Rivitalokaksio 61 neliötä vai kerrostalokolmio 64 neliötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilen taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkäilen taas

Vieras
Kumman asunnon valitsisit perheellesi?

Perheessä kaksi alakouluikäistä lasta ja äiti ja kyseessä siis omistusasunnon hankkiminen suurehkosta kaupungista.

a) kerrostalokolmio, 1. kerros, lasitettu parveke. 64 neliötä, sauna, 2 makkaria. Valmistunut 2005. Koulu vieressä, ostoskeskus myös lähellä. Hinta 111 000.

b) rivitalokaksio vuosimallia 1992, 61 neliötä, yksi makkari siis, sauna on. Oma ihana takapiha. Rauhallisempi alue verrattuna a-vaihtoehtoon. 105 000.

Kyselin tätä jo aikaisemmin ja pudotin sen perusteella yhden vaihtoehdon pois ja nyt pähkäilen näitten välillä. Nämä sijaitsevan noin kilometrin päässä toisistaan, rivitalosta tulisi lapsilla pidempi matka kouluun. Kiitos mielipiteistä!

1 vaihtoehto ilman muuta! lapsilla oma makkari, lasitettu parveke, koulu vieressä ja koska kyseessä kerrostalo niin kavereitakin saattaa saada läheltä. Selvää pässinlihaa!!

Ehdottomasti kerrostalokolmio. Siinä saat lapsille tarvittaessa omat huoneet ja ite voit hengata olkkarissa. Mutta onpa halpa. Mistä saa noin uuden kerrostalokolmion noin halvalla? :O

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?item_id=41.1801025&list_id=13392527540070&itemcmd=move0&itemgroup_id=50.1&portal=eo

tuossa rivari ja alhaalla kertsitalo

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?item_id=41.1717428&list_id=13392532201570&itemcmd=move0&itemgroup_id=50.1&portal=eo

Eikö? Vaikka ei ihan noi "faktat" täsmää tossa kerrostalo asunnossa...

[QUOTE="aloittaja";26435400]Pohjoisesta Suomesta :) Ei ole huonoa aluetta kumpikaan, se huono juuri tipahti pois![/QUOTE]

Mäkin haluun |O
Täällä meillä ei 111 tonnilla saa ees yksiötä joka ois vuonna 2005 tms tehty. nekin maksaa jo jonkun 150 tonnia ja kolmioissa lähtöhinta 200 tonnia. Me ollaan ettimässä kerrostaloneliötä ja niiden hinnat (uudehkot, vm.2000+) on siinä 280-300tuhatta. Pitää vissiin muuttaa jonneki pohjoiseen tai landelle...

Ei ollu ihan noi vaihtoehdot, mutta periaatteessa just tuon tyylisistä on kyse. :) Itse tykkäisin justiinsa rivarista mutta se yksi makkari. :( ei kyllä kerrostalokaan huono ole.

Mä asun Pohjanmaalla ja maaseudulla. Kerrostalokolmiossa (rv 2000) ja tämä maksoi 158t.
Eli Oulussa on yllättävän halvat asunnot..

Mun mielestä rivitalo on kauhein asumismuoto. Noiden kuvien ja pohjaratkaisujenkin perusteella ehdottomasti kerrostalo.

Tutki ja kysele alueesta. Se onko kerrostalo vai rivari ei ole niin iso juttu kuin se millaista porukkaa alueella liikkuu. Varsinkin kun on kouluikäisiä lapsia. En pitäisi kyllä sitäkään pahana jos lapset nukkuvat samassa huoneessa jos eivät itse koe tuota huonona asiana.