävän taloa lainaksi (mielellään sellaisen, joka on itsekin kutsuttu :p ). Mutta se, että kutsuun kirjoitetaan tuollaista, on aika moukkamaista ja junttia.

Ystävän taloa lainaksi?? Ei nykypäivänä enää, ehkä vielä kultaisella 70-luvulla..

no sanotaan niin että aika erikoiselta tuntuu, vaikka toisaalta ymmärränkin.

Alkuperäinen kirjoittaja karu:

Ystävän taloa lainaksi?? Ei nykypäivänä enää, ehkä vielä kultaisella 70-luvulla..

Jos ei kerran omaan kotiin mahdu eikä ole varaa vuokrata tiloja, niin musta tuo ystävän talo olisi silloin ihan ok ratkaisu. Juhlat nyt on pysyneet aika samantyylisinä sieltä 70-luvulta saakka ;) . Syödään, juodaan, tanssitaan ja kadutaan :D .

En nyt sanoisi hävytöntä, mutta itse mieluummin järjestän juhlia, joihin budjettini riittää kuin että alkaisin ottamaan pääsymaksua vierailta. Jos rahasta olisi tiukkaa, järjestäisin pienet kutsut.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En nyt sanoisi hävytöntä, mutta itse mieluummin järjestän juhlia, joihin budjettini riittää kuin että alkaisin ottamaan pääsymaksua vierailta. Jos rahasta olisi tiukkaa, järjestäisin pienet kutsut.

Vähän samoilla linjoilla kyllä itse ainakin jättäisin juhlat järjestämättä jos ei ole vara niitä itse kustantaa tai ainakin järjestäisin omaan budjettiin sopivat juhlat.

Sukujuhlat ymmärrän että niissä tollainen veloitus olisi mutta synttäreillä vähän outoa. Eikö sitten vois halvemmalla yrittää järjestää tai pyytää lahjaksi rahaa (jonka käyttää sitten tarjoilun maksamiseen)

Yhteistyössä