maksaako morsian kaason puvun

  • Viestiketjun aloittaja ö
  • Ensimmäinen viesti
ö
menossa naimisiin. ja nyt kaaso olettaa et hankin ja maksan hänenkin puvun =O siis kuuluuko morsiammen muka vaatettaa kaaso ja morsiustytöt??
mä olen luullu et se niiden homma hankkia puvut itelleen
 
Ei mulle ainakaan maksettu, enkä mä maksanut kaasoni pukua. Ja kohta olen kaaso taas, ja hankin kyllä ihan itse oman pukuni.
Jos morsiamella on joku ehdoton vaatimus mitä kaasolla pitää olla päällä niin silloin maksaa, mutta muuten ei.
 
Niinpä, eli jos tietyn vaatteen haluut tai tietyn värisen/mallisen, niin kyllä joudut ite maksamaan.
Mutta jos annat kaasosi päättää ihan itse, puuttumatta asiaan, niin silloin voitte sopia että hän maksaa itse.
Pointtihan siinä on se, että kun kaaso valitsee itse, hän varmaankin valitsee sellaisen joka itseään miellyttää, ja jolle saattaisi olla jatkossakin käyttöä.
Näin meillä tehtiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja janna82:
Niinpä, eli jos tietyn vaatteen haluut tai tietyn värisen/mallisen, niin kyllä joudut ite maksamaan.
Mutta jos annat kaasosi päättää ihan itse, puuttumatta asiaan, niin silloin voitte sopia että hän maksaa itse.
Pointtihan siinä on se, että kun kaaso valitsee itse, hän varmaankin valitsee sellaisen joka itseään miellyttää, ja jolle saattaisi olla jatkossakin käyttöä.
Näin meillä tehtiin.
Juuri näin!
 
Äskeiseen vielä lisäys,

olin pari vuotta sitten itse kaasona, ja morsian halusi tietyn mallisen ja värisen mekon.
No nyt se mekko tuolla hengarissa roikkuu, en varmastikkaan laita sitä enää ikinä päälleni.
Ei todellakaan ollu mun näkönen :D
Mutta morsian maksoi...
 
ap
no ei mulla mitään vaatimuksia ole. mut jostain syystä kaaso olettaa et mä maksan. pitää puhua sille. onko amerikassa sit tapana et morsian maksaa?? mistä lie mu kaveri saanu päähänsä et mä maksan hänen puvun , meikin ym....
 
4lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja janna82:
Niinpä, eli jos tietyn vaatteen haluut tai tietyn värisen/mallisen, niin kyllä joudut ite maksamaan.
Mutta jos annat kaasosi päättää ihan itse, puuttumatta asiaan, niin silloin voitte sopia että hän maksaa itse.
Pointtihan siinä on se, että kun kaaso valitsee itse, hän varmaankin valitsee sellaisen joka itseään miellyttää, ja jolle saattaisi olla jatkossakin käyttöä.
Näin meillä tehtiin.
peesi ja tosiaan lisäys että JOS pyytäisin kaasoksi esim. opiskelijaa tai yh_äitiä jolla tietäisin olevan vähän rahaa mutta silti hänet haluisin niin voisin hienovaraisesti ehdottaa että jos sponsoroisin pukua. Hassusti varmaan ilmaistu mutta jos tietäisin ettei hänellä sopivaa asua ole ja varat pienet ja silti hänet haluisin niin osallistuisin kyllä kustannuksiin, maksamalla esim. kampaajan, puvun/osan siitä jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei mulla mitään vaatimuksia ole. mut jostain syystä kaaso olettaa et mä maksan. pitää puhua sille. onko amerikassa sit tapana et morsian maksaa?? mistä lie mu kaveri saanu päähänsä et mä maksan hänen puvun , meikin ym....
Niin se taitaa kyllä olla, että Amerikassa usein tuommoset maksetaan kaasolle ym... Mutta nyt ollaankin Suomessa :D
 
minä itte
Mä maksoin puolet puvusta omissa häissäni ja kyllä limenvihreän puvun toivoinkin kaason valitsevan, koska sopi morsiustyttöjen asuun ja häiden teemaväritykseen ja lisäksi sopi mielestäni myös punapäälle todella hyvin. Ja syystä, että kaaso oli huolissaan siitä, että kuinkahan hieno hänen pukunsa pitäisi olla ja maksaakohan kamalasti.
 
peppi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei mulla mitään vaatimuksia ole. mut jostain syystä kaaso olettaa et mä maksan. pitää puhua sille. onko amerikassa sit tapana et morsian maksaa?? mistä lie mu kaveri saanu päähänsä et mä maksan hänen puvun , meikin ym....
Noinkin juuri, että jos on joku teema tai muu juttu, että morsian haluaa tietyn puvun kaasolle. Mutta jos "kelpaa" ihan tavan juhlapuku, niin ei morsian sitä todellakaan maksa!

 
Riippuu siitä
mun mielestä - miten suuren työtaakan kaaso muutoin joutuu tekemään .
Eli jos askartelua, valmistelua, töitä, hääjuhlakin organisaattorin tai päivystäjän roolissa , ja hommia on tyyliin viikkokaupalla ja työtunteja kertyy vaikkapa n 50 , pitäisin kohtuullisena jonkinlaista muistamista/kompensaatiota kaasolle.

Jos ei nyt puku ja meikki, niin muuta sitten...

 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Riippuu siitä:
mun mielestä - miten suuren työtaakan kaaso muutoin joutuu tekemään .
Eli jos askartelua, valmistelua, töitä, hääjuhlakin organisaattorin tai päivystäjän roolissa , ja hommia on tyyliin viikkokaupalla ja työtunteja kertyy vaikkapa n 50 , pitäisin kohtuullisena jonkinlaista muistamista/kompensaatiota kaasolle.

Jos ei nyt puku ja meikki, niin muuta sitten...
Mä en ylipäätään ymmärrä, miksi sen kaason niskaan kaadetaan ihan hulluna hommia. Mun kaasoni järjesti polttarit ja piti kirkossa hääkimppua, that´s it. Ai niin, ja lainasivat autoaan hääautoksi ja koristelivat sen. Kutsut tein itse, mies auttoi pukemisessa. Hääpaikkaan koristeltiin puolen suvun voimin. Kaasoni sai pukeutua miten huvitti ja käydä kampaajalla tai olla käymättä. Ja kaikki oli tyytyväisiä.

Mun mielestäni morsian maksaa kaason puvun, jos haluaa hänen pukeutuvan johonkin tiettyyn pukuun. Muuten ne on kyllä kaason itse kustannettavissa. Eihän se morsian muidenkaan vieraiden pukuja maksa. Ja ap: voit sanoa sille kaasollesi, että ei täällä Suomessa muutenkaan tehdä kaikessa niin kuin amerikkalaiset :D . Heillä on omat hääperinteensä, meillä omamme.
 
=)
Juu samaa mieltä muidenkin kanssa että jos morsian haluaa että kaasolla on joku tietty puku niin siinä tapauksessa maksaisin. Meillä kaaso löysi kankaat pukuun ja teetätti itse puvun. Mun puolesta sai pukeutua ihan miten halus. Tarjouduin kuitenkin maksamaan, hän ei suostunut siihen. Meikit ja kampauksen maksan hänelle. Ihan jo senki takia että olen saanut yhdestä paikasta könttätarjouksen mikä sisältää mun kynsistä lähtien kaikki. En ala pyytelemään rahaa kaasolta :D Yöpymisen ajattelin maksaa myös kun kaaso yöpyy hotellissa. Niin ja kukat kaasolle tietysti. Siinä tais olla kaikki mitä me maksetaan kaasolle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Mites morsiusneitojen (lasten) puvut?

Jos sanotaan, että älä vielä osta mitään lapsille niihin häihin, morsian haluaa kysyä jotain. (Oletan, siis ajattelen ) :xmas:
:attn:
Mun lapset tulee olemaan morsiusneitoja samoissa häissä joissa mä olen kaasona, ja kyllä me ihan itse lastenkin puvut maksetaan.

En ymmärrä, miksi hääparin pitäisi kaikki maksaa, kihan kun häihin ei rahaa uppoisi muutenkin ihan riittävästi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun lapset tulee olemaan morsiusneitoja samoissa häissä joissa mä olen kaasona, ja kyllä me ihan itse lastenkin puvut maksetaan.

En ymmärrä, miksi hääparin pitäisi kaikki maksaa, kihan kun häihin ei rahaa uppoisi muutenkin ihan riittävästi!
Tarkoitin tässä sitä, että jos en voi ostaa pukuja jotka itse ajattelin. Ts. jos morsian haluaa jonkun tietyn mekon. Entä onko vanhemmalla sananvaltaa mekon tyyliin?
 

Yhteistyössä