makeita croisantteja, onko joku tehnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kun mulla olis sellainen croisanttitaikina jääkaapissa. Ja lämmöllä muistelen niitä ihania rapeita ja makeapintaisia herkkuja joita Roomassa ollessani aamupalaksi sain. Mahtoikohan niiden pinta olla valeltu esim. sokerivedellä tai vastaavalla? Välillä niissä oli hilloa välissä, välillä ei. Mutta AINA vei kielen mennessään :p :heart: .

Nyt mietinkin että uskaltaisko kokeilla tuota sokerivettä? Tuliskohan hyvää?

Eihän sua mikänä estä kokeilemasta. :)
Me ollaan joskus tehty suklaatäytteisiä croisantteja, ja nyt tuli mieleen sellainenkin idis että nehän voisi ns. kuorruttaa vaikka valkosuklaalla.. :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
jaa niinkuin croissantteja vaiko kanapeita?

Eikun croissantteja just. Ihania tuoreita lämpimäisiä ja mahtavan rapea pinta. Ja palanpainikkeeksi aivan uskomattoman hyvää kahvia :p :heart:

hyi sua! nyt tuli nälkä, eikä meidän talosta löydy edes kahvia! |O

luulen tietäväni minkälaisista croissanteista puhut, samantapasia oli egyptissä tarjolla ja ne olivat HYVIÄ :p

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
No joo :snotty: vähän eppää laittaa tällainen aloitus, kun minä unohdin käydä Liiteristä niitä hyvelöitä croissantteja.

Tsori :snotty: . Toi taikina vaan vainoaa mua tuolla jääkaapissa B)

jaa niinkuin croissantteja vaiko kanapeita?

Eikun croissantteja just. Ihania tuoreita lämpimäisiä ja mahtavan rapea pinta. Ja palanpainikkeeksi aivan uskomattoman hyvää kahvia :p :heart:

hyi sua! nyt tuli nälkä, eikä meidän talosta löydy edes kahvia! |O

luulen tietäväni minkälaisista croissanteista puhut, samantapasia oli egyptissä tarjolla ja ne olivat HYVIÄ :p

Ja mistään ikinä en oo yhtä hyvää kahvia saanut. Sitä tuotiin aina kannu pöytään (siis hotelliaamiaisella) ja koko kannu meni aina heittämällä :p .

Mä en oo edes mikään kahvinjuoja, mutta tuo oli NIIN taivaallisen hyvää.

Mä haluan Italiaan |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
No joo :snotty: vähän eppää laittaa tällainen aloitus, kun minä unohdin käydä Liiteristä niitä hyvelöitä croissantteja.

Tsori :snotty: . Toi taikina vaan vainoaa mua tuolla jääkaapissa B)

Mua vainoaa mansikkajäätelö, juuri keitetty kahvi ja salmiakkikalat. :whistle:

aaaaaaaarg. kai se on kauppaan lähettävä. :kieh:

*tahtoo kahvia* :xmas:

:D :D Mä laitan teidän modejen päät ihan pyörälle :laugh: . Viimeks A Shadieeah (vai mikä hitsi) joutui tilaamaan itelleen pitsan vai kebabin, nyt sä ryntäät kauppaan ja toi Jätkäkin tuskailee kotonaan :laugh:

aaaaaaaarg. kai se on kauppaan lähettävä. :kieh:

*tahtoo kahvia* :xmas:

:D :D Mä laitan teidän modejen päät ihan pyörälle :laugh: . Viimeks A Shadieeah (vai mikä hitsi) joutui tilaamaan itelleen pitsan vai kebabin, nyt sä ryntäät kauppaan ja toi Jätkäkin tuskailee kotonaan :laugh:

:laugh: :laugh:

rontti, bannia sietäsit :saint:

Yhteistyössä