Maksaako kakkosvaiheen lykkäys esim. parilla kuukaudella jos on hyvä syy?

• Viestiketjun aloittaja Apua?
  • Ensimmäinen viesti
Apua?
Kyllä se mun mielestä on ku täällä on autokoulut niin täynnä että pitäis todella monta kuukautta aikasemmin varata paikka. En katsos osannut ennustaa että tää lapsi syntyy todennäköisesti muutaman kuukauden etuajassa. -.- Ja joissakin tapauksissa tiedän että sitä ajo-oikeutta on saanu jatkettua maksamalla jopa vuoden. Mutta en tarvis sitä lisäaikaa paria kuukautta enempää..

"juupa juu"
ajo-oikeuden lykkäämistä pitää anoa poliisilaitokselta. Tuo ei kyllä käy lykkäys syystä, mutta taloudellisesti syistä voi saada lykättyä
Eli poliisille mukaan 60€, ajokorttilupahakemus, ja henkkarit, sekä todistus jossa on esim viimeisen 6kk tiliotteet joista selviää että ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa kakkosvaihetta, ja uusi ajokortti maksaa myös 12,5€.

"vieras"
Nykyään ei saa enää ostettua lisäaikaa, se sääntö muuttui jo aikoja sitten.

Painavalla syyllä voi anoa hakemuksella siirtoa, mutta ilmaista se ei ole ja syyn pitää olla painava.
Omaan korvaan tuo sinun syy ei ole tarpeeksi hyvä, lapsi kun ei mitenkään äkkiä ja yllätyksenä putkahda.

"mari"
Ainakin vielä v2008 sai lykkäystä ja itse kävin kakkosvaiheen neljä vuotta kortin saamisen jälkeen :D Maksoi se lykkäys n70€ ja mulla riitti perusteluksi raskaus. Ajo-oikeus ei hävinnyt miennekään vaan sain ajella koko ajan ihan normaalisti.

"Vieras"
Eikö siinä ihan syystä ole se yhden ja puolen vuoden aikaväli ( 6kk - 2vuotta ), että jokainen voi kakkosvaiheen suorittaa ilman että raskaudet, opiskelut tai armeijat on päällä. Omaa tyhmyyttä ajatella että suoritan sen vasta viime metreillä (ja silloin se ei enää omaan tilanteeseen sovi).

Sulla on laskettuun aikaa vielä pari kuukautta? Ja sit meinaat lykkää kakkosvaihetta parilla kuukaudella? Miksi epäilet, että se vauva syntyisi nyt yhtäkkiä pari kk etuajassa? Mitäs jos ei synnykkään? Jos syntyykin vasta lasketunajan jälkeen ja sitten on taas sama ongelma edessä....

Ite kävin vuosi sitten kysymässä kakkosvaiheeseen lykkäystä, muttei sitä kuulema enää saa millään verukkeella/rahasummalla ilman, että kirjalliset ja inssi vähintään pitää uusia. Ja siinä välissä ei tietenkään saa ajaa autoa, koska kortti on vanhentunu..

mä kysyin vuos sitten tota samaa, koska kaveri oli saanut kolme vuotta sitten lykkäystä sen perusteella, että ei ollut rahaa. Mä sit kysyin, että mikä on tarpeeksi pätevä syy, niin kuulema ulkomailla asuminen. Mutta sitä ei todellakaan enää saa helposti, niin kuin joskus eikä ainakaan ole mitenkään ostettavissa oleva juttu. Soita vielä poliisiasemalla, sieltähän se selviää, mutta vuosi sitten oli käytäntö tämä.

"vieras"
Raskaus ei varmaan itsessää ole pätevä syy lykkäykselle, mutta jos raskaus aiheuttaa sellaisia vaivoja että ei pysty autoa ajamaan (kovia kipuja, supistuksia, paikat jo sen verran auki että synnytys voi ihan oikeasti käynnistyä milloin vain) niin kannattaa varmaan pyytää lääkäriltä selvitys tilanteesta jos menee kysymään lykkäyksen mahdollisuutta?

apua?
näköjään siis muutaman vuoden aikana muuttunut aika paljon nää asiat.. Mulla on todella kipeitä supistuksia + issiasvaiva, paikat auki 2cm viime lääkärikerralla. Oon ollu jonku aikaa jo vuodelevossa. Ja tää vuodelepo sen takia ettei vauva syntyis etuajassa.. Vaikka saattaa kuulostaa että Ei oo mikään homma käydä ajaan autoa ja istuun jossai luokassa mutta ei se nii helppoa oo tässä tilanteessa. Ja vauvan syntymäähän ei voi kukaan etukäteen tietää..

apua?
En ole ollut vuotta raskaana, kiitos kysymästä.:) taloudellisen tilanteen takia jätin tähän asti. Eipä sitä silloin varatessa itselle paikkaa autokoulusta tiennyt että alapää on tässä vaiheessa auki. Kristallipallon ku omais, Niinku useampi teistä. :)

Yhteistyössä