Maksaisitko uudesta rivitalosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26359854]

Mitä jää tämän hyvällä paikalla sijaitsevan vuokratontin omistajalle käteen? Helvetisti velkaa, asuntoa ei ole, purkutyötkin pitäisi maksaa.

Asua teltassa siinä hyvällä sijainnilla tontin vuokrasopimuksen päättymiseen asti?[/QUOTE]

Omistaja ei tilaisi puskutraktoria vaan laittaisi lehteen ilmoituksen purkukuntoisesta talosta. Joku paremmissa varoissa oleva ostaisi sen, koska haluaisi mahdollisuuden rakentaa tuollaiselle paikalle, tilaisi sen puskutraktorin ja rakennuttaisi uuden talon tilalle.

Alkuperäinen omistaja jäisi todennäköisesti tappiolle, mutta pk-seudulla on ok-tontteja niin huonosti, että todennäköisesti pelkällä rakennusoikeudella vuokratontilla siellä on aika reippaastikin arvoa. Järjettömiltähän nuo pk-seudun hinnat tuntuvat, mutta niin kauan kuin maksukykyisiä ja -haluisia löytyy, eikä ihmisillä ole järkeviä edullisempiakaan asuntoja, homma toimii.

[QUOTE="vieras";26359854]Miten selität sen että huonokuntoinen talo maksaa VUOKRATONTILLA siellä vaikkapa 400 tuhatta. Ostaja omistaa pelkästään sen kyseisen asunnon, ei tonttia. Muualla tämä kyseinen talo olisi arvoltaan vaikkapa 30 tuhatta, jos sitäkään.

Kuvitellaan että tämä asunnon ostaja tekisi siellä pikku remppaa ja huomaakin että tämä talo on niin homeessa ja torakoiden valtaama, että puskutraktorit on tilattava paikalle ja purettava talo.

Mitä jää tämän hyvällä paikalla sijaitsevan vuokratontin omistajalle käteen? Helvetisti velkaa, asuntoa ei ole, purkutyötkin pitäisi maksaa.

Asua teltassa siinä hyvällä sijainnilla tontin vuokrasopimuksen päättymiseen asti?[/QUOTE]

No sun esimerkkisi nyt on aika huono.Jokainen 400 000e maksavan talon ostaja varmasti teettää tutkimukset talolle ennen sen ostoa. Sellaista ei pääsisi käymään, että joku ostaisi "vahingossa" umpihomeisen talon, koska kyseisen asian kyllä huomaa kosteusmittauksissa yms.

Sä siis ostat mielummin surkealla paikalla sijaitsevan talon, jossa paikasta ei tarvitse maksaa mitään? Ok, se on sun päätöksesi mutta mulle on kyllä merkitystä myös sillä missä mä elän, missä mun lapseni liikkuu, millaiset kulkuyhteydet ja palvelut mun lähelläni on, millaista porukkaa mun ympärilläni asuu, miten pitkä matka mulla on töihin ja mun lapsillani kouluun jne.

Yhteistyössä