maksamakkara ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kai sitä yhen maksamakkaravoileivän voi syödä hyvällä omatunnolla? Vai?

Kyllä voit. Kaikkea kohtuudella. Itse olen aina raskauksien aikana syönyt mielihalujeni mukaan normaaleja ruoka-aineita, mitään sen enempää rajoittamatta.Ei saa olla liian hysteerinen.

maksamakkarassa on niin vähän maksaa eikä sitä leivälle kuitenkaan kauhean paljon laiteta joten ihan hyvällä omalla tunnolla voi silloin tällöin maksamakkaraleivän syödä.

Minäkin olen maksamakkaraa joitakin kertoja syötyä nyt raskausaikana, ja eilen oli ihan pakko syödä maksalaatikkoa. Iski himo;) Ja saahan maksasta kuitenkin rautaa. Äitiäni kuulemma aikanaan neuvolantäti nimenomaan kehotti syömään maksaa alhaisen hb:n takia, ja minä & sisarukseni ollaan aivan terveitä...Joten tuskinpa kohtuullisesta maksan syömisestä mitään haittaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Tuli tästä mieleen, kun yks kaveri noudatti noita ruokarajoituksia orjallisesti raskausaikana, mut röökiä veti sit kuitenkin yli askin päivässä :whistle:

no voi kai sitä ajatella sitäkin positiivisesti, että kaikkeen muuhun pystyi. Ja ei kai sitä voi ajatella, että kerran se polttaa, niin ihan sama mitä syö ja paljonko ryyppää..

Alkuperäinen kirjoittaja kai:
Tuli tästä mieleen, kun yks kaveri noudatti noita ruokarajoituksia orjallisesti raskausaikana, mut röökiä veti sit kuitenkin yli askin päivässä :whistle:

no voi kai sitä ajatella sitäkin positiivisesti, että kaikkeen muuhun pystyi. Ja ei kai sitä voi ajatella, että kerran se polttaa, niin ihan sama mitä syö ja paljonko ryyppää..

Joo, mut olisi mieluummin syöny jotain rajotettua kun polttanu!!

oon syöny muutaman maksis voikkarin ja hieman maksalaatikkoa, mutta väliä on ollu minta kuukautta...sit ihan vahingossa olisko ollu 4 kuulla, käytiin huoltoasemalla syömässä ja katoin seisovaan pöytään, että nam lihakastiketta, syötiin hyvällä ruokahalulla kun huomasin viimestä " lihapalaa" syödessäni, että hitto sehän olikin maksakastiketta! En kertakaikkiiaan tajunnu sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, mut olisi mieluummin syöny jotain rajotettua kun polttanu!!

ei se aina niin helppoa mitä luulee.. näkyyhän noita tupakovia masuja paljonkin..

No en mä sitä tarkottanukkaan et vois tehä sit mitä vaan jos polttaa. Mut oli jotenkin niin hupaisaa kuunnella, kun meni joulukin ihan pilalle kun ei voinut syödä maksapateeta ja voileipäkakkuakin johon tuli maksamakkaraa teki niin mieli ja odotettiin että lapsi syntyy et voi syödä sitä...

Varmaan terveen järjen käyttö sallittu tässäkin asiassa. Maksamakkaraleipiä olen syönyt ja syön edelleen raskaana ollessa. En tosin edes joka viikko. Samoten maksalaatikkoa silloin tällöin syön. Ja jos jossain on tarjolla ihanaa maksakastiketta, niin en varmaan kieltäydy. Viime raskauden aikana sain ABC:llä ihanaa maksakastiketta, jota vetelin ison lautasellisen hyvällä omalla tunnolla. Kohtuus kaikessa!

Yhteistyössä