Maksatko tv-lupaa?

• Viestiketjun aloittaja aina maksanut
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Suomessa on muuten hemmetin halpaa katsoa televisiota. Me maksamme 66 dollaria kuussa televisiosta Yhdysvalloissa. Onhan meillä varmaan miljoona kanavaa, mutta katsottavaa ei ihan oikeasti ole yhtään enempää mitä mun mielestä Suomessa.

Joskus opiskeluaikoinani ensin maksoin ja sitten en, koska suutahdin maksulapussa esiintyneestä uhkauksesta ja asuin paikassa, johon ei tullut yllätysvieraita. Nyt maksan kyllä, koska siihen on varaa. Samalla periaatteella en koske laittomaan musiikkiin, elokuviin tai peleihin. Eipä tarvitse joka kerta nieleskellä sydäntä takaisin alas kurkusta, kun ovikello soi.

Minä maksan kuussa vähän yli 40 euroa tv:n katselusta. Maksu-tv antaa enemmän vastinetta rahoille jos ei ajattele ylen yleisiä tehtäviä. Yleiset tehtävät taas tulisi mielestäni kustantaa verovaroin eikä tv-lupamaksun kautta.

"mä"
Maksajille kysymys: Minkä suuruinen tuon luvan täytyisi olla, jotta uskaltautuisitte kyseenalaistamaan summan kohtuullisuuden? Vai maksatteko kiltisti hamaan tulevaan oli summa mikä tahansa?

[QUOTE="mä";24998206]Maksajille kysymys: Minkä suuruinen tuon luvan täytyisi olla, jotta uskaltautuisitte kyseenalaistamaan summan kohtuullisuuden? Vai maksatteko kiltisti hamaan tulevaan oli summa mikä tahansa?[/QUOTE]

En osaa sanoa summaa, mutta jos se olisi vaikka 50 euroa niin siirtyisin netti-tv:n pariin.

"vieras"
[QUOTE="mä";24998206]Maksajille kysymys: Minkä suuruinen tuon luvan täytyisi olla, jotta uskaltautuisitte kyseenalaistamaan summan kohtuullisuuden? Vai maksatteko kiltisti hamaan tulevaan oli summa mikä tahansa?[/QUOTE]

Summan kyseenalaistaminen ja maksamatta jättäminen ovat kaksi eri asiaa. Jos summa on mielestäsi kohtuuton, voit joko luopua televisiota tai alkaa ajamaan muutosta jollain rehellisellä tavalla.

Khimaira

nyt mennään kipurajoilla...jos vielä kovin paljon summa nousee, niin pitää miettiä vaihtoehtoja :|

"vieras"
[QUOTE="vieras";24998329]Mitä sössötät? Omia säästettyjä rahoja ne on , eikä mitään varastettuja![/QUOTE]

Kyllä se on varastamista jos katsoo televisiota eikä maksa lupaa. Ihan sama kun kaupasta ottaisit DVD-levyjä katsottavaksi maksamatta niitä.

[QUOTE="vieras";24998343]Kyllä se on varastamista jos katsoo televisiota eikä maksa lupaa. Ihan sama kun kaupasta ottaisit DVD-levyjä katsottavaksi maksamatta niitä.[/QUOTE]

Ehkä ennemmin kuitenkin sitä että lataa netistä laittomasti elokuvia.

"vieras"
Maksetaan ja ihan hyvin vois irtisanoa. Kuka tänne korpeen eksyy tarkastelemaan.

Ens vuonna tv-lupamaksut taas nousee. Ja nyt ne siellä eduskunnassa sumplii vaihtoehtoa tälle tv-lupamaksulle, joten saa nähdä mihinkä viestintämaksuun päätyvät.

[QUOTE="vieras";24998361]Ja miten netistä laittomasti ladattu elokuva poikkeaa siitä, että ottaisi saman elokuvan DVD-levynä kaupasta maksamattomana mukaan? Mielestäni ei mitenkään. Varastamista molemmat.[/QUOTE]

Asia ei ole aivan noin mustavalkoinen. Miten verottajan huijaaminen ja mummon ryöstäminen eroavat toisistaan? Nekin ovat molemmat varastamista.

vierain
[QUOTE="vieras";24998000]En ole maksanut. Olen jo 40 vuotta ostanut sillä rahalla vuosittain osakkeita. Nyt sijoitusten arvo on 90.000 euroa.[/QUOTE]

Hyvä homma: vain tyhmät maksavat.

Yhteistyössä