Maksatko sukulaisille tilapäisestä lastenhoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja armi_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

armi_

Vieras
Olemme lähdössä miehen kanssa laivalle ja lapset jäävät kotiin. Heitä tulee hoitamaan vuorokaudeksi lasten täti. Matkaa hänellä on meille 200km. Pitäisikö meidän maksaa hänelle jotain? Lapsia kaksi alle 3v.

Ei olla maksettu. Meillä tosin kaikki "hoitajat" asuu 15km säteellä eli teidän tilanteessa tarjoutuisin kustantamaan ainakin bensat ja jättäisin rahaa käytettäväksi josta saisi sitten pitää halutessaan vaivanpalkkaakin.

Ainoa kerta kun olen tarjonnut rahaa oli kun olin synnyttämässä kuopusta ja esikoinen oli minun vanhemmilla hoidossa pe-su. Jätin juuri rahaa jonka olisivat saaneet pitää, mutta eivät huolineet. Muuten olen "lahjonut" tuliaisilla eli tuonut kaupasta jotain pientä kun on ollut muutamia tunteja tätejä hoitamassa.

joo polttoaine kulut ainakin maksaisin. plus että kaapissa olisi ruokaa ja vähän herkkujakin. myös käyttörahaa pitää olla. eli noin sata euroa, joista sanoisin et siinä on vähän bensarahaa ja vähän vaivan palkaa. pitäköön tai ei :)

Itse en maksa sukulaisille, mutta he eivät rahaa vastaan ottaisikaan.... He kulkevat myös tarvittaessa Lohja-Lahti väliä eli kilometrejä tulee. Sinun tilanteessasi kuitenkin tarjoaisin bensa-/dieselkulut :)

Yhteistyössä