Maksaako valuutanvaihto?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
POP on mutta en oikein tajua tuota hinnastoa.. siellä lukee näin:

Muut palvelut

Toimitusmaksu valuutanvaihdossa
2,50 euroa/kerta

Saapuva ulkomaanmaksu
7,00 euroa/kpl




Ulkomaisten sekkien lunastus

Palkkio/sekki
11,75 euroa/kpl + 0,3 %




Nosto kortilla ulkomailla

Visa

Nosto valuuttamääräinen toimitusmaksu
2,00 euroa/kpl/kerta/ym

Provisio nostomäärästä
2,50 %




Visa Electron

Nosto valuuttamääräinen toimitusmaksu
2,00 euroa/kerta

Provisio nostomäärästä
2,50 %

Nosto euro-määräinen
0,00 euroa/kerta

mikähän noista sitten olisi se oikea kohta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Yleistiedon taso hurja, pidä varasi ettei kaupoissa huijata.

ainii ja kerro sinä sitten kun niin hyvin tiedät :).. kun ei kukaan palstalainen kuitenkaan näytä tietävän..

No sanoppa mikä kortti sulla on ja mikä pankki niin tulee varmasti linkki tarvitsemaasi tietoon, kato tiäkkö että ne löytyy ihan pankin sivuilta. Ja jos aiot ilman pankkia vaihtaa niin tarvitset jonkin rahanvaihtopisteen eli sanoppa nimi niin täältä tulee hinta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Yleistiedon taso hurja, pidä varasi ettei kaupoissa huijata.

ainii ja kerro sinä sitten kun niin hyvin tiedät :).. kun ei kukaan palstalainen kuitenkaan näytä tietävän..

No sanoppa mikä kortti sulla on ja mikä pankki niin tulee varmasti linkki tarvitsemaasi tietoon, kato tiäkkö että ne löytyy ihan pankin sivuilta. Ja jos aiot ilman pankkia vaihtaa niin tarvitset jonkin rahanvaihtopisteen eli sanoppa nimi niin täältä tulee hinta.

ajattelin vaihtaa paikallisosuuspankissa. Tai se on minun pankkini mutta käteisellä minulla nyt on tuo raha ja täytyy vaan saada ruotsin kruunuiksi.
 
Hintaan vaikuttaa tietysti sekä vaihtopalkkio, että kurssi. Yleensä parhaan kurssin saa Forexista tai Nordeasta. Soita niihin ja kerro paljonko maksaa euroissa esim. 50.000 kruunua.
 
Keskuspankki ei siis määrää setelikurssia, joten jos joku vaihtopaikka kertoo veloittavansa valuutanvaihdosta vaikka vain yhden euron, se ei kerro valuutan hinnasta yhtään mitään, vaan on otetettava huomioon molemmat; vaihtopalkkio ja vaihtokurssi. 50.000 kruunua voisi siten maksaa jossain esim. 4.700 ? ja jossain muualla 4.900 ?.
 

Yhteistyössä