maksaako morsian kaason puvun

  • Viestiketjun aloittaja ö
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei mulla mitään vaatimuksia ole. mut jostain syystä kaaso olettaa et mä maksan. pitää puhua sille. onko amerikassa sit tapana et morsian maksaa?? mistä lie mu kaveri saanu päähänsä et mä maksan hänen puvun , meikin ym....
Suomessa käsittääkseni toinen tapa, oletan, että menet Suomessa naimisiin. Ellei sulla ole mitään erikoisvaatimuksia, niin itse hankkii mieleisensä puvun.
 
anemone78
Jenkeissä kaason/morsiusneitojen puvut maksaa hääpari, sillä siellä vedetään tyylillä kaikille samanlaiset puvut. Tämä kuitenkin johtuu siitä, että siellä on erikseen ns. wedding party ja vieraat. Wedding party osallistuu kaikenmaailman virallisiin valokuvauksiin ym. joten kaipa ne siksi haluavat yhtenäisyyttä pukeutumiseen. Suomessa ei tämmöistä tyyliä harrasteta ja vieraat on kaikki samanarvoisia. Jos tietyntyylistä pukua halutaan kaasolle, sitten on aihetta osallistua myös kuluihin, mutta muuten ei. Itse maksoin siskolleni kampauksen ja meikin ja kiitoslahjana polttareiden järjestämisestä ja muusta avusta vein katsomaan Cirque de Soleilia.
 
kinuski
Mun kaveri meni muutama vuos sitten naimisiin, ja halus teettää meille kaikille 4 morsiusneidolle tietystä kankaasta puvut, malli saatiin valita muutamasta vaihtoehdosta, ja morsian maksoi tietenkin.
 
titta
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei mulla mitään vaatimuksia ole. mut jostain syystä kaaso olettaa et mä maksan. pitää puhua sille. onko amerikassa sit tapana et morsian maksaa?? mistä lie mu kaveri saanu päähänsä et mä maksan hänen puvun , meikin ym....
morsian halusi maksaa minulle kampauksen ja meikin kiitoksena häiden järjetysavusta ja polttareista.

Sain myös jälkikäteen korun häneltä kiitokseksi.

Vaatteet valitsin itse ja maksoin myös. Ostimme myös toisen kaason kanssa hääparille upean lahjan.

 

Yhteistyössä