maksaako etäisät yleensä lasten suuremmista hankinnoista puolet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo ei maksa... ja elarit meille tulee kaupunilta eli minimit.... lpsilisään en saa enään korotuksia kun olen uudessa suhteessa... mutt ex on kyllä vailla kaikkee roinaa vaatteista kaikkeen mahdolliseen mukaan sinne ja sit unohtelle niitä eli ei edes aina palauta... tympii kun pääsee ns. "helpolla" kaikesta... se voi olla aina niin kiva ja ylimukava koska näkee heitä vain kerran kk 4päivää kerralla... välillä ottaa päähän kun sillä ei oo mitään kasvatusvastuuta ja ite aina pyöritän tätä arkea ja en voi aina olla lasten mieliksi...

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
no ei osallistu, enkä odotakkaan, että osallistuu.

Kaikki kulut pitäisi sisältyä elariin, siis isän osuus kuluista.

mun ex maksaa 129? per lapsi. eikä tod oo puolet kuluista. ;)
mutta en ootakkaan että jaksais kulut. se ostaa niillet omat tavarat sinne ja minä omat tänne kotiin. =)

etä isä ostaa yleensä kaikki kalliit hankinnat lapselle yksin, mut toisaalta ei maksakkaan sit elareita..on siis maksanut tietokoneen, kameran yms Sällille. ja muutenkin antaa sille sit aina joskus rahaa..ja jos mulla on tiukkaa niin voin soittaa ja pyytää rahaa, mut näin ei oo tarvinnu tehdä aikoihin.

no mun broidi on etäisä ja maksaa elareitten päälle suurinpiirtein kaikki vaate- ja urheiluvälinehankinnat, ja silti exänsä valittaa että kun mitään ei koskaan maksa.. (väittää jopa ettei ees niitä elareita mutta mustaa valkoisella on :whistle: )

Mies maksaa elareita 130e ja lapsilisää tulee 100 ja fiksu ihminen päätteleekin jo että yh-äiti, lähihoitaja jolla vielä 40 000 euroa asuntolainaa jäljellä on aika tiukilla 16-vuotiaan kanssa. Lukiokirjat maksavat omaisuuden, kelasta odotetaan opintotukipäätöstä ja kaiken järjen mukaan pojan kuuluisi saada tukea kun mulla tulot aika olemattomat. Minä oon sanonu eksälle että MINÄ en elämiseeni sitä ekstrarahaa tarvitse, minun elinkustannukset ovat samat antoi mies pojan elättämiseen rahaa sen 130e tai kymmenen kertaa enemmän. Pyörästä maksoi tiukan sananvaihdon jälkeen puolet, ja sen jälkeen on suhtautunut hieman fiksummin noihin kuluihin kun sain hänet ymmärtämään kuinka paljon kaikki nykyään maksaa. Mutta vuosiin ei maksanut muuta kuin elarit ja sitten antoi pojalle taskurahaa. Nykyään sovittu että mies maksaa pojalle viikkorahan 20e jolla maksaa leffat ja kahvilat ja heset sun muut sekä vaatteet joita ei ns. välttämättä tarvitse.

Mun mies on etäisä ja elarien lisäksi maksaa esim jos tulee jotain harrastusjuttuja,niin puolet.Meillä on lisäksi kaapissa vaatteita joita täydennetään sitä mukaa kun menee pieneksi,ettei tarvitse kantaa niitä repussa,lisäksi meillä on oma pyörä.Mitä ap tarkoitat suuremmilla menoilla muuten?

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mun mies on etäisä ja elarien lisäksi maksaa esim jos tulee jotain harrastusjuttuja,niin puolet.Meillä on lisäksi kaapissa vaatteita joita täydennetään sitä mukaa kun menee pieneksi,ettei tarvitse kantaa niitä repussa,lisäksi meillä on oma pyörä.Mitä ap tarkoitat suuremmilla menoilla muuten?

no just ostin rattaat ja niistä nyt vääntö...

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
no ei osallistu, enkä odotakkaan, että osallistuu.

Kaikki kulut pitäisi sisältyä elariin, siis isän osuus kuluista.

mun ex maksaa 129? per lapsi. eikä tod oo puolet kuluista. ;)
mutta en ootakkaan että jaksais kulut. se ostaa niillet omat tavarat sinne ja minä omat tänne kotiin. =)

Monta satasta sinulla menee kuukaudessa lapsiin? Jos ovat kotihoidossa niin ei todellakaan mene satasia kuussa,ettei ostele turhuuksia kokoajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

no just ostin rattaat ja niistä nyt vääntö...

mun mielestä ensin keskustellaan siitä hankinnasta yhdessä, ja sitten maksetaan yhdessä tai erikseen, eikä niin, et ostetaan jotain ja sit viedään lasku toiselle.
jos oletetaan et toinen maksaa puolet, niin voi ainakin kysyä mielipidettä ensin.

Yhteistyössä