makkarakeitto unohtui yöksi huoneenlämpöön..voikohan vielä syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en söisi.. Sehän on liharuoissa kaksi tuntia huoneenlämmössä ja ei ole syötävää... Näin menee, mutta todellakin syön montakin tuntia seissyttä. Mutta tuo on jo ollut mielestäni liian kauan..

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
haistele sitä , os ei haise pahalle kättyttäiin

Anteeks nyt vaan, mutta mä en saata ymmärtää, miten sä keittiöalan ammattilaisena voit ketään kehottaa käyttämään tuntikausia lämpimässä ollutta makkarakeittoa.

Samaa ihmettelin. Luulisi, että ammatti-ihminen on paremmin selvillä näistä asioista, kun miekin ihan maallikkona tiedän, että noin kauan lämpimässä olleen ruoan syöminen on etenkin näillä säillä hurjan riskialtista puuhaa.

jokusen tunnin voisin pitää huoneenlämmössä, mutta noinpitkän ajan jälkeen en kyllä enää söisi saati tarjoisi lapsille. ikävien seurausten riski vähän liian suuri...

Haista ekaksi miltä haisee, jos ihan normaalilta, niin syö. Kyllä mä oon monesti syönyt just yön yli unohtuneita ruokia, eikä ole mitään mahatautia tms. tullut. Mulle on kehittynyt älyttömän hyvä vastustuskyky juuri sen takia, ettei ole liian tarkka juuri tuollaisissa asioissa tai bakteerikammoinen jne. En muista, milloin olisin viimeksi ollut kipeänä, maha reistaillut tai muuta. Älkää olko liian tarkkoja. Jos se keitto haisee, näyttää ja maistuu normaalilta, voit syödä sen.

Haista ekaksi miltä haisee, jos ihan normaalilta, niin syö. Kyllä mä oon monesti syönyt just yön yli unohtuneita ruokia, eikä ole mitään mahatautia tms. tullut. Mulle on kehittynyt älyttömän hyvä vastustuskyky juuri sen takia, ettei ole liian tarkka juuri tuollaisissa asioissa tai bakteerikammoinen jne. En muista, milloin olisin viimeksi ollut kipeänä, maha reistaillut tai muuta. Älkää olko liian tarkkoja. Jos se keitto haisee, näyttää ja maistuu normaalilta, voit syödä sen.

Mulla oli viime kesänä näillä ilmoilla makkarakeitto jäänyt 4h huoneenlämpöön.
Kannen ku avasi, niin se porisi, eli oli alkanut käymään.
Nautinnollisia makuhetkiä myrkytyksen kera :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Ruokamyrkytysbakteerit ei haise millekään :attn:
Mäkin oon terve, en sairasta flunssia ja mahatauteja. Ja ihan ilman että on tarvinnu syödä pilallista ruokaa... Ai niin, on mulla ollut ruokamyrkytyskin, sain sen ruuasta joka haisi ja maistui ihan hyvälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:

Anteeks nyt vaan, mutta mä en saata ymmärtää, miten sä keittiöalan ammattilaisena voit ketään kehottaa käyttämään tuntikausia lämpimässä ollutta makkarakeittoa.

Samaa ihmettelin. Luulisi, että ammatti-ihminen on paremmin selvillä näistä asioista, kun miekin ihan maallikkona tiedän, että noin kauan lämpimässä olleen ruoan syöminen on etenkin näillä säillä hurjan riskialtista puuhaa.

Rolloko ammatti-ihminen? Ei ainakaan keittiöalalla!

En lähtisi arpomaan onko vielä hyvää vai ei, roskiin menisi. Ei makkarakeittosatsi niin paljoa maksa rahaa eikä vaivaa että ehdoin tahdoin vaihtaisin sen ruokamyrkytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:

Rolloko ammatti-ihminen? Ei ainakaan keittiöalalla!

Työskentelee ainakin keittöissä :D

Yhteistyössä