Maksaako muka työttömille terveyskeskuskäynnit

  • Viestiketjun aloittaja prkle
  • Ensimmäinen viesti
Spencer Hastings
Turussa se ainakin on kaikilta joku 15e, Helsingissä taas 0. Tai ainakin mun virkavapaani (työttömyyden) aikana oli näin. Mut kai se useimmissa kaupungeissa maksaa jonkun pikkusumman. Vaihtelee varmasti kaupungeittain.
 
V.ieras
Maksaahan se.

Mutta en mä sen takia oo ikinä miettinyt, että meenkö vai en. Ja välillä käyn yksityisellä jos ei huvita jonottaa päivystyksessä tai odottaa aikaa terv.keskukseen paria viikkoa.
 
normikäytäntö
Kyllä se huomioidaan tt-tueassa. En muista huomioidaanko kokonaan vai osaksi.
No ei tosiaankaan huomioida. Ihan itse maksetaan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Tosin joissain kaupungeissa järjestetään työttömien terveystarkastuksia ilmaiseksi. Niihin on kyllä kuukausien jonot ja sinne jos menee, niin kaikki terveystiedot tulevat sitten TE-toimiston tietoon.
 
minä,
niin että joka ikisestä käynnistä tulee lasku? Mulle ainakin maksaa : /
Porin kaupunki - Porin kaupunki - Perusturvakeskus - Ty
Porilaiset, ulvilalaiset ja merikarvialaiset työttömät vapautetaan terveyskeskusmaksuista vuoden 2014 alusta. Vapautuksen saadakseen terveyskeskuksessa asioidessa on esitettävä maksuilmoitus, joka voi olla enintään neljä viikkoa vanha. Ilmoitus postitetaan maksuvapautukseen oikeutetuille kotiin.

Mikäli todistusta työttömyydestä ei esitetä, peritään asiakkaalta normaali terveyskeskusmaksu eikä maksua palauteta jälkikäteen. Tämä ei kuitenkaan päde niissä tilanteissa, joissa asiakas ei ole vielä saanut ensimmäistä maksuilmoitusta.
 
"Barbarella"
Alkuperäinen kirjoittaja normikäytäntö;30852396:
No ei tosiaankaan huomioida. Ihan itse maksetaan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Tosin joissain kaupungeissa järjestetään työttömien terveystarkastuksia ilmaiseksi. Niihin on kyllä kuukausien jonot ja sinne jos menee, niin kaikki terveystiedot tulevat sitten TE-toimiston tietoon.
No kyllä todellakin huomioidaan menona toimeentulotuessa, ihan kokonaan. Kokemusta on.
 
"nanna"
Meidän kunnassa kaikille yli 18-vuotiaille terveyskeskuskäynti maksaa noin 16€. Kolme käyntiä vuodessa on maksullisia, loput sitten maksuttomia.

Työttömien terveystarkastuksen tekee terveydenhoitaja, ja se käynti on maksuton, koska lain mukaan hoitajakäynneistä julkisella puolella, ei saa maksuttaa.
 

Yhteistyössä